Työtön työkykyinen ja työikäinen ihminen tulisi aina yrittää saada työelämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siinä ollaan menty jo askeleita eteenpäin, kun nuoria yritetään saada työelämään nuorisotakuun avulla. Kuitenkin, myös kaikki tuota ikäluokkaa vanhemmat työttömät ihmiset tulisi yrittää saada työelämään, mikäli näyttää siltä, että sitä työtä ei tahdo löytyä.

Omasta mielestäni on järkyttävää tällaiset puheet, että jos vaikka vielä tietyn ikäisenä - olkoonpa sitten nuorempi tai hieman vanhempi - on ilman työkokemusta tai opiskelut on kesken, niin sanotaan että "Turha sun on enää yrittääkkään työelämään". Tai jos opiskelut venyy, että uhataan näillä seitsemän vuoden säännöksillä heittää koulusta ulos. Jos koulusta heitetään ulos ilman tutkintoa, niin silloin saattaa joutua helpommin tukia nostelevaksi työttömäksi, jos ei ole tutkintoa miltään alalta. Onko korkeakoulujen tarkoitus kouluttaa ihmisiä työttömiksi valtion eläteiksi? Koulutus, johon on vuosia käytetty rahaa, tuottaa tutkintoa vailla olevan valtion työttömän elätin. Parempi olisi tuossa tapauksessa yrittää auttaa ihmistä saattamaan ne opinnot loppuun, jotta työllisyysmahdollisuudet paranisivat ja henkilöstä saadaan veronmaksaja Suomelle. Työvuosia kun todennäköisesti olisi jäljellä vielä kymmeniä vuosia.

Se ei hyödytä ketään, jos työikäinen ja työkykyinen ihminen on työttömänä. Silloin se nostelee valtion tukia ja valtiolta menee rahaa siihen, eikä sellainen ihminen myöskään kartuta valtion kassaa. Sellaiset ihmiset pitäisi vaikka vähäisestä/olemattomasta työkokemuksesta huolimatta yrittää saada työelämään, jotta valtio saa verotuloja. Tai jos opinnot on kesken tai venyneet niin yrittää tukea ihmistä saattamaan ne opinnot loppuun ja saamaan tutkinto kasaan. Saa sitä nykyisillä työttömyysluvuilla ihmetellä, miksi valtio velkaantuu ja miksi kaikesta joutuu säästämään.

Sen homman hoitaa työvoimatoimisto vai mikä te-toimisto onkaan. Se ei ole sinun murheesi yhtään, jollet satu työskentelemään siellä virkailijana, tai tietenkin sitten jos olet työtön: hae aktiivisesti työtä. Jotkut ihmiset ottavat henkilökohtaista murhetta monista asioista johon he eivät juurikaan voi vaikuttaa. Tietenkin jos sinulla on joku yritys, ota työtön töihin, silloin voit vaikuttaa asiaan.

Kyllä, aina työelämään (ja oikealla palkalla).

Minä olen nähnyt monesti kommentteja, että jos henkilö on ollut pitkään poissa työelämästä, syystä tai toisesta, usein hänelle sanotaan että turha on enää edes yrittää - ei kukaan palkkaa. Mistä tällainen asenne ihmisille, yleensä sellaisille joilla itsellä työasiat ok, tulee?

Kyllä, aina työelämään (ja oikealla palkalla).

Minä olen nähnyt monesti kommentteja, että jos henkilö on ollut pitkään poissa työelämästä, syystä tai toisesta, usein hänelle sanotaan että turha on enää edes yrittää - ei kukaan palkkaa. Mistä tällainen asenne ihmisille, yleensä sellaisille joilla itsellä työasiat ok, tulee?

Joo, harvemmin taitavat ne ihmiset ajatella, että silloin nämä samat ihmiset ovat sitten yhteiskunnan elätteinä. Sitten nämä samat työssäkäyvät valittavat, että "kuinka he elävät heidän verorahoillaan ja menisivät töihin". :D

Koittaisivat jo päättää, että onko heidän mielestään parempi sellaisten ihmisten olla työttöminä vaiko työelämässä!

samaa mieltä ja kortistoista pitäisi saada pois oikeasti työkyvyttömät! Se on ihan naurettavaa kun työttöminä pidetään ihmisiä, jotka ovat niin sairaita että eivät oikeasti pysty enää töihin esim. mun tuttu on ollut jo yli 10 vuotta työttömänä, koska sillä on jalat niin huonossakunnossa ettei se pysty seisomaan/ kävelemään 1-2min kauempaa ja selkä niin huonossa kunnossa että se ei voi istua juuri ollenkaan, mistähän tuollaiselle kela kuvittelee löytyvän töitä kun ei päästä sairaseläkkeelle..

Yhteistyössä