Vaadinko liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oottako nähnyt jessica Simpsonia pähkäilemässä sitä, onko tonnikala kanaa vai kalaa, kun sitä mainostetaan "Chicken of the sea". http://www.mtv.com/news/articles/1479860/20031021/simpson_jessica.jhtml

Tuli jostain mieleen.

N.A. Osaran muistilapussa luki; Männyllä pitkät neulaset, kuusella lyhyet neulaset.

Professorin metsäoppeja ei enää kukaan kyseenalaista. Minulla on valtavat määrät sieniä kuivattuina ja pakastettuna; ne kyllä tunnistin. Uniapnean googlasin varmuuden vuoksi. Myrrkkysumakki saa olla vaikka nilviäinen, jos ei myrkkysieni kelpaa.

Mulla on ihan oikea ongelma, johon hain vertaistukea ja vinkkejä, mutta tämä keskustelu on mennyt täysin älyttömäksi.

Ja vielä tiedoksi, että kuorsauksen ja erityisesti uniapnean sekä niiden aiheuttaman väsymyksen seurauksena voi olla ärtyneisyyttä, mielialan vaihtelua ja jopa masennusta. Tiedän, että mieheni masennus ei johdu vain kuorsauksesta, vaan monesta muustakin tekijästä. Kuorsaus on vain yksi ongelmista ja kirjoitin siitä, koska se on osa terveyttä ja jos mieheni kokonaisterveys ja vireys olisi parempi, hän ehkä jaksaisi hoitaa muutkin asita kuntoon. Miehen suhtautuminen kuorsausongelmaan kuvastaa hyvin hänen suhtatumistaan muihinkin ongelmiin: hän ei itse pysty vaikuttamaan mihinkään, vaan kaikki on minun tai olosuhteiden syytä.

Kuorsaavan miehen pääkoppa on pehmennyt. Jos ei muuta, niin kitarisat ovat suurentuneet. Useimmiten kuitenkin nielu on paksuuntunut, kitalaki valahtanut, nenä turvoksissa ja rustottunut jne. Hengitys ei kulje normaalisti, mikä aiheuttaa hapen puutetta (uniapneaa) ja elimistön huonovointisuutta ja jatkuvaa väsymystä.

Kummalista tuossakin sairaudessa on, etteivät miehet halua tehdä asialle mitään, vaan loukkaantuvat perin pohjin, jos vaikka vaimo mainitsee kuorsaamisesta. Ihan kuin vieressä nukkujan, naisen pitäisi sietää ja kestää kaikki mahdollinen miehen taholta tuleava epämieluisuuskin.

Todellisuudessa mies yleensä jo tietää, ettei ole kunnossa. Hän tietää juovansa liikaa, se jos mikä hävettää. Hän tietää polttavansa keuhkonsa piloille, mutta vähät välittää siitä. Hän tietää olevansa saamaton ja apaattinen, mutta kaiken avun vastaanaottaminen on hänelle liikaa, ja on vaimolta turhamaista miehen ainutkertaiseen elämään puuttumista. Siihen naisella, varsinkaan vaimolla, ei ole oikeutta, jos miestä edes hitusenkaan rakastaa. Kaikki vaimon neuvot ja hyvää tarkoituskin kun on miehen mielestä jäkätystä.

Tässä siis nopea diagnoosi ja analyysi tilanteesta. Miestä ei voi auttaa, koska hän itsekin tietää ongelmansa - viinan juonnin ja tupakoinnin, epäterveet elämäntavat ja vanhenemisen. Liian suuri häpeälasti! Ja koska mies ei itse kuule kuorsaamistaan, hirsien vetelyä ja sängyn tärinää kuin sattumoisin, niin asianhan ei pitäisi vaivata muitakaan.

Todellisuudessa jatkuvasti voimakkaasti kuorsaavan vieressä on mahdoton nukkua. Mies, nimimerkki: "No" voisi kuvitella, onnistuuko rauhallinen uni traktorin vieressä. Tai miksi ihmiset yleensä havahtuvat herätyskellon soittoon? Tasainen hengityksen tuhina ei ole este rauhalliselle unelle, mutta katkonainen kuorsaus, kun vieressä makaava kakoo ja meinaa tukehtua, on sietämätöntä. Tiedän kokemuksesta.

