Uskallatteko mennä perhekerhoon?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Possu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Possu

Vieras
Perhekerhot alkaisi ensi viikolla... uskaltaakohan sinne mennä taaperon ja masun kanssa, kun on nyt näitä viiruksia liikkeellä...?

Muutenkin ärsyttää, kun monet äipät raahaa vielä toipilaan flunssapotilaan kerhoon, kun itse haluaa tuttuja näkemään :(
 
Kyllä mä meinaan mennä, mutta se on kyllä ihan totta, että jotkut mammat tuo sinne ihan hirveen räkätautisia ja sairaita lapsia. Saattaa joku sanoa, että yöllä oli kovasti kuumetta, mutta tultiin kuitenkin.
 
Uskallan kyllä,pakkohan se on. Ymmärrän kyllä "pelkosi" ja ärtymyksesi. Itselläkin kaksi pientä lasta, jotka saavat aivan joka taudin. Siksi ottaakin aivoon ne vanhemmat, jotka selvästi sairaita kerhoihin jne. tuovat.
Saattaapi olla, että mikäli possuflunssa jossain vaiheessa kunnolla iskee, pidän vähän taukoa ko. toiminnoista. Ei sillä, ne on tullakseen jos tulee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Olen käynyt ja käyn heti taas kun ensi viikolla alkavat. En näe asiaa kovinkaan erilaisena.
 
Älä ap välitä noista ilkeilijöistä. Ne ei todellakaan tajua, minkälaisia puolisairaita lapsia ihmiset tosiaan kerhoihin roudaa. Sen kuntoiset lapset ilman muuta lähetettäisiin päiväkodista kotiin, mutta ei ne kerhotädit voi ketään ajaa pois. Ihan asiallista pohdintaa sulta miettiä, kannattaako sinne kerhoon mennä, kun ei ole pakko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hippu:
Voi possu; ne taudit voi tulla mistä vaan ja millon vaan.Jos niitä pelkäät niin sit kannattaa pysyä kotona ja unohtaa myös kaupassakäynnit yms.

On hieman eri asia käväistä kaupassa, kuin istua kerhossa tai muskarissa suht´pienessä tilassa köhivien äitien ja pilttien kanssa...

Meillä lapsi sai kaikki muskarissa kiertävät pöpöt, kun sinne tuotiin pilttejä tyyliin *pakko tulla kun on maksettu, muutenhan sitä oltaisiin koko talvi kotona sairaan lapsen kanssa*

Meidän oli lopulta itse pakko lopettaa muskari kesken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.

Ei ne istua nyhjötä vieressäsi ja yski päin näköäsi... kaupasta kotiin tultua voi sitten pestä kädet.
 
Mulla kaksi pientä lasta, jotka sairastelee paljon. Kerran yksityisellä korvalääkärillä sain kuulla kunniani, että pieniä lapsia ei pitäisi viedä mihinkäään kerhoihin/muskareihin jne. pahimpaan flunssa aikaan kevättalvella. Itse en kyllä ole neljän seinän sisälle siitäkään huolimatta linnottautunut, mutta asiaa lääkäri mielestäni kuitenkin puhui.
Jospa ne sairaat lapset voisivatkin toipua kotona eikä heitä rahdattaisi kerhoihin jne. vain sen takia, ettei äiti jaksa olla kotona!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hippu:
Voi possu; ne taudit voi tulla mistä vaan ja millon vaan.Jos niitä pelkäät niin sit kannattaa pysyä kotona ja unohtaa myös kaupassakäynnit yms.

On hieman eri asia käväistä kaupassa, kuin istua kerhossa tai muskarissa suht´pienessä tilassa köhivien äitien ja pilttien kanssa...

Meillä lapsi sai kaikki muskarissa kiertävät pöpöt, kun sinne tuotiin pilttejä tyyliin *pakko tulla kun on maksettu, muutenhan sitä oltaisiin koko talvi kotona sairaan lapsen kanssa*

Meidän oli lopulta itse pakko lopettaa muskari kesken.

Tarkoitin asiaa sillä,että esim. osotskärryjen työntöaisat yms. on niitä pahimpia pöpöpesäkkeitä ja sieltä ne pöpöt kannetaan kotiin ihan tietämättään. Yskivä ihminen ei ole yhtään se tartuttavampi, se on vaan inhottavampaa istua semmoisen vieressä joko räkii ja pärskii koko ajan. Mutta tartunta ja todennäköisyys saada joku tartunta on yhtä suuri, jollei kaupassa jopa suurempi. Työnpuolesta ole tähän asiaan juuri saanut koulutuksen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.

