työssäkäyvät äidit, kattokaapas tämä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työssäkäyvä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on ihan totta, että on olemassa päiväkoteja, jotka on liian suuria, liian vähän henkilökuntaa ja niin edelleen. Mutta on olemassa paljon päiväkoteja, joissa tilanne on paljon parempi. Se, että menee jonnekin valtavaan päiväkotiin seuraamaan päiväksi ei kerro totuutta päiväkodeista kokonaisuutena. Meillä lapset käy osa-aikaisina pienessä päiväkodissa, jos ei olis näin ihana ja pieni päiväkoti ollut, niin en olisi varmaan ehkä itsekään vielä halunnut alkaa osa-aikatöihin.

Olen kuullut ihan kamalasta pienistäkin päiväkodeista, mutta ei ne kaikki ole sellaisia, monet on hienoja paikkoja jossa ei ole edes liikaa lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Opettele lukemaan ajatuksella:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
(ps. miten täydellinen äiti voi tarjota lapsilleen pillimehua? :whistle: :ashamed: )

Missä kohdassa hän on itseään täydelliseksi kutsunut???

Ollut vaan lasten tarhaamista vastaan. Ja lähinnä Tontin ajatusta pakkohoitoa vastaan.

ei tässä yhteydessä olekaan. Mutta muistan ( tai sitten muistan omiani) hänen takavuosina antaneen ymmärtää pyrkivänsä olemaan täydellinen äiti.
Muistan lukeneeni jossain haastattelua, jossa oli aiheena ruoka, lähinnä vauvanruokapurkit vs. itse tehdyt ruoat. Lisäaineita ainakin silloin hän kovasti tuntui paheksuvan.

Timo T.A:n puheesta jotenki huokuu fanaattisuus. Siis vaikka pistäis äänen pois, niin näkee sen, että tässä paasataan nyt antaumuksella. Oli oikein hienosti ottanut historiaa mukaan ja soveltaa sitä melkein osuvasti nykypäivään.
No, onni on sopivan parisuhteen löytämisessä ja heillä kyllä mielipiteet natsaa niin yhteen, että varmasti he ovat tyytyväisiä elämäänsä. Ja jos lapsetkin tykkää, niin mitäs sitä turhia tuomitsemaan.
Onneksi minulla on mittarina lasten tyytyväisyys, ei Ninan ;)

Minua häiritsi hyvin paljon se, että noin korkeaan ikään ehtineet ihmiset eivät osanneet tehdä eroa Tontin henkilökohtaisten mielipiteiden ja puoluekannan tai arvomaailman välillä. Vaikka Tontti kuuluu Vihreisiin, Vihreillä on puolueena erilainen näkemys päivä- ja kotihoidosta.

Ja on säälittävää, että esimerkiksi herra Mikkonenkaan ei kykene näkemään eroa "viherpiipertäjien" ja Tontin välillä. Tontti käsittääkseni ei sitä paitsi ole viherpiipertäjä, vaikka kuuluu Vihreisiin. Itse asiassa, kun mietin viherpiipertäjätuttaviani, suurin osa heistä nimenomaan kannattaa pehmeitä arvoja ja lasten pitkää kotihoitoa. Mikkonen on moukkamainen ja sivistymätön ihminen haukkuessaan yhtä ihmisryhmää siksi, että joku yksittäinen Tontti on sitä mieltä, että lasten pitäisi mennä päiväkoteihin useammin.

Sama kuin minä haukkuisin kaikki Suomen kokoomuslaiset pillukipeiksi törkyturpaisiksi vanhoiksi äijiksi, koska yksi heistä on heppi ojossa kulkenut glamourtanssijan perässä. Minä, toisin kuin Mikkonen, sen sijaan ymmärrän sen että yksi ihminen tekoineen ja mielipiteineen ei voi edustaa kokonaista ihmisjoukkoa.

Irvokasta puhua natseista ja tarhauksesta samassa yhteydessä päiväkotien kanssa. Ikävää, että niitäkin tässä fanaattisessa keskustelussa nyt painetaan matalaksi. Omalla tyttärellä on päiväkodista rakkaat muistot. Vieläkin yhtenä päivänä, kun oli jostain paha mieli, tyttö tokaisi, että "saispa olla vielä päiväkodissa kavereitten kanssa ja leikkiä vaan". Sosiaalinen tyttö nautti siellä olosta, ihania hoitajia ja ihmisiä jäin minäkin lämmöllä muistelemaan.

