Ukko osti uuden Skoda Octavian

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Tiksu";28663398]Minä myös ottaisin Yetin valkoisena.. ei vaan oo rahaa..[/QUOTE]

Jeti on kyllä ihana auto, näppärä, 4 vetosena talvi ei ole ongelma, tilaa riittää 2 hengelle. Myös neljälle, mutta sitten ei paljon jää tavarapksia.

Jeti on ihana, silleen söpösti vielä kulmikas ja auton näkönen, eikä mikään liikkuva peräpuikko.

Jos mies on töissä, niin eipä enää kehtaa mennä miesten saunailtoihin. Nauravat pihalle. Poikkeuksena Vasemmistoliiton puoluetoimiston työntekijätoverit ja Lunatic.

Sul kerran varaa on, niin tottakai ostat itselles auton millä ilkeet ajella!

No mul ei oo ajokorttia! Sen voisin hankkia, vaan tuloni ei riitä mihinkään 3kiloeuron autoon. Miehelläni riittää, meillä molemilla on omat rahat. Toki juoksevissa kuluissa tasataan, mutta en minä nyt vaadi, että mies sen lisäksi alkaisi minua sponsoroida.

Mun tuloilla ei nyt varmaan sais edes ladaa, silti toivoin, et mies ois ostanut audin tai mersun, ei skodaa! :( No, ehkä toivun tästä.

Eniten suututti se, että se skoda maksoi paljon, skodathan on halpoja, miten skoda voi maksaa 30 000 ekee? Eiks tolla hinnalla sais jo muuta kuin skodan?

Meillä on ollut vaikka minkä merkkisiä autoja. On ollut Nissan, Volkswagen, Bemari ja ties mitä ja täytyy sanoa, että Skoda Octavia on ollut ihan paras ajomukavuudeltaan. Kyllä jäi bemarikin kakkoseksi. Harmi, kun joudutaan vaihtaa auto, kun on neljäs lapsi tulossa eikä enää mahduta viispaikkaseen.

Kannattaa tosiaan katsella, mitä autoja ne taksit nykyään on. Entistä harvemmin näkyy mersuja, skodia sen sijaan koko ajan enemmän. Eiköhän ne ammattilaiset tiedä mikä on hyvä auto.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28663321:
Esimerkiksi VW, Audi, Skoda, Seat ja muutamat muut automerkit kuuluvat VAG-konserniin ja tämän takia jotkut uskottelevat itselleen että nuo automerkit olisivat jotenkin "samaa kamaa" ja ovat uskollisia vain VAG-konsernin automerkeille.

No eikö ne sitte oo?

Mitä Skoda tarkoittaa suomeksi:

škoda tšekist

1. häpeä
2. sääli
3. harmi (tehdä ~:a)
4. vahinko

:laugh:

Se ei muuten todellakaan ole sama auto kuin VW. Skoda saa aina huonommat ja halvemmalla tehdyt versiot moottoreista, vaihteistoista, apulaitteista ym. jotka toki perustuvat samaan suunnittelutyöhön mutta saattavat tulla ihan eri kokoonpanolinjoilta ihan eri versioina.

Skoda on marginaalisesti halvempi sen takia että keskimäärin koko paketin sisältö on huomattavasti enemmän kuraa. Mutta suomalainen autonostajahan on kuin Sulo Vilen, ostaa kun saa "halvalla". Ja varusteista riippuen vastaava Skoda voi olla jopa kalliimpi kuin VW. :laugh:

[QUOTE="mmmm";28664667]Onko skoda huono? Luulin että tehdään mersutehtaassa, tai on lähes sama auto. Ja saksassa tehdään laatua, missä muualla muka tehdään parempaa?[/QUOTE]
Skodaa tehdään Tsekissä, Puolassa ja Bosniassa.

Sen osaan sanoa, että missään autossa ei saa samalla rahalla niin paljon vikaa kuin volkkarissa. Skeida oculla nyt ajeltu 190 000 kilsaa eikä valittamista, 1,9 wanha pummputiisseli viel. Seuraavakin auto tulee olee Skeida :) Mut tulee varmaan pansakoneel, sili 1,4 tshih thih moottorilla ja automaattilooralla.

Kyllä naurattaa nämä "miehet" jotka täällä kilpaa haukkuvat skodaa ja ajelevat itse niillä YLIHINNOITELLUILLA pilinjatkeilla. :)

Tuttuni skodalla kertyi kilometrejä 1 000 000 ja jos olisi viitsinyt vaihelaatikon vaihtaa/korjata, niin olisi vielä matka jatkunut. Ei vaan enää ollut intoa hänellä laittaa satasia niin paljon ajettuun autoon, kun vastaavia autoja saa jo lähes samalla hinnalla, mutta vähän ajettuina.

Hinta-laatusuhteeltaan ei taida olla skodaa parempaa autoa olemassa. Skodan etuja ovat myös pieniruokaisuus, edulliset varaosat ja se, että niitä osaa itse korjata, eikä tarvi viedä huoltoliikkeisiin.

Itse ostin skodan ensimmäiseksi autoksi, maksoi 500e ja kilometrejä oli tuolloin 150 000. Remppaa ei ole sen kummemmin vaatinut, kuin lambda-anturin vaihdon, pyyhkijöiden moottorin korjaamisen, pakoputkenkiinnikkeiden uusimisen ja jarrupalojen vaihdon. Alle 25v. naisena täytyy vielä korostaa, että kaiken olen korjannut itse. ;)

Yhteistyössä