tyttölapset ovat helpompia kuin poikalapset siis ihan joka kantilta katsottuna!

  • Viestiketjun aloittaja peppi
  • Ensimmäinen viesti
peppi
tytöille löytää vaatteita ja leluja ja kaikkea muuta tarpeellista, mutta pojille on hankala ostaa leluja ja vaatteet ovat niin rumia. :/ olen ottanut sellaisen periaatteen, etten osta pojalle leluiksi aseita tai muita pyssyjä, en mitään ökkimönkijäisiä enkä varsinkaan pleikkaria sun muita enkä niiden pelejä, joten mitä jää jäljelle? :eek:
 
Jos lapsesi pyytää esim. jotain pelikonetta kun on sopivan ikäinen niin et osta, taidat olla aika raaka äiti. Pojallasi tulee olemaan varmaan aika rankkaa.

Ja kommeentiin tuohon että tytöt ovat helpompia joka kantilta olen täysin eri mieltä.
 
Höh, asennekysymys :D ! Minusta nyt tyttöjen vaatteet näyttää imeliltä (pinkkiä suurimmaksi osaksi) ja olen ruvennut pitämään poikien jutuista odotuksen myötä (kun tiedän odottavani poikaa) :) . En haikaile prinsessajuttujen perään .. Luonne taas voi olla haastava niin tytöllä kuin pojallakin.
 
peppi
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Jos lapsesi pyytää esim. jotain pelikonetta kun on sopivan ikäinen niin et osta, taidat olla aika raaka äiti. Pojallasi tulee olemaan varmaan aika rankkaa.

Ja kommeentiin tuohon että tytöt ovat helpompia joka kantilta olen täysin eri mieltä.
Miten niin? :eek:
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Höh, asennekysymys :D ! Minusta nyt tyttöjen vaatteet näyttää imeliltä (pinkkiä suurimmaksi osaksi) ja olen ruvennut pitämään poikien jutuista odotuksen myötä (kun tiedän odottavani poikaa) :) . En haikaile prinsessajuttujen perään .. Luonne taas voi olla haastava niin tytöllä kuin pojallakin.
Meillä molemmat on haastavia luonteeltaan sekä tytär ja poitsu :) Mutta tyttö tekee sen eritavalla kuin poika! Poika karjuu ja uhoaa, tyttö äkkäilee ja saivartelee :D Enkä tiedä kumpi on parempi tapa :whistle.
 
Riippuu tietysti lapsen iästä, mutta meillä pojat ovat tykänneet ja tykkäävät:
- automatto + pikkuautot
- junarata
- kaikenlaiset koottavat jutut (autot, lentokoneet)
- legot
- hyönteisten tutkimussetit (haavit jne.)
- kaukoputki / kiikarit (lintujen, tähtien ym. katseluun)
- mikroskooppi (hyönteistutkimukseen)
- kirjat
 
peppi
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Alkuperäinen kirjoittaja peppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Jos lapsesi pyytää esim. jotain pelikonetta kun on sopivan ikäinen niin et osta, taidat olla aika raaka äiti. Pojallasi tulee olemaan varmaan aika rankkaa.

Ja kommeentiin tuohon että tytöt ovat helpompia joka kantilta olen täysin eri mieltä.
Miten niin? :eek:
Mieti sitä ihan itseksesi.
Ei tule, en halua poikani joutuvan alttiiksi peleille, jotka aiheuttavat levottomuutta ja väkivaltaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Alkuperäinen kirjoittaja peppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Jos lapsesi pyytää esim. jotain pelikonetta kun on sopivan ikäinen niin et osta, taidat olla aika raaka äiti. Pojallasi tulee olemaan varmaan aika rankkaa.

Ja kommeentiin tuohon että tytöt ovat helpompia joka kantilta olen täysin eri mieltä.
Miten niin? :eek:
Mieti sitä ihan itseksesi.
Ei tule, en halua poikani joutuvan alttiiksi peleille, jotka aiheuttavat levottomuutta ja väkivaltaa.
Niin ja kun vaatteetkin mitä pojille on niin ovat rumia.
 
