Työttymyys on AINA valinta!

  • Viestiketjun aloittaja grrrrr
  • Ensimmäinen viesti
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Nuo lääkeasiat on vähän vaikeita...Monessa paikassa kyllä kouluttamatonkin voi antaa lääkkeet potilaalle, jos vain koulutettu on ne jakanut. Se saattaa olla ihan ok, mutta (resepti) tarvittavien anto ehkä ei...Jos jotakin joskus sattuu niin on hankalampi juttu. Tosin se taitaa olla työnantajan ongelma eikä sun. Jos kyseessä on hoitopaikka niin kyllä paikalla tarvisi olla ihan hoitajakin. Mutta voihan näissä olla jotain porsaanreikiä. Pääpointti on kuitenkin se, että kouluttamattoman ihmisen palkkaaminen ei onnistu monenkaan lähihoitajan työhön. Kouluttamaton ei voi vastuuta joka asiasta kantaa ja on siinä muutenkin monta juttua miksi työnantajan kannattaa palkata juurikin se koulutuksen saanut.
Lääkkeet on jaettu siihen laatikkoon (en muista nimea) mutta ovat siis joka päivälle oma ma-su pienilokero, yhden lääkkeen otan itse paketista kun ei mahdu sinne lokeroon se.
Jokaiseen yksikköön mut on perehdytetty juurtajaksain, mitä mitää tehdä ja mitkä sairaudet kaikilla on. En kuitenkaan ennen tätä ole ikinä ajatellut tämän olevan näin suuri juttu joillekkin, koska tosiaan olen nähnyt alalla useita ilman koulutusta olevaa hoitajaa, ihan normaalisti työssä.
 
se sairaala-apulainen
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Nuo lääkeasiat on vähän vaikeita...Monessa paikassa kyllä kouluttamatonkin voi antaa lääkkeet potilaalle, jos vain koulutettu on ne jakanut. Se saattaa olla ihan ok, mutta (resepti) tarvittavien anto ehkä ei...Jos jotakin joskus sattuu niin on hankalampi juttu. Tosin se taitaa olla työnantajan ongelma eikä sun. Jos kyseessä on hoitopaikka niin kyllä paikalla tarvisi olla ihan hoitajakin. Mutta voihan näissä olla jotain porsaanreikiä. Pääpointti on kuitenkin se, että kouluttamattoman ihmisen palkkaaminen ei onnistu monenkaan lähihoitajan työhön. Kouluttamaton ei voi vastuuta joka asiasta kantaa ja on siinä muutenkin monta juttua miksi työnantajan kannattaa palkata juurikin se koulutuksen saanut.
Lääkkeet on jaettu siihen laatikkoon (en muista nimea) mutta ovat siis joka päivälle oma ma-su pienilokero, yhden lääkkeen otan itse paketista kun ei mahdu sinne lokeroon se.
Jokaiseen yksikköön mut on perehdytetty juurtajaksain, mitä mitää tehdä ja mitkä sairaudet kaikilla on. En kuitenkaan ennen tätä ole ikinä ajatellut tämän olevan näin suuri juttu joillekkin, koska tosiaan olen nähnyt alalla useita ilman koulutusta olevaa hoitajaa, ihan normaalisti työssä.
Mulla oli samalla lailla. Vain ulostuslääkkeet piti antaa purkista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Juu,tottahan tuo monen kohdalla on.Itsekin oisin töitä saanut rakennuksien loppusiivouksia tekemään, 0-37,5h/vko ois ollu tarjolla.Kieltäydyin tuosta työstä,koska haluan hieman vakaampaa tulonlähdettä,en välillä täysiä vkotunteja ja sit parin vkon tunnittomia pätkiä.
Itse en taas perheellisenä hae extraajan paikkaa. Ei oikein voi tehdä niin, että saisin illalla lapset hoitoon kun saisin tiedon aamulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja grrrrr:
Sairaudet luetaan pois, sillon ei toki työntekoon pysty. Mutta muuten, jokaisessa tapauksessa, työttömänä oleminen on valinnasta kiinni. Vaakakupissa työttömyyttä puoltamassa saattaa olla isojakin syitä, mutta oma päätös se on aina.

