Työkkärin mielestä varmaan pitää hakea työtä jossa tarvitaan autoa vaikka mulla ei autoa olekaan

  • Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti
viieeras
[QUOTE="zxc";30562605]Sorry, en jaksanut lukea ihan kaikkea viestiä loppuun, jos joku oliskin jo ehdottanut tälläistä.
Otat muutaman satasen lainaa (jos niitä ei voi säästä mistään ja muut velat on pakko maksaa, eikä ne voi odottaa yhtä kuukautta) vaikka sukulaisilat tai pikavippi. Haet töihin, saat paikan...tai siis saat paikan ja ostat auton, tässä järjestyksessä. Ja seuraavassa kuussa pystyt jo paremmasta palkasta (oletuksena että palkka on parempi kuin liiton rahat) maksat autolainan pois...sitten sulla on auto ja työpaikka ja kaikki ovat onnellisia?......Jos oikeasti haluat töihin...[/QUOTE]

Niin ja jos ap ei saakaan paikkaa hänellä on auto, josta pitää maksaa vakuutukset sun muut, pikavippivelkaa eikä työstä tietoakaan. Just. Ja onko kenellekään tullut mieleen, että jos ostat parin sadan auton, niin siihen on todennäköisesti tulossa jos jonkinlaisia kustannuksia?
 
.vieras.
Niin ja jos ap ei saakaan paikkaa hänellä on auto, josta pitää maksaa vakuutukset sun muut, pikavippivelkaa eikä työstä tietoakaan. Just. Ja onko kenellekään tullut mieleen, että jos ostat parin sadan auton, niin siihen on todennäköisesti tulossa jos jonkinlaisia kustannuksia?
Kyllä jos palstan autoasiantuntijoilta kysytään, niin parin sadan kiesiin ei tule todennäköisesti mitään vikaa.
 
"zxc"
Niin ja jos ap ei saakaan paikkaa hänellä on auto, josta pitää maksaa vakuutukset sun muut, pikavippivelkaa eikä työstä tietoakaan. Just. Ja onko kenellekään tullut mieleen, että jos ostat parin sadan auton, niin siihen on todennäköisesti tulossa jos jonkinlaisia kustannuksia?
Jos olisit lukenut tarkkaan niin siinä luki että ensin työ sitten auto...Ja joo, selityksiä voi keksiä vaikka minkälaisia, että työt alkaa heti, ja että ei pääse autoostoksille jne...Mutta oikeasti, jos halua töihin (varsinkin kun ilmeisesti useampi paikka tarjolla) niin jaksaa 2 vkoa syödä pelkkää kaurapuuroa, keksi mistä lainaa rahaa tai myy jotain tarpeetonta (tai tarpellistakin, minkä sitten voi ostaa takas kun on saanut palkan). Kaikki nämä selitykset ovat pelkkä tekosyitä. Koska aloituksessakin oli että työkkäri "pakottaa" hakea, sillä asenteella ettei ap halua niihin hommiin...Ilmeisesti liitorahojen ja palkan erotus ei oo niin suuri jotta edes viittis yrittää järjestää auton.

Tuntu että tulit vaan hakemaan tänne hyväksynnän sille miten ajattelet, kaikille olisi pitänyt vastata, "hyi, miten työkkäri saattakin tehdä näin".
 
"a p"
[QUOTE="zxc";30562740]Jos olisit lukenut tarkkaan niin siinä luki että ensin työ sitten auto...Ja joo, selityksiä voi keksiä vaikka minkälaisia, että työt alkaa heti, ja että ei pääse autoostoksille jne...Mutta oikeasti, jos halua töihin (varsinkin kun ilmeisesti useampi paikka tarjolla) niin jaksaa 2 vkoa syödä pelkkää kaurapuuroa, keksi mistä lainaa rahaa tai myy jotain tarpeetonta (tai tarpellistakin, minkä sitten voi ostaa takas kun on saanut palkan). Kaikki nämä selitykset ovat pelkkä tekosyitä. Koska aloituksessakin oli että työkkäri "pakottaa" hakea, sillä asenteella ettei ap halua niihin hommiin...Ilmeisesti liitorahojen ja palkan erotus ei oo niin suuri jotta edes viittis yrittää järjestää auton.

