Työkkärin mielestä varmaan pitää hakea työtä jossa tarvitaan autoa vaikka mulla ei autoa olekaan

  • Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti
Työtön
On auki pari työpaikkaa omalta alalta tällä paikkakunnalla, mutta niihin tarvitaan auto. Mulla ei ole autoa eikä ole varaa sellaista ostaa. Älkää ehdottako lainaa koska en sitä saa. Liiton raha menee elämiseen ja velkojen maksamiseen.

No jos tulee käsky hakea noita töitä niin mä haen, mutta kyllä se viimeistään työhaastattelussa selviää ettei mulla ole autoa. Jos nyt edes pääsee sinne haastatteluun asti. Hakijoita on varmasti aika monta eikä kaikkia otetta haastatteluun jos vanhat merkit paikkaansa pitää.

Lähikunnissa avautui muutenkin oman alan töitä, mutta eipä onnistu kulkea julkisilla vuorotyössä. :( Mun piti saada auto lainaan eläkkeellä olevalta sukulaiselta jos saisin töitä, mutta auto hajosi eikä sukulaisella ole vielä varaa sitä korjata.
 
"Tea"
Mä en ymmärrä mikä ongelma tässä on...Sä nyt vaan haet niitä paikkoja ja merkkaat jo hakemukseen, että ei autoa käytettävissä. Ne raakkaa sut heti pois, työkkärin näkökulmasta oot työtä heknut asiaankuuluvasti ja sinulle juoksee tuet normaaliin tapaan. Että mikä se ongelma oli?
 
karua
Eihän sulla sitten ole ongelmaa, jos et ole sopiva niin ei ne sua ota töihin. Mä hankkisin sen auton jos sillä työpaikan saisi, mutta eihän kaikki oikeasti töihin haluakkaan.
 
.vieras.
[QUOTE="a p";30556657]Ai autoton ihminen ei saa olla työkkärin kirjoilla sun mielestä? Miten mä sitten eläisin jos en saisi liiton rahaa? Ei mun mies ole niin isotuloinen, että olisi varaa elää vain hänen palkallaan.[/QUOTE]

No mitä sä tänne uliset? Valita työkkäriin. Palstan mukaan hyviä käyttöautoja saa parilla sadalla joten tuskin luulisi olevan ongelma hommata se auto.
 
oivoi
Hae, kerro ettei ole autoa. Mistäs sen tietää vaikka työnantaja pystyis järjestään asian jotenkin. Ja jos ei, niin ei ne vaan valitse sua.

Aika hienon tilanteen olet järjestänyt; vuorotyöt naapurikunnissa eikä autoa...

Oletko ajatellut että saattaisi joku muukin kulkea samaa väliä samoihin aikoihin? Saattaisi se kyyti järjestyä. Mutta eihän sitä kannata edes miettiä jollei työt kiinnosta tarpeeksi. Sitähän saattaisi vaikka jäädä palkasta sen verran säästöön, että parin kuukauden päästä voisi jonkun auton jo hankkia itsekin...
 
viras
Alkuperäinen kirjoittaja Työtön;30556619:
On auki pari työpaikkaa omalta alalta tällä paikkakunnalla, mutta niihin tarvitaan auto. Mulla ei ole autoa eikä ole varaa sellaista ostaa. Älkää ehdottako lainaa koska en sitä saa. Liiton raha menee elämiseen ja velkojen maksamiseen.

No jos tulee käsky hakea noita töitä niin mä haen, mutta kyllä se viimeistään työhaastattelussa selviää ettei mulla ole autoa. Jos nyt edes pääsee sinne haastatteluun asti. Hakijoita on varmasti aika monta eikä kaikkia otetta haastatteluun jos vanhat merkit paikkaansa pitää.

