tyttölapset ovat helpompia kuin poikalapset siis ihan joka kantilta katsottuna!

  • Viestiketjun aloittaja peppi
  • Ensimmäinen viesti
neljä=2+2
Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Tytöille ehkä löytyy helpommin vaatteita, mutta kyllä muuten täytyy sanoa 3 pojan ja 2 tytön äitinä, että pojat ovat huomattavasti tyttöjä helpompia muuten.
Peesi tälle, neljän lapsen (kahden pojan ja kahden tytön) äidiltä :wave:

 
Se on totta, että tytöille kyllä löytyy vaatteita joka lähtöön kaupat pullollaan ja poikien vaatteita on aina paljon suppeampi valikoima. Mutta löytyyhän nyt pojille toki paljon muitakin leluja kuin leikkiaseita tms. On auto- ja junaratoja, legoja, koottavia leluja, soittimia, eri piirrossarjoihin liittyviä leluja jne. Pelikoneessa en näe mitään ongelmaa, jos vanhempi vain osaa asettaa peliaikarajat jne.

Poika- ja tyttölasten luonteita seuranneena uskaltaisin kuitenkin omalta kantiltani sanoa, että pojat on helpompia. Rämäpäisempiä ja rajumpia voivat olla, mutta suorempia ja ryhmäleikkeihin pystyviä. Tytöt paljon monimutkaisempia joka suhteessa eikä aina hyvässä mielessä. Tytöt oppivat "tyttöjen vinkeet" jo melko pienenä ja ne ei aina ole niin ihastuttavia puolia.
 
AnniHelena
Kahden pienen pojan äitinä vertailukohtaa tyttöjen luonteeseen ei ole eikä mahdollisia sisarustappeluja vielä ole. Vaatteista olen jonkin verran samaa mieltä, jotkut poikien mallistot on kovin synkkiä väreiltään ja kuvioiltaan.

Leluista taas olen täysin erimieltä. Minusta ns. poikien lelut (jos niitä nyt voi eritellä) ovat paljon mielenkiintoisempia ja kehittävämpiä kuin ns. tyttöjen lelut- vrt. koottavat lentokoneet, autot, legot yms. kun taas tytöillä jotain barbieta, poneja jne.- mitä niistä poneista oppii?
 
kauhuissaan
Eilen juuri siunailin että miksi, oi miksi nuo meiän mukulat on poikia, kun kattelin jotain hurjia videoita telkkarista. Kuitenki kattelevat liikaa duudsoneita ja katkovat luunsa ja halkasevat kallonsa. Saa olla äitiliini sydän syrjällään että koska ne halvaantuu tai kuolee leikeissään.

Vaikkakin ite pikkutyttönä kiipeilin puissa ja laskin hurjimmatki mäet kaistapäänä alas...
 
Meillä ei ole moista kyllä havaittu, kaikki osaa olla ihan tasapuolisesti ihania ja kamalia, välillä voi vaan myhäillä onnellisena ja välillä on raivon partaalle repien hiuksiaan tai pelko kurkussa. Ja vaatteita on kaikille aina löydetty päälle. 14v tyttö jopa pukeutuu lähinnä poikien vaatteisiin, joten on sekin jotain löytöjä tehnyt.
 
pojan äiti
Alkuperäinen kirjoittaja peppi:
tytöille löytää vaatteita ja leluja ja kaikkea muuta tarpeellista, mutta pojille on hankala ostaa leluja ja vaatteet ovat niin rumia. :/ olen ottanut sellaisen periaatteen, etten osta pojalle leluiksi aseita tai muita pyssyjä, en mitään ökkimönkijäisiä enkä varsinkaan pleikkaria sun muita enkä niiden pelejä, joten mitä jää jäljelle? :eek:

jaa mitä jää jäljelle... meillä ei ole koskaan poikaa nuo edellä mainitsemat jutut kiinnostaneet. Koskaan ei ole ollut meillä mitään pyssyä/miekkaa ym. hirvityksiä. Poika tykkäs silloin pienä leikkiä autoilla. Askarrella, muovailla, maalata. Leikki legoilla rakennuspalikoilla. Nyt lukee aku ankkoja ym kirjoja. Kyllä pojillekin tekemistä/leikkejä keksii..

Ja on meidän pojalla vaatteetkin aina päällä olleet. Ja mielestäni ihan kivoja ei niistä ainakaan kukaan oo koskaan valittanut...
 
viiden muksun mamma
Aluksi myönnän, ettei minulla ole nyt aikaa lukea koko ketjua. Tässä kuitenkin oma mielipiteeni. Eihän sitä näillä hankitojen kautta voi sanoa, että ovatko tytöt helpompia kuin pojat... Poikien vaatehankinnoissa pitää olla kekseliäs ja voi pojat, mä olen ainakin löytänyt netin avulla vaikka ja mitä ihanaa pojille! Leluja minusta on helpompi ostaa pojille kuin tytöille. Sitten kasvatuspuolelta katsottuna: kyllä meidän perheessä ainakin pojat ovat olleet pienestä pitäen helpompia tapauksia kuin tytöt. Pojat ovat jotenkin niin suoraviivaisia. Poikien kanssa ei ole tarvinnut niin taiteilla ja etsiä sitä yhteistä säveltä. Jos tulee erimielisyyksiä. Puhutaan asioista ja niin ne yleensä selviää. Tyttöjen kanssa on sitä huutoa, murjotusta, ovien läiskintää jne. Saattaa mennä päiväkausia että se yhteinen sävel löytyy. Kaikesta huolimatta - ihania ne on molemmat sukupuolet!
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi:
tytöille löytää vaatteita ja leluja ja kaikkea muuta tarpeellista, mutta pojille on hankala ostaa leluja ja vaatteet ovat niin rumia. :/ olen ottanut sellaisen periaatteen, etten osta pojalle leluiksi aseita tai muita pyssyjä, en mitään ökkimönkijäisiä enkä varsinkaan pleikkaria sun muita enkä niiden pelejä, joten mitä jää jäljelle? :eek:
Okei, tarkoitat siis varmaan että tytölle löytyy materiaa helpommin kuin pojalle?
Minulla on yksi kumpaakin ja olen sitä mieltä että kasvatuksellisessa mielessä pojat on helpompia, jotenkin suorempia eivätkä turhia dramatisoi.
 
hulina
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Kahden pienen pojan äitinä vertailukohtaa tyttöjen luonteeseen ei ole eikä mahdollisia sisarustappeluja vielä ole. Vaatteista olen jonkin verran samaa mieltä, jotkut poikien mallistot on kovin synkkiä väreiltään ja kuvioiltaan.

Leluista taas olen täysin erimieltä. Minusta ns. poikien lelut (jos niitä nyt voi eritellä) ovat paljon mielenkiintoisempia ja kehittävämpiä kuin ns. tyttöjen lelut- vrt. koottavat lentokoneet, autot, legot yms. kun taas tytöillä jotain barbieta, poneja jne.- mitä niistä poneista oppii?
tytön ja pojan äitinä pakko kompata tuota leluasiaa.............

meillä kyllä poika on huomattavasti rauhalisempi luonne ollut vauvasta asti verratuna tyttöön joka on vauva viälä mutta erittäin kärsimätön tulinen luonne nyt jo.
poika on murkku mutta helppo sellainen ,kauhulla odotan murkku elämää tytön kanssa varsinkin jos on samalainen kun minä olin
 

Yhteistyössä