Uskallatteko mennä perhekerhoon?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Possu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en aio taaperoni ja vatsani kanssa mennä perhekerhoon enkä muskariin, vaikka olin niin aikonut. En myöskään käytä julkisia liikennevälineitä, enkä mene massatapahtumiin. Taaperon ei myöskään tarvitse tulla kanssani kauppakeskuksiin. Sikainfluenssan vakavuutta raskaana olevalle ei kannata vähätellä ja Tamiflu voi todellakin aiheuttaa sikiölle vakavia kehityshäiriöitä, epämuodostumia ym. Ei-raskaana olevan ei tarvitse tehdä valintaa lääkkeen (eli oman terveyden) ja sikiön terveyden välillä, joten he voivat puolestani liikkua ihan vapaasti joka paikassa ja vaikka nuoleskella kaupan kassat, jos haluavat. Itse aion yrittää sikapöpöiltä välttyä. Ja käsidesiä kuluu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.

Ei ne istua nyhjötä vieressäsi ja yski päin näköäsi... kaupasta kotiin tultua voi sitten pestä kädet.

Ei, mut ne yksii ne virukset ilmaan ja samalla lailla ne sieltä hengittää sisäänsä. Ainoa ero on , että niitä ihmisiä on siell' kaupassa paljon enemmän :) Ei siihen käsipesu auta ku ilmaa sisäänsä vetää.

Sairaan ihmisen yskiessä tai aivastaessa levittämät pisarat putoavat nopeasti maahan, eivätkä kulkeudu metriä kauemmaksi. Terveydenhuollon yksiköissä saatetaan hoitoon hakeutuvalle oireiselle potilaalle antaa paperinen suu-nenäsuojain suojamaan henkilökuntaa ja muita potilailta tartunnalta. Terveydenhuollon ammattilaisille on erilliset ohjeet varsinaisten hengityssuojainten käytöstä tietyissä hoitotilanteissa.

Ei muuten pidä paikkaansa. Se on aika moinen nopeus millä ne pisarat lähtee kun aivastaa ja lentää kauas.
 
Mä olen kyllä nähnyt monia sairaita lapsia harrastuksissa. Kerrankin yksi äiti muskarin ovella puhui kuinka perheessä oli juuri sairastettu vatsatauti ja lapsi oli viimeeksi illalla oksentanut... Aamulla oli kuulema syönyt hyvin, joten ajatteli tulla muskariin!
Toinen äiti toi lapsensa vesirokossa vauvauintiin. Näpyt eivät olleet edes rupivaiheessa vielä. Sanoi vaan, että kyllähän kaikki sen jossain vaiheessa kuitenkin saa.
Meitä on moneksi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.

Ei ne istua nyhjötä vieressäsi ja yski päin näköäsi... kaupasta kotiin tultua voi sitten pestä kädet.

Ei, mut ne yksii ne virukset ilmaan ja samalla lailla ne sieltä hengittää sisäänsä. Ainoa ero on , että niitä ihmisiä on siell' kaupassa paljon enemmän :) Ei siihen käsipesu auta ku ilmaa sisäänsä vetää.

Sairaan ihmisen yskiessä tai aivastaessa levittämät pisarat putoavat nopeasti maahan, eivätkä kulkeudu metriä kauemmaksi. Terveydenhuollon yksiköissä saatetaan hoitoon hakeutuvalle oireiselle potilaalle antaa paperinen suu-nenäsuojain suojamaan henkilökuntaa ja muita potilailta tartunnalta. Terveydenhuollon ammattilaisille on erilliset ohjeet varsinaisten hengityssuojainten käytöstä tietyissä hoitotilanteissa.

Ei muuten pidä paikkaansa. Se on aika moinen nopeus millä ne pisarat lähtee kun aivastaa ja lentää kauas.