Jos vaikka kuorsaajan viereen nukahtaakin, ei uni ole rauhallista ja rentouttavaa, kun havahtuu ja heräilee jatkuvasti. Uniapneasta alkaa siis kärsiä myös kuorsaajan vieruskaveri. Huonosti nukuttu yö vie voimat ja pistää pään sekaisin. Humalatilaa muistuttava uupumus vie lopulta ilon, tekee ihmisen, naisenkin, ärtyneeksi ja vihaiseksi. Täysin ymmärrettävää! Turha kenenkään on vähätellä kuorsaamisen haittoja ja asian vakavuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
Tiedän, että mieheni masennus ei johdu vain kuorsauksesta, vaan monesta muustakin tekijästä. Kuorsaus on vain yksi ongelmista ja kirjoitin siitä, koska se on osa terveyttä ja jos mieheni kokonaisterveys ja vireys olisi parempi, hän ehkä jaksaisi hoitaa muutkin asita kuntoon. Miehen suhtautuminen kuorsausongelmaan kuvastaa hyvin hänen suhtatumistaan muihinkin ongelmiin: hän ei itse pysty vaikuttamaan mihinkään, vaan kaikki on minun tai olosuhteiden syytä.

Voi rakas ihminen,

yritä nyt kohdata todellisuus. Jos miehesi lopettaa juomisen, loppuu myös

- masennus
- ylipaino
- ärtyneisyys
-kuorsaus

Mutta kuorsaukseen keskittymällä et saa aikaan mitään muuta kuin sen hetkellisen illuusion, että "asialle tehdään jotain".

Ymmärrän, että sinua ahdistaa, mutta teet itsellesi karhunpalveluksen sulkemalla silmäsi ja todistelemalla itsellesi että "juujuu kuorsaaminen aiheuttaa uniapneaa ja aniapnea väsymystä ja väsymys masennusta ja masennus juomista.

Miehesi on ylipainoinen alkoholisti, joka siksi kuorsaa ja on vetelä innoton.

Hae apua itsellesi alkoholistien omaisten parista (al-anon). Miehesi ei lopeta juomistaan sinun tai kenenkään muunkaan käskystä, vain omasta halustaan.

Pelasta itsesi ja pelasta lapsenne, se on sinun velvollisuutesi.

Alkuperäinen kirjoittaja get real:
Tiedän, että mieheni masennus ei johdu vain kuorsauksesta, vaan monesta muustakin tekijästä. Kuorsaus on vain yksi ongelmista ja kirjoitin siitä, koska se on osa terveyttä ja jos mieheni kokonaisterveys ja vireys olisi parempi, hän ehkä jaksaisi hoitaa muutkin asita kuntoon. Miehen suhtautuminen kuorsausongelmaan kuvastaa hyvin hänen suhtatumistaan muihinkin ongelmiin: hän ei itse pysty vaikuttamaan mihinkään, vaan kaikki on minun tai olosuhteiden syytä.

Voi rakas ihminen,

yritä nyt kohdata todellisuus. Jos miehesi lopettaa juomisen, loppuu myös

- masennus
- ylipaino
- ärtyneisyys
-kuorsaus

Mutta kuorsaukseen keskittymällä et saa aikaan mitään muuta kuin sen hetkellisen illuusion, että "asialle tehdään jotain".

Ymmärrän, että sinua ahdistaa, mutta teet itsellesi karhunpalveluksen sulkemalla silmäsi ja todistelemalla itsellesi että "juujuu kuorsaaminen aiheuttaa uniapneaa ja aniapnea väsymystä ja väsymys masennusta ja masennus juomista.

Miehesi on ylipainoinen alkoholisti, joka siksi kuorsaa ja on vetelä innoton.

Hae apua itsellesi alkoholistien omaisten parista (al-anon). Miehesi ei lopeta juomistaan sinun tai kenenkään muunkaan käskystä, vain omasta halustaan.

Pelasta itsesi ja pelasta lapsenne, se on sinun velvollisuutesi.

No sittenhän asia on loppuunkäsitelty.

Olen raitistuneen alkoholistin tytär, joten tiedän kyllä, että minä en voi käskeä miestäni lopettamaan juomista. Juuri siksi olen yrittänyt häntä itse näkemään, mitä kaikkea hänen juomisensa aiheuttaa.

Jos mies ei ryhdistäydy, edessä on ero.

Nyt olisi tärkeää, että sanot tuon lauseen miehellesi, että hän ei voi sitten sanoa kun et varoittanut. Laita mies seinää vasten, jos haudot eroa pitkään omana tietonasi, niin tapahtuu siten, että sinä olet valmis eroon ja toinen ihmettelee. Anteeksi että olin osallisena pilaamassa vakavaa keskusteluasi, mutta toivon, että pääsit omissa ajatuksissasi selville missä mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Nyt olisi tärkeää, että sanot tuon lauseen miehellesi, että hän ei voi sitten sanoa kun et varoittanut. Laita mies seinää vasten, jos haudot eroa pitkään omana tietonasi, niin tapahtuu siten, että sinä olet valmis eroon ja toinen ihmettelee. Anteeksi että olin osallisena pilaamassa vakavaa keskusteluasi, mutta toivon, että pääsit omissa ajatuksissasi selville missä mennään.

