Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

Mahtuisko vielä mukaan? Joulukuun toinen päivä olisi laskettuaika ja toinen poika tulossa. Esikoinen on 2v., niin kuin on näköjään Iinekselläkin. Asustellaan Turun naapuri kunnassa.

Niisku-Rouvalle pidän peukkuja, että olisi väärä epäilys :hug:

Pitäisi alkaa siivoomaan, mutta tuntuu että joka kerta kun yritän jotain vähänkin järkevää tehdä niin alkaa supistamaan ja tässä koneella kun istuu niin vatsassa potkitaan niin pirusti yrittäen saada äitiä liikkeelle. Kai sitä on kuitenkin nyt valittava seuraavaks noi supistukset, ettei mene koko päivä ihan hukkaan...

Terveisin Orvokki 28+2
 
Minäkin tulisin mukaan. Laskettu aika on 11.3.09 ja lapsi olisi kolmas. Turkulaisia ollaan.

Täällä edelleen paha olo riivaa, aiemmissa raskauksissa ei tällaista ole ollutkaan. Siivoilut itseäkin odottaisivat, mutta taitavat saada odottaa, olo on sen verran kurja. Onhan sitä kiva lepäillä ihan hyvällä syyllä.

Metsälauha 14+1
 
Orvokki: Heti alkoi kiinnostaa koska esikoisesi on syntynyt? Meillä on vielä 13 päivää vajaa tuosta kahdesta vuodesta :) . Ja Turun naapurista ollaan myös me. Toki näitä naapureita on useita :D .

Vielä kerran mä jaksan mainita miten mukava on jutella samalla suunnalla asustelevien kanssa. Toivottavasti pino pysyy vilkkaana.

Mun on pakko kertoa nyt, kun mua pelottaa niin vietävästi. Mulla on ens maanantaina sokerirasitus ja kauhulla odotan niitä tuloksia. Edellisessä raskaudessa oli sokerit hiukan sekaisin mutta pärjäsin ruokavaliolla. Nyt tietysti on ihan päin mäntyä... :/
 
Iines:Meillä vietettiin pojan syntymäpäiviä viimekuun lopulla. Mulla kans on sokerit heitelly molemmissa raskauksissa tai itseasiassa se paasto arvo on ollu koholla. Ja ruokavaliolla on täälläkin selvitty. Nyt en joutunut itse rasitus testiin vaan otettiin vaan paasto arvo. Eka kerralla oli koholla ja kolmen viikon jälkeen olin sen sit saanut laskemaan normaaliksi. Loppu raskaus sit täsä mennään taas herkuista pidättäytyen, mikä ei ole ihan helppoa. Mulla kun menee niin että mikä on kiellettyä niin sitä sit oikeen himottaisi syödä. Toivotaan että säkin Iines selviäisit pelkällä ruokavalion muokkauksella.
 
Terve.

Eilen järkky olo huippas tosi paljon. Soitin päivystykseen kysyäkseni että menenkö sinne näytille vai suoraan tyksiin. Käsky kävi sinne. Hetken kopeloitiin ja otettii verenpaine.

Sitten lähete kouraan ja tutkimuksiin.

Kaikki arvot TÄYDELLISET! Kilpirauhanen OK maksa OK Hb 125 Pissa puhdas tulehdusarvo 2 Eli ei ole tulehdusta missään. Ja hCG-arvo vähän alle 700

Viikkoja pitäis olla tällä hetkellä 4+6 tai 5+5 en viel tiedä.

MUTTA silti heittää kuuppa en tajua. Hb parempi ku aikoihin ja verenpainekkin oli 138/77 joten mulle ihan norm. Ollut joskus tosi alhanen mutta ei aiheuta huimausta. :/
 
Hienoa Niisku-Rouva, että arvot oli kaikki kunnossa. Mulla kans huippas noilla viikoilla, mitään syytä en oo siihen keksinyt, vaikka verenpaine mulla on normaalistikin alhainen. Huippaus oli kuitenkin jotenkin erilaista: ei vetänyt silmät mustiin, vaan ihan vaan huippas. No, se meni onneks ohi.

