Unicefin kehitysavusta

Mä ruokkisin vielä ne elossaolevat, mut siinä samalla vanhemmilta piuhat kiinni. Ruoka-apu loppuisi 10-15 vuoden kuluessa kokonaan.

Ja siis 2 lapsen politiikka muuhunkin maailmaan. Mut alotetaan kolmansista maista, seuraavana muslimimaat. :rolleyes:
 
Niin, aivan kuten sanoin - järjestöt eivät ideologisista syistä .
Ideologisista syistä rahoitus leikataan niiltä jotka ovat ehkäisynkin kannalla?
Luonnonlakien mukainen järjestys on semmoinen, että ensin ollaan ehkäisyn kannalla. Abortti astuu kuvioon vasta ehkäisyn petettyä.

Ihan ideologisista syistä rahoitus ny vaan trumppimaiseen tollotapaan leikataan jokaiselta ehkäisyvalistusta tarjoavalta järjestöltä koska abortti...

Hän onneksi just ilmoitti rakastuneensa pohjoiskorean johtajaan niin siitä suhteesta ei luulisi lapsia sikiävän.
 
vierailija
Eikö ne amerikassa justiin alkaneet hamstraamaan kuparikierukoita, koska jos Ksta tulee oikeustuomari, niin ehkäisy saatetaan kieltää, tai ne pelkää, et niin voi käydä?
 
vierailija
Niin, kaltaisiasi on paljon.
Ylläpidetään huonoa ja tuhottoman kallista järjestelmää, jolla ei ole onnistumisen mahdollisuuksia. Ja ihan vain siksi, että voidaan leikkiä, että asialle tehdään jotain.
Minne sijoitat ne hyväpalkkaiset asiantuntijat, joilta lopetetaan projektirahat? Heillekin kuuluu ansiosidonnainen päiväraha siinä missä muutkin, mut sekin loppuu aikanaan...
 
Byhyyy, ei maailma toimi minkään kiltteyskilpailun ehdoilla.
Mä en ole kiltti. Hyvin kaukana siitä.
Mutta mä sulatan tai siis tulen toimeen suomessa keksityn äitiyspakkauksen kanssa, kuin myös äitiysloman, hoitovapaiden ja päiväkotien kanssa.
Suhtaudun myönteisesti ehkäisyyn (vaikka mulla on neljä lasta) enkä ole keneltäkään kieltämässä aborttia joka siihen ratkaisuun päätyy.
 
vierailija
Mä ruokkisin vielä ne elossaolevat, mut siinä samalla vanhemmilta piuhat kiinni. Ruoka-apu loppuisi 10-15 vuoden kuluessa kokonaan.

Ja siis 2 lapsen politiikka muuhunkin maailmaan. Mut alotetaan kolmansista maista, seuraavana muslimimaat. :rolleyes:
Siellä on valitettavasti aika suuri lapsikuolleisuus. Lapset taas ovat niitä, jotka pitävät vanhukset hengissä. Ja lapsia on pakko tehdä paljon, jotta edes joku säilyy ruokkimaan vanhukset. Onko tähän jotain simppeliä ratkaisua kanssa?
 
vierailija
Mä ruokkisin vielä ne elossaolevat, mut siinä samalla vanhemmilta piuhat kiinni. Ruoka-apu loppuisi 10-15 vuoden kuluessa kokonaan.

Ja siis 2 lapsen politiikka muuhunkin maailmaan. Mut alotetaan kolmansista maista, seuraavana muslimimaat. :rolleyes:
Sun täytyy mennä sinne uskonsisria neuvomaan, kun Päivämiehessäkin lukee, et tekevät lähetystyötä 19 maassa, myös Afrikassa paljon ja kauan. Nyt sun aika menee totaalisesti hukkaan!
https://www.kepa.fi/vaikuttamistyo/kehitysrahoitus/kehitysyhteistyotilastot
Pistepirkko ei osannut vastata, osaatko sinä, minne ne ihmiset ovat sijoittuneet, joilta loppui asinatuntija-palkka kehitysyhteistyössä?
 
Sun täytyy mennä sinne uskonsisria neuvomaan, kun Päivämiehessäkin lukee, et tekevät lähetystyötä 19 maassa, myös Afrikassa paljon ja kauan. Nyt sun aika menee totaalisesti hukkaan!
https://www.kepa.fi/vaikuttamistyo/kehitysrahoitus/kehitysyhteistyotilastot
Pistepirkko ei osannut vastata, osaatko sinä, minne ne ihmiset ovat sijoittuneet, joilta loppui asinatuntija-palkka kehitysyhteistyössä?
Mä en sulle vastaa mitään. Oot pihalla kuin käkikello.
 
