UMK 2025

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä Nellin laulua livenä Tähdet, tähdet -ohjelmassa vuodelta 2017. Livelaulun ei pitäisi olla ongelma.

Mä olin sitten vissiin ainoa, jota alkoi vähän itkettää. Noi sanat osui. Myös muutoin tää upposi huomattavasti paremmin kuin eilinen Neean biisi, jonka oon jo täysin unohtanut. Nyt kun mietin, niin en pysty millään palauttamaan Nightmaresin melodiaa tai mitään osaa biisistä mieleen, mutta tästä tarttui kertsi heti. Mutta tää on musiikissa just se juttu, että me kaikki ollaan vähän eri taajuuksilla, jolloin eri tyyppiset biisit iskee. Neean biisi oli mun mielestä aivan toivottoman tylsä ja tää ei, ja jonkun toisen mielestä on varmaan just toisin päin.

Samaa mieltä, tää tarttui mieleen kyllä heti, eilisestä en monen kuuntelunkaan jälkeen muista mitään.

Arvostan, että nää ekat naiset on olleet sopivasti puettuina. Eli ei provosointia laulun sijaan. Silloin ei kyllä tulisi kuunneltua laulua, vaan ihmeteltyä mitä on päällä xD

Kuuntelin Neean ja Nellin, molemmat minulle ihan uusia nimiä.
Kuuntelin jokaiselta osallistujalta aikaisempia,uusimpia videoita. Kaikki uusia nimiä minulle.
Saanko mennä vähän edelle asiassa. Minuun teki merkittävän vaikutuksen Goldielocks eli Ella Mäntynen.
Hänellä on erikoinen ääni, kuuntelen ekaa kertaa hänen biisejään. Täytyy tutustua hänen tuotantoonsa.
Millä kielellä sitten laulaakin.

Kuuntelin jokaiselta osallistujalta aikaisempia,uusimpia videoita. Kaikki uusia nimiä minulle.
Saanko mennä vähän edelle asiassa. Minuun teki merkittävän vaikutuksen Goldielocks eli Ella Mäntynen.
Hänellä on erikoinen ääni, kuuntelen ekaa kertaa hänen biisejään. Täytyy tutustua hänen tuotantoonsa.

Häntä minäki ootan. Toivon mustaa heppaa.

Erikoista että yle itse hehkuttaa naisten vuotta ja ennakkosuosikiksi (!!) Erikaa. Toki muillekin annettiin 2 lauseen esittelyt.

"Viime vuosi oli UMK:n tarjonnassa hieman sekava. Syynä oli eittämättä Käärijän menestyksestä johtunut krapula ja tarve kopioida menestyskonseptia.
Josko tänä vuonna päästäisiin taas tasapainoisemman laulukilpailun pariin.
"

Ja tämä siis ylen reportterilta umk-sivuilla. Olen hämmentynyt.

Hyvä kun olette myös huomanneet, että on ehkä jotain erilaista odotettavissa Goldielocksilta. Mistä saisi lisää tietoa hänestä? Jospa lehdet alkaisivat kirjoittaa hänestä. Toivoisin jotain erikoisen hyvää.
Erika Vikmanista en ole kiinnostunut, videoilla hän ei erotu, laulutaitoakaan en tohdi suoraan moittia.

Hyvä kun olette myös huomanneet, että on ehkä jotain erilaista odotettavissa Goldielocksilta. Mistä saisi lisää tietoa hänestä? Jospa lehdet alkaisivat kirjoittaa hänestä. Toivoisin jotain erikoisen hyvää.
Erika Vikmanista en ole kiinnostunut, videoilla hän ei erotu, laulutaitoakaan en tohdi suoraan moittia.
En tiedä, mutta itse tykkäänkin tässä vaiheessa olla vähän tiedoton ja ottaa artistin ja esityksen vastaan mahdollisimman sellaisena kuin se on, ilman suuria mielipiteitä tms.

Minusta Goldielocksin ääni taas on ihan hirveä, en pystynyt kuuntelemaan hänen aikaisempaa kappalettaan loppuun. 🙈 Neealla ja Nellillä puolestaan kauniit äänet molemmilla, toivottavasti onnistuvat livessä.

Suomen kielellä ja balladilla ei kannata mennä kisoihin. Ei aukea sisältö, vaikka olisi teksti. En arvostaisi kansainvälisenä biisinä serbian tai moldavian kielellä laulettua, olkoon miten riehakas tahansa. Samoin muut minulle tuntemattomat kielet. Niin oli onni myötä kun ccc meni muihin ja iski kertosäkeen kautta.
Mutta tuliko pisteitä myös serbiasta ja moldaviasta ukrainasta jne.