Tuntu että tulit vaan hakemaan tänne hyväksynnän sille miten ajattelet, kaikille olisi pitänyt vastata, "hyi, miten työkkäri saattakin tehdä näin".[/QUOTE]

Haistakaa oikeasti paska te jotka olette sitä mieltä, että haluan olla työtön.

Ei ole mitään tekosyitä, että mulla ei ole varaa ostaa autoa! Sä et tiedä mun talousasioista mitään joten pidä suusi kiinni. Se auto pitää olla heti kun työ alkaa enkä mä liiton rahoilla saa sitä autoa ostettua!

Kyllä täällä palstalla on uskomattoman paljon yksinkertaista porukkaa kun ei ymmärretä lukemaansa. Jääkää te tähän ketjuun jauhamaan paskaa, mä en tähän enää vastaa koska en pidä tuollaisista vähä-älyisistä paskiaisista.
 
täh
Siis mitä ap tältä ketjulta oikein odottaa? Että kaikki nyökyttelisivät kuinka törkeä työkkäri on kun tarjoaa työpaikkahaastattelua eikä sinun tietenkään tarvitse sinne mennä, vai kenties että lahjoittaisivat sinulle auton? ap:n asenne meni ekoista sivuista lähtien tökeröksi ja suorastaan hyökkääväksi niitäkin kohtaan, jotka yrittivät keksiä ratkaisuja. koska ratkaisujahan ap ei halua.
 
viieeras
Alkuperäinen kirjoittaja täh;30562928:
Siis mitä ap tältä ketjulta oikein odottaa? Että kaikki nyökyttelisivät kuinka törkeä työkkäri on kun tarjoaa työpaikkahaastattelua eikä sinun tietenkään tarvitse sinne mennä, vai kenties että lahjoittaisivat sinulle auton? ap:n asenne meni ekoista sivuista lähtien tökeröksi ja suorastaan hyökkääväksi niitäkin kohtaan, jotka yrittivät keksiä ratkaisuja. koska ratkaisujahan ap ei halua.
Käsittääkseni ap:n pointti oli se, että miten työkkäri voi osoittaa työpaikkaa, jossa tarvitaan autoa, jos sitä ei ap:lla ole. Työmatkat ovat eri asia, kuin se, että työssä tarvitaan omaa autoa (eli se mainitaan työpaikkailmoituksessa). Suurin osa ei nyt näköjään tajua mikä ero näillä asioilla on.
 
hynh
Käsittääkseni ap:n pointti oli se, että miten työkkäri voi osoittaa työpaikkaa, jossa tarvitaan autoa, jos sitä ei ap:lla ole. Työmatkat ovat eri asia, kuin se, että työssä tarvitaan omaa autoa (eli se mainitaan työpaikkailmoituksessa). Suurin osa ei nyt näköjään tajua mikä ero näillä asioilla on.
Se on täysin normaalia että työkkäristä osoitetaan haastatteluihin jonka vaatimuksia ei aina täytä kokemuksen, koulutuksen, kielitaidon tms puolesta. Liekö siinä sitten mikä ideana, ehkä että joistain vaatimuksista voitaisiin luistaa, saataisiin se työntekijä tekemään edes jotain tai jos paikasta voisi avautua muita hommia muuten soppelille hakijalle joka ei vain yhden tehtävän vaatimuksia täytä (joo joo, aika epätodennäköistä tietenkin). Mutta ONGELMAHAN tämä ei ole kellekkään, sillä vaikka työkkäri laittaisi sinut hakemaan presidentinkanslian sihteeriksi laitoskokin koulutuksella, ei ole pelkoä että sinut työhön otettaisiin, johon rahkeet ei nyt vaikka autottomuuden takia riitä.
 
viieeras
Se on täysin normaalia että työkkäristä osoitetaan haastatteluihin jonka vaatimuksia ei aina täytä kokemuksen, koulutuksen, kielitaidon tms puolesta. Liekö siinä sitten mikä ideana, ehkä että joistain vaatimuksista voitaisiin luistaa, saataisiin se työntekijä tekemään edes jotain tai jos paikasta voisi avautua muita hommia muuten soppelille hakijalle joka ei vain yhden tehtävän vaatimuksia täytä (joo joo, aika epätodennäköistä tietenkin). Mutta ONGELMAHAN tämä ei ole kellekkään, sillä vaikka työkkäri laittaisi sinut hakemaan presidentinkanslian sihteeriksi laitoskokin koulutuksella, ei ole pelkoä että sinut työhön otettaisiin, johon rahkeet ei nyt vaikka autottomuuden takia riitä.
No kokemusta ja kielitaitoahan saa kyllä sitten työssäkin, mutta autoa ei taida mistään ilmestyä, vaikka miten innokas ja oppimiskykyinen olisit. Ainahan sitä toivotaan hakijoilta koulutusta ja kokemusta jne. mutta jos itse työnkuva vaatii ehdottomasti auton, niin se ei ole enää kompromissikysymys. Se joko on tai ei ole.
 
