Tuttu hautasi viikolla 17 kuolleen vauvansa, eikö tuo ole jo vähän liioiteltua?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä mutta minusta melko "kornia" touhua haudata keskenmenosta syntynyt "vauva" En nyt sanoisi niinkään että hautaamiseen pitää olla täynnä juuri se 22 viikkoa mutta tuossa on niin selkeä keskenmeno että ihmettelen.

"vieras"
[QUOTE="Leeli";23401756]Minun tuttuni hautasi "vauvan" jonka itse keskeytti[/QUOTE]

Mun kaveri teki samoin ja laittoi vielä kuolinilmoituksen lehteen ja hautasi samalla kuin lapsen isän :(

"Leeli"
[QUOTE="vieras";23401779]Mun kaveri teki samoin ja laittoi vielä kuolinilmoituksen lehteen ja hautasi samalla kuin lapsen isän :([/QUOTE]

Tällä "vauvalla" oli ihan omat hautajaiset. Ja isot olikin, sinne kutsuttiin kaikki kaveritkin. Isä ja äiti itki ja suri arkun äärellä. Kaikki vieraat eivät tosin tienneet, että oli keskeytetty raskaus, kuuntelin kun toiset puhuivat että kuinka väärin on että lapsi otetaan taivaaseen ennekuin vanhemmat pääsee tutustumaan edes. Ja syy keskeytykseen oli, että äitillä oli opiskelu kesken (aikuisopiskelija siis)

hmm..
[QUOTE="Leeli";23401812]Tällä "vauvalla" oli ihan omat hautajaiset. Ja isot olikin, sinne kutsuttiin kaikki kaveritkin. Isä ja äiti itki ja suri arkun äärellä. Kaikki vieraat eivät tosin tienneet, että oli keskeytetty raskaus, kuuntelin kun toiset puhuivat että kuinka väärin on että lapsi otetaan taivaaseen ennekuin vanhemmat pääsee tutustumaan edes. Ja syy keskeytykseen oli, että äitillä oli opiskelu kesken (aikuisopiskelija siis)[/QUOTE]

Lievittivät selkeesti huonoa omaatuntoaan noilla järjestelyillä.

"vieras"
[QUOTE="Leeli";23401812]Tällä "vauvalla" oli ihan omat hautajaiset. Ja isot olikin, sinne kutsuttiin kaikki kaveritkin. Isä ja äiti itki ja suri arkun äärellä. Kaikki vieraat eivät tosin tienneet, että oli keskeytetty raskaus, kuuntelin kun toiset puhuivat että kuinka väärin on että lapsi otetaan taivaaseen ennekuin vanhemmat pääsee tutustumaan edes. Ja syy keskeytykseen oli, että äitillä oli opiskelu kesken (aikuisopiskelija siis)[/QUOTE]

no mä en jotenkin kyllä nyt usko tätä. sikiön hautaaminen ja kuolleen ihmisen hautaaminen ovat jo lainkin puolesta vähän eri asioita. eli tuskin ainakaan virallinen hautaus on ollut kyseessä. hullulta kuulostaa joka tapauksessa, huh sentään!

"milka"
Ei kannata arvostella yhtään, jollei itse ole kokenut samaa. Minulla tuli keskenmeno samoilla viikoilla ja emme haudanneet vauvaa, mutta mielessä sekin kävi. Se on kuulkaa sellainen kokemus, ettei kannata arvostella miten ihminen surutyötään siinä tekee. Noilla viikoilla todellakin se on jo ihan vauvan näköinen, pienoiskoossa vain, kaikki on paikallaan ja niin täydellistä, ettei voi kuin ihmetellä. Itku tulee nytkin kun ajattelen sitä pientä poikaamme, vaikka tapahtumasta on jo monta vuotta. Tuossa tilanteessa joutuu käymään myös sen läpi, että joutuu synnyttämään kuolleen lapsensa. Se ei todellakaan ole verrattavissa keskenmenoon, joka tulee vuotona alkuraskaudessa. En todellakaan ihmettele, jos joku haluaa haudata noilla viikoilla syntyneen vauvansa.

kamalaa

voi luoja... huh huh... suoraan sanottuna sairasta...

