Mitä tästäkin pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nelosluokkalaisen tytön koulukaveri oli tahtonut tyttöä heille kylään. On kuulema joka päivä pyytänyt tällä viikolla mut tytöllä on ma ja ti harrastukset. Nyt tyttö oli luvannut tulla. Hän soitti varulta äsken luokkakaverille että voiko tulla. Luokkakaverilla ei oo omaa puhelinta niin tyttö soitti tämän äidin puhelimeen. Äiti vastasi ja tyttö esitteli itsensä ja pyysi luokkakamua puhelimeen. Oli hetken hiljaista ja sitten puhelu katkaistiin. Tyttö tuumi että ehkä linjoissa oli häikkää ja yritti hetken kuluttua uudestaan. Äiti vastasi ja tällä kertaa kutsui pyynnöstä luokkakamun puhelimeen. Tyttö kysyi että niin voiko hän tulla niin ei voinut. Mitään perusteluja ei tullut, vaan luokkakamun äiti oli sanonut että "ei voi".

Mitä tästäkin pitäisi ajatella? Tämä tyttö on käynyt muutaman kerran meillä ja meidän tyttö heillä. Useamminkin olisi saanut tulla mutta ei ole saanut kun häntä on pyydetty. Siltikin koulussa kyselee jatkuvasti, milloin tyttömme tulee taas heille.

Mun mielestä vanhemmilla ei ole velvollisuutta selvitellä lasten kavereille miksi eivät voi tulla kylään.
En minäkään selvittele ja perustele vaan jos sanon ei niin se on ei, syystä riippumatta.

Ja niin, ehkä se tyttösi kaveri ei ole äidiltänsä kysynyt voiko heille tulla vieraita, mutta ei ymmärrä ettei voi sinun tyttösi kanssa myöskään sitten sopia ennen kun on äidiltä saanut luvan kutsua kavereita kylään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun mielestä vanhemmilla ei ole velvollisuutta selvitellä lasten kavereille miksi eivät voi tulla kylään.
En minäkään selvittele ja perustele vaan jos sanon ei niin se on ei, syystä riippumatta.

Miksi ei? Jos itsellesi on tulossa joku kylään, sanotko hänellekin että ei. Vai perusteletko? Kaveri oli siis kutsunut tyttöni niin siksi tuntui tylyltä.

Ja niin, ehkä se tyttösi kaveri ei ole äidiltänsä kysynyt voiko heille tulla vieraita, mutta ei ymmärrä ettei voi sinun tyttösi kanssa myöskään sitten sopia ennen kun on äidiltä saanut luvan kutsua kavereita kylään.

Niin sen täytyy olla. Meillä kun on ainokainen niin kaverit on oikeastaan aina tervetulleita ja jos on joku oikea syy ettei sovi niin sanon että tule huomenna. Siksi en ymmärtänyt tuollaista käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi ei? Jos itsellesi on tulossa joku kylään, sanotko hänellekin että ei. Vai perusteletko? Kaveri oli siis kutsunut tyttöni niin siksi tuntui tylyltä.

No mitä niitä selittelemään. Tosin jos on tottunut selityksiin, siitä pois opettelu ja toisenlaisen tavan ymmärtäminen on luonnollisesti hankalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onhan se kohteliasta kertoa miksi ei käy,vaikkei mitään velvollisuutta olisikaan.

Onko? En ole ymmärtänyt olleeni epäkohtelias. Vai onko kysyjä turhan utelias, jos ei kielteinen vastaus sellaisenaan käy.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onhan se kohteliasta kertoa miksi ei käy,vaikkei mitään velvollisuutta olisikaan.

No näinpä! Ja jos ajatellaan näin oikein kasvatuksellisesti niin kyllähän se kehittää loogista ajattelua, kun lapselle perustellaan syy miksi ei voi... Muutenkin tuntuu mielivaltaiselta, jos vain tokaistaan EI, eikä perustella mitenkään...

Heille tuntuu harvoin sopivan eikä heidän tyttö pääse meille juuri koskaan. Olen ajatellut että kun olen yh niin jos se johtuu siitä. Tyttö on ainokaisemme eikä isä ole kuvioissa paljonkaan.

Mun tapoihin ei kuulu selitellä. Ja kun aina syitä ei edes ole kummempia kun että nyt ei vaan huvita. Mielestäni se on melkeinpä kohteliaampaa jättää sellainen fakta kertomatta :xmas:

Mäkin sanon vaan, että nyt ei sovi.

(luuria en tosin lyö korvaan, tietenkään)

Heille tuntuu harvoin sopivan eikä heidän tyttö pääse meille juuri koskaan. Olen ajatellut että kun olen yh niin jos se johtuu siitä. Tyttö on ainokaisemme eikä isä ole kuvioissa paljonkaan.

Mä en todellakaan usko, että se johtuu siitä että olet yh. Jos ne vaan on yhtä tylsiä kun esim minä, että en vaan jaksa sitä että esim oman työpäivän jälkeen tulisi lapsia kylään , omissakin on jo ihan tarpeeksi :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mitä enemmän syitä, sitä enemmän tuntuu siltä että ne on keksittyjä. Nih.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mitä enemmän syitä, sitä enemmän tuntuu siltä että ne on keksittyjä. Nih.

Niinpä. Mun mielestä "tänään ei sovi, joskus toiste sitten" tms on aivan riittävä syy.

Ja on muuten ärsyttävää, kun aletaan kysymään että "miksei sovi?", ja kun vastaa että meillä on menoa, niin kysytään "mitä menoa?". Kun sanoo, että mennään ostoksille, niin kysytään että "koska te tulette sieltä, sopiiko sen jälkeen?" tai "voinko tulla mukaan?". Tai jos ollaan kipeitä niin sanotaan että "ei se haittaa" :headwall:

Meitä on näköjään moneen vaunuun :). Mukava täällä tutustua toisenlaisiin ajatusmaailmoihin, oppii ymmärtämään ihmisiä. Ehdin jo aatella etten annan tytön toisten soitella tälle luokkakamulle että jos siellä päässä ei välitetä vieraista tenavista tai mun tytöstä ainakaan. Siis kun löi tosiaan luurin korvaan ja kyse ei edes jatkuvasti häiriköivästä pikkutenavasta vaan nelosluokkalaisesta.

Meitä on näköjään moneen vaunuun :). Mukava täällä tutustua toisenlaisiin ajatusmaailmoihin, oppii ymmärtämään ihmisiä. Ehdin jo aatella etten annan tytön toisten soitella tälle luokkakamulle että jos siellä päässä ei välitetä vieraista tenavista tai mun tytöstä ainakaan. Siis kun löi tosiaan luurin korvaan ja kyse ei edes jatkuvasti häiriköivästä pikkutenavasta vaan nelosluokkalaisesta.

Yhteistyössä