Työkkärin mielestä varmaan pitää hakea työtä jossa tarvitaan autoa vaikka mulla ei autoa olekaan

  • Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti
voi helv...
[QUOTE="a p";30564822]Kun monet työt alkavat seitsemältä aamulla tai jopa aiemmin!!![/QUOTE]

Ja monet alkaa vasta kahdeksalta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kato nyt, sä oot PÄÄTTÄNYT ettei sun työvuorot ikinä, koskaan tule onnistumaan, kun et saa isäsi autoa ilmaiseksi korjattuna ilmaiseksi käyttöösi.
 
ite oot idiootti
[QUOTE="a p";30564841]Oletko vähän tyhmä. Noin tyhmälle ei kannata edes yrittää selittää mitään hoitoalan työvuoroista.[/QUOTE]

Pöljä, siinä alkuperäisessä lauseessa sä et puhunut hoitoalasta mitään!

Älä pelkää, sua kukaan töihin ottaiskaan.
 
Fhieghirhif
Minä olen hoitoalalla, eikä ole päivääkään työttömänä tarvinnut olla. Soitettu jo kotiin että milloin tulet töihin kun on äitiyslomalla ja hoitovapaalla yrittänyt olla.autoa tosin usein tarvitaan, koska kolmivuorotyöhön harvoin bussilla pääsee jos ei asu Helsingissä tai muissa isoissa kaupungeissa.
 
<ffr<bbf
Auto on kyllä minustakin ihan välttämätön. Sitä hoitoalan työtä kun ei saa välttämättä naapurista. Eikö avomiehelläsi muka ole autoa?

esim. kotihoidossa auto on ihan välttämätön. Joskus työnantajalla on tarjota sellainen, joskus ei.
 
"haloo"
No johan se kirjoitti että miehellä on auto, mutta kun se mieskään ei pääse ikinä töihin ilman sitä. Kun silläkään ei ole mahdollisuutta kimppakyytiin, ei julkisiin, ei mihinkään. Turha yrittää.
 
laaman nöyhtä
Ootko sä tehnyt vielä hoitoalan töitä? Milloin valmistuit? Miksi lähdit opiskelemaan alaa jos tiesit autottomuuden olevan issue? Tai jos olet muuttanut paikkakunnalle valmistumisen jälkeen niin tiesithän auto-onglemasta jo silloin? Oletko koskaan omistanut autoa? Millä kuljit opiskelupaikalle? Voiko muu ala tulla kyseeseen siinä kävely/fillarointialueella?
Mulla ei ole ajokorttia (eikä siis sutoa), olen asunut kylissä ja kaupungeissa mutta en ole tehnyt siitä kenekään viranomaisen ongelmaa etten olisi päässyt töihin. Jos mieluisa työpaikka 60 km päässä olen hakenut 1 km päähän vähemmän mieluisaan ja se siitä. Työvoimatoimistoa en ole koskaan sisältäpäin nähnytkään enkä ole mustalainen ;)
 
Logiikka ontuu... siis jos tarvitset auton työntekoa varten, niin sehän on silloin rahasyöpön vastakohta. Ilman autoa kun et saa työpaikkaa ja sitämyöten rahaa. Tuolla logiikalla et varmaan valmista ruokaakaan, koska kokatessa tulee nälkä. :D
Autoon menee niin paljon rahaa, että en sellaista työtä tekisi jossa minun olisi pakko luopua isosta osasta palkastani auton vuoksi.
 
"hmm"
Miksi et ap sopisi auton korjaukseen säästävän sukulaisesi kanssa, että jos saat työpaikan, otat samantein pikavipin jolla korjaatte auton ja pääset töihin, sinä maksat vipin pois ensimmäisestä palkastasi ja sukulaisesi jää summan verran velkaa sinulle?
 
