Turkulaisia äitejä

Huomenta!

Voimia kaikille flunssasille ja Sssalla kiva kuulla, että pääsette pian kotiin.
Mä jo luulin aamulla, että nyt se flunssapahanen iski muhunkin, kun päätä jomotti heti herättyä. Mutta aamukahvin jälkeen totesin vaan, että se oli pelkästään mun kofeiiniriippuvuutta. Eilen en juonut yhtään kuppia kahvia, kun maito oli vanhaa enkä jaksanut vaivautua kauppaan hakemaan. Tänään on erhe korjattu, mennyt jo 3 kuppia :LOL: . Siis kahviin voi siis kanssa tulla riippuvaiseksi!

Aron makaa tossa lattialla ja kuuntelee Ellaa ja Aleksia, äiti saa hetken surffailla...kohta kutsuu päikkärit!

Sitten iltapäivällä kahville! Kiva juttu Lapanen kun tulette myös mukaan!
 
Elza Mul on ainaki hirvee kahviriippuvuus. Meillä ei ole ku pikku tilkka maitoa ja en ole aamukahveja viel saanu ja ihan kamalaa ja päätä särkee kans. Pitää vissiin lähtee etuajassa kahville ja juoda monta kuppii sitte keskustassa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Elza Mul on ainaki hirvee kahviriippuvuus. Meillä ei ole ku pikku tilkka maitoa ja en ole aamukahveja viel saanu ja ihan kamalaa ja päätä särkee kans. Pitää vissiin lähtee etuajassa kahville ja juoda monta kuppii sitte keskustassa =)
Ei tosi kahviriippuvaista mikään maidon puute estä! :D Mut kyllä on tuttua tuo kahvinhimo, varsinkin kun K oli ihan pieni, mulla oli iltaisinkin sellainen olo että ihanaa, saa mennä nukkumaan, kohta on aamu ja saa taas kahvia..! Että on se kyllä hyvää. Tässä äitiyslomailussa on töihin verrattuna vielä sekin hyvä puoli, että saa juoda hyvää kahvia, töissä on vaan sitä kamalaa litkua iänikuisella keittimellä keitettynä.

Me ei taidetakaan tänään tulla treffeille, isi on viimeistä päivää kotona ja touhuillaan sen kanssa. Tosin keskustaan ajateltiin suunnata, joten tiedä vaikka törmättäisiin...

Tervehtykäähän kaikki sairastavaiset, on se surkeaa katsoa kun pienellä on paha olla! Muistakaan valkosipulipussikonsti flunssaiselle!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
On pitänyt tää tänne monesti kirjoittaa. begemot et ole ainoa liiannuorennäköinen äiti. Ainaki tossa Itäharjun Prismassa kesällä yks kassa piti mua VAAN 11v. nuorempana ku olen :LOL: :LOL: :LOL: Raskaana siis olin sillon ja kaupassa miehen kanssa oltiin ja mä maksoin ostoksia ja siinä oli pari pulloo bissee miehelle ja tää kassa kysy multa paperit.. Ja olin siis silloin 29v. :LOL:
:LOL:

Jatkuvasti kyselevät kaikennäköistä. Esikoisesta eräs yrmeä matami kysäs että: Kai toi on sun pikkuveli :kieh: Tsiisös. Noh, voi olla mukavempaa näin, kuin että kymmenen vuotta toiseen suuntaan
 
Mäkin tulin tänne nopeasti kurkkaan ja näyttää tosiaan moni olevan kipeänä. Tosi kurjaa kyllä, kun pienet sairastaa! Paranemista ja jaksamista kaikille!

Me lähdetään tästä sinne Forumin suuntaan, kunhan tuo Kasper herää uniltaan. Hän taitaakin sitten olla joukon vanhin, kun me aletaan olla kohta jo "ylikäisiä" tähän ketjuun, kun tuo 12 kk tuli tässä kuussa täyteen :D

Vai, on täällä nuoren näköisiä äitejä... Multakin vielä muutama vuosi sitten kyseltiin aina papereita, kun vaikka Alkosta ostin viiniä tai johonkin ravintolaan pyrin sisään. Silloin se vähän jo ärsytti, mutta nyt ei olla pitkään aikaan kysytty missään ja sehän vasta koville ottaakin, että alkaako tää ikä tosiaan näkyä jo naamastakin :eek: ;)
 
