Turun äidit+ tulevat sellaiset

Onko joku käynyt mammakeitaalla aiemmin? Paikka on itselle vieras, joten kamalan hankalaa sopia, missä nähtäis... Me tullaan kans autolla, kun on sit iltapäivällä heti ohjelmaa. Nyt pitää mennä syömään... moiks! :wave:

Mä luulen, että noi riittää tunnusmerkeiks... Jos ei kukaan paikkaa ennalta tunteva ehdota parempaa, niin katotaanko tapaamispaikka siellä paikanpäällä? Me ennestään tavatut kyl tunnistetaan toisemme ja me ainaki tullaan ajoissa (jos siis ei jotain ihmeellistä viivytystä tule). Eli jos ei siihen sisäänkäynnin kieppeille mahdu tai on liian vaikee bongata siitä, niin sitte kahvioon tai sen lähistölle... Hihasta saa tulla nykimään ja kysäsemään, rohkeesti vaan jos ei varma ole. :)

Sain pojan nukkuun jo nyt... Jospa jatkossa rytmi oiskin taas tämä. Toivottavasti nukkuu hyvin... Mä nimittäin otan nyt pari olutta ja rentoudun vähän ennen unille kömpimistä.

Hei vaan, minäkin lopulta pääsin treffeille, ja oli kiva tavata teitä Mansikka ja PikkuMyy ja PikkuMyyn sisko, joka ei palstaile vissiinkään. Kai teidät loputkin tapaa jossain vaiheessa. Oli puhetta seuraavasta tapaamisesta, ehkä ensi viikon perjantaina? Sitten seuraavalla viikolla (to 13.12.) on taas babybio, johon me ainakin Kertun kanssa suunnataan. Ollaan pari kertaa oltu, ja tykätty.

Tänään sitten kävi juuri niinkuin Myylle ennustinkin eilen, vauvauinnit jälkeen oltiin kaikki ihan poikki.Likka nukkui melkein neljä tuntia ja itsekin otin päikkärit.Eilisilta meni kummien kanssa syömässä käydessä pitkäksi ja tänäänkin vieraita on piisannut.
Unirytmi meni siis ihan päin pyllyä, kitinää ja natinaa on riittänyt koko ilta.Isikin lähti vielä kaupunkiin, sain kuitenkin tytön nyt nukkumaan niin voi ottaa vähän rennommin :) .

Mites mammakeitaalla, löytyikö mitään kiinnostavaa? Olisin tosiaan tahtonut sinne tulla mutta mielenterveyden ja univajeen kannalta oli järkevämpää jäädä nukkumaan.Olisin sieltä lähinnä niitä kestovaippoja katsellut, ajattelin että jos osa-aikaisesti alkaisi kestoilemaan.Vaikka näin ihan kotona ollessa.

Huomenna olisi tarkoitus käydä vanhan suurtorin joulumarkkinoilla, siellä näytti niin ihanalta tänäänkin kun ohi käveltiin että on pakko käydä.

Heitelkääs ideoita tapaamispaikasta, se Rico oli ihan hyvä mutta ei jaksaisi aina samassa paikassa käydä.Fontana oli kanssa mukava mutta jo kolmien vaunujen kanssa tosi ahdas.Mitäs muita vaunu-ystävällisiä paikkoja keskustasta löytyy ? Tosin me varmaan liinaillaan ensi kerralla paikalle jos vaan saan tuon kantotakkini valmiiksi.Testasin sitä jo puolivalmiina eilen ja hyvältä vaikutti, sain vaan monia huvittuneita katseita kun takin kauluksesta pilkisti pikkuinen villavaatteeseen kääritty naama :heart: .
Mutta nyt nostan jalat pöydälle, sihautan muutaman oluen ja neulon hiukan!

Se Hansan kahvila oli muuten ihan kiva, mut se lastenhoitohuone on vähä hankalasti. Pääsiskö Stockan kahvilaan järkevästi vaunujen kanssa? Sekin on kyl aika kallis. Sit on Hansan alakerrassa se Aschan... Siin on käytävän varrella osa pöydistä ihan ku siel ylhäälläkin eli sais vaunut sumplittua. No siinäkin lastenhoito kaukana kuten edellisessäkin. Hitsi, onko tosiaan tän kokosessa kaupungissa näin vaikee läytää vaihtoehtoja...? Sokkarin kahvio (hissit on pienet ja hinnat suuret, mut lastenhoito kätevästi)... Mahtusko sinne vaunujen kanssa?

Pistetään kyssäriä, jos joku tietäis... :D Suuntaan siis Mitäs nyt -osioon.