Aivastuksen yhteydessä lähtevät pisarat ovat niin painavia, että lentävät tutkitusti max. noin metrin päähän. Eli sillä etäisyydellä voi pöpöt saada suoraan suusta suuhun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Itse en aio taaperoni ja vatsani kanssa mennä perhekerhoon enkä muskariin, vaikka olin niin aikonut. En myöskään käytä julkisia liikennevälineitä, enkä mene massatapahtumiin. Taaperon ei myöskään tarvitse tulla kanssani kauppakeskuksiin. Sikainfluenssan vakavuutta raskaana olevalle ei kannata vähätellä ja Tamiflu voi todellakin aiheuttaa sikiölle vakavia kehityshäiriöitä, epämuodostumia ym. Ei-raskaana olevan ei tarvitse tehdä valintaa lääkkeen (eli oman terveyden) ja sikiön terveyden välillä, joten he voivat puolestani liikkua ihan vapaasti joka paikassa ja vaikka nuoleskella kaupan kassat, jos haluavat. Itse aion yrittää sikapöpöiltä välttyä. Ja käsidesiä kuluu.

:o olen sanaton.
Tiedätkö että käsidesiä ei edes suositella kotioloihin jatkuvaan käyttöön. Saippua ja vesi kyllä riittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.

Ei ne istua nyhjötä vieressäsi ja yski päin näköäsi... kaupasta kotiin tultua voi sitten pestä kädet.

Ei, mut ne yksii ne virukset ilmaan ja samalla lailla ne sieltä hengittää sisäänsä. Ainoa ero on , että niitä ihmisiä on siell' kaupassa paljon enemmän :) Ei siihen käsipesu auta ku ilmaa sisäänsä vetää.

Sairaan ihmisen yskiessä tai aivastaessa levittämät pisarat putoavat nopeasti maahan, eivätkä kulkeudu metriä kauemmaksi. Terveydenhuollon yksiköissä saatetaan hoitoon hakeutuvalle oireiselle potilaalle antaa paperinen suu-nenäsuojain suojamaan henkilökuntaa ja muita potilailta tartunnalta. Terveydenhuollon ammattilaisille on erilliset ohjeet varsinaisten hengityssuojainten käytöstä tietyissä hoitotilanteissa.

Ei muuten pidä paikkaansa. Se on aika moinen nopeus millä ne pisarat lähtee kun aivastaa ja lentää kauas.

Aivastuksen yhteydessä lähtevät pisarat ovat niin painavia, että lentävät tutkitusti max. noin metrin päähän. Eli sillä etäisyydellä voi pöpöt saada suoraan suusta suuhun.

Meille on sit varmaan koulussa vaöehdeltu ja osalle lääkäreistäkin koulutuksessaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Itse en aio taaperoni ja vatsani kanssa mennä perhekerhoon enkä muskariin, vaikka olin niin aikonut. En myöskään käytä julkisia liikennevälineitä, enkä mene massatapahtumiin. Taaperon ei myöskään tarvitse tulla kanssani kauppakeskuksiin. Sikainfluenssan vakavuutta raskaana olevalle ei kannata vähätellä ja Tamiflu voi todellakin aiheuttaa sikiölle vakavia kehityshäiriöitä, epämuodostumia ym. Ei-raskaana olevan ei tarvitse tehdä valintaa lääkkeen (eli oman terveyden) ja sikiön terveyden välillä, joten he voivat puolestani liikkua ihan vapaasti joka paikassa ja vaikka nuoleskella kaupan kassat, jos haluavat. Itse aion yrittää sikapöpöiltä välttyä. Ja käsidesiä kuluu.

:o olen sanaton.
Tiedätkö että käsidesiä ei edes suositella kotioloihin jatkuvaan käyttöön. Saippua ja vesi kyllä riittää.

Käsidesillä lähtee 75% enemmän pöpöistä kuin vedellä ja saippualla, joten kyllä meillä on jo pitkään käytetty ja käytetään käsidesiä tulevaisuudessakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.

Ei ne istua nyhjötä vieressäsi ja yski päin näköäsi... kaupasta kotiin tultua voi sitten pestä kädet.

Ei, mut ne yksii ne virukset ilmaan ja samalla lailla ne sieltä hengittää sisäänsä. Ainoa ero on , että niitä ihmisiä on siell' kaupassa paljon enemmän :) Ei siihen käsipesu auta ku ilmaa sisäänsä vetää.

Sairaan ihmisen yskiessä tai aivastaessa levittämät pisarat putoavat nopeasti maahan, eivätkä kulkeudu metriä kauemmaksi. Terveydenhuollon yksiköissä saatetaan hoitoon hakeutuvalle oireiselle potilaalle antaa paperinen suu-nenäsuojain suojamaan henkilökuntaa ja muita potilailta tartunnalta. Terveydenhuollon ammattilaisille on erilliset ohjeet varsinaisten hengityssuojainten käytöstä tietyissä hoitotilanteissa.