fghfgh
No kokemusta ja kielitaitoahan saa kyllä sitten työssäkin, mutta autoa ei taida mistään ilmestyä, vaikka miten innokas ja oppimiskykyinen olisit. Ainahan sitä toivotaan hakijoilta koulutusta ja kokemusta jne. mutta jos itse työnkuva vaatii ehdottomasti auton, niin se ei ole enää kompromissikysymys. Se joko on tai ei ole.
Lähinnä tässä ketjussa on yritetty keksiä apuja siihen, miten saisi sen toisen työpaikan, jossa ei tarvita autoa, mutta jonne ei pääse kulkemaan.
 
"vieraana"
Ymmärrän aapeeta. Ei meilläkään ole varaa ostaa autoa, ei vaikka maksaisi vaan muutaman satasen. Eikä se auton hommaaminen ole aina edes se ongelma, vaan se, että se auto pitää pystyä pitämään kunnossakin, maksamaan vakuutukset, verot, bensat, korjaukset. Mitäs jos se auto hajoaa heti pian ja olet jo aloittanut työt? Millä sitten maksaa esim. monen sadan korjaukset? Ja saman tien? Vai sanoa työnantajalle, että sori, nyt säästän muutaman kuukauden korjaukseen ja tuun sitten töihin..
Ei se, ettei ole varaa hommata autoa, tarkoita sitä, ettei töitä halua. Eikä aina onnistu kaiken maailman kimpaakyydit yms. Nykyaikana...

Ei minullakaan ollut autoa, kun ilmottauduin työkkäriin. Siitä huolimatta yksi työkkärin täti ehdotteli töitä 30-50km säteellä ja myös paikkakunnalta, jolle meiltä ei ole edes joukkoliikennettä. Lähikaupunkiinkin (30km) on vaikea päästä ilman autoa. Viimenen linkka kulkee tänne klo 16.15. Ja kesäaikaan täältä menee yksi linkka kaupunkiin klo 11.10 ja takaisin klo 15...
Kun sanoin, ettei mahdollisuutta kulkea, tämä(kin) ehdotti, että ostakaa halpa auto. Sanoin sille, että meillä on kyllä halpa auto pihalla mutta eipä ole rahaa korjata.
Sain sitten töitä ihan itse hommaamalla 8kk työttömyyden jälkeen omalta paikkakunnalta (vaikka olin ollut yli 17v kotiäitinä putkeen), nyt olen ollut yli vuoden töissä ja sain vielä lisätöitäkin.
Ja saan kulkea töihin kävellen tai pyörällä.
Ja vielä, tämän työkkäritädin mielestä työhaastattelussa ei saa tuoda julki mitään sellaista, miksi työnantaja voisi luulla, ettei hakija voi ottaa työtä vastaan. Eli suomeksi: jos ei ole autoa, ei saa sanoa. Jos tarjotaan iltatöitä, muttet lastenhoidollisista syistä voi iltoja tehdä, et saa sanoa. Eli valehdella pitää ja työnantajalle pitää antaa itsestään väärä kuva.

Toivottovasti aapeellä menee asiat hyvin.
 
Antti RInne
Maanpetturi Jyrki Katainen yritti raiskata pikkulapsen. Lapsen isä näki tapahtuman ja hakkasi jätekasan kuoliaaksi. Paikalle saapunut miesryhmä vei saastaisen raadon läheiselle sorakuopalle, jossa se poltettiin puunrunkojen päällä. Tämän iloisen tapahtuman johdosta paikallinen ympäristönsuojeluyhdistys maksoi kaikille ongelmajätteen hävittämiseen osallistuneille 5 000 euron palkkion.
 
