Työttymyys on AINA valinta!

  • Viestiketjun aloittaja grrrrr
  • Ensimmäinen viesti
!
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
kyllä siivous/varasto yms. töitä saa aina ,vaikkapa väliaikaiseksi ,se on siitä kiini vitsiiko mennä,töitä kyllä saa aina!!!!!
Kerro ihmeessä missä sellainen paikka on, josta saa töitä automaattisesti... meinaan täällä olisi tarvetta :)
esim. www.mol.fi :takuulla löytyy kenelle vaan duunipaikka jos mikä vaan kelpaa!
 
Rekrytoija
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Jos valitset koulutustasi vastaamattoman työn, joudut sellaiseen putkeen, josta on vaikea päästä pois. Ihan mitä tahansa työtä ei vaan kannata ottaa, jos haluaa sille uralle, jolle on kouluttautunut.
Pahemmalta se näyttää että on pitkä tauko työnteossa kun se että tekee vähän aikaa muita hommia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Jepjep, itse tuo munkin mies työpaikallaan tuumas että loparit vaan, työttömäks hän just haluaa B)

Ja samoin varmasti ne muutkin tuhannet laiskat jotka on tässä lähiaikoina potkittu töistä ulos, itse ne sitä on halunneet, varmaan suorastaan vaatineet kengän kuvaa takapuoleensa jotta pääsevät elelemään työttömänä :saint:
Kuka noin nyt on sanonut? Ei tietenkään kukaan halua potkuja. Sanon vaan, että se on ihan oma valinta jääkö työttömäksi, jos ei omalta paikkakunnalta löydy töitä niin sitten pitää lähteä kauemmas tai kouluttaa itsensä ammattiin josta töitä löytyy. Valintoja täynnä tämä elämä.
Juu, meilläkin olis tosi fiksua lähtee johkin muualle jotta mies sais töitä, jäispä hänen koulunsa kesken =)

No lievennetään nyt pikkusen, että sai tuo mies keikka hommia, hurjat 3 keikkaa ensi kuuksi että ei hän nyt ihan työttömänä oo mutta ei kyllä kauheen työllistettykään :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Provo. Ei kai kukaan voi olla noin idiootti? Jonain päivänä tippuu ja korkealta.
Hah! Jännää että et edes perustele miksi olen väärässä? Koska tiedät että en ole :) En sano, että aina on helppo valinta lähteä esim. "paskahomiin" tai kauemman kotoa duuniin, mutta valinta se on silti jäädä kotiin. Töitä löytyy AINA!

Mitähän te työttömät tekisitte jos ei valtio teitä elättäis? Olisiko ehkä pakko etsiä se toimeentulo jostain? Luuletko että kuolisitte nälkään?
Moni ei mene töihin koska elää menemättäkin töihin? Missä kohtaa olen väärässä?
Ihan itse olen ansiopäivärahani tienannut :whistle:
 
mrrr simpuravieköön
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja simpuravieköön:
joo mun mieskin on valinnut ihan tarkoituksella työttömyyden, ihan vaan huvikseen on tehnyt joka päivä työpaikka hakemuksia jo vuoden ajan, se on sen harrastus
hahhah. No, onko se hakenut vain tietynlaisia duuneja vai kelpaako kaikki? (ja mitähän te tekisitte jos työttymyyskorvausta ei olis... olisko vähän pakko löytää töitä jostain?)
tietynlaista joo. Koulutukseltaan on jotain jota ei ole 20-v tehnyt, on ollut aivan erityyppisessä työssä. omaa koulutusta vastaava työtä ei voi hakea ja on hakenut, mutta koska ei ole tehnyt sitä työtä niin vasta valmistuneet tai joilla työkokemusta menee aina edelle. Ja työ mitä on tehnyt vaatii nykyään koulutuksen. On hakenut muutakin hommaa, mutta ei oikeesti kannata lähteä työhön josta saa palkkaa vähemmän kuin työttömyyskorvausta siinä ajaa vain perheen vararikkoon. Suunnitelmissa on nyt kouluttautuminen
 
kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja jooh:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
kyllä siivous/varasto yms. töitä saa aina ,vaikkapa väliaikaiseksi ,se on siitä kiini vitsiiko mennä,töitä kyllä saa aina!!!!!
Kyllä varmaan, jos kelpaa 4h/päivä kolmena päivänä viikossa, ja josta saat palkkaa vähemmän, kun mitä on työttömyyskorvaus.
mut sekin on parempi kuin työtön!! Kun työhakemuksia lähettää niin jos niissä lukee työtön niin se on huonompi juttu kuin töissä oleva .
työtön on leima (ihmisessä on oltava jotain vikaa,kun ei kelpa kenellekään)
 
Työttömyys ei ole aina oma valinta. Miehen työpaikalla menossa yt neuvottelut ja jos potkut tulee niin se ei todellakaan ole oma valinta!!!! Oma valinta sen sijaan on se että mitä sitten tekee?? Hakeeko töitä vai ei!!! Ja vaikka hakee, niin ei niitä välttämättä aina heti löydy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
kyllä siivous/varasto yms. töitä saa aina ,vaikkapa väliaikaiseksi ,se on siitä kiini vitsiiko mennä,töitä kyllä saa aina!!!!!
Kerro ihmeessä missä sellainen paikka on, josta saa töitä automaattisesti... meinaan täällä olisi tarvetta :)
esim. www.mol.fi :takuulla löytyy kenelle vaan duunipaikka jos mikä vaan kelpaa!
Hm. Joo. Päivittäin olen käynyt ja siellä on nyt tainnut olla kolme paikkaa, joihin pystyin hakemaan. Eikä se, että hakijalle kelpaa mikä tahansa tarkoita sitä, että sille firmalle kelpaisi mikä tahansa =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja simpuravieköön:
joo mun mieskin on valinnut ihan tarkoituksella työttömyyden, ihan vaan huvikseen on tehnyt joka päivä työpaikka hakemuksia jo vuoden ajan, se on sen harrastus
hahhah. No, onko se hakenut vain tietynlaisia duuneja vai kelpaako kaikki? (ja mitähän te tekisitte jos työttymyyskorvausta ei olis... olisko vähän pakko löytää töitä jostain?)
|O **ttu tuollaisten ymmärtämättömien tartte asiaa kommentoida.
Se ei aina ole niin helvetin helppoa ja yksinkertaista |O
Mäkin vuoden rustasin jos jonkinlaista hakemusta ja soittelin ja olin kaikenmaailman tökärin kursseilla ja paskan marjat- mitään töitä saanu. JA ihan kaikkea hain, kun ei mun koulutusta vastaavaa hommaa täältäpäin löydy edes.
Ei se olekaan helppoa ja yksinkertaista! ei varmasti! Pointti oli siinä että sinä valitset menetkö töihin vai et. Jos ei omalta paikkakunnalta löydy töitä niin sitten voi lähteä muualle. Jos haluaa valita toisin niin tottakai sen voi tehdä, mutta sitten on turha valittaa että ei niitä töitä vaan oo yhyy... Se oli pointti!
 
ieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Provo. Ei kai kukaan voi olla noin idiootti? Jonain päivänä tippuu ja korkealta.
Hah! Jännää että et edes perustele miksi olen väärässä? Koska tiedät että en ole :) En sano, että aina on helppo valinta lähteä esim. "paskahomiin" tai kauemman kotoa duuniin, mutta valinta se on silti jäädä kotiin. Töitä löytyy AINA!

