unelmat murskaksi

ÄLÄ HYVÄ IHMINEN ENÄÄ TAPAA MIESTÄSI JA TEE ILMOITUS POLIISILLE JA SOSSUILLE. ASIASTA PITÄÄ OLLA FAKTAA KIRJOISSA JA KANSISSA, JOS VIELÄ JOTAIN TAPAHTUU!!

Muuta paikkakuntaa ja laita tiedot salaisiksi.ÄLÄ ODOTA ENÄÄ.

Voisitko saada tukea vanhemmiltasi ja mennä heidän luokseen?

Älä usko enää, jos miehesi lirkuttelee takaisin tuloa, hänestä ei ole isäksi ja puolisoksi.

Älä anna tapahtua vauvallesi mitään, hän on jo paljon kärsinyt huutoa yms. Ja eikö sinua ole lyöty vauva sylissä? SE ON TÄYSIN ARMOTONTA JA PSYKOPAATTISTA KÄYTÖSTÄ!!!!!!

Kynnys toimia on varmasti korkea, mutta se on sinun lapsesi parhaaksi.Saat tukea, apua ja myötätuntoa, kun vain rohkenet hakea apua.

KAIKKI VIRANOMAISET JA ME MUUT HALUAMME TUKEA SINUA TÄSSÄ HIRVEÄSSÄ TILANTEESSA. YKSIN ON NIIN VAIKEA JAKSAA TUOMMOISTA!

Voimahali ja kaikkea hyvää sinulle ja pienokaisellesi. Jos ei muuta, niin toimi hänen elämänsä vuoksi. Hän on niin pieni ja täysin viaton ja traumatisoituu, jos tällainen meno jatkuu.

:hug: :hug:
 
minäkäs
mies ei kertomuksestasi päätellen rakasta sinua eikä halua kantaa vastuuta suhteesta. vaikka unelmasi ovat nyt murskana, voi rakentaa vauvasi kanssa paremman elämän ja uuden unelman mutta se ei ole mahdollista jos tuollainen luuseri roikkuu nurkissa.
kun olet heikoimmillasi ajattele että lapsesi ansaitsee paremman kodin mallin ja pyydä apua sukulaisiltasi ja ystäviltäsi.
se että tiedostat tilanteesi on ensimmäinen askel muutokseen jonka vain sinä tai miehesi voivat tehdä.
 
Oli miehelläsi sentään sen verran ymmärrystä tekonsa jälkeen, että soitti ystäväsi paikalle kun tajusi mihin tilanteeseen olitte ajautuneet. Olen siitä ihan yllättynyt kaiken lukemani jälkeen.

Ihmettelen miksi sinulle ei ole tarjottu perheeseen perhetyöntekijää? Oletko ollut yhteydessä neuvolaan? sieltä yleensä asia etenee soskuun ja sieltä saa perhetyöntekijän. Lapsen on kuitenkin paras olla omassa kotonaan ja sinun opetella häntä siellä hoitamaan. Reissuelämä ei ole paras lähtökohta. Enkä oikein allekirjoita sitäkään että sinulle on mielialalääkkeitä annettu.. tilanne on varmasti nyt paha, mutta ei se sitä korjaa. Mielestäni ne vain turruttavat sinun tunteesi.

Onneksi sinulla on hyvä ystävä joka auttaa. Luulenpa, että miehelläsi on niin monta tulta raudassa nyt että lopputulos on tämä. Nähtävästi hän ei ollut valmis isäksi tuloon? Oliko raskaus yhdessä suunniteltu ja oliko hän siinä silloin mukana? Voisinpa ohimennen kuristaa sen uuden naisystävän. Mutta toisaalta sulla ei ole pelkoa, että mies yrittäisi takaisin. Se hyöty uusista suhteista on. saat aikaa parantua. Myös miehesi tarvisisi apua. On varmasti niin uusi ja outo tilanne. Naiselle kaikki käy helpommin kun on ollut yhdessä lapsen kanssa jo kuukausia. Myös oma mieli käy kovan myllerryksen synnytyksen jälkeen. Itsekin jälkeenpäin mietin miten selväjärkiseksi sitä siitä palauduin..

