Työttymyys on AINA valinta!

  • Viestiketjun aloittaja grrrrr
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Jos valitset koulutustasi vastaamattoman työn, joudut sellaiseen putkeen, josta on vaikea päästä pois. Ihan mitä tahansa työtä ei vaan kannata ottaa, jos haluaa sille uralle, jolle on kouluttautunut.
peesit tähän, enmä ainakaan ole opiskellut vuosikausia sen takia et tekisin siivoushommia sitten
Niin, emmäkään. Mutta jos ei työ kelpaa niin sitten on turha kitistä ettei töitä OLISI!
Kuka nyt tässä kitisee ja kuka ei :headwall:

Ota peili käteen ja katso kuka sieltä peilistä löytyy :xmas:
 
Oisku harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Meidän kunnassa oli avoimia paikkoja 33, joista 13 kesätöitä. Yhteen ei vaadittu koulutusta, tai muuta erityisosaamista. Se oli Avon kosmetiikkamyyjä. Tosin meidän kunta ei ole yksin vertailukelpoinen, koska on lähellä isoa kaupunkia.
Niin, no olisko siellä isossa kaupungissa sitten töitä?? halooo!
Mitäs haloota tässä oli? Toi oli lähinnä toteamus siihen kun edellä puhuttiin että suunnilleen mitä vaan voi tehdä ilman alan koulutusta. Eikä kahden kuukauden kesätyö -johon otetaan suhteilla hädin tuskin täysi-ikäisiä- ole mahdollinen vaikka 58-vuotiaalle naiselle. Ikävää mutta totta. Aika monessa paikassa suhteet ne on mitkä pelaa, ja jos niitä ei ole niin töitä on turha toivoa.

Rautalangasta: mä en ole hakemassa töitä. Kun kh-tuki loppuu, työt on haettu valmiiksi. Mun alan työpaikkoja löytyy muutenkin paremmin ihan vaan soittelemalla kuin vaikka työkkärin sivuilta.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku harmailee:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Meidän kunnassa oli avoimia paikkoja 33, joista 13 kesätöitä. Yhteen ei vaadittu koulutusta, tai muuta erityisosaamista. Se oli Avon kosmetiikkamyyjä. Tosin meidän kunta ei ole yksin vertailukelpoinen, koska on lähellä isoa kaupunkia.
Niin, no olisko siellä isossa kaupungissa sitten töitä?? halooo!
Mitäs haloota tässä oli? Toi oli lähinnä toteamus siihen kun edellä puhuttiin että suunnilleen mitä vaan voi tehdä ilman alan koulutusta. Eikä kahden kuukauden kesätyö -johon otetaan suhteilla hädin tuskin täysi-ikäisiä- ole mahdollinen vaikka 58-vuotiaalle naiselle. Ikävää mutta totta. Aika monessa paikassa suhteet ne on mitkä pelaa, ja jos niitä ei ole niin töitä on turha toivoa.

Rautalangasta: mä en ole hakemassa töitä. Kun kh-tuki loppuu, työt on haettu valmiiksi. Mun alan työpaikkoja löytyy muutenkin paremmin ihan vaan soittelemalla kuin vaikka työkkärin sivuilta.
Tytön luokalla kaikki jotka menevät kesätöihin on suhteilla päässyt. Eivät edes laita yleiseen hakuun paikkoja vaan kaikki jaetaan näin.
 
Hei mutta teenhän minäkin töitä. Toki vapaaehtositätä, ilman palkkaa. Nauti siitä tysöstä ja ihan oman alan hommaa on.

Kerran viikossa pyrin käymään,mutta niin tärkeä se ei ole että jotut tärkeät meneo jättäisin sen takia väliin. ku hakee töitä, ei oleainakan maannut ko ajan ku on edesvaaaehtosityätä tehnyt. Jaokus siläkin o merkitystä työnhaussa ( tää kyseinen paika toimi täsin vapaaehtositen voimin)
 
Oisku harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Tytön luokalla kaikki jotka menevät kesätöihin on suhteilla päässyt. Eivät edes laita yleiseen hakuun paikkoja vaan kaikki jaetaan näin.
Näin se on tosi monessa paikassa. Itekin oon saanut ekat kesätyöt suhteilla, ja siitä on ollut helpompi saada myöhemminkin töitä. Kaikki mun työkaverit oli siinä yksikössä suhteilla, paitsi yksi jolla oli alan koulutusta.
 

Yhteistyössä