ukko meni raksatalkoihin,just joo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämä harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämä harmaana

Vieras
Olen vaki,mut tän heitän harmaana. Isäntä ollut koko päivän siskonsa raksalla talkootyössä,ja vastaa myös sähkötöistä siellä alan miehenä.Ja nyt sisko soitti,että se ukkoni on sammunut sinne.Pikkasen keittää.Meillä ei ole lapset ikänä nähny omia vanhempiaan "yli"humalassa ja päätin ettei näe nytkään.Käly kysyi,et tuoko sen kotiin nukkumaan,sanoin,et ei ennenkun lapset on nukkumassa,että tyrkkää sen autoonsa nukkumaan ja ottaa avaimet pois,ettei sekopäisenä vahingos lähe ajamaan,kun herää.
Siis meidän ukko ottaa ehkä kerran tai kaksi vuodessa humalat ja AINA noin menee,et taju lähtee.
Kiehuu! Kiehuisko muilla,vai olenko nipo.Hitto mä en vaan halua alkaa selittää muksuille,et mikä isil on kun aikuiset taluttaa sen kotiin nukkumaan....sit ollaan viel ite alottamas rakentaa,et ihan kiva tunne,oikein vitun hienoo

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tuollein sitä käy kun ei osaa ottaa. Pitäisi harjoitella enemmän. Ja ihme homma että jaksat vouhkata moisesta.

Jaa miten niin ihme homma? Kuule ukko on seurusteluaikoinakin tiheesti ryypiskelly opiskelupippaloissa,ja aika tavan kävi myös noin...ja sit ei vaan isäntä tajua,miksi en voi sietää sitä kun lähtee ryyppäämään

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jaa miten niin ihme homma? Kuule ukko on seurusteluaikoinakin tiheesti ryypiskelly opiskelupippaloissa,ja aika tavan kävi myös noin...ja sit ei vaan isäntä tajua,miksi en voi sietää sitä kun lähtee ryyppäämään

Mutta miten ihmeessä jaksat vouhottaa mokomasta asiasta jos mies kerran pari vuodessa ottaa? Tokihan sitä voisi ottaa ihmisiksi mutta kuitenkin.

No onhan se nyt kumma jos ei paria kertaa vuoteen saa sammua!!!!!!!!!!! :o :o :o :o :o Voishan sitä ehkä tietty ilmottaa, että alkoholia menee nyt siihen malliin että lopputuloksesta ei oo varmaa tietoa. Mut silti, oikeesti....

Alkuperäinen kirjoittaja tämä harmaana:
Olen vaki,mut tän heitän harmaana. Isäntä ollut koko päivän siskonsa raksalla talkootyössä,ja vastaa myös sähkötöistä siellä alan miehenä.Ja nyt sisko soitti,että se ukkoni on sammunut sinne.Pikkasen keittää.Meillä ei ole lapset ikänä nähny omia vanhempiaan "yli"humalassa ja päätin ettei näe nytkään.Käly kysyi,et tuoko sen kotiin nukkumaan,sanoin,et ei ennenkun lapset on nukkumassa,että tyrkkää sen autoonsa nukkumaan ja ottaa avaimet pois,ettei sekopäisenä vahingos lähe ajamaan,kun herää.
Siis meidän ukko ottaa ehkä kerran tai kaksi vuodessa humalat ja AINA noin menee,et taju lähtee.
Kiehuu! Kiehuisko muilla,vai olenko nipo.Hitto mä en vaan halua alkaa selittää muksuille,et mikä isil on kun aikuiset taluttaa sen kotiin nukkumaan....sit ollaan viel ite alottamas rakentaa,et ihan kiva tunne,oikein vitun hienoo[/quote

Errä käskit pykätä autoon nukkumaan? Sillailla, toivottavasti ei tule turhan kylmä ukolles.....

:laugh: Anteeksi... ei voinut olla repeämättä.

Noh, tiedän tunteen kun toinen on mennyt talkoisiin ja seuraava tieto onkin että ympäri päissään ollaan, joo ei kiva..

Mutta.. on tässä hyviäkin puolia... Ei ole ainakaan mennyt baariin rahojaan haaskaamaan ties minkälaisessa seurassa ja ei varmaan mene vähään aikaan uudelleen ottamaan kuppia.

ja mitä tulee lapsiin....jos ne on tarpeeksi isoja esim.koululaisia niin haittaisiko tuo jos ne näkis että isä tulee sammuneena kotiin.. voi sitten sanoa että noin siinä käy kun juo viinaa liikaa, ei kiva eihän?

Vaikkakin täytyy sanoa että omat lapset ei ole ikinä nähneet minua edes humalassa.........

Jos pari kertaa vuodessa noin käy, niin en kyllä jaksais meteliä nostaa. Ja eihän sitä ole pakko raahata kotiin niin että lapset näkee, jääkööt sinne nukkumaan missä nyt on. Miten kukaan ees sais isoa sammunutta miestä mihinkään liikahtamaan.