Olen sanonut nuo sanat miehelleni. Hän syyttää minua painostuksesta ja kyttäämisestä, kun kysyn esimerkiksi raha-asioiden tilaa. Tiedän niiden olevan aivan sekaisin, perintätoimistojen kuoria on tippunut postiluukusta. Mies vaan hokee, että hän on kaikki hoitanut, mitään merkintöjä luottotiedoissa ei kuulemma ole.

[/quote]

Olen sanonut nuo sanat miehelleni. Hän syyttää minua painostuksesta ja kyttäämisestä, kun kysyn esimerkiksi raha-asioiden tilaa. Tiedän niiden olevan aivan sekaisin, perintätoimistojen kuoria on tippunut postiluukusta. Mies vaan hokee, että hän on kaikki hoitanut, mitään merkintöjä luottotiedoissa ei kuulemma ole.[/quote]

Miten voikaan kuulostaa tutulta!! Miehet ovat uskomattomia... Minunkin mieheni joskus joi viinapullon kaapista ja laittoi pulloon vettä tilalle, etten huomaisi. No en joo... Kun asiasta huomautin, hän vaan tuijotteli silmät ymmyrkäisenä, että ei hän vaan voi mitenkään ymmärtää, miten vodka on ihan itsekseen vedeksi muuttunut!

Onneksi mies on historiaa ja löysin raittiin tilalle.

http://www.uniapnea.fi
Olen lähettänyt miehellenikin tämän linkin. Hänen kuorsaustaan ei tosin vielä oli diagnosoitu uniapneaksi, mutta voi se sitäkin olla. JA VIELÄ KERRAN: EN VÄITÄ, ETTÄ KUORSAUSONGELMAN POISTO POISTAA MUUTKIN ONGELMAT, KIITOS EI ENÄÄ NIITÄ KOMMENTTEJA, ETTÄ EN MUKA TAJUA MISTÄÄN MITÄÄN JA LUULEN, ETTÄ MIEHENI LOPETTAA MM. DOKAAMISEN, JOS HÄN LOPETTAA KUORSAAMISEN.

Olen lähettänyt miehellenikin tämän linkin. Hänen kuorsaustaan ei tosin vielä oli diagnosoitu uniapneaksi, mutta voi se sitäkin olla. JA VIELÄ KERRAN: EN VÄITÄ, ETTÄ KUORSAUSONGELMAN POISTO POISTAA MUUTKIN ONGELMAT, KIITOS EI ENÄÄ NIITÄ KOMMENTTEJA, ETTÄ EN MUKA TAJUA MISTÄÄN MITÄÄN JA LUULEN, ETTÄ MIEHENI LOPETTAA MM. DOKAAMISEN, JOS HÄN LOPETTAA KUORSAAMISEN.

Mainitsit, että isäsi oli alkoholisti. On hirveän tavallista, että alkoholistin lapsi etsii kumppanikseen alkoholistin.

Se, että et suostu asiaa kohtaamaan ei ennusta sinulle hyvää. Onnea matkaan.

"Uniapnean oireita ovat väsymys, päänsärky, keskittymisvaikeudet ja masentuneisuus, mutta myös ongelmat ihmissuhteissa ja impotenssi voivat olla merkkejä sairaudesta, josta monet eivät edes ole tietoisia. "

Niin, tästä listasta puuttuu se viina, valehtelu ja masennus. Masentuneisuus ei ole masennusta, dorka.

Alkuperäinen kirjoittaja missä masennus:

"Uniapnean oireita ovat väsymys, päänsärky, keskittymisvaikeudet ja masentuneisuus, mutta myös ongelmat ihmissuhteissa ja impotenssi voivat olla merkkejä sairaudesta, josta monet eivät edes ole tietoisia. "

Niin, tästä listasta puuttuu se viina, valehtelu ja masennus. Masentuneisuus ei ole masennusta, dorka.

Joo, masentuneisuus kyllä johtaa masennukseen.

Ap, huh huh, aika seurakuntaa.....

Alkuperäinen kirjoittaja missä masennus:

Dorkaksi nimittely alkaa jo mennä vähän liian pitkälle. Tällaisiin voisi moderaattori mielestäni puuttua.

En ole väittänyt, että mieheni kuorsaus aiheuttaa viinanjuontia ja valehtelua. En missään vaiheessa. Viinanjuonti voi olla yksi syy masentuneisuuteen tai masennukseen, ihan miten vaan. Ja kuorsaus voi sitä voimistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-juoppo:

Mainitsit, että isäsi oli alkoholisti. On hirveän tavallista, että alkoholistin lapsi etsii kumppanikseen alkoholistin.