Että ihan turhaan täällä kitisette! Hitto! Ärsyttää tutuissakin se miten jaksetaan purnata että kun ei niitä töitä vaan löydy niin pitää maata kotona nyyyyyyyh!
Haista paska!
 
alli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Juu,tottahan tuo monen kohdalla on.Itsekin oisin töitä saanut rakennuksien loppusiivouksia tekemään, 0-37,5h/vko ois ollu tarjolla.Kieltäydyin tuosta työstä,koska haluan hieman vakaampaa tulonlähdettä,en välillä täysiä vkotunteja ja sit parin vkon tunnittomia pätkiä.
Itse en taas perheellisenä hae extraajan paikkaa. Ei oikein voi tehdä niin, että saisin illalla lapset hoitoon kun saisin tiedon aamulla.
ootko sä yh vai onko miehes vuorotöissä?
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja grrrrr:
Sairaudet luetaan pois, sillon ei toki työntekoon pysty. Mutta muuten, jokaisessa tapauksessa, työttömänä oleminen on valinnasta kiinni. Vaakakupissa työttömyyttä puoltamassa saattaa olla isojakin syitä, mutta oma päätös se on aina.

Että ihan turhaan täällä kitisette! Hitto! Ärsyttää tutuissakin se miten jaksetaan purnata että kun ei niitä töitä vaan löydy niin pitää maata kotona nyyyyyyyh!
Haista paska!
Loistavaa argumentointa!! :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja alli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Juu,tottahan tuo monen kohdalla on.Itsekin oisin töitä saanut rakennuksien loppusiivouksia tekemään, 0-37,5h/vko ois ollu tarjolla.Kieltäydyin tuosta työstä,koska haluan hieman vakaampaa tulonlähdettä,en välillä täysiä vkotunteja ja sit parin vkon tunnittomia pätkiä.
Itse en taas perheellisenä hae extraajan paikkaa. Ei oikein voi tehdä niin, että saisin illalla lapset hoitoon kun saisin tiedon aamulla.
ootko sä yh vai onko miehes vuorotöissä?
Puolison koulutus on sellainen, että hän saa taatusti vuorotyön. Oma koulutus on taas akateeminen, mutta haen myös myyjän töitä (vanha ammatti).
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja grrrrr:
Sairaudet luetaan pois, sillon ei toki työntekoon pysty. Mutta muuten, jokaisessa tapauksessa, työttömänä oleminen on valinnasta kiinni. Vaakakupissa työttömyyttä puoltamassa saattaa olla isojakin syitä, mutta oma päätös se on aina.

Että ihan turhaan täällä kitisette! Hitto! Ärsyttää tutuissakin se miten jaksetaan purnata että kun ei niitä töitä vaan löydy niin pitää maata kotona nyyyyyyyh!
Haista paska!
Loistavaa argumentointa!! :D
Kun oikeesti en voi tajuta, miten toisten on vaikea ymmärtää, ettei ase työnsaanti ole niiin helppoa ja itsestäänselvää :kieh:
 
vieras
Olen ap:n kanssa kyllä samaa mieltä. Täällä ihmiset selittelee syitä mikseivät voi tehdä sitä ja tätä tai töitä ei löydy. Ja varsin päteviä syitä, tottakai. Mutta jos valitsee hakea vaan oman alan töitä, tai valitsee pysyä omalla paikkakunnalla, tai valitsee ettei halua matalapalkkaista työtä jne. niin selkeästihän sitä valitsee... Joskus tottakai se työttömäksi jääminen hetkeksi on järkeväkin valinta. Mutta hirveesti on niitä jotka vaan purnaa ja purnaa ettei oo töitä vaikka ei sitten olla mitään uhrauksia valmiita tekemään sen työnsaannin eteen. Ja valitettavasti yhteiskunta sitten maksaa näitten kotona makaamisen. (ja ennen kuin tulee tulta ja tappuraa niskaan niin EN sano, että kaikki työttömät ois tällasia)
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja grrrrr:
Sairaudet luetaan pois, sillon ei toki työntekoon pysty. Mutta muuten, jokaisessa tapauksessa, työttömänä oleminen on valinnasta kiinni. Vaakakupissa työttömyyttä puoltamassa saattaa olla isojakin syitä, mutta oma päätös se on aina.