Voimia sinulle ja nauti vauvastasi. Jos ei miehestäsi ole haittaa enää, älä hänelle myöskään urhaa yhtään ajatusta. Huolehdi vain, että lapsesi oikeudet on kunnossa. ja jos myöhemmin pääsette keskustelemaan sivistyneesti niin onnittelut sinulle. Yritä luoda suhteita sitten isän ja lapsen välille jos se näyttää viisaalta. Nyt lapsesi tarvitsee Sinua!

Vielä kysyisin kuinka kauan olitte yhdessä ennen tätä ja minkä ikäinen olet?

T.myös turp... saanut
 
alkuperäinen vieras
Ei ollut kyse raiskauksesta, vaan vaan jotain vielä sairaampaa, en sitä viitsi tähän kirjoittaa, koska viranomaiset ottaisivat varmasti selvää kuka tämän nimimerkin takana on ja kohta huostaanottaisivat vauvan..

Olo alkaa pikkuisen helpottaa, aurinkoinen päivä ja ulkoilu vauvan kanssa tekevät ihmeitä..

Olen varmaankin vielä jossakin traumaattisen tapahtuman jälkeisessä shokissa.. En oikein tiedosta tapahtunutta täysin. sain ajan vauvaperheisiin erikoistuneelle terapeutille ja jatkan käyntejä siellä.
itkettää välillä mutta oman pikkuiseni hymy ja jokeltelu saavat jopa tällaisella hetkellä hymyn minunkin kasvoille..

 
alkuperäinen vieras
Ja äippä, kyselit minkä ikäinen olen ja kauan ollaan oltu yhdessä .. olen 30 ja mieheni saman ikäinen ja yhdessä ollaan oltu noin nelisen vuotta.. Eikä siis koskaan mitään merkkejä tallaisesta käytöksestä aikaisenmmin.. :'(
 
Kirjoitit, että huostaanottaisivat vauvan... ei kait se h.ullu tehnyt pienelle lapselle mitään?? Ottaa oikeasti rinnasta, kun miettii tätä asiaa.

Oletko kaukana miehestäsi? Pääseekö se sinun luoksesi? Onko sillä halu vahingoittaa vauvaa?

Tuntuu, että mies tietää tekojensa lopullisuuden ja haluaa viedä homman jonkinlaiseen tuskaiseen päätökseen ja panna sinut kärsimään viimeiseen asti.

KARMEAA!!

Yhdessä on ensin lapsi saatu aikaiseksi ja sitten tämmöistä, on se hirveä isku vasten kasvoja.

Kehottaisin hankkimaan lähestymiskiellon, muuttamaan pois ja kertomaan asioista. Miksi lapsi sinulta vietäisiin pois? Vai onko asiassa jotain muutakin?

Älä riskeeraa lapsesi terveyttä ja henkeä, itseäsi tietenkään unohtamatta.
 
alkuperäinen vieras
Ei vauvalle ole kukaan tehnyt mitään. mieheni vaan uhkaili että jos menettää huoltajuuden kertoo minusta että olen mielisairas ja hullu.. 8en siis ole) niin etten mäkään saa vauvaa..
 
Tuollaisesta uhkailusta olen kuullut ennenkin. Ei tuollaiseen pidä alistua. Toteat, että siitä vaan,niin menee pohja uhkauksilta. Viranomaisille pitää sitten kertoa UHKAILUT, TEOT jne. Omasta osuudesta voi kertoa, että on synnytyksen jälkeen ja miehen terrorin jälkeen uupunut. Kaikki sen ymmärtää.

