Uskallanko jättää melkein 6v yksin kotiin kipeänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Joskus olen jättänyt tytön kotiin kun olen käynyt lähikaupassa, likalla on puhelin jos hätä on iskenyt.
Mutta nyt emmin että uskallanko jättää yksin kotiin kun on kipeä.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ei tuon ikäsiä kotiin yksin jätetä, järki käteen, luuletko että ne oikeasti vain pysyvät paikoillaan ja tuijottavat piirettyjä?

Ai miksei? Melkein kuusivuotias. Mun tyttäreni aloitti koulunsa kuusivuotiaana ja joutui useinkin olemaan yksin kotona tunnin, ennenkuin ehdittiin töistä kotiin tai isoveljet pääsivät koulusta.

Jos puhelin on ulottuvilla ja naapurit hätätapauksessa lähellä, pärjännee varmasti puolisen tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Siis kaupassakäynnin ajaksiko?

Apteekissa pitäisi käydä..

Kauan reissuun menee ja mikä tytöllä on?

Varmaan (ilman jonoja) vartin-kaksikymmentä minuuttia.
Aika korkea kuume.
Täytyy katsoa, jos ei laske niin taidan hakea naapurin tänne siksi aikaa kun käyn.
Pelkään kuumekramppeja..

Todella kummallisia vastauksia täällä. Itse olin 6-vuotiaana usein yksin kotona, useamman tunnin kerrallaan, hyvin meni. Nykyään on vielä kännykätkin että vanhemmille voi soittaa...

Aika korkea kuume.
Täytyy katsoa, jos ei laske niin taidan hakea naapurin tänne siksi aikaa kun käyn.
Pelkään kuumekramppeja..

Mene vaan. Jos tyttö ei halua yksin jäädä, pyydä naapuri. Jos suostuu jäämään niin jätä puhelin, että voi soittaa jos tulee hätä.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ei tuon ikäsiä kotiin yksin jätetä, järki käteen, luuletko että ne oikeasti vain pysyvät paikoillaan ja tuijottavat piirettyjä?

Näinhän se menee, että 6 vuotiasta ei saisi jättää kotiin, mutta jo eskarilaista pitäisi jo opettaa olemaan yksin kotona, että ei sitten tule ihan yllätyksenä koulunaloitus vaiheessa tuo yksin oleminen....Eli koettakaa nyt päättää saako vai ei.
En kyllä kään osaa sanoa, että uskaltasinko jättää kipeää lasta kotiin....en ole joutunut koskaan tälläaseen tilanteeseen, mutta ehkä en jättäisi.

Aika korkea kuume.
Pelkään kuumekramppeja..

Ne krampit tulee kyllä heti kun kuume nousee!! Eli olis tullut jo!

Ok, kiitos.
Pakko mun on hakea lisää kuumea alentavaa lääkettä, ja en halua ajeluttaa tyttöä edestakasin. Lepo on nyt ensisijaista hänelle.
Haen naapurin, jos tyttö ei suostu tai ole hyvässä kunnossa hätiin.

Ok, kiitos.
Pakko mun on hakea lisää kuumea alentavaa lääkettä, ja en halua ajeluttaa tyttöä edestakasin. Lepo on nyt ensisijaista hänelle.
Haen naapurin, jos tyttö ei suostu tai ole hyvässä kunnossa hätiin.

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta!

Uusimmat

Yhteistyössä