Molempia on
No en kyllä allekirjoita. Meillä on molempia ja tasan ne pojat on niitä suoraviivaisempia, jättävät sen turhan tuittuilun väliin. Ovat ehkä rajuja leikeissään mutta tytöillä on niin veemäinen ilmekin jo tuosta 3 v:sta alkaen. :D
 
Nojaa, pojille on kivoja junaratoja ja legoja ja muita rakennusjuttuja, urheilupelejä ja juttuja, eläimet kiinostaa ainakin vielä.. Vaatteiden suhteen oon kyllä samaa mieltä osittain, toisaalta kyllä joskus pojillekin kivoja vaatteita löytyy :)

En mä omia poikia kyllä tyttöihin vaihtais :heart:
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja peppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Alkuperäinen kirjoittaja peppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Jos lapsesi pyytää esim. jotain pelikonetta kun on sopivan ikäinen niin et osta, taidat olla aika raaka äiti. Pojallasi tulee olemaan varmaan aika rankkaa.

Ja kommeentiin tuohon että tytöt ovat helpompia joka kantilta olen täysin eri mieltä.
Miten niin? :eek:
Mieti sitä ihan itseksesi.
Ei tule, en halua poikani joutuvan alttiiksi peleille, jotka aiheuttavat levottomuutta ja väkivaltaa.
Meinaatko tosiaan ettei oo muita pelejä ku sellasia jotka aiheuttaa noita. Miten ihmeessä ne ei tytöille aiheuta niitä sit kuitenkaan :)
Enkä todellakaan puhu nyt mistään prinsessa peleistä.
 
lissu
Noista peleistä vielä. Meillä on pleikkari kolmonen, jota siis pelaa isi ;) Ehkä poikakin sitten isompana innostuu. Meitin isukki ei pelaa lainkaan mitään räiskintää, vaan lähinnä autopelejä. Ja minä puoletsani ajattelin hommata jossain kohtaa little big planetin, sitä voi sitten pelata vähän pienemmätkin immeiset.
 
Erimieltä.
Ai että tyttölapset on helpompia siksi kun niille on helpompaa OSTELLA kaikenlaista?! Sen kuvan tuosta viestistäsi saa... On totta, että tytölle löytää helpommin esim. nättejä vaatteita, mutta eiköhän helppoudessa suurempi merkitys ole sillä minkä luonteinen lapsi on, totteleeko vai onko kovin omapäinen, onko kovin herkkä vai pärjääkö porukassa, osaako kertoa tunteistaan vanhemmille yms. Meillä poikalapset ovat olleet vauvana "helpompia" eli rauhallisempia ja nukkuneet paremmin yönsä. Murrosiästä ei vielä kokemusta, mutta uhmakin oli mielestäni kovempaa meidän tytöillä kuin pojilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi:
tytöille löytää vaatteita ja leluja ja kaikkea muuta tarpeellista, mutta pojille on hankala ostaa leluja ja vaatteet ovat niin rumia. :/ olen ottanut sellaisen periaatteen, etten osta pojalle leluiksi aseita tai muita pyssyjä, en mitään ökkimönkijäisiä enkä varsinkaan pleikkaria sun muita enkä niiden pelejä, joten mitä jää jäljelle? :eek:
Kyllä niitä vaatteita on jos on rahaa :whistle: Ja leuiks käy varmaan autot,junaradat, helikopterit,polkuautot,traktorit,työkalut yms yms :D
 
ootko tosissas:D
Sekö tytöistä tekee helpompia että niille löytää vaatteita ja leluja?
Tää on oikeesti paras perustelu koskaan.

Entäpä jos vika onkin äidissä?;)
Vähän viitselijäisyyttä kehiin ja nakkaa se laiskuus nurkkaan niin kyllä alkaa löytymään pojille kaiken näköistä juttuu.
Miksi kiellät pojilta leluja?Kieltäisit sitten tytöiltäkin esim.barbit.Niistähän tyttöset saa huonoo mallii;)ja meikit..
Siis jos tuolle sun valitsemallesi linjalle nyt lähtään.
 

Yhteistyössä