Ei ne istua nyhjötä vieressäsi ja yski päin näköäsi... kaupasta kotiin tultua voi sitten pestä kädet.

Ei, mut ne yksii ne virukset ilmaan ja samalla lailla ne sieltä hengittää sisäänsä. Ainoa ero on , että niitä ihmisiä on siell' kaupassa paljon enemmän :) Ei siihen käsipesu auta ku ilmaa sisäänsä vetää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.

Ei ne istua nyhjötä vieressäsi ja yski päin näköäsi... kaupasta kotiin tultua voi sitten pestä kädet.

Jos on kaupassa paljon porukkaa, joku saattaa eksyä viereesi ja aivastaa... Oikeesti ihan älytöntä hysterisoida! Itse en vienyt puolikuntoisia lapsia kerhoihin (enkä nyt päiväkotiin) ja meillä ei juurikaan edes sairasteltu ennen kuin äiti lähti opiskelemaan ja lapset päivähoitoon.

 
Mietin itse ihan samaa tässä eilen, että uskaltaako lähteä perhekerhoon, kunhan ne taas alkaa. Meillä esikoinen 4,5v. ja nyt parin viikon ikäinen vauva. Esikoisen takia kuitenkin haluaisin kerhoilemaan, kun kotihoidossa nyt on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.

Ei ne istua nyhjötä vieressäsi ja yski päin näköäsi... kaupasta kotiin tultua voi sitten pestä kädet.

Ei, mut ne yksii ne virukset ilmaan ja samalla lailla ne sieltä hengittää sisäänsä. Ainoa ero on , että niitä ihmisiä on siell' kaupassa paljon enemmän :) Ei siihen käsipesu auta ku ilmaa sisäänsä vetää.

Sairaan ihmisen yskiessä tai aivastaessa levittämät pisarat putoavat nopeasti maahan, eivätkä kulkeudu metriä kauemmaksi. Terveydenhuollon yksiköissä saatetaan hoitoon hakeutuvalle oireiselle potilaalle antaa paperinen suu-nenäsuojain suojamaan henkilökuntaa ja muita potilailta tartunnalta. Terveydenhuollon ammattilaisille on erilliset ohjeet varsinaisten hengityssuojainten käytöstä tietyissä hoitotilanteissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä ap välitä noista ilkeilijöistä. Ne ei todellakaan tajua, minkälaisia puolisairaita lapsia ihmiset tosiaan kerhoihin roudaa. Sen kuntoiset lapset ilman muuta lähetettäisiin päiväkodista kotiin, mutta ei ne kerhotädit voi ketään ajaa pois. Ihan asiallista pohdintaa sulta miettiä, kannattaako sinne kerhoon mennä, kun ei ole pakko.

Olen käynyt monessa perhekerhossa monen vuoden aikana, mutta koskaan en ole nähnyt niissä selvästi sairasta lasta. Jollain toki vuotaa hieman nenä, tai yskittää, mutta ei siinä kunnossa olevia lapsia päiväkodistakaan kotiin lähetettäisi. :)
Jos alkaa epäilyttää, että uskaltaako perhekerhoon mennä, niin kannattaa olla menemättä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallatteko käydä kaupassa, kulkea julkisilla jne.

Piiiikkasen eri asia, ja tiedät sen itsekin, jos olet perhekerhossa koskaan käynyt. Ilmeisesti et...

Ihan sama asia. Pöpö tarttuu vaikka oven kahvasta jos on tarttuakseen... Ja kerhoilusta on kokemusta yli 5 vuoden ajalta ;)

Jopa pahempi sanosin :) Siellä kaupassa kun voi olla aika monta aikustakin yskimässä bakteerejaan ja viruksiaan hengitysilmaasi.

Ei ne istua nyhjötä vieressäsi ja yski päin näköäsi... kaupasta kotiin tultua voi sitten pestä kädet.

Nyt on varmaan hyvä teidän jäädä kotiin. Me muut mennään kerhoon ja jos saatte tartunnan kaupasta, niin muistakaa eristäytyä.

 

Yhteistyössä