Tyttöjen ystävyydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhyyystävyys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhyyystävyys

Vieras
Tyttö 9v. on tullut syksyn aikana muutamia kertoja itkien kotiin, kun tekee hänelle oharit. Miten te muut vanhemmat olette vastaavissa tapauksissa reagoineet? Kyse on saman tytön tekemistä rumista tempuista ja olivat ennen parhaita kavereita ja nykyään tämä tyttö lupaa olla tyttöni kanssa eikä sitten olekaan vaan sopii muiden kanssa kyläilyt. Nyt alkaa oma mittani olla täynnä, koska nämä tilanteet vain pahenee eli tämä tämä tyttö huomaa selkeästi, että ei tule mitään seuraamuksia siitä että hän kohtelee tyttöäni miten sattuu. En millään oikein viitsisi ottaa yhteyttä tytön vanhempiin vaikka heidät ihan hyvin tunnen. Oletteko muut ottaneet vastaavassa tilanteessa? Nyt olen kieltänyt tyttöä enää sopimasta tämän tytön kanssa mitään ja sanoin jos ei auta niin itse kiellän sitten häntä menemästä ko. tytön luokse tai pyytämään häntä enää meille (ainakaan nyt muutamiin viikkoihin, koska en halua olla ehdoton).

Tytöllä on muitakin kavereita, mutta tämä tyttö nyt on vaan ollut pitkään ns. paras kaveri. Olen sanonut että tuossa ystävyydessä ei ole mitään "parasta" kun toinen käyttäytyy noin. Olen koulun alusta saakka odottanut, että tilanne korjaantuisi itsestään ja olemme koko perhe tukeneet tytön muita ystävyyssuhteita, jotta tämä tyttö jäisi enemmän pois kuvioista. Onko vinkkejä muilla mahdollisesti saman kokeneilla?

minulla oli lapsena tuollainen kaveri. sai myös muita kavereitamme mukaan tuohon, ja kutsuisin sitä ihan tahalliseksi kiusaamiseksi. tilanne paheni, ja tavalliset "ei voidakkaan leikkiä"-oharit puhelimessa muuttuivat siihen että suunnitellusti keskenään kutsuivat minut sinne asti, ja ovella sanottiin että ovatkin nyt kahdestaan, mene pois.

vanhempani eivät jutelleet tämän tytön vanhemmille, mutta keskustelivat minun kanssani. kertoivat, ettei kannata alkaa uhriksi tai lähteä enää tuollaiseen, koska tyttö tekee sen tahallaan ilkeyttään ja itsekkyyttään. parhaiten näpäyttäisin kieltäytymällä hänen yhteydenotoistaan ja leikkimällä muiden kanssa. itselläni ei paljon kavereita ollut, mutta koska en ole koskaan ollut kovin ovimatto niin olin mieluummin yksinkin kun ääliöiden leikkikalu.

Ainoa keino on keskustelemalla saada tyttö ymmärtämään, että ei ole mitään järkeä olla omasta tahdostaan uhri. Kusipäisiä kiusaajia ja hyväksikäyttäjiä kyllä riittää.

Ensimmäiseksi kuvittelisin tuossa tilanteessa jututtavani tyttöä (jos hän kerran kuitenkin kävisi meillä) miksi hän noin käyttäytyy ja miltä hänestä tuntuisi tuollainen käytös. Sanoisin myös suoraan että minun mielestäni tuo on kiusaamista eikä kuulu ystävyyssuhteisiin. Sovituista asioista on pidettävä kiinni.

Omalla tyttärelleni ihan samanlainen "kaveri" , nyt tokaluokkalaisille ja ykkösluokan keväällä tuollainen "simputus" ja ulkopuolelle jättäminen alkoi....seurailin vähä aikaa ja kun vaan jatkui, olin yhteydessä tytön vanhempiin ja kouluun....eipä tuosta apua ole ollut, sama homma näkyy jatkuvan, nyt ehkä vähän enemmän piilossa, koska kiusaaja tietää, että puutun asiaan.
Semmosta se taitaa olla, tyttöjen elämä, valitettavasti....

ihan niin ku meijän tytön tarina, myös 9 v. meillä se kaveri myös valehtelee tyttöni nimiin kaikenlaista ja nyt syksyllä oli jopa potkaissut ku asiat ei olleet menneet niin ku hän oli halunnut. olen ollut yhteydessä viime vuonna äitiin ja silloin kyllä se pompottelu loppu vähksi aikaa, mutta nyt on taas tullut. taas välillä ovat kavereita ja taas yhtääkkiä tää tyttö onki sitte vihassa tytölleni vaikka ei ole ees mitään aihetta. en jaksais aina olla yhteydessä tytön äitiin, se kyllä on ihan ottanut asiat tosissaan. nyt jos seuraavan kerran jottain ilmenee otan opeen yhteyttä. tällä hetkellä ovat taas hyviä kavereita, ovatko huomena sitä ei tiedä kukaan. se sama myös tytölläni ärsytti ku oli tehty kyläilysopimus niin yhtääkkiä tää tyttö sanookin että et voi tulla ku toi pamela tuleeki meille. ja tyttöni kärsi siitä monesti, onneksi hänellä on semmoinen naapurin tyttö tuossa lähellä ja pääsi sitte aina sille kylään.

