Typerimmät vinkit mitä olet saanut neuvolasta?

"Mukamaspipsa"
Ei nyt oikeastaan neuvo, mutta sijainen oli laittamassa lastani jatkotutkimuksiin nopean kasvun takia.

Vauva rimpuili mittaustilanteessa ja sijainen otti mitan heti, vaikka vauvan pää ei ollut lähelläkään "mittausseinää". Sanoin, että vauva ei ole vielä oikeassa kohdassa, mutta mitta oli jo otettu ja se siitä.

En sen kummemmin siihen puuttunut, ajattelin, että asiat kyllä selviää, kun varsinainen "tätimme" tulee töihin.
Olin lähinnä huvittunut jatkotutkimuslähetteestä. Tiesin kyllä, miksi vauva oli kasvanut 10cm niin äkkiä :D

No, varsinainen tätimme sitten soittikin meille myöhemmin, että saamme toki mennä jatkotutkimuksiin, mutta ei tarvitse.
 
  • Tykkää
Reactions: Tähkäpää-90
vvvv...
Joo nämä imetysneuvonnat...

Molemmat nännin halki! Koko jääkaappi olisi pitänyt tyhjentää rikkinäisiin tisseihin! Joo sitruunaa, karpaloa raakamehuna, ja suoraa marjoja puristamalla/hieromalla, tai puolukkaa, vichyä, kaalia tietenkin, maitorahkahauteet..mitähän muuta..
Lanoliini tietty ja bepanthen. Maitoa piti jättää nännienpäähän (oikein hyvä elatusaine bakteereille...)
Liivinsuojina ei saanut käyttää KEINOTEKOISIA kertakäyttöisiä liivinsuojia, vaan lakanasta revittyjä puuvillataitoksia.

No joo.. päivystyksen lääkärit sitten hoitivat. Antoivat antibioottia kun panadoleista ja buranista huolimatta horkkasin.
Neuvolan ohjatessa imetystä, päivystyksen lääkärit uusivat antibiootin, ottivat bakteeriviljelyt, ja neuvolan miettiessä kumpaa nyt laitetaa rahkaa vai sitruunaa, päivystys katsoi bakteeriviljelyn tuloksen määräsivät asian mukaisen antibiootin, ja vielä senkin joutuivat uusimaan.

Kokeilkaapa ihan itte auki oleviin nänniehin tai edes pieneen haavasn sitruunaa. Tai koittakaa imettää kun jokainen vauvan kosketus repii nännin uudestaan auki. Siinä jää synnytyskivutki kakkoseks. Eikä tarvii miettiä mitä on hyvä läheinen suhde vauvaan ja ihana imetystuokio vauvan kanssa.
 
"just"
Tyypilliseen nykyajan menoon kuuluisi lisäksi se, että jos ei halua noudattaa neuvolan typeriä vinkkejä niin sitten tehdään ls-ilmo.
No ei tehdä. Nehän on vain suuntaa antavia ohjeita, jokainen tekee kuitenkin itse lastaan koskevat päätökset koska ihmisellä on itsemääräämisoikeus. Ainoastaan jos tekee jotain sellaista joka uhkaa lapsen terveyttä tai kehitystä niin silloin puututaan.
 
[QUOTE="tämä";30013787]Viisivuotisneuvolassa terkkatäti sanoi mulle (lääkäriäidille) että sähän tiedätkin jo nää jutut, tartteeks nää tehä? Kyseessä siis tuohon maailman aikaan semmoinen vähän pidempi viisivuotiaan itsenäisesti tekemä testisarja, siis jossa äiti ei ollut koko ajan huoneessa...

No sanoin kyllä että tälle lapselle olen äiti enkä mikään lääkäri. Mikä pauka hoitajaksi!!![/QUOTE]

Lääkäreitä on moneen lähtöön... vaikka teitä on ihan normaaleitakin, niin tiedät varmaan, että reippasti yli puolella on valtavan suuri ego, joka ei siedä särön säröä ja se, että joku ammattikorkean käynyt mukamas tietää jostain jotain paremmin, kuin hän, on naurettavaa. Luultavasti siksi, sairaanhoitajilla on tietynlainen suhtautuminen lääkäreihin :)

Tosin mulla on sellanen perstuntuma, että mieslääkäreillä on huomattavasti useammin vähän turhan suuret kuvitelmat itsestään ja kyvyistään verrattuna naislääkäreihin.
 
maalla asuva
Kerroin kesäsijaiselle,että vauvat tykkää nukkua ulkona pitkiä unia,niin tämä katsoi silmät lautasen kokoisena:ei lapsia saa pitää ulkona nukkumassa!Perusteita ei kyllä antanut,määräsi vaan että lapset nukkumaan sisälle.Lapset sai nukkua ulkona edelleenkin.

Ja toinen kun sairastu vesirokkoon,olisi pitänyt eristää toinen toiseen huoneeseen koko sairauden ajaksi..
 
Tord
Paras neuvo mitä neuvolasta olen saanut oli kun soittelin esikoisen ollessa 2kk ja miehelläni puhkesi vyöruusu. Muistelin, että ovat samaa virusta vesirokon kanssa ja aattelin sitten kysyä neuvolasta kuinka toimitaan, niin neuvolantäti totes vaan, että ei mitään hätää, käske miestäs vaan nostaa housunkaulusta ylemmäs (!?!?!?). Mä siinä hetken kakistelin puhelimessa ja totesin, että vyöruusu esiintyy miehellä kainalon alueella vyömäisenä muodostelmana eikä vyötäröllä. Niin sitten täti vaan totes, että katoppa kuule netistä, siellä on varmaan jotain vinkkejä. Ja tämän puhelinkeskustelun jälkeen olen joka käynnillä saanut neuvon katsoa netistä jotain juttua... Ikää tädillä 60vee.
 

Yhteistyössä