ÄLÄ ALISTU UKKOSI MANIPULOINTIIN. TUO ON VANHA HYVÄ KEINO ALISTAA JA VAIENTAA NAINEN!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2006 klo 23:01 alkuperäinen vieras kirjoitti:
Ei vauvalle ole kukaan tehnyt mitään. mieheni vaan uhkaili että jos menettää huoltajuuden kertoo minusta että olen mielisairas ja hullu.. 8en siis ole) niin etten mäkään saa vauvaa..
Ei viranomaiset sellaisia ole, että heille vain sanotaan, että tuo nainen on mielisairas ja hullu ja he uskovat sen samantien.
 
voima
Tiedät itse, että näin ei voi jatkua. Vedä syvään henkeä, pakkaa välttämättömät ja mene turvakotiin. Siellä asiat saadaan rullaamaan, etkä jää isojen ja ylivoimaisten rutiinijärjestelyjen lamauttamaksi. Se, mikä sinua jarruttaa, on unelmien murskaantuminen - ei miehesi kaipuu. Ne unelmat odottavat sinua ja vauvaasi, mutta ensin sinun on otettava se ratkaiseva askel. Jo tänään. Voimaa ja kepeää tulevaisuutta Sinulle. Lähde elämään sitä omaa elämääsi nyt.
 
Ja höpö höpö.
Kukaan täysijärkinen ei ole sitä mieltä, että jos joku sanoo sinulle jotakin epämiellyttävää, voit oikeutetusti tirvaista turpaan vastaukseksi, varsinkin mies itseään heikompaa naista. Siitähän tuossa kärjistetysti oli kysymys.
Olen nähnyt monta pahoinpitelijä-miestä, jotka tuolla puolustelevat tekemisiään, kun "minut ajettiin siihen tilaan, että löin". Jos ihminen ei itse vastaa teoistaan, tilanteessa kuin tilanteessa, hän kuuluu holhouksen alaisuuteen, se on muuten holhottavan yksi kriteerikin.
Mieskin pystyy varmasti pukemaan päälleen ja kävelemään esimerkiksi ovesta ulos, ellei kykene itseään hillitsemään. Se on varmasti pienempi paha. Jokaisen on jo lapsuudessa opittava hillitsemään itsensä, eikä kenenkään lyöminen ole missään tilanteessa ymmärrettävää tai hyväksyttyä, vaikka miehet mielellään näin väittävät.
Lääkärit ja sairaanhoitajat kuten minä, näkevät sitten työssään tilanteita, missä nainen on hakattu täysin muusiksi, luut murskana, naama kasassa, ja mies sanoo vain, että "mua ärsytettiin, enkä pystynyt hillitsemään itseäni".
Jokainen nainen, jolle noin sanotaan: se on valehtelua alusta loppuun. Sanoitpa tai olitpa kuinka ärsyttävä hyvänsä, MIEHESI EI SAA LYÖDÄ SINUA, siinä kulkee raja. Ellet sinä aseta sitä, pahoinpitely jatkuu. Seuraava kerta voi olla viimeisesi, niin todella käy.
 