Mitähän te työttömät tekisitte jos ei valtio teitä elättäis? Olisiko ehkä pakko etsiä se toimeentulo jostain? Luuletko että kuolisitte nälkään?
Moni ei mene töihin koska elää menemättäkin töihin? Missä kohtaa olen väärässä?
Kyllä minäkin lähden tuosta ajatuksesta, että työnteon pitää olla taloudellisesti kannattavaa. Tuskinpa ilman sosiaalihuoltoakaan kukaan lähtisi töihin sillä tavalla, että kustannukset olisivat korkeammat kuin tulot? Jos esimerkiksi lähdetään siitä, että minulla on yli 10 000 euroa opintolainaa ja 2 elätettävää niin en mä kyllä lähtisi mihinkään pitkän matkan päähän siivoamaan... Kun ei olisi varaa mennä töihin, jos ymmärrät?

En ole työtön enkä ole koskaan ollut. Mutta minä en tule ikinä tippumaan korkealta, koska tiedän, että elämä ei ole mustavalkoista.
 
vieras
Taitaa ap olla pääkaupunkiseudulta, missä jokainen työtä haluava edes jotain hantti-hommia saa. Pohjoisemmassa Suomessa ja pienillä paikkakunnilla saattaa yhtä osa-aikaista työpaikkaa hakea kymmeniä, jopa yli sata hakijaa! Siinä prosentit on jo aika pienet saaha työpaikka, vaikka miten monta hakemusta laittaa tai haastatteluissa ravaa.

Itse olen ollut haastatteluissa pohjoisessa asuessani mm. seuraavanlaisiin paikkoihin: Lähes 300 hakemusta, pääsin 2 eri haastatteluun, tipuin 20 viimeisen joukossa pois. Yli 50 hakemusta, pääsin haastatteluun, sain paikan. Yli 40 hakemusta, kävin haastattelussa, ei tärpännyt. Yhdestä paikasta tuli sähköpostia, että olemme saaneet yli sata hakemusta, joten valitettavasti emme voi kutsua kaikkia haastatteluun, en päässyt edes sinne. Ja nämä on sellaisia, joista on varma tieto, läheskään kaikista hakemistani paikoista ei ole ilmoitettu mitään.

Minulla on ollut kaikkiin hakemiini paikkoihin reilusti sopivaa työkokemusta ja koulutusta, hakemukset ovat olleet hyviä ja huolella tehty jokaiselle potentiaaliselle työnantajalle erikseen.

Nyt kun asun Helsingissä, ei minulla ole ollut vastaavia ongelmia työnsaannin kanssa, vaan minut on iloiten otettu töihin niin halutessani. Tällä hetkellä olen tosin äitiyslomalla.

Tiedän, että ap halusi avauksellaan ärsyttää ihmisiä, mutta halusin antaa yhden näkökulman tähän mustavalkoiseen ajattelumaailmaan.
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja mrrr simpuravieköön:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja simpuravieköön:
joo mun mieskin on valinnut ihan tarkoituksella työttömyyden, ihan vaan huvikseen on tehnyt joka päivä työpaikka hakemuksia jo vuoden ajan, se on sen harrastus
hahhah. No, onko se hakenut vain tietynlaisia duuneja vai kelpaako kaikki? (ja mitähän te tekisitte jos työttymyyskorvausta ei olis... olisko vähän pakko löytää töitä jostain?)
tietynlaista joo. Koulutukseltaan on jotain jota ei ole 20-v tehnyt, on ollut aivan erityyppisessä työssä. omaa koulutusta vastaava työtä ei voi hakea ja on hakenut, mutta koska ei ole tehnyt sitä työtä niin vasta valmistuneet tai joilla työkokemusta menee aina edelle. Ja työ mitä on tehnyt vaatii nykyään koulutuksen. On hakenut muutakin hommaa, mutta ei oikeesti kannata lähteä työhön josta saa palkkaa vähemmän kuin työttömyyskorvausta siinä ajaa vain perheen vararikkoon. Suunnitelmissa on nyt kouluttautuminen
Niin niin, huomataan lause "ei kannata mennä töihin mistä saa vähemmän palkkaa kuin työttömyyskorvausta" (ei mustakaan kannata, ei) Mutta: tämä on ihan selvä valinta jäädä kotiin! valinta! oma valinta! ottakaa vastuu valinnastanne älkääkä iniskö!
 