Kiitos seurasta! :) Kotiin ehdittiin just sopivasti ja kerettiin kahville sit mummilaan. Huomenna mennään toisien isovanhempien luo syömään. Huoh... On se rankkaa, kun on paljon sukulaisia, jotka kaikki asuvat 10 kilometrin säteellä. ;) Olin taas tosi tyytyväinen kirppisostoksiin (pelastusarmeijan?). Saatiin vaalean punainen sadetakki, pipo, taulu ja ensilaukku-lelu. Tekisi mieli huomenna mennä kirppiscentterille tai jonnekin... Ehkä ensi viikolla.

Ensi viikon perjantai sopii meille vasta vähän myöhemmin iltapäivällä, kun on kauan odotettu hieronta silloin aamupäivällä. Uusia paikkaehdotuksia ei ole tullut mieleen... Me varmaan tullaan kanssa sinne babybioon 13.12. Kuulosti ainakin tosi kivalta!

Nyt ompelemaan uutta päällistä makuupussiin! Hyviä öitä! :)

Mä sulattaudun tänne teijän joukkoon.. ni te ootte tapaillu, oks teitä isokin porukka kerääntynyt? Te ootte kirjotellu niin paljon et en millään jaksa lukee kaikkee, mitä te ootte sit puuhaillu? kaipata sitä pitäis mennä tästä nukkumaan!
Hyviä öitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja nitsku:
Mä sulattaudun tänne teijän joukkoon.. ni te ootte tapaillu, oks teitä isokin porukka kerääntynyt? Te ootte kirjotellu niin paljon et en millään jaksa lukee kaikkee, mitä te ootte sit puuhaillu? kaipata sitä pitäis mennä tästä nukkumaan!
Hyviä öitä :)
Lähinnä kahvittelemassa ollaan käyty, mut mahtuu mukaan kirppariteissujakin. Yleensä on vissiin ollu 3-5 paikalla lapsosensa kanssa, kun ei kaikki aina pääse paikalle. Ollaan nyt pyritty tapaamaan suunnilleen kerran viikossa, ihan sen mukaan miten porukalta aikaa löytyy. Mukaan vaan porukkaan... :)

Laitoin illalla sen kahvila-kyssärin, mut tippu heti... Käyn nostamassa, josko saatas vähän vinkkejä.

Olen itseasiassa ajatellut että miten ihmeessä minä pääsen sinne myllyyn jouluostoksia tekemään tässä lähiaikoina.Nyt olisi hyvä tekosyy siihenkin ...
Mutta transportaatio on ongelma, bussillahan sinne pääsee mutta onko nyt bussit nyt sitten aina sellaisia että vaunuilla pääsee helposti eli sellaisia matalalattia-malleja.Ja kun sitä autoahan ei meillä ole ...
Mutta jos joku yhteiskuljetus saadaan järjestymään/jos joku suostuu meidät tästä keskustasta mukaan nappaamaan niin mieluusti sinne astikin lähtisin.

mylly kuulostais kyl hyvältä, pitäis varmaan muuten ruveta joululahjoja osteleen pian on jo jouluaatto. mulle sinne pääseminen ei tuota kauheesti ongelmii ku asun täsä runosmäessä ja se bussihan menee tätä kautta ja ei täst oo mikään kauheen pitkä matka ees kävelten. mut kattoo et miten te saatte sen kuljetuksen hoidettuu ja näin..

Bussilla pääsee ihan hyvin, mut joihinki busseihin mahtuu vaan yhet vaunut kunnolla, kapeempaa mallia olevia kahet ja tilavampiin kolmet. Meneehän niitä arkena ihan kiitettävästi, joten ei tarvi kaikkien samaan kyytiin mahtua.

Mylly olis kyllä hyvä paikka nähdä. Meilläkin on vielä muutama lahja hankkimatta ja niitä vois sieltä etsiä. :) Meidän mummi ehdotti Wiklundin kahvilaa kahvittelupaikaksi. Hän on kuulemma siellä itse kahvitellut aikoinaan vauvakamujensa kanssa. En ole itse kyseisessä kahvilassa todella pitkään aikaan käynyt. Enkä oikein muista, minkälainen se on tiloiltaan. Viisaampia??

Mulle tuli mieleen, et olis kiva mennä ostoksille Puutarhakadun Siniseen Onneen/-iin. Liikkeen nettisivulla sanottiin heidän järjestävän esittelykutsuja. Käykää kurkkaamassa sivulta, jos vaikka meistä löytyis useampi kiinnostunut.

Missäs Vib ruulaa? Mitä teille kuuluu? Onko viiva tummentunut?