No mulle olis ihan ok jos ukko lähtis ryyppäämään, mut jos se lähtis jonnekin töihin ja sammuis sinne, niin en kovin hyvällä kattois, tosin empä nyt tiedä jaksaisinko mainitakaan mutta kuitenkin.

Kuka helvetti sielä TALKOISSA viittii raataa kuivin suin??? Ainakin niissä talkoissa missä mä olen ollut, on aina ollut alkoholia tarjolla, vähän niin kuin vaivan palkaks. Ymmärtäisin tällasen alotuksen jos mies sammuis joka vkl, mutta kun ei edes sammu!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Kuka helvetti sielä TALKOISSA viittii raataa kuivin suin??? Ainakin niissä talkoissa missä mä olen ollut, on aina ollut alkoholia tarjolla, vähän niin kuin vaivan palkaks. Ymmärtäisin tällasen alotuksen jos mies sammuis joka vkl, mutta kun ei edes sammu!!!

Kyllä meilläkin on talkoissa ollut kaljaa niin paljon tarjolla mitä kukakin ehtinyt ja ilennyt juomaan!

No eiks se oo hyvä että on sammunu eikä lähteny baariin ja sammunu sitten vaikka sinne? Ja jos noin harvoin ottaa niin en mä ainakaan nostais mekkalaa, eri juttu jos harrastais moista joka viikonloppu.

taas olen tyytyväinen siitä, ettei mun mieheni juo itseään humalaan kuin kerran pari vuodessa. Ja kun se on humalassa, niin en mä sille kyllä silloin siitä suutu, ei ole kerrassaan mitään syytä. (vaikka lapsia löytyy meiltäkin, 3kpl)

Mun mielestä sammuminen on jotenkin yököttävää. Siinä mielessä ymmärrän kyllä, onhan se nyt omituista ettei aikuinen osaa lainkaan juoda alkoholia sammumatta. Niin Suomi-meininkiä.

No en lähteny ukkoa hakemaan: se tuotiin omalla autollansa kotipihalle.Mut se oli itsekin sit sanonu,että ei saa viedä sisälle,vaan jää joko autoon tai autotalliin virkoamaan.Olisiis tullut tajuihinsa. Että järki niinku pelasi jotenkin...
Reaktioni on jäänteitä lapsuudesta,kun isä ja äiti tämän tästä örvelsi meidän lasten edessä,ja useasti hoidin heitä petiin nukkumaan tai katsoin kun kaatuilivat.En ole siis nipo alkoholista,vaan sen käytön ylilyönnistä...ja siel talkois oli meidän vanhin poika 8v joka tuli onneksi kotiin ennen isänsä nukahtamista.Ja juu meidän isi oli ainoa känniläinen siellä,Muut poistuivat autoillaan pois....et juu.Olen jo hieman rauhottunu.Lapsetkin nukahti,niin voin relata.

No en lähteny ukkoa hakemaan: se tuotiin omalla autollansa kotipihalle.Mut se oli itsekin sit sanonu,että ei saa viedä sisälle,vaan jää joko autoon tai autotalliin virkoamaan.Olisiis tullut tajuihinsa. Että järki niinku pelasi jotenkin...
Reaktioni on jäänteitä lapsuudesta,kun isä ja äiti tämän tästä örvelsi meidän lasten edessä,ja useasti hoidin heitä petiin nukkumaan tai katsoin kun kaatuilivat.En ole siis nipo alkoholista,vaan sen käytön ylilyönnistä...ja siel talkois oli meidän vanhin poika 8v joka tuli onneksi kotiin ennen isänsä nukahtamista.Ja juu meidän isi oli ainoa känniläinen siellä,Muut poistuivat autoillaan pois....et juu.Olen jo hieman rauhottunu.Lapsetkin nukahti,niin voin relata.

No loppu hyvin, kaikki hyvin ! =)

No joo, onhan sulla syyt miksi verenpaine nousi. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:

Kyllä meilläkin on talkoissa ollut kaljaa niin paljon tarjolla mitä kukakin ehtinyt ja ilennyt juomaan!
Voi kiesus mua rassaa joidenkin miesten kalja"riippuvuus". Kun ei helkutti soikoon saada tikkua ristiin ilman kaljan litkimistä. Jos on jano, voi juoda vettäkin. Ja onko ne kaljapäissään talkoohengessä pykätyt torpat sitte kivoja? Kaljaa saa juoda vapaalla, mut pitääkö sitä imeä sillon kun tekee TÖITÄ????

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kiesus mua rassaa joidenkin miesten kalja"riippuvuus". Kun ei helkutti soikoon saada tikkua ristiin ilman kaljan litkimistä. Jos on jano, voi juoda vettäkin. Ja onko ne kaljapäissään talkoohengessä pykätyt torpat sitte kivoja? Kaljaa saa juoda vapaalla, mut pitääkö sitä imeä sillon kun tekee TÖITÄ????

:o :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

:o :laugh: :laugh: :laugh:

Niin? Oliks sulla jotain ASIAA kanssa??