Tuli kyllä ikävä olo videosta. Ikäänkuin Mikkosilla olisi jotenkin paha olo siellä kristallikruunujen katveessa, parkettien kiillellessä... Burberryn laukkuko se siellä eteisen tuolilla pilkisti. Minulla ei työäitinä ole niihin varaa, mutta joillakin kotiäiteinä näjemmä on :)

helppo mikkosen muijan siinä selittää kristallilamppujes keskellä...kaikilla ei asiat yhtä hyvin,lapset saa kumminkin seuraa päiväkodista ja virikkeitä...onhan niitäkin kotiäitejä jotka ei jaksa tehä kotona mitään,olla lastensa kanssa ym.musta ne mikkosen pojat kauluspaitoineen oli jotenkin "säälittävä"näky...

Alkuperäinen kirjoittaja Eivätkö sitten :
Vihreät voisivat laittaa Tontin aisoihin????????

Herran jestas, ei Tontti edustanut Vihreitä, eikä edes väittänyt kertovansa lausuntojaan puolueeseen liittyen. Hän on ihan yksityishenkilö, jolla puoluetaustana sattuu olemaan sellainen että hän on Vihreiden jäsen. Ei puolue, mikään puolue siis, voi mennä "laittamaan aisoihin" yksityisihmisiä, vaikka kuinka olisivat puolueen jäseniä.

Ei hän ollut siellä millään tasolla edustamassa puoluekantaa, eikä Tontin jäsenyys Vihreissä ollut millään tavalla relevanttia eikä sitä suurin osa edes varmaankaan tiennyt, sehän oli nimenomaan ensin Nina Mikkonen ja sitten vielä Timo TA Mikkonen joka tämän Tontin puoluetaustan otti esille, leimaamalla häntä viherpipertäjäksi ja niin edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja lumiakka:
helppo mikkosen muijan siinä selittää kristallilamppujes keskellä...kaikilla ei asiat yhtä hyvin,lapset saa kumminkin seuraa päiväkodista ja virikkeitä...onhan niitäkin kotiäitejä jotka ei jaksa tehä kotona mitään,olla lastensa kanssa ym.musta ne mikkosen pojat kauluspaitoineen oli jotenkin "säälittävä"näky...

Samaa ajattelin. Jotenkin "orpoja" poikia. Ajattelinkin, että oliko oikein edes vetää poikia siihen, eiväthän he edes ole tietoisia kaikesta tästä kuhinasta. Säälittää lähinnä se, ettei tule sitten jotain koulukiusaamista, jos ei ole tottunut lasten maailmaan ja siihen, että tässä maailmassa joutuu itseään joskus puolustamaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja lumiakka:

Samaa ajattelin. Jotenkin "orpoja" poikia. Ajattelinkin, että oliko oikein edes vetää poikia siihen, eiväthän he edes ole tietoisia kaikesta tästä kuhinasta. Säälittää lähinnä se, ettei tule sitten jotain koulukiusaamista, jos ei ole tottunut lasten maailmaan ja siihen, että tässä maailmassa joutuu itseään joskus puolustamaankin.

Näinpä. Pitää itseään puolustaa myös lapsen. Ei äiti ole eka luokallakaan lapsen vieressä. Ellei saa kotiopetusta, mutta eiköhän me aamu tv:stä nähdä se parin vuoden kuluttua, miksi kotiopetus on ainut oikea tapa kasvattaa lapsi. :D tarhaavat niitä ala-aste ikäsiä opetusluokkiin... :D

mitä mikkonen ajaa.kyl lapsen on paras olla kotona.´koskaan ei voi tietää mitä pk_ssa tapahtuu. mun mielestä toi tarhaus on todella hyvä ja osuva termi. lyön melki vetoa et tulee vakiintumaan käyttöön yeisesti. tarhattu lapsi. :D:D:D:D:D mäki oon työäiti, mut teen puolikasta vuorotyötä ja mies kokonaista vakityöaikaa. joten voimme tehdä niin et aina on toinen muksujen kaa kotona. järjest3elykysymys ja elintason lasku. siin konstit tähän.