Kiva nitsku, kun löysit tänne! Tervetuloa! :)

Täällähän minä =)

Ihan hyvää kuuluu, 7 testiä tehty :LOL: Viisi mammaksin testiä ja kaksi kaupan(rfsu), Apteekin oma vielä puuttuu. Ei vieläkään mitään tummaa viivaa, mutta ilmeisesti noihin liuskatesteihin ei kauhean helposti sellaisia saakaan. Ihan selkeitä on olleet jo perjantaista asti:)
Nyt mä lopetan testaamisen vähäksi aikaa ainakin!

Tervetuloa joukkoon nitsku!!

Mansikka, mä olen kanssa katellut tuota kauppaa, mutten ole saanut aikaiseksi käydä. Myöskin Ommossa haluisin käydä, se on auki aika harvoin vain.

Jos Myllyyn oltaisiin menossa, niin mä luultavasti ottaisin pojun liinaan, kun suhtaudun niin nihkeästi vaunuiluun bussissa. Nyt on vaan se ongelma, että mun pitäisi hankkia kenkiin liukuesteet, koska pelkään kuollakseni että onkin liukasta ja kaadun poika kyydissä. Raitapaita, se on hassua kun ihmiset kattelee ihmeissään, kun takin alta näkyy nallenkorvapipo =)

Verneri oppi lauantaina päristelemään :heart:
Eilen oltiin ostoksilla ja Verneri oli mulla liinassa, ja päristeli innoissaan melkein koko reissun, ja tänä aamunakin heräsin pärinään. Ihanaa:)

Ei me muuten päästy sinne kirppikselle. Mies oli luvannut viedä, kun mä en osaa sinne enkä halunnut lähteä seikkailemaan. Mutta sitten hän ei jaksanutkaan nousta(no, edellisenä iltana hällä oli pikkujoulut, joten ymmärrettävää) eikä kyytiä saatukaan. Olin vähän vihainen kun olisi vaikka mitä pitänyt saada:)

Lauantaina meillä oli glögikutsut kaverin luona, jolla on pienet kaksostytöt, puolivuotiaat. He oli kauhean kiinnostuneita Verneristä, siellä he lattialla mönkivät sulassa sovussa kaikki kolme:)

Ja yksi kaveri sai perjantaina pikkuisen tyttövauvan, olen ihan innoissani.
:heart:

Me ollaan nyt miehen kanssa suunniteltu makkarin sisustusta, miten saadaan toinen lastensänky mahtumaan sinne... ja sitten ollaan mietitty että miten laitetaan olohuone sitten kun meidän pitää antaa makuuhuone lapsille :LOL: Ollaan ehkä pikkuisen malttamattomia, kun näin alussa ollaan... mutta saahan sitä valmiiksi miettiä!

Kauhean pitkä selostus ja kaikki omaa napaa... toivottavasti joku jaksoi lukea! Hauskaa maanantaita kaikille :heart:

vib, Verner 5kk 1vk 6 pv sekä Mönninkäinen 4+3:)

Vielä kerran onneksi olkoon Vib, et sitten kauaa ehtinytkään kakkosta kuumeilemaan =) .
Myllyyn voisi kyllä seuraavat treffit sopia, kun sinne tuntuu kaikilla asiaa olevan.Liinailla voisin tytön kanssa, on se niin paljon yksinkertaisempaa kuin kaupoissa törmäily vaunujen kanssa.Odotan kevättä kun saadaan kaupunkirattaat lainapaikasta, haaveilen jo miten helppoa niillä on sitten liikkua :LOL: .Mutta kyllä se mylly meille passaa, perjantai olisi ihan hyvä päiväkin.
Sinisessä onnessa olen minäkin ajatellut käyväni kunhan saan itsestäni sen verran puhtia irti että kävelen sinne asti.Ommossakin kävisin mieluusti, sekä Riemulissa ( ainakin siellä vaippakirppiksellä ).
Käytiin sitten eilen Joulumarkkinoilla koeajamassa tuo kantosuoja jonka tein omaan talvitakkiini.Tyttö tykkäsi ainakin eikä kylmäkään ollut, saatiin vaan huvittavia katseita kun tyttö hymyili kaikella mahdolliselle takinkauluksesta.Glögilläkin päästiin käymään ja joulupukilta saatiin karkkia.Tosin likka nukkui läpi koko ensikohtaamisen pukin kanssa ...
Olen minäkin noita liukuesteitä kenkiin harkinnut, pelottaa tosiaan että kaadun ja tyttö jää alle.Eilenkin etenin eläkeläisvauhtia suurtorilla loskaisilla mukulakivillä :D .
Julia oppi viime viikolla kaksi uutta asiaa, helistämään helistintä itse ja aamuisin komentamaan minut ylös.Tai itseasiassa ei helistä vaan helistintä vaan kaikkea mahdollista mikä vaan osuu käteen, mm. tuttiketjulla on itseään muutaman kerran kalauttanut päähän. Ja aamuisin kääntyy masulleen sängyssä ja kiljuu napittaen minua suoraan silmiin kun pinnikseen päin olen kääntyneenä ... :heart: .
On muuten ottanut ennätyspitkät aamupäivä unet tuo lapsi, melkein puolitoista tuntia jo ... ehkä kerkiän vielä kupin kahvia juomaan ennen kuin herää.