"vieras"
Serkkuni on kyllä haudattu ihan hautausmaalle (ei tosin kiveä eikä muuta merkkiä, mutta sukulaisen päälle haudattiin), papin siunaamana. Kuoli kohtuun rv 16 ja kovasti oli jo odotettu ja touhuttu vauvasta, muistan sen hyvin olin itse 10v. Iso suru se oli.

"hyy"
"Tämän viikon alussa sikiö on 14 viikkoa vanha. Pystysuora vako ylähuulen yläpuolelle tulee näkyviin tällä viikolla. Jalat saavuttavat kädet kehityksessä, ja ovat tästä lähtien pidemmät. Vilkkaat liikkeet tulevat koko ajan paremmin koordinoitaviksi.

Sikiö nielee lapsivettä ja pissaa sen sitten takaisin lapsiveteen. Osa jäteaineista alkaa kerääntyä suolistoon. Eikö olekin ihmeellistä, että sikiö voi jo nyt imeä, niellä, pissata, tehdä hengitysliikkeitä ja liikuttaa itseään?"

:(

"vieras"
Voisin kuvitella tekeväni saman tai siis antaisin tuhkata ja ripottelisin tuhkan jonnekin ihanaan paikkaan jossa voisin käydä rauhassa suremassa jos haluaisin. En ainakaan voisi roskikseen heittää jo aikalailla ihmisen näköistä sikiötä. Se että järjestää hautajaiset on jo sit ihan vaan huomionhakua.

"Leeli"
[QUOTE="vieras";23401832]no mä en jotenkin kyllä nyt usko tätä. sikiön hautaaminen ja kuolleen ihmisen hautaaminen ovat jo lainkin puolesta vähän eri asioita. eli tuskin ainakaan virallinen hautaus on ollut kyseessä. hullulta kuulostaa joka tapauksessa, huh sentään![/QUOTE]

No kyllä se oli ihan virallinen hautaus. Kirkossa pappi siunasi ja hautaan laskettiin. Samaan hautaan meni mummonsa kanssa. En sitten tiedä mitä lakia siinä rikottiin, mutta näin he tekivät. Ja voitte uskoa, että mielestäni koko tilanne oli kamala. Poistuin kun oli laskettu hautaan, muistotilaisuuteen en voinut mennä katselemaan sitä tekopyhyyttä.

bud
[QUOTE="milka";23401844]Lisäyksenä vielä, että tuo nyt on outoa, että joku hautaa itse keskeyttämänsä.[/QUOTE]

Sanat eivät edes riitä kertomaan miten omituista tuo on.. ei sillä, kyllä yhtälailla "itse keskeytetty" sikiö ansaitsee tulla haudatuksi kuin muullakin lailla kuollut, mutta ei ihan täysillä tykittele vanhempi, joka hautaa abortoimansa..

griin
[QUOTE="Leeli";23401865]No kyllä se oli ihan virallinen hautaus. Kirkossa pappi siunasi ja hautaan laskettiin. Samaan hautaan meni mummonsa kanssa. En sitten tiedä mitä lakia siinä rikottiin, mutta näin he tekivät. Ja voitte uskoa, että mielestäni koko tilanne oli kamala. Poistuin kun oli laskettu hautaan, muistotilaisuuteen en voinut mennä katselemaan sitä tekopyhyyttä.[/QUOTE]

Kuules nyt. Ennen viikkoa 22+ kuolleena syntyneet vauvat hoitaa sairaala.
Näin ainakin minulle sanottiin kun esikoiseni kuoli. viikkoja oli 20+
Tuskin se on vuoden aikana mihinkään muuttunut.

niiin?
[QUOTE="Leeli";23401865]No kyllä se oli ihan virallinen hautaus. Kirkossa pappi siunasi ja hautaan laskettiin. Samaan hautaan meni mummonsa kanssa. En sitten tiedä mitä lakia siinä rikottiin, mutta näin he tekivät. Ja voitte uskoa, että mielestäni koko tilanne oli kamala. Poistuin kun oli laskettu hautaan, muistotilaisuuteen en voinut mennä katselemaan sitä tekopyhyyttä.[/QUOTE]

Etkö laittanut tuohon että hautasi samaanaikaan kun lapsen isän?

Yhteistyössä