Ei muuten pidä paikkaansa. Se on aika moinen nopeus millä ne pisarat lähtee kun aivastaa ja lentää kauas.

No lue vaikkapa täältä...

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/influenssa_a_h1n1v-virus/
 
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Itse en aio taaperoni ja vatsani kanssa mennä perhekerhoon enkä muskariin, vaikka olin niin aikonut. En myöskään käytä julkisia liikennevälineitä, enkä mene massatapahtumiin. Taaperon ei myöskään tarvitse tulla kanssani kauppakeskuksiin. Sikainfluenssan vakavuutta raskaana olevalle ei kannata vähätellä ja Tamiflu voi todellakin aiheuttaa sikiölle vakavia kehityshäiriöitä, epämuodostumia ym. Ei-raskaana olevan ei tarvitse tehdä valintaa lääkkeen (eli oman terveyden) ja sikiön terveyden välillä, joten he voivat puolestani liikkua ihan vapaasti joka paikassa ja vaikka nuoleskella kaupan kassat, jos haluavat. Itse aion yrittää sikapöpöiltä välttyä. Ja käsidesiä kuluu.

:o olen sanaton.
Tiedätkö että käsidesiä ei edes suositella kotioloihin jatkuvaan käyttöön. Saippua ja vesi kyllä riittää.

Käsidesillä lähtee 75% enemmän pöpöistä kuin vedellä ja saippualla, joten kyllä meillä on jo pitkään käytetty ja käytetään käsidesiä tulevaisuudessakin.

Meillä ei olla käytetty eikä käytetä ku vain asuntovaunussa ja mahataudin aikaan.
Meillä vaikka iso perhe onki niin sairastetaan todella vähän. Ja mä olen aika huoleton yleensäkkin nuitten tartuntavaarojen kans.

 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.

Ei ne istua nyhjötä vieressäsi ja yski päin näköäsi... kaupasta kotiin tultua voi sitten pestä kädet.

Ei, mut ne yksii ne virukset ilmaan ja samalla lailla ne sieltä hengittää sisäänsä. Ainoa ero on , että niitä ihmisiä on siell' kaupassa paljon enemmän :) Ei siihen käsipesu auta ku ilmaa sisäänsä vetää.

Sairaan ihmisen yskiessä tai aivastaessa levittämät pisarat putoavat nopeasti maahan, eivätkä kulkeudu metriä kauemmaksi. Terveydenhuollon yksiköissä saatetaan hoitoon hakeutuvalle oireiselle potilaalle antaa paperinen suu-nenäsuojain suojamaan henkilökuntaa ja muita potilailta tartunnalta. Terveydenhuollon ammattilaisille on erilliset ohjeet varsinaisten hengityssuojainten käytöstä tietyissä hoitotilanteissa.

Ei muuten pidä paikkaansa. Se on aika moinen nopeus millä ne pisarat lähtee kun aivastaa ja lentää kauas.

Aivastuksen yhteydessä lähtevät pisarat ovat niin painavia, että lentävät tutkitusti max. noin metrin päähän. Eli sillä etäisyydellä voi pöpöt saada suoraan suusta suuhun.

Meille on sit varmaan koulussa vaöehdeltu ja osalle lääkäreistäkin koulutuksessaan.

Tai sitten vain muistat väärin...
 
Minä aion käyttää maalaisjärkeä. Syksyllä syntyy vauva, ja aion ottaa hänet muun porukan mukaan perhekerhoon kerran viikossa. Vauva kerhoilee kuomullisessa kantokopassa harso suojanaan. Kerhossa on käsienpesumahdollisuus - ja jopa saippuaa, jota käytetään kerhoon tullessa ja kerhosta lähtiessä, lisäksi tarpeen vaatiessa.

Jos kerhossa on joku selkeästi ympäriinsä pärskivä, voin sanoa asiallisesti että olisi varmaan teidän porukan syytä lähteä kotiin sairastamaan ettei toisiin suotta tartu, kun on nyt liikkeellä sitä sikainfluenssaa. Pieni satunnainen räkä nenänjuurella ei haittaa, mutta flunssaista (nuha+kuume) lasta en kerhoon vie.