Lähikunnissa avautui muutenkin oman alan töitä, mutta eipä onnistu kulkea julkisilla vuorotyössä. :( Mun piti saada auto lainaan eläkkeellä olevalta sukulaiselta jos saisin töitä, mutta auto hajosi eikä sukulaisella ole vielä varaa sitä korjata.
kun tiedän että et tule saamaan sitä työtä!! Eli olet aktiivinen työn hakija vaikka et saisikaan työtä!
 
Vierass
Ethän sinä sitten ole työmarkkinoiden käytettävissäkään.
Nyt sotket asiat. Jos työpaikkailmoituksessa lukee, että työssä tarvitaan omaa autoa, niin se tarkoittaa, että työaikana joutuu ajelemaan paikasta toiseen omalla autolla eikä työnantaja tarjoa autoa tai mitään uutakaan kulkuvaihtoehtoa.

On monia työmarkkinoiden käytettävissä olevia, jotka eivät edes pysty saamaan ajokorttia terveydellisistä syistä (esim heikko näkökyky). Auto tai ajokortti ei ole vaatimus siihen, että on työmarkkinoiden käytettävissä. Riittää, että jollakin tavalla pääsee työpaikalle ja pois sieltä.


Mutta aina työpaikkaa voi hakea, vaikka ei kaikkia edellytyksiä täytäkään. Kaikki vaatimukset eivät välttämättä ole ehdottomia.
 
"a p"
Hae, kerro ettei ole autoa. Mistäs sen tietää vaikka työnantaja pystyis järjestään asian jotenkin. Ja jos ei, niin ei ne vaan valitse sua.

Aika hienon tilanteen olet järjestänyt; vuorotyöt naapurikunnissa eikä autoa...

Oletko ajatellut että saattaisi joku muukin kulkea samaa väliä samoihin aikoihin? Saattaisi se kyyti järjestyä. Mutta eihän sitä kannata edes miettiä jollei työt kiinnosta tarpeeksi. Sitähän saattaisi vaikka jäädä palkasta sen verran säästöön, että parin kuukauden päästä voisi jonkun auton jo hankkia itsekin...
Ei työnantaja mitään autoa järjestä vaan auto pitää olla itsellä. Tiedän tuon täysin varmaksi.

Luuletko ettei täällä ole vuorotöitä omalla alalla? Kyllä mä niihin töihin pääsen pyörällä tai kävellen, mutta en naapurikuntiin ilman autoa. Nyt ei vain ole tarjolla pidempiä sijaisuuksia omalla paikkakunnalla.

Ei tuo onnistu, että pitäisi kulkea jonkun toisen kyydissä. Sitten pitäisi olla aina samat vuorot eikä ne niin mene hoitoalalla.

Kyllä kiinnostaa työt, älä väitä muuta! Mä en nyt vain voi mitään sille, että ei ole sitä pari sataa laittaa autoon. Kun pitää jollakin elääkin ja velat painaa päälle. Ja jos menen töihin, niin en saa ulosoton takia paljon enempää käteen kuin nytkään. Helppo se on vittuilla kun ei ole itse vaikeassa tilanteessa. En todellakaan nauti tästä, että olen työtön ja rahaton.
 
"a p"
Kulkeeko julkinen liikenne niin harvoin vai miksi ei onnistu vuorotyö toiselle paikkakunnalle?
Siis onko teille joillekin tuntematon käsite pienet paikkakunnat maaseudulla? Asun ihan keskustassa, mutta ei se auta siihen jos pitää kulkea muualla töissä. Autoja menee kaksi aamulla, iltapäivällä tulee takaisin kaksi ja illalla myöhään yksi siis jos ajatellaan tuota yhtä kuntaa. Ei sovi nuo aikataulut mitenkään kolmivuorotyöhön. Joihinkin naapurikuntiin kulkee vielä vähemmän autoja tai sitten joihinkin ei ole lainkaan julkista liikennettä. Koulun loma-aikoinan liikenne vähenee entisestään koska linja-autot kulkee koulujen aikataulujen mukaan.

