Typerimmät vinkit mitä olet saanut neuvolasta?

Itse erehdyin sanomaan, että emme ulkoile n. 2kk ikäisen lapsen kanssa ihan joka päivä, 1-2 päivää viikossa saatettiin olla ihan vaan sisällä. Ihana neuvolatäti kehoitti erittäin tosissaan että hankkisimme KOIRAN, jotta lapsi pääsee ulos, koska koiraa on pakko ulkoiluttaa. Hetken aikaa vaan tuijotin suu auki, ennenkuin sain edes sanottua että en edes tykkää koirista, saati halua sellaista talooni ottaa. Tätä jaksoi monena eri kertana jankata, vaikka ilmaisin että mielestäni on erittäin typerä syy ottaa koira vauva-perheeseen
 
Vierass
"Ehkäisyä ei tarvitse ensimmäisen puolen vuoden aikana, kun imettää."
Vaikka ekan lapsen jälkeen kuukautiset alkoivat vasta vuoden paikeilla, en kuitenkaan halunnut ottaa minkäänlaista riskiä raskautumisesta.
 
vie ras
Typerin neuvo oli ehdottomasti se, ettei saa antaa korviketta vaan pitää vaan imettää. Että kyllä sitä maitoa alkaa tulla. No, ei alkanut, lapsi laihtui liikaa ja lääkäri kauhistui nähdessään. Lääkärin neuvo oli, nyt alatte antaa ruokaa (=korviketta) sille lapselle. Kun sanoin imetyksestä, lääkäri totesi että jos maito ei vielä kolmen viikon jälkeen ole noussut ja lapsi laihtuu koko ajan, ei sitä maitoa sitten alakaan tulla.

Toisen lapsen kanssa kävi samoin, mutta emme pitäneet lasta nälässä koska asia oli tiedossa että näin saattaa käydä.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierass
Kerroin nuorimmaisen saaneen yhden tiheänimunkauden ja vasta yli 4kk ikäisenä, niin että söi viikon verran useasti myös yöllä. Sain neuvoksi antaa perunaa, jos moinen toistuu vielä.
Joopa, en edes valittanut tai ajatellut, että tuo oli jotenkin raskasta aikaa, kunhan totesin, kun kysyttiin miten on mennyt. Voi peruna ja sen pyhyys.
 
vieras myös
Mulle ei sinänsä ole annettu mitään huonoa vinkkiä, mutta pari kertaa osui harjoittelija, joka ei vielä osannut oikein mitään. Huolestui asioista, jotka ekakertalainen äitikin ymmärsi normaaleiksi.

Siitä olen vähän harmissani, että vielä siihen aikaan kun oma lapsi oli pieni, ohjeistettiin aloittamaan kiinteät jo 4kk ikäisenä. Mulla olis maitoa hyvin riittänyt täysimetykseen.
 
Multa kun kysyi harjoittelija neuvolassa neljättä odottaessa ihan toisinpäin, että kai mä nyt hankkiudun eroon kaikista eläimistä.

Meinasin kysyä siltä, että pitäskö mun pistää ne edelliset lapsetkin pois, kun tulee uusi.
 
Typerin neuvo oli ehdottomasti se, ettei saa antaa korviketta vaan pitää vaan imettää. Että kyllä sitä maitoa alkaa tulla. No, ei alkanut, lapsi laihtui liikaa ja lääkäri kauhistui nähdessään. Lääkärin neuvo oli, nyt alatte antaa ruokaa (=korviketta) sille lapselle. Kun sanoin imetyksestä, lääkäri totesi että jos maito ei vielä kolmen viikon jälkeen ole noussut ja lapsi laihtuu koko ajan, ei sitä maitoa sitten alakaan tulla.

Toisen lapsen kanssa kävi samoin, mutta emme pitäneet lasta nälässä koska asia oli tiedossa että näin saattaa käydä.
Kai tiesit että KAIKILLA tulee jos vaan yrittää ja uskoo...palstan mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vieras...
Kaikki huudatusohjeet alle puolivuotiaalle. Kyllä se nukkuu rattaissa kun et vaan ota pois, kyllä se tottuu autoiluun kun vaan autoilette, kyllä ne isin kanssa pärjää kolmisen tuntia kun ei siinä nälkään kuole (lapsella oli todellakin nälkä tiheämmin, vaikka nyt ei kuollut olisikaan), kyllä se sinne sänkyyn nukahtaa yksin kun et anna vaihtoehtoja.

Kyllähän nuo varmaan totta on, että ei se loputtomiin jaksa huutaa. Mutta enpä testannut.
 
viera.s
Vauva kasvoi hurjaa vauhtia äidinmaidolla alkuun, oli aikamoinen pullaposki. 3 kk iässä syntymäpaino oli jo yli tuplaantunut, vauva painoi 8 kg. :O Neuvolantäti totesi, että on niin iso poika, että tarvitsee pottua jo 4 kk iässä. En noudattanut neuvoa ja kun 5 kk neuvolassa hurja painonnousu oli jo vähän tasaantunut ja vauva kasvanut kuukaudessa "vain" 700 g, terkkari voivotteli että kun se maito ei vaan enää riitä. Kummasti 400 g painonnousu 6 kk -neuvolassa oli kuitenkin aivan ok, kun ne kiinteät oli jo aloitettu.
 
vieras...
KAIKKI neuvolan ohjeet on ollu paskaa alusta pitäen. Mä olen aina pitänyt lasta kotona sisällä, katsottu telkkaria ja syöttänyt sokerimaitoa jo vaavista. Hei oikeesti nyt.. mikä on parempaa kun antaa danoninoja tai suklaamuroja ja pistää joku prätkähiiret pyörimään?! Hä?!

Ja mitä v*ttua ne puuttuu lapselle annettavaan: A. SOKERIIN, B. RASVAAN TAI C. ULKOILUUN/LIIKUNTAAN?! Hä MITÄ? Montako lasta on noilla ohjeilla pelastu hä? Miksei muka lapselle voi juottaa kaakaota öisin jos se kerta nukkuu sillä hyvin mitä? Miksei lasta voi olla pakottamatta potalle kun on kerta rahaa ostaa vaippoja?

Neuvola on speden spelit
 

Yhteistyössä