Että ihan turhaan täällä kitisette! Hitto! Ärsyttää tutuissakin se miten jaksetaan purnata että kun ei niitä töitä vaan löydy niin pitää maata kotona nyyyyyyyh!
Haista paska!
Loistavaa argumentointa!! :D
Kun oikeesti en voi tajuta, miten toisten on vaikea ymmärtää, ettei ase työnsaanti ole niiin helppoa ja itsestäänselvää :kieh:
Lue koko ketju niin tajuat ehkä mitä sanotaan. ei kukaan ole väittänyt että se olis helppoa ja itsestäänselvää, ei sinnepäinkään. joskus on vaan tehtävä uhrauksia JOS töitä haluaa. jos ei ole valmis näkemään vaivaa niin silloin valitsee olla näkemättä vaivaa ja täten omasta valinnastaan on ilman työtä. Opettele lukemaan vaikka ensin, se auttaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen ap:n kanssa kyllä samaa mieltä. Täällä ihmiset selittelee syitä mikseivät voi tehdä sitä ja tätä tai töitä ei löydy. Ja varsin päteviä syitä, tottakai. Mutta jos valitsee hakea vaan oman alan töitä, tai valitsee pysyä omalla paikkakunnalla, tai valitsee ettei halua matalapalkkaista työtä jne. niin selkeästihän sitä valitsee... Joskus tottakai se työttömäksi jääminen hetkeksi on järkeväkin valinta. Mutta hirveesti on niitä jotka vaan purnaa ja purnaa ettei oo töitä vaikka ei sitten olla mitään uhrauksia valmiita tekemään sen työnsaannin eteen. Ja valitettavasti yhteiskunta sitten maksaa näitten kotona makaamisen. (ja ennen kuin tulee tulta ja tappuraa niskaan niin EN sano, että kaikki työttömät ois tällasia)
On myös valinta, että asuu Suomessa. Tällöin pitää kiltisti maksaa verot ja antaa ihmisten olla omalla paikkakunnallaan, vaikka työttömänä. Suomessa on sellainen asia kuin työssäkäyntialueet.
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7155536&index=7&anchor=7155536

Voisikohan tuota hakea ilman pedagogisia opintoja? Meinasin kyllä hakea mutta onko turhaa?
Sanottiinko pätevyysvaatimus pykälän kohdalla mitä? Ja ehdottomasti kannattaa hakea vaikka sitä tahdottaiskin. Koska a) voi olla että pätevää hakijaa ei olekaan ja silloin pitää ottaa epäpätevistä paras b) jos ei tuo paikka natsaa niin kyseisellä työnantajalla saattaa olla muuta jos ei heti niin myöhemmin tai työnantaja saattaa vinkata johonkin muuhun työpaikkaan (jos vaikka on tuttavia) että meillä kävi tällainen hakija joka vois sopia teille siihen paikkaan jne.

Aina pitää yrittää!!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen ap:n kanssa kyllä samaa mieltä. Täällä ihmiset selittelee syitä mikseivät voi tehdä sitä ja tätä tai töitä ei löydy. Ja varsin päteviä syitä, tottakai. Mutta jos valitsee hakea vaan oman alan töitä, tai valitsee pysyä omalla paikkakunnalla, tai valitsee ettei halua matalapalkkaista työtä jne. niin selkeästihän sitä valitsee... Joskus tottakai se työttömäksi jääminen hetkeksi on järkeväkin valinta. Mutta hirveesti on niitä jotka vaan purnaa ja purnaa ettei oo töitä vaikka ei sitten olla mitään uhrauksia valmiita tekemään sen työnsaannin eteen. Ja valitettavasti yhteiskunta sitten maksaa näitten kotona makaamisen. (ja ennen kuin tulee tulta ja tappuraa niskaan niin EN sano, että kaikki työttömät ois tällasia)
On myös valinta, että asuu Suomessa. Tällöin pitää kiltisti maksaa verot ja antaa ihmisten olla omalla paikkakunnallaan, vaikka työttömänä. Suomessa on sellainen asia kuin työssäkäyntialueet.
Ja jos yhteiskunnassa joku mättää, niin onneksi suomessa on demokratia ja asiat voivat muuttua.
 
samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Aina pitää yrittää!!!!
Niinpä! Mutta ei nämä, ne tekee työn hausta jo niin vaikea, voin vaan kuvitella jos saisivat sen työpaikan kuinka hankalaksi he tekisivät elämänsä sitten. * En mä viitsi hakea, kun sinne hakee kuitenkin mua parempia* Joo no eihän se kannata edes yrittää.
 