Ihmisten on pakko kulkea omilla autoilla kun ei yksinkertasesti järjestetä julkista liikennettä niin, että pääsisi edes päivätöihin naapurikuntaan. Vuoroja on vuosien aikana vähennettykin.
 
viras
näin että sinun työlistyminen vaatisi autoa eli jos olisi auto saisit työpaikan!

Eli autot han maksavat nykysin alle tonnin mutta se että miten kestää sitten...Eli ehdottasin että pyydät sosiaalitoimistosta harkinnan varasta tukea auton ostoon. Vaikka eivät myönnäkkään niin aina voi kysyä..onhan työpaikka kuitenkin se että sinun ei tarvitse soskun luukulle mennä!
 
"a p"
näin että sinun työlistyminen vaatisi autoa eli jos olisi auto saisit työpaikan!

Eli autot han maksavat nykysin alle tonnin mutta se että miten kestää sitten...Eli ehdottasin että pyydät sosiaalitoimistosta harkinnan varasta tukea auton ostoon. Vaikka eivät myönnäkkään niin aina voi kysyä..onhan työpaikka kuitenkin se että sinun ei tarvitse soskun luukulle mennä!
Tämä oli kyllä päivän paras vitsi! :LOL: :LOL: Ei sossu tuollaiseen lainaa anna. :D Enkä mä sossusta ylipäätään saisi mitään koska saan kuitenkin liitosta sen verran rahaa, että sillä pitäisi yhden ihmisen pärjätä mainiosti ja mulla on myös avopuoliso. Kun eihän sossu sitä huomioi, että mulla menee paljon rahaa velkoihin. Ja ne velat aion maksaa viimeistä senttiä myöden vaikka mikä olisi!
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30556783:
Siis miehesi on töissä, mutta ette siltikään pysty sulle minkäänlaista autoa laittamaan jotta pääsisit tienaamaan? Avutonta...
Niin kun ihmisillä on menoja kuten esim. miehen kolme lasta aiheuttavat niitä. Itse taidat olla aika avuton jos et tajua todellista elämää.
 
.vieras.
[QUOTE="a p";30556789]Niin kun ihmisillä on menoja kuten esim. miehen kolme lasta aiheuttavat niitä. Itse taidat olla aika avuton jos et tajua todellista elämää.[/QUOTE]

Jännästi tähän sun juttuun putkahtelee velkoja ja lapsia joita et alkuperäisessä tekstissäsi mainitse. Jännityksellä odotamme sairaskertomuksia jatkeeksi.
 
[QUOTE="niin";30556766]Jos naapurikunnassa on vuorotöitä, miten ihmeessä kuntien välillä ei muka ole julkista liikennettä? Kaikkiko kulkee omilla autoillaan?

Mistä kunnista kyse?[/QUOTE]

Meinaatlo että työvuorot aina alkaa klo 7 tai 8? Ollessani vuorotyössä, aamu saattoi alkaa klo 5 ja päivä päättyä klo 22. Ei todellakaan ollu mitää julkista naapuriin kun ei ennen klo 5 paikkakunnallakaan. Vuorotyö voi todellakin olla ongelma kulkemisen suhteen. Ja ap, haet paikkoja mitä ne määrää, kokemus kertoo että semmoset raakkautuu jotka työpaikka kattoo sopimattomiksi ja asiakkuus tökäriin jatkuu kun teet niinkun ne käskee. Koskaan en oo niiden määräysten takia saanu töitä tahi rankkua. Olen vain hakenu kuten määrätty. Tai ylipäätään saanu töitä tökärin avulla. Ominneuvoin kyllä.
 
"apuva"
[QUOTE="a p";30556791]Et sä tee tuolla tiedolla yhtään mitään.[/QUOTE]

Jos tietäisi paikkakunnan, niin voisi koittaa selvittää ratkaisuja kulkemisongelmaasi. Tiedä vaikka jotkut naapurisi pystyisivät järjestämään kimppakyydin tms. Jos siis haluaisit ratkaisun ongelmiisi?
 

Yhteistyössä