vieras
on se kyllä outoa kun ap jaksaa kokoajan väittää että työttömyys on oma valinta, että jos ei lähikunnistakaan löydy töitä niin pitäis vaan pakata kamat kasaan ja muuttaa jonnekin pääkaupunkiseudulle pesee varaston lattioita... mites v....ssa ihminen voi lähteä/muuttaa kauemmas töihin jos ei oo varaa, kun on työttömänä? eikä töitä löydy lähipaikka kunnilta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja simpuravieköön:
joo mun mieskin on valinnut ihan tarkoituksella työttömyyden, ihan vaan huvikseen on tehnyt joka päivä työpaikka hakemuksia jo vuoden ajan, se on sen harrastus
hahhah. No, onko se hakenut vain tietynlaisia duuneja vai kelpaako kaikki? (ja mitähän te tekisitte jos työttymyyskorvausta ei olis... olisko vähän pakko löytää töitä jostain?)
|O **ttu tuollaisten ymmärtämättömien tartte asiaa kommentoida.
Se ei aina ole niin helvetin helppoa ja yksinkertaista |O
Mäkin vuoden rustasin jos jonkinlaista hakemusta ja soittelin ja olin kaikenmaailman tökärin kursseilla ja paskan marjat- mitään töitä saanu. JA ihan kaikkea hain, kun ei mun koulutusta vastaavaa hommaa täältäpäin löydy edes.
Ei se olekaan helppoa ja yksinkertaista! ei varmasti! Pointti oli siinä että sinä valitset menetkö töihin vai et. Jos ei omalta paikkakunnalta löydy töitä niin sitten voi lähteä muualle. Jos haluaa valita toisin niin tottakai sen voi tehdä, mutta sitten on turha valittaa että ei niitä töitä vaan oo yhyy... Se oli pointti!
No mun olis pitänyt OSTAA ensin auto että olisin päässyt 60 km päähän töihin joka päivä. Ei kulkeneet joukkoliikenteet eikä kimppakyyti. Pyörällä olis tietysti voinut sotkea :xmas:

Nykyisin olen yrittäjä : P ja jos olisin sitä mieltä että helpommin eläin jos nostais olemattomia korvauksia, niin en kai mä nyt niin hullu olisi ollut että vallan itse olisin alkanut töitä itselleni tekemään...

 
mrrr simpuravieköön
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja simpuravieköön:
joo mun mieskin on valinnut ihan tarkoituksella työttömyyden, ihan vaan huvikseen on tehnyt joka päivä työpaikka hakemuksia jo vuoden ajan, se on sen harrastus
hahhah. No, onko se hakenut vain tietynlaisia duuneja vai kelpaako kaikki? (ja mitähän te tekisitte jos työttymyyskorvausta ei olis... olisko vähän pakko löytää töitä jostain?)
|O **ttu tuollaisten ymmärtämättömien tartte asiaa kommentoida.
Se ei aina ole niin helvetin helppoa ja yksinkertaista |O
Mäkin vuoden rustasin jos jonkinlaista hakemusta ja soittelin ja olin kaikenmaailman tökärin kursseilla ja paskan marjat- mitään töitä saanu. JA ihan kaikkea hain, kun ei mun koulutusta vastaavaa hommaa täältäpäin löydy edes.
Ei se olekaan helppoa ja yksinkertaista! ei varmasti! Pointti oli siinä että sinä valitset menetkö töihin vai et. Jos ei omalta paikkakunnalta löydy töitä niin sitten voi lähteä muualle. Jos haluaa valita toisin niin tottakai sen voi tehdä, mutta sitten on turha valittaa että ei niitä töitä vaan oo yhyy... Se oli pointti!

ottaa perhe ja lähteä työn kuin työn perään....mikä tulos? puoliso voi olla sit uudella paikkakunnalla työtön. Vai ehdotatko eroa tässä tapauksessa?
 