Vierailija muualta
En lukenut koko ketjua mutta alkuperäiselle kirjoittajalle antaisin vinkiksi että otat yhteyttä turvakotiin ja muutat sinne. Minä lähdin enimmäisestä lyönnistä enkä jäänyt odottamaan seuraavaa. Lapset olivat silloin 1,5v ja 3kk. ENkä ole katunut päivääkään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 02:01 mama-83 vaasasta kirjoitti:
Voi apua..lähde nyt ajoissa sieltä ennen kun kät vielä pahemmin..Ja kaikki tuo mitä miehestäsi kerroit..hän ei ole sun arvoinen eikä viaton lapsennekaan ansaitse tuommosta..Äläkä pelkää että jäisit yksin..Siellä sinä olet "yksin"avuttoman lapsesi ja hullun miehesi kanssa.Koskaan et jää yksin ellet sitä halua..Nykyään on paljon kaikenlaisia ryhmiä:nuoret äidit ryhmää,yksinhuoltajaäidit ryhmää ja paljon muita..Sieltä löytää varmasti ystäviä ja halutessaan kuuntelijan ja auttajan..Itse käyn äitilapsiryhmässä,höpistään kahvikupposten äärellä,touhutaan lasten kanssa,leivotaan,laitetaan ruokaa ja tehdään erilaisia reissuja..Silti mihinkään ei ole pakko osallistua jne..Noista saa tietoa neuvolasta..Toivon sinulle kaikkea hyvää ja jaksamisia! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 10:49 Paljon nähnyt kirjoitti:
Ja höpö höpö.
Kukaan täysijärkinen ei ole sitä mieltä, että jos joku sanoo sinulle jotakin epämiellyttävää, voit oikeutetusti tirvaista turpaan vastaukseksi, varsinkin mies itseään heikompaa naista. Siitähän tuossa kärjistetysti oli kysymys.
Olen nähnyt monta pahoinpitelijä-miestä, jotka tuolla puolustelevat tekemisiään, kun "minut ajettiin siihen tilaan, että löin". Jos ihminen ei itse vastaa teoistaan, tilanteessa kuin tilanteessa, hän kuuluu holhouksen alaisuuteen, se on muuten holhottavan yksi kriteerikin.
Mieskin pystyy varmasti pukemaan päälleen ja kävelemään esimerkiksi ovesta ulos, ellei kykene itseään hillitsemään. Se on varmasti pienempi paha. Jokaisen on jo lapsuudessa opittava hillitsemään itsensä, eikä kenenkään lyöminen ole missään tilanteessa ymmärrettävää tai hyväksyttyä, vaikka miehet mielellään näin väittävät.
Lääkärit ja sairaanhoitajat kuten minä, näkevät sitten työssään tilanteita, missä nainen on hakattu täysin muusiksi, luut murskana, naama kasassa, ja mies sanoo vain, että "mua ärsytettiin, enkä pystynyt hillitsemään itseäni".
Jokainen nainen, jolle noin sanotaan: se on valehtelua alusta loppuun. Sanoitpa tai olitpa kuinka ärsyttävä hyvänsä, MIEHESI EI SAA LYÖDÄ SINUA, siinä kulkee raja. Ellet sinä aseta sitä, pahoinpitely jatkuu. Seuraava kerta voi olla viimeisesi, niin todella käy.
AIVAN! Sekin kommentti joka niin väitti, että oikeastaan se lyöminen onkin ap:n vastuulla, taitaa myös manipuloinnin taidon!
JOKAINEN aikuinen ihminen on itse vastuussa omista sanoistaan ja teoistaan! Ei kiukuttelu todellakaan ole syy tulla hakatuksi....sitäpaitsi mieleltään epätasapainossa voi kokea kiukutteluna vaikkapa lauseen "ethän lähtisi baariin tänään"....
Toivottavasti ap pääset uuden elämän alkuun, mitä pikemmin sen parempi! :hug:
 
Tutulta kuulostaa
Voimia sinulle ja vauvalle! Olen itse miettinyt, miten yliherkkä mieheni jaksaisi valvottavan vauvan kanssa. Juo, suuttuu helposti, rikkoo tavaroita, haukkuu ja uhkailee, on kerran myös lyönyt. Itse hän on mieltä, että jaksaisi kyllä vauvaa, muttei minua. Logiikka outo ja välillä epäusko klavaa mieltäni. Vauva tekeillä... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2006 klo 17:48 Tutulta kuulostaa kirjoitti:
Voimia sinulle ja vauvalle! Olen itse miettinyt, miten yliherkkä mieheni jaksaisi valvottavan vauvan kanssa. Juo, suuttuu helposti, rikkoo tavaroita, haukkuu ja uhkailee, on kerran myös lyönyt. Itse hän on mieltä, että jaksaisi kyllä vauvaa, muttei minua. Logiikka outo ja välillä epäusko klavaa mieltäni. Vauva tekeillä... :/
Voi helevetin kuustoista, mistä teitä tyhmiä naisia oikein sikiää? Mies on lyönyt sinua ja silti yrität vauvaa hänen kanssaan? Äly hoi, älä jätä!!! Vielä koittaa päivä jolloin hän lyö sinua uudestaan ja jos olet silloin raskaana niin voit saada keskenmenon.