En jaksa ees kattoa tätä loppuun,hoh,hoijaa! Niin mustavalkoista ajattelua. Taustalla hieno koti,rahasta ei varmaan ole pulaa.Kuinka monella oikeesti on taloudellisesti mahdollista hoitaa lapsensa koulyikään kotona?!!

Asiaahan nuo Mikkoset puhui! Kyllä lapset voi köyhempikin kasvattaa kotona, jos vain HALUAA, siis oikeasti haluaa. Tämä edellyttää etää lapsi/lapset on oikeasti ykkösenä elämässä, ei omaisuus ja muu materia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asiaahan nuo Mikkoset puhui! Kyllä lapset voi köyhempikin kasvattaa kotona, jos vain HALUAA, siis oikeasti haluaa. Tämä edellyttää etää lapsi/lapset on oikeasti ykkösenä elämässä, ei omaisuus ja muu materia.

Joo joo, kyllä mäkin olen sitä mieltä, että pienelle lapselle koti on paras hoitopaikka, mutta nämä elämän realiteetit on vaan otettava huomioon. Käsittääkseni pankit ei ilmatteeksi anna rahaa, vaan se pitää maksaa korkojen kera pois jne. Kun ei ole isoa perintöä tai ökyukkoa, vaan ihan tavallinen duunari, niin jostain se raha on revittävä. Ja vaikka kuinka ottaisit pankista lyhennysvapaata lainasta, niin silti eläminen maksaa nykyään aika lailla: ruokaa ei jaeta ilmaiseksi kaupasta ja laskut pitää maksaa. Kyllä tän jokainen osaa ynnätä yhteen...

Ja mitä tästä huudetaan ja tapellaan kovaan ääneen??! Kukin tekee kuten parhaaksi näkee ja ketään ei tarvi olla mollaamassa ratkaisuistaan, Suomi on käsittääkseni vapaa maa, eikö?! Täähän on pahempaa tappelua kun pikku-koltiasten rähinät!!!

Taas nähdään tämä enemmistön raukkamaisuus. Mitä aikuiset edellä, sitä lapset perässä........Täältähän sen jo näkee, kun vähän kaksplussaa lukee, miten raadollisesti, kuin eläimet käydään yhteistuumin, kotiäidin kimppuun. Mikä kateus sieltä tekstin takaa huokuukaan. Menkää vähän itseenne ja miettikkää, eikö kotiäidillä saisi olla omaa mielipidettä, vaikka vähän kärkästäkin, niinhän tekin päiväkodissa lapsenne kasvattavat äidit, haukutte Mikkosen täällä aivan perimpään helvettiin, eikö Mikkosella ole oikeutta omaan mielipiteeseensä. Eipä kai, te päiväkotien ihannoijat opetatte kilpaa lapsillenne, kuinka julmasti pitää kohdella lapsia, jotka eivät tätä tarhausta ole kokeneet ja oppineet yhteiskunnan tavoille! Kysehän oli pakkohoidosta, jota suurinosa tuntuisi kannattavan. Missäköhän on lapsen yksilöllisyys.....siitähän te äidit, myös päiväkotien kasvatit ette tiedä mitään, huomaahan sen jo näistä kirjoituksista, melkein kaikki samaa pataa!!!!!!!!!!!!!Valtaväestöstä ei saa poketa, tai on kummajainen!

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Mä olen kotiäiti mutta musta ton Nina Mikkosen mielipiteet on turhan jyrkkiä (ihan samasta puusta veistetty kun miehensä) . MUTTA tuskin Nina on sitä Timon perhettä rikkonut eiköhän Timo ole osannut tehdä sen ihan itse ja eiväthän he enää mitään pienten lasten vanhempia olleet kun Timolla exänsä kanssa tuli ero.