Se, että et suostu asiaa kohtaamaan ei ennusta sinulle hyvää. Onnea matkaan.

Mikä teitä vaivaa? Miksi olette niin aggressiivisia? Sinäkin ex-juoppo. Miten niin en suostu asiaa kohtamaan? Olenko jossain vaiheessa väittänyt, että miehelläni ei ole alkoholiongelmaa??????

Jokainen saa olla omaa mieltään ja tehdä omat ratkaisunsa ilman, että se oikeuttaa nimittelyyn.

Jos ap on päättänyt keskittyä parantamaan miehensä kuorsausta rauhoittaakseen oloaan, se on hänen asiansa. Kyllä hän alkoholistin tyttärenä tietää, että alkoholismin oireiden hoitaminen vain auttaa alkoholistia juomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt.:
Riitelemme usein, koska mielestäni mies juo liikaa, pakenee vastuuta ja valehtelee raha-asioista. Joka kerta, kun yritän keskustella asioista, mies saa raivarin ja alkaa paasata, kuinka huonosti kohtelen häntä, kun hän joutuu nukkumaan lattialla. Silloin kysyn, miksei hän tee mitään kuorsamiselleen. Hän ei vastaa.

Kuorsaus taitaa olla ongelmistanne pienin. Hanki korvatulpat ja keskustelkaa jostain tähdellisemmästä.

Alkuperäinen kirjoittaja sikeäuninen:
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt.:
Riitelemme usein, koska mielestäni mies juo liikaa, pakenee vastuuta ja valehtelee raha-asioista. Joka kerta, kun yritän keskustella asioista, mies saa raivarin ja alkaa paasata, kuinka huonosti kohtelen häntä, kun hän joutuu nukkumaan lattialla. Silloin kysyn, miksei hän tee mitään kuorsamiselleen. Hän ei vastaa.

Kuorsaus taitaa olla ongelmistanne pienin. Hanki korvatulpat ja keskustelkaa jostain tähdellisemmästä.

Kannattaisi ehkä lukea ketju kokonaan. Korvatulpat minulla on ollut jo suhteemme alkuajoista.

Meillä tosiaan on paljon muutakin keskusteltavaa kuin kuorsaus, kuten yllä olevasta lainauksestakin voit lukea. Ongelma on, että mies ei suostu keskustelemaan mistään tähdellisemmästä, vaan alkaa yleensä raivota nukkumisjärjestelyistä.

Hoida ongelmat miehen haluamassa järjesyksessä, ensin tuo nukkuminen. Onnistuuko? Jos ongelmat ratkeavat, on muutama yö patjayöpymistä pikkujuttu sinulle kaiken muun rinnalla, eikös vaan?

Alkuperäinen kirjoittaja veikkaan ettei ratkea...:
Hoida ongelmat miehen haluamassa järjesyksessä, ensin tuo nukkuminen. Onnistuuko? Jos ongelmat ratkeavat, on muutama yö patjayöpymistä pikkujuttu sinulle kaiken muun rinnalla, eikös vaan?

Jos tarkoitat sitä, että minä siirtyisin olohuoneeseen patjalle, se ei taida onnistua, sillä mies valvoo lähes poikkeuksetta myöhempään kuin minä katsellen tv:tä tai surffaillen netissä. Sekä tv että tietokone ovat olohuoneessa, eikä niitä voi siirtää makuuhuoneeseen.

[
Sekä tv että tietokone ovat olohuoneessa, eikä niitä voi siirtää makuuhuoneeseen.

Tottakai VOI siirtää. Senkun siirrätte vaan. Sähkömies paikalle ja pistorasiat siirtoon. TV:seen saa irtonaisia antenneja, joiden kautta kuva on varsin hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs:
[
Sekä tv että tietokone ovat olohuoneessa, eikä niitä voi siirtää makuuhuoneeseen.

Tottakai VOI siirtää. Senkun siirrätte vaan. Sähkömies paikalle ja pistorasiat siirtoon. TV:seen saa irtonaisia antenneja, joiden kautta kuva on varsin hyvä.

Ei asia piuhoista ole kiinni. Makkariin ei mahdu teeveetä eikä tietokonetta kirjoituspöytineen. En ala purkaa vaatekaappeja ja siirtämään niitä olohuoneeseen. Kohtahan sitten olohuone on makkarissa ja makkari olohuoneessa. Enkä myöskään halua, että poikamme katsoo teeveetä makkarissa, koska olohuone on yhteistä oleskelua varten.