"a p"
Oli vielä pakko palata tähän ketjuun vaikka en enää aikonut tähän tulla, mutta kävin katsomassa vielä omia tietojani työkkärin sivuilla ja siellä se näkyy, että mulla ei ole autoa käytettävissä. Silti mun pitää hakea tuohon työhön. Kiva työkkäri kun taas homma pelittää. Ilomielin ottaisin tuo työn vastaan jos olisi se auto!
 
viera ana
Miksi et ap ole ottanut selvää, paljonko isäsi auton korjaus maksaa? Jos muutaman satasen esim. maksaisi, niin sellaisen rahan aivan varmasti saat isäsi ja miehesi kanssa kasaan. Siis ethän voinut olla tosissasi, että et halua osallistua auton korjaus kuluihin, jos sillä saisit työpaikan sekä auton käyttöösi. En kyllä ihmettele yhtään tällä kertaa näitä vastauksia, mitä olet saanut!
 
Ap:n perusongelma on se, että hän on (syystä tai toisesta) sössinyt aikanaan raha-asiansa ja joutunut tilanteeseen, jossa yli peruselämisen menevä tulo ulosmitataan. Tästä seuraa, sekä työhönhakeutumismotivaation katoaminen (työ ei juurikaan lisää käytettävissä olevan rahan määrää) että ap:n työllistymistä parantavien investointimahdollisuuksien (esim. auto) olemattomuus. Ap on siis kannustinloukussa, mutta itse aiheutetussa sellaisessa. Hän on kuitenkin alalla, jossa työllistymisen mahdollisuudet ovat parhaimmat Suomessa.

Toivon, että mahdollisimman moni "mistä voi luottotiedoton ostaa laskulla"-nuori lukisi tämän keskustelun ja ymmärtäisi jotakin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
[QUOTE="a p";30562553]
Jatkokouluttautuminenkin kiinnostaa, mutta en tiedä saisinko liiton rahaa omaehtoiseen opiskeluun. Opintotuella ei ole varaa opiskella.[/QUOTE]

Jos on mahdotonta liikkua naapurikuntaan asti työhön, voi se jatkokouluttautuminenkin olla hankalaa. Vai asutko ammattikorkean naapurissa?
 
"huoh"
Voi jestas mikä ketju :'D

Ap:lla taitaa itsellä olla lukemisenymmärtämisessä vaikeutta samaten kuin elämänhallinnassa, varsinkin raha-asioissa.

Palstalle vingutaan kuinka ei ole autoa joten ei pääse töihin ja kuinka ei ole varaa sitä ostaa. Niif... No mitä hittoa olet sössinyt asias niin ! Hoito-alalla on aina töitä !

Niin lapsellista raivoamistakin koko ketju ap;n osalta että huhhuh...
 
mä...
Mä en tajua miksi ap kitisee tuosta hakemuksen lähettämisestä. Kun ilmiselvää on, ettei sitä autottomana palkata autoa vaativiin töihin. Jumalauta, pistää sen saakelin hakemuksen sisään ja keittää uuden pannun kahvia ja unohtaa koko paskan! Pelkkää hemmetin ininää turhasta.
 
sanos muuta
Johan se aloitusviesti -no, otsikkokin jo- kielii, millä asenteella ap on liikkeellä. Voi että kun joutuu hakemaan, en kyllä ala. Ei mitään elettä ratkaisun hakemisen suuntaan. Jos joku ehdottaa mitään keinoa, niin ap haukkuu idiootiksi. Työntekohaluttomuutta ei tarvitse rivien välistä lukea, kun se on jo riveillä.

Jos sä ap tosissaan haluaisit töihin, voitais miettiä niitä kulkemiskonsteja yhdessä.
 
"a p"
Johan se aloitusviesti -no, otsikkokin jo- kielii, millä asenteella ap on liikkeellä. Voi että kun joutuu hakemaan, en kyllä ala. Ei mitään elettä ratkaisun hakemisen suuntaan. Jos joku ehdottaa mitään keinoa, niin ap haukkuu idiootiksi. Työntekohaluttomuutta ei tarvitse rivien välistä lukea, kun se on jo riveillä.

Jos sä ap tosissaan haluaisit töihin, voitais miettiä niitä kulkemiskonsteja yhdessä.
Ei luoja tätä idioottien määrää. Kun sitä autoa tarvitaan itse työssä! Ei siinä auta jos työkaverilla on auto kun se auto pitää olla jokaiselle itsellään! Mitä siinä auttaa teidän keksimät ratkaisut kun mun ei ole nyt mahdollista ostaa autoa!
 

Yhteistyössä