Ulkonäkö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanna"

Vieras
Hei, olen 18-vuotias tyttö (tai nainen). Minua itseäni ei ole koskaan aiemmin ulkonäkö häirinnyt,enkä ole kiinnittänyt omaan tai muiden ulkonäköön sen suurempaa huomiota. Kuitenkin viimeaikoina etenkin äitini ystävät ovat alkaneet sanomaan minusta "Voi, että kun se Sanna on niin kaunis!" "Voi että kun Sannalla on niin kauniit kasvot"... No ehkäpä Sannalla sitten on. Kyllä minä ainakin olen ihan tyytyväinen naamatauluuni. Näistä kommenteista vain tulee itselleni hieman sellainen olo että "Sannalla on niin kaunis pärstä, jos hän vain laihduttaisi". Kyllä myönnän itse etten todellakaan ole mikään pajuvitsa. Pitkä olen toki (178 cm), mutta kyllä tuota painoa on kertynyt jonkin verran liikaa. Kyllä itsekin haluaisin tottakai laihtua ja minusta itsestänihän siinä onnistuminen on kiinni, mutta koen silti itseni suht tyytyväiseksi tässä kropassa. Olen nyt vain sitten alkanut miettimään miten muut näkevät minut (ei sillä että muiden mielipiteillä olisi väliä). Kyllä minua baarissa tullaan aina suht säännöllisesti iskemään, toki ei niin usein kuin timmiäkin timmimpää brunette kaveriani, mutta kuitenkin. Itse olen siis punapää. Minua vain alkoi mietityttämään, että kuinka tärkeää onkaan olla "kaunis" ja "suosittu". Mielestäni sanonta "kauneus on katsojan silmässä" on erittäin naulan kantaan! joitain miellyttää joitain ei. Sisältö se kai kuitenkin tärkeämpi on vai mitä mieltä muut?

Tottakai sisältö on tärkeämpää!

Sinä olet vielä niin nuori että kauneus ja ulkonäkö on tärkeää teille, mutta odotappa kun täytät 30 ja perustat perheen, niin jotenkin sitä ei enää välitä. Tai ainakaan minä en välitä, elämässä on niin paljon muutakin.

punapäiset naiset ovat usein kauniita... punapää miehet harvemmin ovat komeita! toki poikkeuksiakin löytyy. Nauti kehuista, äläkä kehittele mitään salaviestejä saamiisi kommentteihin :) Paino-ongelmaan en voi sanoa mitään muuta kuin, että laihduta jos painosi vaivaa sinua itseäsi tai on jo terveydellesi haitallista. Jos ylipainolla tarkoitat pyöreyttä ja tunnet olosi hyväksi kropassasi ei sinun tarvitse väkipakolla ryhtyä millekään dieetille! omien tuntemuksien mukaan menet niin hyvä tulee!!

Jos sulla ei oo ylipainoa, niin ei sun tarvi laihduttaa. Minusta nuo kommentit kuulostaa tosi oudolta siinä mielessä että miksi kaikki kommentoijat on sun äidin ystäviä? Onkohan sun äiti saanut päähän jostain että sun pitäis laihduttaa ja laittanut ystävät sanomaan sen sulle kiertäen? Aina ei kuitenkaan äitien mielipiteetkään ole niitä oikeita...

Tottakai sisältö on tärkeämpää!

Sinä olet vielä niin nuori että kauneus ja ulkonäkö on tärkeää teille, mutta odotappa kun täytät 30 ja perustat perheen, niin jotenkin sitä ei enää välitä. Tai ainakaan minä en välitä, elämässä on niin paljon muutakin.

Ei se johdu pelkästään siitä perheestä. Minäkin oon kolmikymppinen, mutta lapseton, ja ulkonäkö ei silti oo enää mulle tärkeä asia. Kai se liittyy jotenkin henkiseen kypsymiseen.

En millään usko että äidilläni olisi asian kanssa mitään tekemistä. Hän on itsekin pyöreä (tosin yrittää nyt laihduttaa). On kyllä koittanut puhua mua mukaan, mutta tunnen mun äidin, eikä se ikinä kehittäis tollasia kieroja juonia. Lihottiin molemmat kun äiti opiskeli aikuisena. Sillä oli niin kova stressi sillon että se osti kaikille vähän liikaa herkkuja ja luulen että tuntee siitä vähän syyllisyyttä. Mulla on kaks pikkusiskoa jotka ovat aivan hoikkia.

[QUOTE="kolmikymppinen";29488360]Ei se johdu pelkästään siitä perheestä. Minäkin oon kolmikymppinen, mutta lapseton, ja ulkonäkö ei silti oo enää mulle tärkeä asia. Kai se liittyy jotenkin henkiseen kypsymiseen.[/QUOTE]

Sama täällä, kolmekymppiä lähestyy ja jo useampi vuosi on tässä menty suuremmin välittämättä ulkonäöstä, tietenkin huolehdin itsestäni, mutta huomaan etten arvota itseäni enkä muita enää ulkonäöllisesti samaan tapaan kuin nuorena. Ja se on vapauttavaa.

Nuorempana ajattelin että viehättävyys= onnellisuus ja onnen määrä määräytyy sen naamalukeman mukaan.

Luulenpa, että äitisi ystävät ovat alkaneet kommentoida siksi, että olet aikuistunut ja naisellistunut. Tuossa iässä monilla katoaa viimeiset lapsenomaiset piirteet ja kauneus tulee esiin. Tuskin sillä on mitään tekemistä painosi kanssa!

Yhteistyössä