Mä en ole kiltti. Hyvin kaukana siitä.
Mutta mä sulatan tai siis tulen toimeen suomessa keksityn äitiyspakkauksen kanssa, kuin myös äitiysloman, hoitovapaiden ja päiväkotien kanssa.
Suhtaudun myönteisesti ehkäisyyn (vaikka mulla on neljä lasta) enkä ole keneltäkään kieltämässä aborttia joka siihen ratkaisuun päätyy.
Miten tämä nyt liittyy millään lailla keskusteltuun aiheeseen?
 
Olisko sua esimerkiksi olemassa, jos ei tomisi? Suomen verotus on yhtä suurta hienoa kiltteyskamppaniaa, siihen liittyen synnytysvalmennukset, lääkehuolto ja muut.
Joo, ja jokainen suomalainen veronmaksaja osallistuu varsin kalliiden kotimaisten järjestelmien lisäksi vielä joidenkin tansanialaisten maapähkinöillä ruokkimiseen. Onko järkeä. Jos itsenäisesti saisi valita, niin tulkoon omillaan toimeen.
 
vierailija
Joo, ja jokainen suomalainen veronmaksaja osallistuu varsin kalliiden kotimaisten järjestelmien lisäksi vielä joidenkin tansanialaisten maapähkinöillä ruokkimiseen. Onko järkeä. Jos itsenäisesti saisi valita, niin tulkoon omillaan toimeen.
Samaa sulle. Mutta silti syöt minun selkänahasta revittyä leipää ja sinun lapset nauttii minun rahoilla tienatuista läppäreistä. Itse tulisin hyvin toimeen ilman rahansiirtoja köyhille, mutta pakko mikä pakko.
 
Siellä on valitettavasti aika suuri lapsikuolleisuus. Lapset taas ovat niitä, jotka pitävät vanhukset hengissä. Ja lapsia on pakko tehdä paljon, jotta edes joku säilyy ruokkimaan vanhukset. Onko tähän jotain simppeliä ratkaisua kanssa?
Ei lapsia tuon syyn eli vanhusten takia tartte tehdä. Se kierre saakoon katketa.
Vain 2 lasta, raskausaika ja synnytykset hoidetaan niin että muksu jää eloon, se saa ruokaa, terveydenhuollon ja koulutuksen.

Kyllä siinä menee suurperheessäkin ruokaa monen suun ruokkimiseen, ennenkuin lapset on apuna ja työvoimana.
 
vierailija
Ei lapsia tuon syyn eli vanhusten takia tartte tehdä. Se kierre saakoon katketa.
Vain 2 lasta, raskausaika ja synnytykset hoidetaan niin että muksu jää eloon, se saa ruokaa, terveydenhuollon ja koulutuksen.

Kyllä siinä menee suurperheessäkin ruokaa monen suun ruokkimiseen, ennenkuin lapset on apuna ja työvoimana.
Okei, hyvä, eli meillä on nyt sitten perheitä, joissa kaksi lasta ja ne ei kuole. Saatiin tämä ratkaistuksi.
Miten me saadaan niille terveydenhuolto ja koulutus? Niitähän on nyt siellä, mutta ne ei toimi 100%sesti, muutenhan ongelma olisi jo ratkaistu. Rahaa menee mm. korruptioon. Täytyy mennä johonkin muuallekin, sillä muutenhan näitä ongelmia ei enää olisi..
 
Samaa sulle. Mutta silti syöt minun selkänahasta revittyä leipää ja sinun lapset nauttii minun rahoilla tienatuista läppäreistä. Itse tulisin hyvin toimeen ilman rahansiirtoja köyhille, mutta pakko mikä pakko.
Niin, samaa olen monesti miettinyt. Verot minimiin ja jokainen saisi tulla omillaan toimeen. Suurimpana ongelmanahan siinä on rikollisuuden lisääntyminen ja yhteiskuntarauhan vaarantuminen.
Sinänsä kyllä houkutteleva riski.
 
Ei tuohon ole vastausta. Tässä puhutaan aidasta ja sinä puhut aitaa katsovasta lehmästä.
Jos tahdot olla aitaa katsova lehmä...

Isoisäni oli torppari venäjän suuriruhtinaskunnassa. Siihen maailmanaikaan sinun oikeutesi oli käydä synnyttämässä ojassa kunhan tulet pikaisesti takaisin pellolle.
Sit keksittiin torpparilaki ja se oli talvisodan kannalta hyvä juttu koska omaa pientä maatilkkua puolustaa jokainen.
Sit ihansaatanan köyhä suomi keksi äitiyspakkauksen, niin ja äitiysvapaat ja sen semmoiset, että sinun ei tartte synnyttää ojassa ja palata pikaisesti pellolle. Jotenkin veikkaan, että saat myös puhua seurakunnassa ja äänestää.
Kaikkea me suvakit keksimmekin tullaksemme haukutuiksi.
 

Yhteistyössä