Muista että yhtään lyöntiä ei tarvitse sietää!
 
Nainen
Miksi ap ei tule enää kertomaan tilanteestaan? Tilanne huolestuttaa varmasti meitä kaikkia!

Mitä sinulle kuuluu? Missä ja miten asut?

Oletko kenties jälleen sopinut asiat ja olet miehesi kanssa saman katon alla? Pelottaa puolestasi niin kovasti...
 
alkuperäinen vieras
Mies lähti talosta, ymmärsi itsekin että näin ei voi jatkua. Tavarat ovat vielä täällä mutta eiköhän hän ne joku päivä tässä hae pois. Vauvaa hän on muutaman kerran nähnyt, en tosin ole uskaltanut antaa hänelle mukaan , vaan olemme nähneet julkisilla paikoilla kahvilassa yms jottei tilanne riistäydy käsistä.

Toivon että saamme asiat sovittua, ei siis niin että hän palaisi takaisin, jotta tulevaisuudessa lapsen tapaamiset saataisiin sovittua sivistyneesti ja ilman riitaa, ihan vauvan takia.


Olo on kaikesta huolimatta hieman haikea, tiedän että kuulostaa tyhmältä, ja kestää vielä ennen kuin totun tähän tilanteeseen, mutta onneks mulla on maailman ihanimmat vanhemmat ja ystävät jotka mielellään ottavat vauvaa hoitoon ja auttavat minua tässä kaikessa.

Joka tapauksessa kesä on tuloillaan ja aoin nauttia pikkuiseni ensimmäisestä kesästä täysilä!

Kiitos kaikille huolestuneille ja vastanneille..

Oikein mukavaa vappua!
 
jx5
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2006 klo 21:10 annukka83 kirjoitti:
Voi ei :'(
Voimia ja :hug: sinulle sekä vauvalle.
Jos olisin tilanteessasi niin minä ottaisin laukun käteen ja vauvan kainaloon ja lähtisin ja jatkaisin elämää...
Ei tuollaisessa enää mitään järkeä ole.

Samat sanat olen itse ollut suhtessa jossa mies lyö ja tosi asia on se että jos hän lyö kerran hän lyö toistekkin. Mene ennen kuin tapahtuu jotain kamalaa ja ajattele lastasi minä en aina tehnyt niin vaan jäin väkivaltaiseen suhteeseen ja loppu tulos on se että 10 vuotias poikani kastelee vieläkin sänkynsä yöllä. Sitä vaan ajatteli että lapsi on niin pieni että ei voi ymmärtää mitä tapahtuu mutta usko pois lapset on tosi fiksuja.
 
Hei!

Sinulla on ollut kamalaa. Tuommosta ei tarvitse sietää. Onneksi nyt näyttää, että olet pääsemässä uuden elämän alkuun. Se on mukava.

Toisin kuitenkin esille vielä yhden näkökulman.
Minusta tuntuu, että myös mies on tässä tapauksessa hoidon tarpeessa. Tarvitsee apua, jotta hänellä ei koko elämä mene pilalle sen vuoksi, että ei pysty hillitä itseään. Ja tekee sellaisia tekoja, joista joutuu vastaamaan vielä ties missä. Kunpa löytyis kanava hakeutua hoitoon hänellekin, ihan vain sen miehen itsensä vuoksi. Ja mahdollisen uuden naisystävän... ja perheen...

Aurinkoista kevättä ja kesää kaikille !!
 

Yhteistyössä