Valitettavasti vaan tuo nainen oli se, joka vei Rouva Mikkosen miehen. - Tämä meidän mikkonen taas ei ole niitä, joilla on kaikki inkkarit kanootissa. Normaalit ihmiset osaavat olla parisuhteessa kestosti eikä juosta pikkuhoratsujen tai gigoloiden perässä. - Ninä teki tyylivirheen ja osoitti, ettei hänellä ole minkäänlaista tunneälyä saati empatiaa, vaan hän toimii mentaliteetilla mulle-heti-kaikki ja koska Nina tahtoo olla kotiäiti, hän keksaisee olevansa täydellinen. Nina on moraaliton ja laiska paska, joka ei edes vaivaudu viemään lapsiaan mustasukkaisuuttaan tapaamaan muita lapsia.

Säkö tulet maksamaan meidän asuntolainan / vuokran ja muut menot jos mä haluan jäädä vielä kotiin?

Alkuperäinen kirjoittaja niin se vaan on:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Mä olen kotiäiti mutta musta ton Nina Mikkosen mielipiteet on turhan jyrkkiä (ihan samasta puusta veistetty kun miehensä) . MUTTA tuskin Nina on sitä Timon perhettä rikkonut eiköhän Timo ole osannut tehdä sen ihan itse ja eiväthän he enää mitään pienten lasten vanhempia olleet kun Timolla exänsä kanssa tuli ero.

Valitettavasti vaan tuo nainen oli se, joka vei Rouva Mikkosen miehen. - Tämä meidän mikkonen taas ei ole niitä, joilla on kaikki inkkarit kanootissa. Normaalit ihmiset osaavat olla parisuhteessa kestosti eikä juosta pikkuhoratsujen tai gigoloiden perässä. - Ninä teki tyylivirheen ja osoitti, ettei hänellä ole minkäänlaista tunneälyä saati empatiaa, vaan hän toimii mentaliteetilla mulle-heti-kaikki ja koska Nina tahtoo olla kotiäiti, hän keksaisee olevansa täydellinen. Nina on moraaliton ja laiska paska, joka ei edes vaivaudu viemään lapsiaan mustasukkaisuuttaan tapaamaan muita lapsia.

Mun on vaan tosi vaikea uskoa että Timo T.A olisi niin aivoton että paha nainen voisi hänet väkisin viedä. Mä uskon että Timon avioliitto oli jo hänen puoleltaan ohi koska vieraisiin meni. Mun mielestä jokaisen avioliitto on omalla vastuulla eikä siihen kukaan väliin tule jos ei anna. Musta on kumma jos mies löytää uuden niin se uusinainen on avionrikkoja vaikka todellisuussa se avionrikkoja on se mies joka ei halua vanhassa liitossa jatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Enpä viitsi edes katsoa. Mulla ei hirveesti heru ymmärtämystä naiselle joka ensin rikkoo ehjän perheen päästäkseen rikkaisiin naimisiin ja sitten huutelee norsunluutornistansa kasvatusohjeita meille taviksille joiden miehet ei hanki miljoonia ja samalla eristää lapsensa täysin maailmasta. Mennessä näkee, kuinka toimiva kasvatustapa tuo sitten on.... :whistle:

Täyttä asiaa :flower:

Tää on kyllä niin asiaa, kun voi olla.. :flower:
Ja se vertaus siitä tarhauksesta, ei voinut kun nauraa. ja hän muka valtiotieteen maisteri.. :/ Eipä kovin älykäs tarvitse näköjään olla, että voi itseään sillä nimikkeellä kutsua..

Mua huvitti eniten rouvan motto aamu-tv:ssä.Se oli ote Raamatusta jossa hän antoi selvästi ymmärtää että on Jumalan asialla/ puhuu Jumalan tahdosta. Jessus, se on jo vähän turhan paksua. Mutta mielestäni Mikkoset eivät olekaan terveitä.

niin mutta ois se kiva ku ois rahaa ostaa ruokaa ja lapsille vaatteet niin ja tietenkin auton maksut. katokku täällä maalla tuo auto on pakollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mä olen ihan samaa mieltä Mikkosten kanssa. Koti on lapselle paras paikka.

Tätä on helppo peesata. Aion minäkin lähteä töihin kun lapsi on 2v mutta vain rahallisesta pakosta, tiedän että lapsellani olisi parempi olla kotona. Meidän päiväkotia ainakin voi verrata tarhaan, aivan järkyttävää taistelua lapsilla jatkuvasti tarhatätin huomiosta, yritänkin saada lapseni perhepäivähoitoon, parempi paikka sekin.

Yhteistyössä