Iinekselle ja Orvokille tsemppiä sokereiden kans, toivottavasti ei oo mitään suurempaa häikkää. Ja tietysti Orvokki ja Metsälauha, tervetuloa mukaan! :flower:

Mietin tässä, että onkohan täällä Turun seudullakin jo paljon eroa eri neuvoloiden ym. käytänteissä, siis kuinka usein siellä käydään, mitä tutkimuksia tehdään yms. Meillä on nyt jo ollut eka neuvola ja toisella kerralla neuvolalääkäri. NP-ultra on tulossa parin viikon päästä, ja seuraava neuvola onkin vasta marraskuun puolella. Lisäksi kävin ihan extrana varhaisultrassa.

Huh, eiliseen iltapäivään asti oli kaks päivää suorastaan hyvä olo, ja sit taas pahoinvointia, pahoinvointia. Pöntön oon saanut jätettyä rauhaan, mutta kamala öklötys koko ajan. Hienoo yrittää olla muina naisina töissä. Onneks täytyy skarpata vaan klo 11 asti, sit ei enää tarvi olla esillä. Ja onneks on nämä tauot!

Perjantain jatkoa!

ventti. + viuhti 11+0! :D
 
Varasin ajan kanssa sokerirasitukseen viikolle 40. Saas nähdä miten ämmän käy.

Ootteko te kertoneet raskaudesta monille? Mun kaverit kyllä kaikki tietää, mutta sukulaisista ei ketään. Tänään pitäis äipälle mennä kortti, jonka väsäsin (sisältää ultrakuvan).

Inkaliina ja AnniAapeli 12+1
 
Olo on kevyt,sillä sain kuin sainkin varattua eilen medisonariin ajan=)
Kaikki on hyvin,la on 24.4,vauvan sydänäänet kuultiin ja pulssi oli hyvä .Oli kuulemma hyvännäköinen alkuraskaus=)

Ja kun tietää että vasta maanantaina töihin niin :D
 
Me ei olla kerrottu vielä ko mun mutsille ja sitten kummipojan äiteelle sekä miehen isälle ja veljelle,ja mulla töissä tietävät.Eli aika vähäistä se sitten on ollut.

ventti
:Kuulin just eilen että kun tää meijän kotikunta kuuluu tohon Naantalin terveydenhuollon piiriin niin ainakin np-ultran pitäisi olla sellainen jonka kunta maksaa.Muuten ihmettelen kun mulla on eka neuvolakin vasta 23.9 eli silloin elellään jotain rv 9+4.Omasta mielestäni se on kauhean myöhään
 
Heips ja ihanaa kun on perjantai B) !

ventti: Mä kans toivon ettei ole suuremmin mitään. Todennäköisesti tälläkin kerralla on jotain pientä mut jos se menis vaan ruokavaliolla...

Orvokki: Mulla on kans nyt rv 15 eka rasitus, sit toinen tehdään sillä normaalilla aikataululla, olisko rv 25 ja seuraava varmaan rv 30 :/ . Mä niin vihaan juoda sitä litkua ja kärvistellä ilman ruokaa monta tuntia. Pelottaa jo senkin puoleen, että mun pahoinvointi nostaa päätään aina jos en syö hirmu tasaisin väliajoin :eek: .

Neuvoloista on sen verran kokemusta, että kun odotin esikoista, asuttiin vielä Turun puolella ja silloin mun neuvolana oli Kirkkotien äitiysneuvola. Silloin mun eka neuvola oli jo rv 6+jotain. Olin tietty aika innokkaana soittamassa heti plussatestin tehtyäni :whistle: ;) . Nyt tuolla naapurikunnassa eka neuvola kuulemma ajoittuu rv 8-9. Tyhmältä tuntui kuitenkin se, että ekassa terkkarineuvolassa olin 8+1 ja jo kahden viikon päästä olin ekassa lääkärineuvolassa. Nyt seuraava neuvola on vasta ens viikolla ja väli tulee olemaan viisi viikkoa. Turun neuvolassa terkkari piti aika tarkkaan huolta siitä, ettei väli ollut 4 viikkoa enempää. Mut olihan silloin kyse ensisynnyttäjästä. Kirkkotien neuvolassa sit taas vauvan synnyttyä se "lapsi"terkkari jätti joitain käyntejä välistä enkä tajunnut niitä kun vasta myöhemmin. Olihan meidän poika ihan perusterve ja kasvoi hyvin mut olis silloin ollut kiva päästä terkalta kyselemään erinäisiä asioita. Saa nähdä miten nykyisessä neuvolassa toimii sit tuo puoli.

