mitä tästäkin pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs äiti vaan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs äiti vaan...

Vieras
Eilen oli tyttären syntymäpäivä, lapsi oli onnellinen sai lahjoja postitse mummalta, kummeilta ja serkuilta. Toinen mamma ei muistanut millään tavoin, ei korttia, ei lahjaa, ei edes soittoa. Lapsi odotti ja odotti, lopulta meni nukkumaan.

Yritin parhaani mukaan selittää että josko paketti/kortti tuleekin huomenna. Aloin pelätä kuitenkin itse sitä ettei tulekaan...

Tänään soitin äidilleni, että vietettiin tuossa eilen vähän synttäreitä... kuulostelin että oliko hän muistanut ja TOTTA: oho, en muistanut. Ihan unohdin. Tänään kuitenkin tuli kirjelähetys toiselle lapsistani. Karkkia ja "viikkorahaa". Itkin puhelimessa äidilleni sitä että miksi hän suosii toista lasta ja toisen vaan unohtaa. Jokainen jolla lapsia on tietää sen miten tärkeitä syntymäpäivät lapsille on.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Laitanko kortin ja rahaa kuoreen ja sanon lapselle että mamma lähetti? Vai jonkun pienen lahjan? Ainakaan en voi toiselle lapsista antaa tänään tuota kirjelähetystä kun toinen odottaa saavansa kortin tms. eikä saakkaan....

Paha mieli tulee itselle lapsen puolesta vaikka tiedän ettei mun pitäisi tuntea lapseni puolesta pahaa mieltä. Mutta äitinä silti koen todella pahaa mieltä siitä että lapseni ovat niin eriarvoisia omien vanhempieni silmissä. Että toisen syntymäpäivä vaan unohdetaan.

Kellään sattunut vastaavaa???

Oisko ihan paha, jos tekis TÄMÄN kerran niin, että joko jakais tuon mummin lähetyksen molemmille tai sitten antais synttärisankarille?

Jos siis toinen ei edes tiedä odottaa mitään, oisko tommosesta kovin haittaa.

Ja äidilleni pitäisin hyvin tiukkasanaisen puhuttelun heti ja niin, ettei lapset varmasti kuule.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Oisko ihan paha, jos tekis TÄMÄN kerran niin, että joko jakais tuon mummin lähetyksen molemmille tai sitten antais synttärisankarille?

Jos siis toinen ei edes tiedä odottaa mitään, oisko tommosesta kovin haittaa.

Ja äidilleni pitäisin hyvin tiukkasanaisen puhuttelun heti ja niin, ettei lapset varmasti kuule.

Lisään vielä, että en siis vaatisi äitiäni ostamaan/antamaan toisellekin, vaan ilmottaisin, että jos ei voi kohdella lapsia samanarvoisesti, en tahdo, että ostelee sitten toisellekaan.

No mä oon ollut isän äidille se lapsenlapsi, josta ei pidetä. Aina oli pyytämässä mun siskoa yökylään ja viemässä milloin minnekin. Siskon synttäreille aina tulivat lahjojen kera. Mun synttäreille eivät koskaan, lahjan joskus sain jonkun muun tuomana, en kuitenkaan joka vuosi.

Olin ujo ja arka lapsi, siskoni ihan päinvastainen. Kyllä mä tajusin mistä puhui, kun vanhemmilleni puhui mun oudosta luonteesta. Eipä tuota mitenkään yritetty peitellä mun vanhempien osalta. Hoksasinhan mä nyt ihan itekin, ettei mumma musta välittänyt yhtään. Ei lapsikaan kuitenkaan ihan tyhmä oo. Äiti vei mun joskus synttäreiden jälkeen sitten kauppaan ja osti mulle jotain pientä kivaa, kun näki miten mulla oli paha olla.

Kai tuo nyt saa takaisin käytöksensä, kun en käy siellä enkä ole yhteydessä.

Sanoinkin tänään suorat sanat siitä että minusta tuntuu pahalta kun huomioi toisen mutta UNOHTAA toisen. Väitti ettei niin ole, mutta näkeehän sen nyt pienistä asioista että toinen on rakkaampi.

Silti, ei minulla ole oikeutta TUNTEA lapseni puolesta....

toi on ihan kamalaa että huomioidaan vaan toinen.. mä kyllä jäädyttäisin välit hetkeksi, ja on muuten oikeus tuntea pahaa mieltä lapsesi puolesta, kyllä mäkin tuntisin.. tilanne on tosi epäreilu.. vois olla ihan kiva juttu että laittaisit vaikka jonkun pikkupaketin lapselle.. se että mummo on törppö aiheuttaa nyt lapselle pahan mielen..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkö pitänyt lapsellesi synttäreitä johon vieraat tulevat eikä lähetä lahjoja postin kautta?

toki, mutta viikonloppuna. jos matkaa on yli 400 km niin ehkä ei sukulaiset pääse tulemaan. katsos kun jotkut ihmiset asuu vähän kauempana kotipaikoiltaan olosuhteiden pakosta.

matkustatko itse yli 400 km esim. serkkusi syntympäiville kerran vuodessa?

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti vaan...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkö pitänyt lapsellesi synttäreitä johon vieraat tulevat eikä lähetä lahjoja postin kautta?

toki, mutta viikonloppuna. jos matkaa on yli 400 km niin ehkä ei sukulaiset pääse tulemaan. katsos kun jotkut ihmiset asuu vähän kauempana kotipaikoiltaan olosuhteiden pakosta.

matkustatko itse yli 400 km esim. serkkusi syntympäiville kerran vuodessa?

No ei kait se nyt ole oleellista että pitääkö juhlia vai kuinka pitkä matka jonnekin on. Muistaa voi toista vaikka olisi 2000 km välimatkaa. Oleellistahan tässä jutussa oli se että mamma oli unohtanut toisen syntymäpäivän!
:'( surullista :'( ....

Yhteistyössä