Mulla on myös hauska juttu kerrottavaksi tähän liiannuorennäköinenäidiksi -keskusteluun. Viime talvena olin nousemassa linja-auton kyytiin ja tarjosin kuskille 2euron kolikon, kun en tiennyt hintojen nousseen. Sain rahasta takaisin ja menin istumaan. Jäin miettimään kuviteltua hintojen laskua ja kurkistin lippua nähdäkseni, mitä matka maksoi. No, minulle oli myyty lastenlippu! Olin aivan ihmeissäni. Enkä todellakaan ollut pukeutunut kovin nuorennäköisesti. Ikää minulla on 21v. En tiedä tarkalleen, mikä Turussa on lastenlipun ikäraja, mutta taitaa olla joku 13-14v (?). Enkä mielestäni näytä erikoisen nuorelta tai siis ikäistäni nuoremmalta. Kyseinen matkalippu on nyt hyvässä tallessa. :)

muoks: Olin siis silloin raskaana neljännellä kuulla. Sitä ei kuitenkaan vielä voinut huomata, koska olin varsin pienimasuinen koko raskauden ajan.
 
Kiitosta kaikille! Oli kiva nähdä. :) Taas tuli oltua tutussa kuppikunnassa, mut eiköhän tässä tuu vähitellen muihinki tutustuttua.

Oli muuten kiva reissu siinäkin mielessä, että vihdoin bongasin syyt pojan ikenien kutinaan... Ei oikein anna kattoo eikä näköjään meillä o kotona riittävää valoakaan. Siellä siis näkyy nyt ylhäällä oikea etuhammas JA oikea kulmahammas. Jännä nähdä kumpi tulee ekana läpi ja millon. :) On noita taas odotettukin...

*Muoks* Pinkee, kato yksärit. :)
 
Mua ei ole luultu enää muutamaan vuoteen nuoremmaksi, on nääs ikää jos sen verran -taidan näyttää ihan ikäiseltäni (parin kk:n kuluttua jo 34, apua).. onneksi en sentään vanhemmalta! Mutta muistelen et vielä piirun verran alle kolmekymppisenä kysyttiin minultakin kaupassa papereita jos oli alkoholia liukuhihnalla.. mutta se on mennyttä se. Nauttikaa te kaikki nuorennäköiset, kyllä sitä ehtii sitten "vanhettua"
=)

Sssalla: kiva kun teilläkin ollaan jo paremmassa kunnossa. Meilläkin Nuutti oli viime viikolla tosi kipeä, olin kans huolissani. Sai sellaisia kipuitkukohtauksia, yölläkin huusi silmät kiinni.. sain kuitenkin hereille eli meillä tilanne parempi. Ruokaa söi tosi vähän, mutta kuitenkin. On vieläkin limainen ja yskii, eli vaikka tuo esikko oliski ollu terve, oisin varmaan jättänyt kuitenkin kahvittelun väliin. Nopeaa parantumista kaikille flunssaisille!

Onko teistä kukaan käynyt MLL:n perhekahvila Marakatissa? Me käytiin syksyllä kerran, mutta rytmit ei sitten sopineet. Aamut oli näiden kahden kans yhtä hulinaa ja esikko nukkuin ip:n. Nytkun rytmi taas muuttunut, ajattelin mennä tämän ryhmä rämän kans sinne joku aamu. Ois vähän vaihtelua arkeen ja puuhaa esikoiselle.
 
Kiitos kahvitteluseurasta ja Elzalle myös Hyvelä-infosta :D

Ja muutama väärinkäsityskin kai korjaantu lähtiessä!?

Ella on nyt sit ollu puol kuudesta asti oikeestaan hereillä. Kaupassa käytiin niin nukku n. 15min. Tuolla se nyt on äijän sylissä, vähän rauhottu. Äsken vaan huusi oikeen kunnolla, väsynyt pikkulikka.

Eipä ole Marakatissa tullu käytyyn.

mansikka Mun yks kaveri, täyttää tänä vuonna 28v. niin, siltä tossa pari vuotta sitte kysyttiin varmaan aina bussissa et lapsi vai aikuinen eikä todellakaan ole mitenkään niiiiiiiiiiiiiiin nuoren näköinen..