"a p"
[QUOTE="hmm";30564961]Miksi et ap sopisi auton korjaukseen säästävän sukulaisesi kanssa, että jos saat työpaikan, otat samantein pikavipin jolla korjaatte auton ja pääset töihin, sinä maksat vipin pois ensimmäisestä palkastasi ja sukulaisesi jää summan verran velkaa sinulle?[/QUOTE]

Auto on menossa korjattavaksi perjantaina, summasta en tiedä ja isä sen maksaa. Ehdin kuitenkin jo lähettää työhakemuksen jossa kerroin, että mulla ei ole autoa käytettävissä. Mietin nyt, että jos auto saadaan pian korjattua niin pitääkö mun soittaa yhteyshenkilölle ja ilmoittaa tilanteen muutos. Siis jos auto tulee korjattua ennen kuin hakuaika tuohon työhön loppuu.
 
"huolestunut"
[QUOTE="a p";30564976]Auto on menossa korjattavaksi perjantaina, summasta en tiedä ja isä sen maksaa. Ehdin kuitenkin jo lähettää työhakemuksen jossa kerroin, että mulla ei ole autoa käytettävissä. Mietin nyt, että jos auto saadaan pian korjattua niin pitääkö mun soittaa yhteyshenkilölle ja ilmoittaa tilanteen muutos. Siis jos auto tulee korjattua ennen kuin hakuaika tuohon työhön loppuu.[/QUOTE]

Mä olen vilpittömän huolissani vanhenemisestani, kun tämänkaltaiset hitaalla kävijät on hoitajia... Pelottaa.
 
puskasta huudan kerran
Mitä sit justiin väitit ettei teillä kulje edes julkisia?
Tuota, kun kaikki ei asu siellä kehäkolmosella, jossa menee bussi tämän tästä. En minäkään asu metsässä, mutta ei meilläkään kulje, kuin koulukyyti syrjäkyliltä aamulla ja iltapäivällä takaisin ja tämä on sentään kaupungiksi luokiteltu. Mene siinä sitten vuorotöihin julkisilla. Taxin kanssa on turha töihin ajella, kun siitä saa pulittaa enemmän, kun tienaa päivän aikana. Niin, eli se on kamalan helppo huudella julkisista sellaisten, jotka siellä isolla kirkolla asuu, mutta kun sitä elämää on myös muualla suomessa ilman niitä julkisia yhteyksiä.
 
Nojaa
Jännästi tähän sun juttuun putkahtelee velkoja ja lapsia joita et alkuperäisessä tekstissäsi mainitse. Jännityksellä odotamme sairaskertomuksia jatkeeksi.
Miten ihmeessä kukaan saisi lyhyeen aloitukseen kerrottua kaikki mahdolliset olosuhteet ja asiaan vaikuttaneet seikat? Jos niin tekisi niin tulisi vaan valitusta "liian pitkä aloitus, ei jaksa lukea".
Ja miten joillekin voi olla yllätys ettei kaikkialla Suomessa todellakaan pääse töihin julkisilla?
Itsekin asun keskisuuressa kaupungissa ja kuljen kävellen töihin, bussit alkaa kulkea vasta seitsemän mais.
 
puskista huudellut
[QUOTE="Realisti";30565070]Jos julkisia ei kerran ole, niin onko se autottomuus hyvä tekosyy olla loppuikä työttömänä?[/QUOTE]

Ei, mutta ei tarvitse aina sieltä huudellakaan, että; "käytä julkisia, jos ei ole autoa". Se julinen liikenne kun vaan ei toimi joka pitäjässä tässä maassa. Tai jos toimii niin juurikin tyyliin bussi aamulla aasta beehen ja illalla takaisin. Ja mulla on kyllä auto ja vakkarityö, mutta jos ei olis sitä autoa, niin rajoittaisi kyllä aika tavalla tuota työntekoa. Omakin työ loppus saman tein, koska työskentelen kotihoidossa jossa pitää ajella omalla autolla.
 
vierasko?
[QUOTE="huolestunut";30564985]Mä olen vilpittömän huolissani vanhenemisestani, kun tämänkaltaiset hitaalla kävijät on hoitajia... Pelottaa.[/QUOTE]

Vielä on hoitajia, jotka ovat valmiit hoitamaan työnsä hyvin - KAIKESTA huolimatta!
 

Yhteistyössä