Kiitos paljon hyvistä kommenteista. Olen puhunut tytölle, että tämä tyttö ei nyt hetkeen tule meille eikä hän mene sinne. Mennään päivä kerrallaan ja saa pyytää muita meille ja saa mennä muille, mutta nyt hetkeksi jätetään tämä tyttö pärjäämään muiden kanssa. Tosiasiahan on se, että jos ei tuo tyttö ihmisenä kasva niin yksinhän hän sitten loppuen lopuksi on eli luotan siihen että tyttöni pärjää, koska hän on reilu kaveri eikä tee tuollaisia temppuja kenellekään. Useinhan tytöillä on jotain ihme vääntöä ja kaverit aina jotenkin jaetaan eikä voida olla isommalla porukalla yhdessä vaikka meillekin saa tulla vaikka kaikki kaverit samaan aikaan.

Mulla 8 v tyttö jolla ainakin nyt paljon kavereita. Yhden tytön äiti sopi kanssani tyttöjen kyläilyistä tyyliin Riitta tulee tiistaina teille niin jos Veera sit tulis torstaina meille. Alkuun meni ihan hyvin, mutta sitten tyttöni sanoi että haluaa itse sopia kenen kanssa milloinkin leikkii. Minusta ihan ok, kun puhelimet kuitenkin on. Luulen että tällä Riitalla ei ole kovin paljoa kavereita ja äiti yrittää järjestellä kaverisuhteita. Luvata ja perua ei saa, mutta muuten minusta jokaisen pitää saada valita kenen kanssa haluaa leikkiä vai haluaako olla yksin. Nyt kun lopetin kyläily sopimiset Riitta ja Veera taas kyläilevät toisillaan, harvoin, mutta kuitenkin. Kiusaamiseen pitää puuttua mutta ei muuten kaverisuhteisiin ainakaan liian ohjailevasti.

Sattuuko kukaan tietämään syytä miksi tytöt tekevät tuota? Miksi tyttöjen ystävyyssuhteet ovat niin kummallisia?

Monet muistaa lapsuudestaan tuollaisen pelaajan mutta muistaako tai tunnustaako kukaan olleensa itse sellainen? Jos sinä olit, niin osaisitko kertoa miksi?

[QUOTE="viekku";30399668]ihan niin ku meijän tytön tarina, myös 9 v. meillä se kaveri myös valehtelee tyttöni nimiin kaikenlaista ja nyt syksyllä oli jopa potkaissut ku asiat ei olleet menneet niin ku hän oli halunnut. olen ollut yhteydessä viime vuonna äitiin ja silloin kyllä se pompottelu loppu vähksi aikaa, mutta nyt on taas tullut. taas välillä ovat kavereita ja taas yhtääkkiä tää tyttö onki sitte vihassa tytölleni vaikka ei ole ees mitään aihetta. en jaksais aina olla yhteydessä tytön äitiin, se kyllä on ihan ottanut asiat tosissaan. nyt jos seuraavan kerran jottain ilmenee otan opeen yhteyttä. tällä hetkellä ovat taas hyviä kavereita, ovatko huomena sitä ei tiedä kukaan. se sama myös tytölläni ärsytti ku oli tehty kyläilysopimus niin yhtääkkiä tää tyttö sanookin että et voi tulla ku toi pamela tuleeki meille. ja tyttöni kärsi siitä monesti, onneksi hänellä on semmoinen naapurin tyttö tuossa lähellä ja pääsi sitte aina sille kylään.[/QUOTE]

Mitä ihmettä se sinne koululle kuuluu?? Tällästä käytöstä mä just en ymmärrä sitten ollenkaan että joku äiti ottaa kouluun yhteyttä ja valittaa sinne. Sitten aletaan selvittämään onko jonkun käyttäytyminen kiusaamista kun jonkun äidin mielestä se siltä tuntuu. Ymmärtäisitte jo ettei kaikki tytöt tule toimeen keskenään ja että on olemassa sellainen kuin hierarkia ja ei sille voi mitään tehdä ja itkeminen koululle ei varmasti ainakaan paranna tilannetta voin kertoa. Jättäisitte puuttumatta koska juuri nuo ylireagoinnit aiheuttaa paljon harmia.

Yhteistyössä