ieras
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
kyllä siivous/varasto yms. töitä saa aina ,vaikkapa väliaikaiseksi ,se on siitä kiini vitsiiko mennä,töitä kyllä saa aina!!!!!
Kerro ihmeessä missä sellainen paikka on, josta saa töitä automaattisesti... meinaan täällä olisi tarvetta :)
esim. www.mol.fi :takuulla löytyy kenelle vaan duunipaikka jos mikä vaan kelpaa!
Hm. Joo. Päivittäin olen käynyt ja siellä on nyt tainnut olla kolme paikkaa, joihin pystyin hakemaan. Eikä se, että hakijalle kelpaa mikä tahansa tarkoita sitä, että sille firmalle kelpaisi mikä tahansa =)
Joo mullakin on kaveri, joka ei kelpaa edes siivoomaan :( Syy on ulkomaalainen sukunimi....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rekrytoija:
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Jos valitset koulutustasi vastaamattoman työn, joudut sellaiseen putkeen, josta on vaikea päästä pois. Ihan mitä tahansa työtä ei vaan kannata ottaa, jos haluaa sille uralle, jolle on kouluttautunut.
Pahemmalta se näyttää että on pitkä tauko työnteossa kun se että tekee vähän aikaa muita hommia.
Niin näyttää varmaan, mutta se, että tekee vuosikausia pätkää, tuntuu itsestä pahalta ja vaikeuttaa kaikin puolin oman elämisen suunnittelua. Kannattaa mieluummin olla muutama kuukausi työttömänä kuin mennä koulutusta vastaamattomaan työhön. Jos aloitat väärällä alalla tai pätkällä, olet sillä samalla pätkäuralla vielä usean vuoden kuluttua. Asiaa on tutkittu, ja niin se menee. En suosittele.
 
mrrr simpuravieköön
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja mrrr simpuravieköön:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja simpuravieköön:
joo mun mieskin on valinnut ihan tarkoituksella työttömyyden, ihan vaan huvikseen on tehnyt joka päivä työpaikka hakemuksia jo vuoden ajan, se on sen harrastus
hahhah. No, onko se hakenut vain tietynlaisia duuneja vai kelpaako kaikki? (ja mitähän te tekisitte jos työttymyyskorvausta ei olis... olisko vähän pakko löytää töitä jostain?)
tietynlaista joo. Koulutukseltaan on jotain jota ei ole 20-v tehnyt, on ollut aivan erityyppisessä työssä. omaa koulutusta vastaava työtä ei voi hakea ja on hakenut, mutta koska ei ole tehnyt sitä työtä niin vasta valmistuneet tai joilla työkokemusta menee aina edelle. Ja työ mitä on tehnyt vaatii nykyään koulutuksen. On hakenut muutakin hommaa, mutta ei oikeesti kannata lähteä työhön josta saa palkkaa vähemmän kuin työttömyyskorvausta siinä ajaa vain perheen vararikkoon. Suunnitelmissa on nyt kouluttautuminen
Niin niin, huomataan lause "ei kannata mennä töihin mistä saa vähemmän palkkaa kuin työttömyyskorvausta" (ei mustakaan kannata, ei) Mutta: tämä on ihan selvä valinta jäädä kotiin! valinta! oma valinta! ottakaa vastuu valinnastanne älkääkä iniskö!
me otetaan vastuu...mitä sitten...saadaan inistä siitä huolimatta samalla oikeudella kun sä olet ottanut sen paska duunin ja iniset siellä kokoajan et viddu kun viduddaa mennä töihin!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on se kyllä outoa kun ap jaksaa kokoajan väittää että työttömyys on oma valinta, että jos ei lähikunnistakaan löydy töitä niin pitäis vaan pakata kamat kasaan ja muuttaa jonnekin pääkaupunkiseudulle pesee varaston lattioita... mites v....ssa ihminen voi lähteä/muuttaa kauemmas töihin jos ei oo varaa, kun on työttömänä? eikä töitä löydy lähipaikka kunnilta...
En ole mielestäni missään kohtaa sanonut mitä ihmisten PITÄISI tehdä, olenko? Omalle paikkakunnalle jääminen on valinta ja se valinta meinaa silloin työttymyyttä. Turha ruikuttaa.