Nalletar
Kyllä noissa lääke ja muissakin jutuissa on suurikin merkitys sillä onko ammattia vaiko ei. Mutta mun tietääkseni se on työnantajan riski, jos palkkaa työhön sellasen joka ei oikeastaan voisi sitä työtä tehdä. Ei kouluttamattomalta voi vaatiakaan, että se tietäisi miten nuo kiemurat menee. Jotkut työnantajat ei niin tarkkaan noita noudata, jos saa halvempaa työvoimaa...Ja jossain voi tosiaan pystyä kiertämään noita säädöksiä. Ja mun henk.koht mielestäni on ihan ok, että kouluttamaton antaa dosetista lääkkeitä potilaalle. Ottaahan ihmiset niistä itsekin lääkkeensä kotona. Ja muutenkin hoitotyössä pärjää pitkälti maalaisjärjellä eikä joka puolella mitään koulutusta tarvi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7155536&index=7&anchor=7155536

Voisikohan tuota hakea ilman pedagogisia opintoja? Meinasin kyllä hakea mutta onko turhaa?
Sanottiinko pätevyysvaatimus pykälän kohdalla mitä? Ja ehdottomasti kannattaa hakea vaikka sitä tahdottaiskin. Koska a) voi olla että pätevää hakijaa ei olekaan ja silloin pitää ottaa epäpätevistä paras b) jos ei tuo paikka natsaa niin kyseisellä työnantajalla saattaa olla muuta jos ei heti niin myöhemmin tai työnantaja saattaa vinkata johonkin muuhun työpaikkaan (jos vaikka on tuttavia) että meillä kävi tällainen hakija joka vois sopia teille siihen paikkaan jne.

Aina pitää yrittää!!!!
En täytä pätevyyttä. Juuri ajattelin itsekin jos ottaisivat määräaikaisena jos ei olisi pätevää. Ja voisin aina kouluttautua töiden ohessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Aina pitää yrittää!!!!
Niinpä! Mutta ei nämä, ne tekee työn hausta jo niin vaikea, voin vaan kuvitella jos saisivat sen työpaikan kuinka hankalaksi he tekisivät elämänsä sitten. * En mä viitsi hakea, kun sinne hakee kuitenkin mua parempia* Joo no eihän se kannata edes yrittää.
Tiedätkö miten paljon turha hakeminen kuormittaa työnantajaa?
 
Oma valinta on
Alkuperäinen kirjoittaja grrrrr:
Sairaudet luetaan pois, sillon ei toki työntekoon pysty. Mutta muuten, jokaisessa tapauksessa, työttömänä oleminen on valinnasta kiinni. Vaakakupissa työttömyyttä puoltamassa saattaa olla isojakin syitä, mutta oma päätös se on aina.

Että ihan turhaan täällä kitisette! Hitto! Ärsyttää tutuissakin se miten jaksetaan purnata että kun ei niitä töitä vaan löydy niin pitää maata kotona nyyyyyyyh!
Mulla olisi työtä tiedossa, jos olisin oikeutettu palkkatukeen. Vaan sitäpä en saa, vaikka olen ollut 4v. pois työelämästä, pitää ensin nostaa 500 päivää ansiosidonnaista ja sitten voin saada palkkatukea ja työllistyä kunnalle. Asumme maalla, pieni kunta, huonot kulkuyhteydet, ei varaa pitää toista autoa. Myönnän, oma valinta :). Enkä kitise. Vituttaa vaan lukea vuoden lopussa uutisia kun taas jäi työllistämisrahoja käyttämättä...
 