Mut kaippa tota ikää nykypäivänä on vaikeeta arvioida..Mä ainaki töissä aina veikkaan väärin asiakkaiden iän..

iltapalana kahvia ja karkkia :LOL:
 
Jiihaa! Meillä Otava vihdoinkin keksi, että kääntyminen on ihan kivaa, eipä siihen menny kun 6,5kk... Onneks samantien oppi sitten kääntyy takasin selälleen, ettei tule kiukku kun joutuu mahallaan tököttämään. Ja kun oikeen ähisi ja puhisi, niin pääsihän sitä peräti eteenpäinkin :D - siitä se lähtee, kohta mä en muuta teekään kun mietin, että kumman poitsun perään ensiks juoksis... :whistle:

Mä voisin kanssa liittyä "liian nuorten näköisten" joukkoon. Mulle on käyny melkist samalla lailla kun mansikalle - olin 22v. kun kuski löi mulle lastenlipun bussissa kyselemättä kouraan (ikäraja oli sillon ainaskin 14).
Alkossa kysyttiin viimeks papereita vuos sitten vappuna: olin aika näkyvästi raskaana, ostin holittomia tuotteita ja ikää sillon viittä vaille 28.
Ärsyttävämpi juttu sattui kun esikoinen oli vuoden vanha. Eräs tuikituntematon vanha mies tuli kaupungilla sanomaan, että "Sinä olet kyllä liian nuori äidiksi". Aloin sitten kyselemään että minkäs ikäisenä herra oli itse omansa saanut - kävi ilmi että nuorempana kuin minä. Kysyin vielä, että minkä ikäinen sitten olen - 17-vuotias, kuulemma. No eipä menny kun 10 vuotta pieleen... Ja enivei: mitä se kellekään kuuluu, vaik oisinkin ollu 17 tai mitä se tollanen "sinä olet liian nuori" taivastelu edes auttas.
Mitä siihenki pitäs sanoa? "ai jaa, no niinpäs olen, hyvä kun kerroit - saako tän vielä perua?" Vai? :whistle:

No mut joo, kiva lukea, että teillä Sssalla voidaan paremmin.
Miltä toi ens viikko näyttäs teillä täälläpäin maailmaa asuvilla? :wave: (ulkoilun suhteen)
 
:LOL: nuorukaiset. Ennen lapsia multa on kysytty papereita kerran (siis kaiken kaikkiaan hurjan varhaisteini-ikäni sisällyttäen). Näköjään mitä pidempään on kotona lasten kanssa, sitä nuorempana pidetään. Siltä kyllä tuntuukin, päivät menee lukien satuja ja puhuen Gaagaabibibbuu.. Vieläköhän nämä aivot tästä saa ihan opiskelu- ja työkuntoon :whistle:
 
Sssalla ja Ninniliina: Meille sopis ma tai ke ens viikolla. Ninniliina, laitoin sul yv:tä! :)

Ootan jo innolla huomista... Mä oon meikkikutsujen emäntänä ja lähetään likkojen kans viihteelle... :p Isukki ja tytöt lähtee evakkoon anoppilaan, kun mamma remuaa kotona! :D
 
Hipkukka: tänään juuri katoin et on uikkareita tullu kauppoihin. prismassa, lindexillä,hm:ssä ainakin oli :)

Missä käytte vauvauinnissa?

Meillä Ilona kasvaa kovaa vauhtia. Ensi viikolla tulee 6kk täyteen..kauheeta,kun aika menee nopeaan! Alhaalla meillä on kaksi hammasta ja nyt tehään uusia. En ole ihan varma,mutta taitaa tulla alas takahammas. Ilona sai eilen uuden prinsessa- patjan pinnasänkyynsä ja eilen illalla nukahti omaan sänkyyn :) Äitillä oli vaan outoa nukkua yksin sängyssä,kun mieskin oli ulkona. Oli liikaa tilaa :LOL:

Mutta nyt leikkimään Ilonan kanssa! Mukavaa viikonlopun jatkoja kaikille!! =)
 
Mulle käy myös viikolla 7, mut mielellään ei torstaina... Tekisin mieluusti jotain kivaa miehen kanssa, kun on saikulla sillon. Taitaa kyllä poika päästä mukaan, kun lapsenvahtia ei taida olla saatavilla. Eli siis ystävänpäivää vietän mielelläni perheeni kanssa. :) Olisko keskiviikko hyvä? Vois sillon kahvitella tota ystävänpäivää sillai ennakkoon. :)
 

Yhteistyössä