Aina kotiin tullessa pesemme kädet saippualla, tulimme sitten kaupasta, lenkiltä, hiekkalaatikolta tai kerhosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.

Ei ne istua nyhjötä vieressäsi ja yski päin näköäsi... kaupasta kotiin tultua voi sitten pestä kädet.

Ei, mut ne yksii ne virukset ilmaan ja samalla lailla ne sieltä hengittää sisäänsä. Ainoa ero on , että niitä ihmisiä on siell' kaupassa paljon enemmän :) Ei siihen käsipesu auta ku ilmaa sisäänsä vetää.

Sairaan ihmisen yskiessä tai aivastaessa levittämät pisarat putoavat nopeasti maahan, eivätkä kulkeudu metriä kauemmaksi. Terveydenhuollon yksiköissä saatetaan hoitoon hakeutuvalle oireiselle potilaalle antaa paperinen suu-nenäsuojain suojamaan henkilökuntaa ja muita potilailta tartunnalta. Terveydenhuollon ammattilaisille on erilliset ohjeet varsinaisten hengityssuojainten käytöstä tietyissä hoitotilanteissa.

Ei muuten pidä paikkaansa. Se on aika moinen nopeus millä ne pisarat lähtee kun aivastaa ja lentää kauas.

Aivastuksen yhteydessä lähtevät pisarat ovat niin painavia, että lentävät tutkitusti max. noin metrin päähän. Eli sillä etäisyydellä voi pöpöt saada suoraan suusta suuhun.

Meille on sit varmaan koulussa vaöehdeltu ja osalle lääkäreistäkin koulutuksessaan.

Tai sitten vain muistat väärin...

Tuskin :)
 
En nyt ihan heti ainakaan lähde. Katselen muutaman viikon, että miten se influenssa lähtee kehittymään...
Totta on, että tartunnan voi saada mistä vaan, mutta TODENNÄKÖISYYS PIENENEE mitä vähemmän liikkuu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.

Ei ne istua nyhjötä vieressäsi ja yski päin näköäsi... kaupasta kotiin tultua voi sitten pestä kädet.

Ei, mut ne yksii ne virukset ilmaan ja samalla lailla ne sieltä hengittää sisäänsä. Ainoa ero on , että niitä ihmisiä on siell' kaupassa paljon enemmän :) Ei siihen käsipesu auta ku ilmaa sisäänsä vetää.

Sairaan ihmisen yskiessä tai aivastaessa levittämät pisarat putoavat nopeasti maahan, eivätkä kulkeudu metriä kauemmaksi. Terveydenhuollon yksiköissä saatetaan hoitoon hakeutuvalle oireiselle potilaalle antaa paperinen suu-nenäsuojain suojamaan henkilökuntaa ja muita potilailta tartunnalta. Terveydenhuollon ammattilaisille on erilliset ohjeet varsinaisten hengityssuojainten käytöstä tietyissä hoitotilanteissa.

Ei muuten pidä paikkaansa. Se on aika moinen nopeus millä ne pisarat lähtee kun aivastaa ja lentää kauas.

Aivastuksen yhteydessä lähtevät pisarat ovat niin painavia, että lentävät tutkitusti max. noin metrin päähän. Eli sillä etäisyydellä voi pöpöt saada suoraan suusta suuhun.

Meille on sit varmaan koulussa vaöehdeltu ja osalle lääkäreistäkin koulutuksessaan.

Tai sitten vain muistat väärin...

Tuskin :)

11. Suositellaanko suu-nenäsuojainten käyttöä?

Maailman terveysjärjestö (WHO) ja Euroopan tautikeskus (ECDC) eivät suosittele suu-nenäsuojainten laajamittaista käyttöä oireettomilla. Käsien pesu on tehokas keino estää tartuntoja, sillä se estää tervettä ihmistä saamasta tartuntaa käsien kautta esimerkiksi oven kahvasta ja oireista ihmistä levittämästä eritteitä ympäristöönsä.

Sairaan ihmisen yskiessä tai aivastaessa levittämät pisarat putoavat nopeasti maahan, eivätkä kulkeudu metriä kauemmaksi. Terveydenhuollon yksiköissä saatetaan hoitoon hakeutuvalle oireiselle potilaalle antaa paperinen suu-nenäsuojain suojamaan henkilökuntaa ja muita potilailta tartunnalta. Terveydenhuollon ammattilaisille on erilliset ohjeet varsinaisten hengityssuojainten käytöstä tietyissä hoitotilanteissa.