Vib: Tuolla odotuspuolen sivulla neljä oli keskustelu aiheesta. Otsiko oli Taas Haamu... Käy kurkkaamassa, jos et ole jo sinne löytänyt. Tuntuu olevan monilla tullut vain haamuja ja kuitenkin ovat aivan varmasti raskaana. Eli viiva kuin viiva!! :)

Onneksi olkoon vib! Mä tein kans 4testiä ku aloin nitaa odottaan ja viivat oli niin haaleita et just ja just näkys.. varmasti olet raskaana ku noin mont testiä olet tehnyt ja jos siihen on aina jotain tullut =)

Mä kävin äsken länsikeskukses ostelemas joululahjoja, ja sain rahaa palaamaan aikast hyvin, mut nyt on melkeen kaikki lahjat ostettu ni ei tarvi niitä enää stressata, mul on kolme kummilasta ja neljä pikkuveljee ni kävin toysrussissa..

Vib... Kiva kuulla susta. :) Et sä kovin paljon menettäny siinä Mammakeitaan kirppiksessä tavaran osalta... Kestoja siel oli ihan kivasti, mut muuten aika suppeesti. Luulin sen olevan isompi tapahtuma, mut ei sit ollukaan. Mehän käytiin sit myös siinä läheisellä kirppiksellä osa poruksta... Mä löysin hirmusen kasan vauvaleluja papukaijalle sieltä ja jätkälle sikamakeen krakan. :D

Onnea vielä kerran! :hug: Kyl se haamukin on plus. =)

Iltapuuron aika... Poistun. :wave:

Voi että, onnea kovasti VIB!!! Nyt on itselläkin sellainen olo, että voi kun K olis jo edes vähän isompi niin voisi sitä toista ruveta yrittämäään, tuntuu niin pieneltä tällainen yhden lapsen perhe...

Perjantainako sitä myllyn keikkaa ajattelitte? Meidän isi tulee just pe kotiin kymmenen päivän keikalta, en taida raskia lähteä saman tien shoppailemaan. Ei ole noiden lahjojenkaan kanssa vielä mitään hätää, ollaan Kerttu tytön kanssa menossa risteilylle vielä ennen joulua ja käväistään Tukholmassakin, eiköhän sieltä löydy lahjat ihan kätevästi.

Mut jos sitten seuraavalla viikolla tavataan siellä elokuvissa?

Mä en o koskaan leffassa vauvan kans käynytkään... Ois kyl kiva kokeilla, joten oon kyl messissä. Voihan sen jälkeen viel käydä kahvilla, jos siltä tuntuu.

Me täällä harjotellaan maidon juomista nokkapullosta... Laimeena litkuna menee jo vähän. Jos vaikka sunnuntaina vois lopettaa imetyksen, ainaki muitten ku iltatissittelyn osalta. Toivottavasti pojan oireilu sit loppuu... Muuten tää kaikki on aika turhaa.

No jo nyt on ... Julia on nukkunut TOSI hyvin tänään, vetäsi aamupäivällä yli kaksi tuntia ja nytkin nukkunut melkein samanmoisen pätkän.Ja mitä minä teen silloin kun olisi loistava tilaisuus nukkua että edes jotain jaksaisi kahdeksan jälkeenkin illalla - neulon, roikun tässä koneella ja paistan joulutorttuja! Melkein jo lupasin itselleni aamulla että tänään otetaan yhdessä likan kanssa päikkärit mut kun ei niin ei.Ja nyt on jo ihan turha mennä nukkumaan kun tyttö herää kuitenkin kohta nälkäänsä.
Argh!
Mutta tosiaan paistoin nyt niitä joulutorttuja ja söin heti lämpimiltään puoli peltiä :whistle: .Noh, kerrankos sitä nyt sitten ...
Käytiin eilen katsomassa asuntoa, Luolavuoresta.Oikein kivan näköinen ja huomattavasti järkevämpi pohjaratkaisultaan kuin tämä nykyinen.Ja tietysti rutkasti edullisempi.Tahdotaan oikeastaan vauvankin takia muuttaa pois tästä ihan ydinkeskustasta vaikka leikkipuistot ja muut on ihan vieressä täälläkin.Rauhallista seutua ja edullinen kämppä, kyllä me taidetaan muuttaa.
Mekin taidetaan sinne babybioon tulla mukaan jos budjetti silloin antaa myöden, eikai ne liputkaan nyt niin kalliit voi olla.Muistaakseni oli jopa inan verran halvempia kuin tavalliset iltanäytösten liput.
Mutta perjantaista ? Missä ja koska ? Ja mikä bussi sinne Myllylle menee paitsi nro. 10 ?