Mä muuten sain eilen lapun Tyksistä, jossa ilmoitettiin down-veriseulonnan tuloksen olevan normaali ja se ei aiheuta jatkotutkimuksia. Kivi putosi vihdoin sydämmeltä :) .

Me ollaan kerrottu vauvasta lähisukulaisille ja yhdelle kaveriperheelle. Töissä oon myös kertonut. Muille sukulaisille en ole kertonut enkä oikein tykkää kertoa. Inhoan olla sen kyselytulvan kohteena ja myös huomion keskipisteenä.

Iines ja Sintti 14+6
 
Ventti:Musta ainakin kuulostaa ihan normaaleilta väleiltä noi sun neuvolat. Ekakshan ne on noin kuukauden. Ultran ja sen seuraavan marraskuun neuvolan välissähän on se lääkäri?

milkystern: Mulla oli täsä raskaudessa eka neuvolassa käynti 10+0 eli ei sullakaan mitään myöhään se ole. Aluks vaan tuntuu viikot matelevan niiiiin hitaasti. Mä täällä jo tressaan sitä että kun kolmen viikon päästä on seuraava neuvola niin sen jälkeen joudun jo juoksee jokatoinen viikko näytillä. Meinaan kyl ehdottaa, että jos kaikki on ok niin kävisin kolmen viikon välein. Musta kun niist käynneis ei paljon hyötyy oo jos kaikki etenee normaalisti ja jos jotain ongelmii tulee niin voihan sitä sit soitella ja varata ajan vaikka seuraavaks päiväks.

Meillä nyt jo kaikki tietää tästä raskaudesta, kun ei sitä enää voi oikeen peitelläkkään. Mut vanhemmille kerrottiin äitienpäivänä ja muille piti paljastaa sit nt-ultran jälkeen. No muille kertominen sit viivästyi, koska pienellä oli huikan turvotusta niskassa. 14+6 viikolla sit tehtiin lapsivesipunktio ja kun siitä tuli vastaukset reilu kahden viikon kuluttua niin uskalsimme sitten jo kertoa muillekkin tutuille, että tervettä poikaa odotellaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orvokki80:
Ventti:Musta ainakin kuulostaa ihan normaaleilta väleiltä noi sun neuvolat. Ekakshan ne on noin kuukauden. Ultran ja sen seuraavan marraskuun neuvolan välissähän on se lääkäri?
Mitään lääkäriaikaa ei ainakaan oo varattu, sitä väliä hieman ihmettelinkin. Toisaalta, jos kaikki on hyvin ja ultrasta tulee tulokseksi, et kaikki ok, niin ei kai siellä oo mikään tarviskaan juosta. Käyn Kirkkotien neuvolassa.

Me ollaan kerrottu perheille, eli vanhemmille ja sisaruksille, lisäks oon kertonut yhdelle kaverille töissä. Jokohan mä oon tän sanonut täällä? Ihan pää sekasin taas työpäivän jäljiltä, mä oon ihan syyntakeeton tähän aikaan viikosta ja päivästä. :saint:

Ostin tänään ekat äippäpöksyt! Ei tarvi enää istua napit ja vetskarit auki töissä ja aina noustessa pelätä et unohtaa laittaa ne kiinni ja menee luokan eteen sepalus auki. :D

Täytyykin vielä raahautua kauppaan ja kuskata käly kaupungille.

ventti. + viuhti 11+0
 
B-7
Kyllä täällä turussa tai turun alueella pitäisi olla yhtenevät nla ja lääkäri sekä ultra systeemit.Eli n rv 8-10 eka neuvola josta neuvolat 4-6 viikon välein viikkoon 30 asti.Siitä 2 viikon välein kunnes viikosta 36 viikon välein.Eka yliaikaisuuskäynti tyksissä 41+3(jos niin pitkälle mennään :whistle: )
Ensisynnyttäjälle neuvolalääkärit n rv 12,28 ja 36( ns.synnytystapa-arvio).Uudelleen synnyttäjälle ymmärtääkseni vain viikolla 12 ja mahd 36.(itse oon käynyt kaikki raskaudet "omalla"gynellä.
Ultrat on np-ultra viikolla 12 ja rakenneultra viikolla 20.Tarvittaessa lähetteet tyksin äitiyspolille.