JUST
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Jepjep, itse tuo munkin mies työpaikallaan tuumas että loparit vaan, työttömäks hän just haluaa B)

Ja samoin varmasti ne muutkin tuhannet laiskat jotka on tässä lähiaikoina potkittu töistä ulos, itse ne sitä on halunneet, varmaan suorastaan vaatineet kengän kuvaa takapuoleensa jotta pääsevät elelemään työttömänä :saint:
Kuka noin nyt on sanonut? Ei tietenkään kukaan halua potkuja. Sanon vaan, että se on ihan oma valinta jääkö työttömäksi, jos ei omalta paikkakunnalta löydy töitä niin sitten pitää lähteä kauemmas tai kouluttaa itsensä ammattiin josta töitä löytyy. Valintoja täynnä tämä elämä.
sehän onkin niin helppo muuttaa kauas työn perässä perheellisenä, tiedätkö että siihen tarvii PALJON RAHAA, kuten takuuvuokrat ym eikä niitä asuntoja niin van saa..
 
samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Aina pitää yrittää!!!!
Niinpä! Mutta ei nämä, ne tekee työn hausta jo niin vaikea, voin vaan kuvitella jos saisivat sen työpaikan kuinka hankalaksi he tekisivät elämänsä sitten. * En mä viitsi hakea, kun sinne hakee kuitenkin mua parempia* Joo no eihän se kannata edes yrittää.
Tiedätkö miten paljon turha hakeminen kuormittaa työnantajaa?
No sulla on just te todella hyvä asenne :whistle:
 
Millipidetär
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Jos valitset koulutustasi vastaamattoman työn, joudut sellaiseen putkeen, josta on vaikea päästä pois. Ihan mitä tahansa työtä ei vaan kannata ottaa, jos haluaa sille uralle, jolle on kouluttautunut.
peesit tähän, enmä ainakaan ole opiskellut vuosikausia sen takia et tekisin siivoushommia sitten

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Jos valitset koulutustasi vastaamattoman työn, joudut sellaiseen putkeen, josta on vaikea päästä pois. Ihan mitä tahansa työtä ei vaan kannata ottaa, jos haluaa sille uralle, jolle on kouluttautunut.
peesit tähän, enmä ainakaan ole opiskellut vuosikausia sen takia et tekisin siivoushommia sitten
Niin, emmäkään. Mutta jos ei työ kelpaa niin sitten on turha kitistä ettei töitä OLISI!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Juu,tottahan tuo monen kohdalla on.Itsekin oisin töitä saanut rakennuksien loppusiivouksia tekemään, 0-37,5h/vko ois ollu tarjolla.Kieltäydyin tuosta työstä,koska haluan hieman vakaampaa tulonlähdettä,en välillä täysiä vkotunteja ja sit parin vkon tunnittomia pätkiä.
Itse en taas perheellisenä hae extraajan paikkaa. Ei oikein voi tehdä niin, että saisin illalla lapset hoitoon kun saisin tiedon aamulla.
No mäkin oon yhen muksun yh,joten aika hankalaks tuo homma menis...Siks en noita siivoushommiakaan ees harkinnut...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Aina pitää yrittää!!!!
Niinpä! Mutta ei nämä, ne tekee työn hausta jo niin vaikea, voin vaan kuvitella jos saisivat sen työpaikan kuinka hankalaksi he tekisivät elämänsä sitten. * En mä viitsi hakea, kun sinne hakee kuitenkin mua parempia* Joo no eihän se kannata edes yrittää.
Tiedätkö miten paljon turha hakeminen kuormittaa työnantajaa?
No sulla on just te todella hyvä asenne :whistle:
Parempi kuin sinulla. Miksi hakea paikkaa josta tietää satavarmasti ettei sitä saa? Haen kyllä monipuolisesti, mutta jos työhön vaaditaan vähintään viiden vuoden kokemus, niin en sitä kokemattomana hae. Tai jos vaaditaan sujuvaa kielitaitoa ja en edes ymmärrä puhetta kyseisellä kielellä niin en hae. Jos taas käytetään ilmaisuja toivottavaa yms. niin haen. Olen hakenut laidasta laitaan kiertelevästä kapustelijasta kunnanjohtajaksi, mutta vielä ei ole tärpännyt. En kuitenkaan hae kaupungin päällikön vakansseihin ilman kokemusta, kun tiedän sen turhaksi. Tuo kaupunginjohtajan työn hakeminen tapahtui alussa, kun en vielä valikoinnut työpaikkoja. Mutta siis mielestäsi minun tulisi yhäkin hakea noita paikkoja?
 

Yhteistyössä