Näin minäkin olen halunnut että lapsesta tulee itsenäinen ja omatoiminen. Rohkea ja oma-aloitteinen. Ajattelin että nyt olisi hyvä sauma kokeilla kun lapsi tätä itse haluaa ja varsinkin kun osaa soittaa minulle mikäli hätä tulee. Lapsi on muutenkin rohkea ja ennakkoluuloton. Tuntee rajat eikä oikeastaan koskaan ole tehnyt mitään tyhmää tai tuhoja. nyt kun ei vielä tavallaan osaa pelätä, olisi ehkä hyvä harjoitella koska vaikkapa vuoden päästä kun olisi jo mielestäni aika harjoitella, voi olla pelkoja, arkuutta tms? (kuuluu yleensä 6v ikävuoteen).
Esim meillä harjoiteltiin vauvana pottailua alkaen 7kk kun lapsi osasi istua kunnolla, vielä silloin ei osannut pelätä pottaa eikä tajunnut arastella, ihmetteli vaan että "mitähän toi mami taas meinaa".. ja näin kappas, lapsi oppi kuivaksi 1,5v!
Meillä ainakaan ei tule olemaan mahdollisuutta että toinen vanhemmista olisi kotona kun lapsi menee kouluun, vaan joutuu väkisinkin olemaan pari tuntia yksin kotona. Tämän hetkisen tilanteen perusteella tämä varmasti ei koidu ongelmaksi, kunhan vaan harjoittelemme tätä ennakkoon..