Suu-nenäsuojainta saatetaan kuitenkin käyttää myös muualla kuin terveydenhuollossa. Oikein käytetty ja hävitetty suojain ei todennäköisesti aiheuta haittaa tai lisää tartuntavaaraa. Käytetty suojain laitetaan muovipussiin, joka suljetaan ja laitetaan talousjätteisiin. Kädet pestään tai desinfioidaan suojaimen hävittämiseen jälkeen. Suojainta käytettäessä tulee muistaa muut tartunnan torjunnan keinot, kuten hyvä käsihygienia.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/influenssa_a_h1n1v-virus/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Itse en aio taaperoni ja vatsani kanssa mennä perhekerhoon enkä muskariin, vaikka olin niin aikonut. En myöskään käytä julkisia liikennevälineitä, enkä mene massatapahtumiin. Taaperon ei myöskään tarvitse tulla kanssani kauppakeskuksiin. Sikainfluenssan vakavuutta raskaana olevalle ei kannata vähätellä ja Tamiflu voi todellakin aiheuttaa sikiölle vakavia kehityshäiriöitä, epämuodostumia ym. Ei-raskaana olevan ei tarvitse tehdä valintaa lääkkeen (eli oman terveyden) ja sikiön terveyden välillä, joten he voivat puolestani liikkua ihan vapaasti joka paikassa ja vaikka nuoleskella kaupan kassat, jos haluavat. Itse aion yrittää sikapöpöiltä välttyä. Ja käsidesiä kuluu.

:o olen sanaton.
Tiedätkö että käsidesiä ei edes suositella kotioloihin jatkuvaan käyttöön. Saippua ja vesi kyllä riittää.

Käsidesillä lähtee 75% enemmän pöpöistä kuin vedellä ja saippualla, joten kyllä meillä on jo pitkään käytetty ja käytetään käsidesiä tulevaisuudessakin.

Meillä ei olla käytetty eikä käytetä ku vain asuntovaunussa ja mahataudin aikaan.
Meillä vaikka iso perhe onki niin sairastetaan todella vähän. Ja mä olen aika huoleton yleensäkkin nuitten tartuntavaarojen kans.

No kukin tyylillään. Minä en ainakaan halua Tamiflu-lasta, josta sitten kymmenen vuoden päästä voidaan katsoa, mitä kaikkea lääke saikaan aikaan sikiölle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Itse en aio taaperoni ja vatsani kanssa mennä perhekerhoon enkä muskariin, vaikka olin niin aikonut. En myöskään käytä julkisia liikennevälineitä, enkä mene massatapahtumiin. Taaperon ei myöskään tarvitse tulla kanssani kauppakeskuksiin. Sikainfluenssan vakavuutta raskaana olevalle ei kannata vähätellä ja Tamiflu voi todellakin aiheuttaa sikiölle vakavia kehityshäiriöitä, epämuodostumia ym. Ei-raskaana olevan ei tarvitse tehdä valintaa lääkkeen (eli oman terveyden) ja sikiön terveyden välillä, joten he voivat puolestani liikkua ihan vapaasti joka paikassa ja vaikka nuoleskella kaupan kassat, jos haluavat. Itse aion yrittää sikapöpöiltä välttyä. Ja käsidesiä kuluu.

Olen sun kanssa ihan samaa mieltä. Me ollaan kans vältelty nyt viime viikot massatapahtumia ja TURHAA kaupoilla pyörimistä. Perhekerhoon olis tosi kiva mennä, mutta en nyt taida uskaltaa ihan vielä.

Ja toisaalta, mulla lapsi voi syntyä ihan milloin vain, raskaus on jo täysiaikainen, joten ei oikein jaksakaan liikkua metriä kotiovesta kun supistelee koko ajan. Mutta olis ollut kiva nähdä kerhotutut pitkän kesän jälkeen. Pitää sitten harkita, että uskaltaako myöhemmin syksystä mennä vauvan ja taaperon kanssa. Sitten on varmaan jo enemmän tietoa, että millainen epidemia tästä taudista on tulossa.
 

Yhteistyössä