Meillä on tänään lisäännytty.Pentulaatikossa tuhiseen 3 pientä cotton de tulearin pentua :heart: 2 urosta ja 1 "yllätys"narttu sillä mies kätilöidessä katsoi kaikkien olevan uroksi ja kun itse niitä tarkastelin ja väänsin jä käänsin niin huomasin että keskimmäinen on kyllä kaikke muuta paitsi poika ;)
Nyt jo murehdin millaiset itkut tulee kun koirat aikanaan luovutetaan :snotty:
Narttu menee siskon perheeseen mikä on mahtava juttu niin näemme usein :heart:

Oma napa ollut melkoisella rasituksella,viime yö täysin valvottuna synnytystä ja tänään päivällä olen saanut nukkua jopa 2x 30 min :eek: Joten pikkaisen on päästä huippaava olo ja masukki ollut varsin rauhallinen.
Petite ja seiska rv 28-1
 
petite-te Onnittelut perheen lisäyksestä. :D

Itse innostuin huutamaan ja jopa voittamaan huutonetistä äitiysvaatepaketin. Tosi halvalla lähti iso pino vaatteita. Paljon oli farkkuja ja muita kivan näköisiä housuja. Löytyi jopa himoitsemani lappuhaalarit. Nyt vain odottelemaan milloin posti tuo paketin.

Muuten olo ollut tänään ihan hyvä, pientä oksetusta ja asiaan kuuluva aamuoksennus kuitenkin suoritettu.

Hammas lohkesi tänään ja aiheutti mielipahaa. Hammaslääkäriaika vasta lokakuun lopussa, toivottavasti kestää siihen asti eikä lohkeile lisää.

Mutta nyt suihkuun ja yövuoroon valmistautumaan. Onko täällä muuten muita vuorotyötä tekeviä? Oletteko minne asti ajatelleet jatkaa yövuorojen tekemistä?

Terkuin Smirge ja Viuhti 16+5
 
Petite-te onnittelut!

Ja kiitos kaikille neuvolatiedoista. :) Eiköhän tässä selvitä, ja voihan sinne sit aina soittaa jos jotain tulee. Toistaiseksi on kyllä tuntunut, että vertaistuki on ollut tärkeämpää kuin neuvolan tuki. Ihmisten kokemukset ja omien kokemusten kertominen ja kommenttien saaminen, sitä ei samassa määrin mistään virallisilta tahoilta saa. Täällä saa ihan vapaasti kysellä mitä tahansa ja ilmaista nekin pelot ja hermoilut, joista tietää itsekin, että ne on ihan perusteettomia ja järjettömiä. Niille ei vaan voi mitään.

Onpas ihanaa olla pirteä kun sai taas nukkua pitempään kuin klo 5:een. Hiukan oli huonoa oloa kauppareissulla, mutta nyt jo helpotti. Sitten tiskaamaan ja ruoanlaittoon!

Hyvää viikonlopun ja raikkaan syyspäivän jatkoa!

ventti + viuhti 11+1
 
Täytyy hiukan nostella välillä, ettei pudota liian kauas! :) Täällä suunnalla kaikki ennallaan, taas on käyty pönttöön tutustumassa, mutta muuten kaikki ok, mites muilla menee näin viikon alussa?

ventti.
 
Hiq
Sain vihdoin sivut toimimaan töissä- hyötykäytettyä työaikaa tämä palstailu...

eli ilmoittautuisin mukaan, menossa rv16 esikosta. Tyttöä kovasti toivotaan :D
pahoinvointi on onneksi helpottanut mutta nämä liitoskivut!
 
Mahdankohan vielä mahtua teiän porukkaan? Olin tolla toisella listalla mukana, mut siellä alko todellakin olla hiljasta... Mulla on ´LA 31.10 ja toinen tuloillaan... Asutaan täs ihan Turun kekustassa...

melena ja "kirppu" 33+3
 
Tervetuloa Hiq ja melena!
Melena, siellähän ollaan jo loppusuoralla, jännittävää!
Hiq, mulla loppui tältä päivältä älyn lahjat, en osannut laksea tuosta rv 16:sta LA:ta millään. Huomenna olen työreissussa, mutta jospa keskiviikkona onnistuis, tai jos haluat säästää multa ajattelun vaivan, niin saat kertoakin sen. :D

Nyt kotimatkalle täältä töistä!

ventti. 10+6 tai 11+3, riippuu miten laskee.
 

Yhteistyössä