Ä
äiti
Vieras
Mitä tehdä: tyttären kaverin lemmikki oli olosuhteiden pakosta meillä hoidossa kesän yli. Kaveri tuli tänä aikana siitä niin mustasukkaiseksi, että on nyt käytännössä irtisanomassa koko kaveruutta. Raivosi että jos meillä käymuita lapsia niin eivät saa koskea lemmikkiin. Tänään oli koulussa julistanut kolmannelle osapuolelle että ei voi enää tulla meille kun lemmikki ei ole täällä enää. Tyttäreni on ihan hämillään, ikävöi ystävää. Ei ymmärrä mistä koko tilanne johtuu, kun lemmikki ei ollut hänelle millään lailla tärkeä. Mustasukkaisuus oli siis täysin aiheetonta - paitsi että otus oli meillä, se toki oli fakta. Ystävä ei halua tulla leikkimään, ei kutsu tyttöä heille, ei koulussa huomaakaan tyttöäni. Kesällä ystävä oli meillä lähes joka päivä tai tyttöreni heillä. Leikit sujuivat jne. Olen sanonut tytölle etten pyytele ystävää meille kun suoraan sanoo ettei halua tulla. Mitä sitä pyytelemään. Mutta surettaa, kun tyttäreni selvästi kaipaa ystäväänsä. Minun tytölläni on muitakin kavereita, tällä toisella juurikaan ei. On lähinnä äitinsä/isänsä kanssa. Sisaruksia ei ole. Ketään muita lapsia ei heillä käy leikkimässä eikä hän muilla. Minun tyttöni käymuillakin ja meillä käymuita, eli sikäli "yhdellä kaverilla nyt ei ole väliä". Mutta kun sillä on!!! Surullista jos ystävyys loppuu.
Kyseessä ekaluokkalaiset.
Ehdotuksia?
Kyseessä ekaluokkalaiset.
Ehdotuksia?