Uusi työpaikka ja lapsen leikkaukseen meno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Huoh. Tässäpä sitä on taas pohdittavaa. Itse vaihdoin työpaikkaa ja aloitus on venynyt ja vanunut, koska uusi paikka kyseessä ja siellä rakennustyöt viivästyttäneet aloitusta ts. eivät ole pysyneet aikataulussa. Nyt tällä hetkellä tieto, että mahdollisesti täysipainoisesti homma alkaa ensi viikolla. Nyt olen ollut vain yhtenä päivänä koulutuksessa + tänään menen myös. Lapsi, jo teini-ikäinen, menossa nielurisaleikkaukseen ja leikkausajan piti olla joskus kesällä jonon mukaan. Nyt tulikin tieto, että leikataan kahden viikon päästä. Olemme uusperhe. Kysyin isältään, voisiko mennä ja selostin tilanteen, en millään kehtais heti pyytää päivää vapaaksi (lapsihan ei saa yksin mennä ja koko päivä pitää häntä seurata). Isä on työnarkomaani ja sanoi, ei millään voi olla pois, tehnyt viikonlopunkin taas kuulemma töitä (on rakennusalalla). Minusta nuo on kuitenkin sovittavissa olevia asioita. AINA on ollut vaikea olla pois, vaikka tietää kuinka aikaisin. Lisäksi mulla on nykyisen miehen kanssa olevan lapsen päiväosastolle meno seuraavana päivänä kuint tämän lapsen leikkaus. Sinne ajattelin, että menee vain oma isä sisäänkirjoitukseen (vaikka toive on että molemmat vanhemmat). Siitä seuraavalla viikolla sitten uloskirjaus. Kyllä harmittaa, kehtaako tässä heti sanoa, että joutuisin päivän olemaan pois? Muutenkin saan tämän maaliskuun palkan tuntipalkkoina tehdyistä tunneista ja raha on tässä pikkasen tiukoilla kun nyt kolmatta viikkoa tässä odotan töihin pääsyä. Eikä ole ketään muuta, joka vois lapsen mukana leikkaukseen mennä. Mitäs tekisitte? Isä ehdotti, siirrä leikkausaikaa, mutta varmasti sama tilanne hänellä kuitenkin, aina yhtä vaikeaa ollut. Minä olen 98 % hoitanut aina kaiken ja tuon lapsen kanssa on saanut kyllä lääkäreissä hypätä, astma-/allergialapsi kun on.

Sairaala on ihan eri puolella kaupunkia kuin työpaikkani. Pitää olla sisäänkirjoituksessa ja heti pois lähtiessä. Lisäksi ei autoa, eli en voi alkaa busseilla kulkeen kaiken päivää edestaas. Taxilla pitää tulla pois.

No anna ajanvarauksen numero isälle ja sano että siirtää semmoiseen ajankohtaan itse että hänelle käy.Ehkä se aika alkaakin käydä tai sitten tosiaan katsoo jonkun toisen ajan

No mä sanoisin töissä, että olen päivän leikkauksen takia pois. Ei kai tuossa nyt ole mitään kummallista vaikka työ uusi onkin? Ihme asenne kyllä isälläkin, munkin mielestä hän olisi voinut nyt joustaa tämän verran, mutta jos ei niin ei. Lapsi se teinikin on. Mä haluaisin olla oman lapsen tukena leikkauspäivänä.

Meillä lähes murkkuikäinen menee nielurisaleikkaukseen ja mä sain 4 pv vapaata,2 palkatonta ja 2 normivapaata jotta voin olla leiikkauksen ajan sairaalalla ja vahtia kotona mahdollisen verenvuodon vuoksi,koska silloin voi joutua jopa menemään ambulanssilla sairaalaan ellei vuoto kotikonstein tyrehdy. Kyllä lapsem voinnin pitää aina ollla etusijalla=)

[QUOTE="vieras";23304845]No mä sanoisin töissä, että olen päivän leikkauksen takia pois. Ei kai tuossa nyt ole mitään kummallista vaikka työ uusi onkin? Ihme asenne kyllä isälläkin, munkin mielestä hän olisi voinut nyt joustaa tämän verran, mutta jos ei niin ei. Lapsi se teinikin on. Mä haluaisin olla oman lapsen tukena leikkauspäivänä.[/QUOTE]

No just joo. Ei sitä noin vaan olla ja pois ja ilmoiteta työantajalle.
Vaikka teillä olisi noin mukava työnantaja, että antaa olla pois, jotkut työnantajat oikeesti haluaa maksaa palkkaa tehdystä työstä ja lakeja/työehtosopimusta noudattaen mennään.
Jos on juuri aloittanut, ei ole mitään oikeutta saada hoitovapaata noin vaan, ainakaan palkallista.

Niinpä-niin. Kyllä on erittäin noloa pyytää heti päivää vapaaksi, kun muutenkin työn alku on viivästynyt ja kaikki odottavat, milloin päästään aloittaan. Kyllä minua ottaa oikeasti pattiin tuo isän ajattelu. Heti tyrmää asian; AINA ajaa työ lasten edelle. Ilmanmuuta, jos olisin edellisessä työpaikassa, jossa olin vuosia, menisin lapsen mukaan ja nytkin aina lapsi ajaa työn ohi; mutta nyt on tilanne kinkkinen, kun työ on uusi.

Yhteistyössä