JA tiedoksi sulle, että työkkäri maksaa aika isoa muuttoavustusta työttömälle työnhakijalle joka muuttaa toiselle paikkakunnalle työpaikan perässä, en ole ihan varma summista, mutta n. 400-500e/kk 4 kuukauden ajan muistaakseni. Että ihan hyvä raha :=
 
ieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä lähden nyt nukuttaan lapset- mä hankin tässä ketjussa muuten itselleni bannin :whistle:
Sepä lieni ap:n tarkoituskin :) En vaan usko, että kukaan voi olla oikeasti noin tyhmä. Naureskelee siellä nyt, kun kaikki puolustaa omaa kantaansa :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mrrr simpuravieköön:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja mrrr simpuravieköön:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja simpuravieköön:
joo mun mieskin on valinnut ihan tarkoituksella työttömyyden, ihan vaan huvikseen on tehnyt joka päivä työpaikka hakemuksia jo vuoden ajan, se on sen harrastus
hahhah. No, onko se hakenut vain tietynlaisia duuneja vai kelpaako kaikki? (ja mitähän te tekisitte jos työttymyyskorvausta ei olis... olisko vähän pakko löytää töitä jostain?)
tietynlaista joo. Koulutukseltaan on jotain jota ei ole 20-v tehnyt, on ollut aivan erityyppisessä työssä. omaa koulutusta vastaava työtä ei voi hakea ja on hakenut, mutta koska ei ole tehnyt sitä työtä niin vasta valmistuneet tai joilla työkokemusta menee aina edelle. Ja työ mitä on tehnyt vaatii nykyään koulutuksen. On hakenut muutakin hommaa, mutta ei oikeesti kannata lähteä työhön josta saa palkkaa vähemmän kuin työttömyyskorvausta siinä ajaa vain perheen vararikkoon. Suunnitelmissa on nyt kouluttautuminen
Niin niin, huomataan lause "ei kannata mennä töihin mistä saa vähemmän palkkaa kuin työttömyyskorvausta" (ei mustakaan kannata, ei) Mutta: tämä on ihan selvä valinta jäädä kotiin! valinta! oma valinta! ottakaa vastuu valinnastanne älkääkä iniskö!
me otetaan vastuu...mitä sitten...saadaan inistä siitä huolimatta samalla oikeudella kun sä olet ottanut sen paska duunin ja iniset siellä kokoajan et viddu kun viduddaa mennä töihin!
En mä valita. Enkä mä sanonut etteikö ihmisillä olisi oikeutta valita työttömyyttä, joissain tilanteissa se on hetkellisesti munkin mielestä jopa järkevä ratkaisu. Mutta se ei poista sitä, etteikö se aina olisi itse tehtävissä oleva ratkaisu, ja mua ärsyttää kaverit jotka makaa kotona, elää yhteiskunnan varoilla ja kehtaa valittaa kun ei töitä MUKA löydy. Se oli pointti. Sä taisit mennä vähän ohi siitä pointista jo.
 
Eli tee niin tai näin niin jostain aina moititaan. Tottahan se tietysti on että, työttömyys on aina oma valinta. Pointtisi aukesi minulle mutta......Sopiiko se kaikille jos jompi kumpi vanhemmista ( kaiketi isä ) on viikkokausia pois kotoa lasten luota? Äitihän ei voi noin tehdä ettei ole huono äiti :D Tai onko se elämää että perhe kenties lapsikatraan kanssa kuorma-auto pakattuna ajelee ympäri suomenmaata töiden perässä? Toivottavasti ymmärsit minun pointin.
 

Yhteistyössä