Tänään oltiin sit neuvolassa. Aamulla nukuttiin tosin pommiin ja herättiin vasta puoli tuntia ennen neuvola-aikaa. Ehdittiin silti ja oltiin muutama minuutti etuajassakin. Eikä meidän ulkonäöstä edes olisi osannut arvata tällaista äkkilähtöä. (Olen kyllä ylpeä nopeasta lähdöstä.) Hienosti oli tullut kasvua; paino 7870g ja pituus 64,5cm. Lonkat pyörivät normaalisti. Sydän ja keuhkot pitivät oikeita ääniä. Eikä löytynyt muitakaan "vikoja". ;) Kaikki siis hyvin. :) Lääkäri oli 10 min jäljessä aikataulusta ja koittivat sitä sit kiriä. Ei siis kovin kauaa siellä oltu. :|

Niin Vib, seuraavaks kun mennään jonnekin autolla, niin pääset kyllä kyydissä. En tullut sitä vaan viime lauantaina ajatelleeks. :ashamed: Asutaan kuitenkin ihan vierekkäin...

Mä luulen, et me ehditään perjantaina vasta 14.30 sinne Myllyyn. Onko liian myöhään? Jos on, niin voittehan te aloittaa kahvinjuonnin jo ennen meitä. :) Ja me tullaan, kun keritään... Babybioon me kyl tullaan. Pitäiskö liput varata etukäteen vai onko siellä tilaa muutenkin? Liput on 6,5e ja lipun mukana saa jonkun tuotepaketin. Pinkeänrouvan mukaan aiemmin ollut kaksplus ja jotain muuta. En muista enää, mitä.

Munkin tekis mieli joulutorttuja. Ainekset ostin aiemmin valmiiks, joten täytyy varmaan mennä tekemään. :)

Kiitoksia teille kaikille onnentoivotuksista!

Mä taas en meinannut saada poitsua ollenkaan nukkumaan tänään. Olen kyllä viime aikoina sinnikkäästi yrittänyt saada sen nukkumaan edes jonkinlaiset unet, kun muuten kiukkuaa niin paljon. No, äsken nukuttiin vierekkäin tunnin unoset :heart:

Me ei olla vielä torttuja tehty, mutta pipareita tehtiin iso läjä ja koristeltiin. Minä olin kirjoittanut yhteen Äiti, yhteen Isi ja yhteen Verner, niin sitten mies oli kirjoittanut yhteen Vauva :heart: Ihana :)

Me ollaan lähössä torstaina sukulaisiin Keski-Suomeen, joten perjantaina ei päästä mukaan. Leffaan vois kyllä tullakin:)

Mansikka, on teidänkin tyttö jo ihan hyvän kokoinen =) Menikö se mahapöpö sitten heti ohi silloin?

mekin kateltiin sillon myös Luolavuoresta asuntoja, ennen kuin tähän muutettiin, siis vuosi sitten. Tääkin on kyllä pieni, mutta tässä on hyvä pohjaratkaisu eikä tyhjiä nurkkia jää oikeastaan ollenkaan, neliöt hyötykäytössä siis:)

Me asuttiin aiemmin Kaskenkadulla, ja se oli kyllä tosi ei-lapsiystävällinen alue mun mielestä:)

mä en oo tommoses vauvan kans elokuviin jutusta ennen kuulukkaan, se vois olla kiva kokemus...

Miten te ootte noi tapaamiset aina sopinu et ooks te vaan sopinu jonkun ajan ja paikan, tai ooks te soitellu sitä ennen ja sopinu tai miten?

Nita ei tykkää yhtään ku oon täs koneel, siit on tullu niin seurankipee, on mul muuten kyl kiltti lapsi oon päässy helpol ainaki viel toistaseks :heart:

Yhteistyössä