Turhaa, mutta silti ärsytti äitini kommentti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Puhuin äitini kanssa puhelimessa ja hän mainitsi jotain, että ilmeisesti siskopuoleni (17v) seurustelee taas erään pojan kanssa. Ovat eronneet ja palanneet pian takaisin yhteen jo tiäs miten monta kertaa. En tiedä syitä heidän eroonsa,mutta facebookista sen aina näkee. Sitten puolisalaa aloittavat taas uudelleen ja taas eroavat. Äitini tätä hämmästeli, että taas ovat yhdessä.

Sitten velipuoleni (19v) erosi myös tyttöystävästään ja puhelun aikana kävi ilmi, että ovat myös palanneet yhteen. Olivat siis erossa viikon ja taas uudelleen. Ero johtui kuulemma veljeni pettämisestä.

Minä sitten vain tuumasin äitini juttuihin, että on se ihmeellistä pelaamista edestakas koko ajan. Siihen äitini sanoi, että "no on siellä teidänkin suunnalla pelattu..." Sanoin heti takaisin, että kyseessä on HIEMAN eri asia. Me meinasimme 15v yhdessäolon jälkeen mieheni kanssa erota. Taustalla oli mm. mieheni pettäminen 2v aiemmin. Haimme tosiaan eroa, mutta emme edes muuttaneet lopulta erilleen kun päätimme alkaa setviä asiaa vielä pohjamutia myöten. Ja tuosta siis jo kaksi vuotta ja yhdessä ollaan.

Jotenkin todella pisti nyppimään, että vertasi meidän pitkää liittoa teinien pelleilyihin.

Turhaa joo, mut pakko purkaa johonkin.

[QUOTE="alkup";26482062]Oliko sun mielestä tosiaan sama juttu ja aiheellinen kommentti toi? Ja etenkin, kun äitini se aloitti tuon asian vatvomisen, että minkä ihmeen takia ne teinit pelaa tommosta edestakas touhua.[/QUOTE]

No sama juttu siinä mielessä että itsekin olette olleet eron partaalla, vaikka teidän "pitäisi" olla viisaampia ja vanhempia, ainakin sun teorian mukaan kun kerran toisten erot johtuu "teiniydestä" :) sen sijaan kommentin aiheellisuudesta en nyt tiedä, turhaa tuollaista on kenellekkään tokaista, oli sitten teini tai ei. Mutta typerää on kauhistella muita asioista mitkä on kuulunut omaankin elämään.

[QUOTE="vieras";26482085]No sama juttu siinä mielessä että itsekin olette olleet eron partaalla, vaikka teidän "pitäisi" olla viisaampia ja vanhempia, ainakin sun teorian mukaan kun kerran toisten erot johtuu "teiniydestä" :) sen sijaan kommentin aiheellisuudesta en nyt tiedä, turhaa tuollaista on kenellekkään tokaista, oli sitten teini tai ei. Mutta typerää on kauhistella muita asioista mitkä on kuulunut omaankin elämään.[/QUOTE]

Edelleen minusta ei ole sama asia. Ei vekslattu eikä alettu tehdä eroa yhtäkkiä jostain pikkujutusta. Pettämisestäkin oli siinä kohtaa jo reilu 2v. En näe siis mitenkään verrannollisena asiaa. Eikä se kai mun viisautta vähennä, jos pettämisen jälkeen alan miettiä että jäädäkö vai eikö.

[QUOTE="alkup";26482104]Edelleen minusta ei ole sama asia. Ei vekslattu eikä alettu tehdä eroa yhtäkkiä jostain pikkujutusta. Pettämisestäkin oli siinä kohtaa jo reilu 2v. En näe siis mitenkään verrannollisena asiaa. Eikä se kai mun viisautta vähennä, jos pettämisen jälkeen alan miettiä että jäädäkö vai eikö.[/QUOTE]

En mä mitenkään väheksy teidän eroa tai sun viisautta, vaan sitä että kuvittelet että toisten erojen syyt on jotenkin vähäpätöisempiä ja typerimpiä kuin sinun ja miehesi ero.

No sitä minä en ymmärrä että erotaan kahden vuoden jälkeen pettämisestä, mutta veljesi akka teki oikein kun pisti pihalle heti. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

[QUOTE="vieras";26482154]No sitä minä en ymmärrä että erotaan kahden vuoden jälkeen pettämisestä, mutta veljesi akka teki oikein kun pisti pihalle heti. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.[/QUOTE]

Siis miksi et tajua? Pitääkö siis pettämisen selvittyä ilmanmuuta heittää hanskat heti tiskiin? Eikä se pettäminen ollut kuin yksi syy, sen jälkeen kasaantui muutakin. Ja mehän siis emme eronneet missään vaiheessa.

eihän tuollaista kommenttia ole kiva saada, laittaa tuntemaan varmaankin, että äiti jotenkin väheksyy tekemäänne työtä. toisaalta jos sulla on mitanottotaipumusta kovasti, niin ehkä äiti ei viitannut tuohon asiaan ollenkaan vaan halusi vain toppuutella, ilmeisen typerästi kylläkin.

Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Ap on miettinyt tilannettaan ja lopulta selvittänyt ongelmat eikä ole pikaistuksissa poukkoillut mihin sattuu. Sen sijaan hänen sisaruksensa ovat toimineet täysin ilman harkintaa ja pikaisesti ja on tosiaan pelleilyä.

Mä olisin varmaan itse todennut pelaamiskommenttini jälkeen, että "niin no joo, ollaan mekin pelattu".

Sillä niinhän se on.

Ja aika ajoin mulle käy niin, että totean jotain ääneen, ja sitten tajuan itse ns. syyllistyneeni ihan samaan joskus. Ja ehkä siitä oppinut jotain.

En nyt ihan heti keksi, miksi pitäisi loukkaantua äidin totuudenmukaisesta kommentista. Ehkä hieman eri asia, mutta ihan sama asia silti.

No
Joo, aika veemäinen kommentti. Paitsi että ihan eri asia, jos kerran mietitään eroa jatkuvan säätämisen sijaan, niin nyt ei jokatapauksessa ollut kyse sinusta, joten turha kommentti.

Niin minähän en alunperin edes puhelussa päivitellyt noita sisaruksiani ja heidän touhujaan vaan ikäänkuin loppujenlopuksi peesasin äitini puheita. Hän sitä siinä moneen otteeseen vatvoi ja lopulta totesin vain itse ääneen jotain, että on se nyt sitten ihme pelaamista. Sitten äitini syöksyi minua vastaan, vaikka hän oli se joka aloitti asian. Minä kuittasin asian vain sillä että minusta ei ole todellakaan sama asia.

Ihme kommentointia muuten.. heikko itsetunto tai vaikea ihminen. No en todellakaan ole kumpaakaan, mutta tekipä mieli nyt purkaa asiaa tänne. Ja kun minusta tosiaan mitään 2kk suhteita ei voi verrata pitkään liittoon, jossa ollaan naimisissa ja on lapsia.

Ehkä mua pännii tämä senkin takia, kun samassa puhelussa äitini lättäsi siskoni hääsuunnitelmia. Päivitteli, että miksi ihmeessä pitää laittaa niin paljon rahaa yksiin häihin ja jos hän vielä menisi naimisiin niin ihan vain hiljaisesti maistraatissa jne. Siskoni on siis 22v ja menossa vuoden päästä naimisiin eikä suunnittele mitään suureellista vaan ihan ns. normihäät ja mahd. pienillä kuluilla liikaa pröystäilemättä, mutta toki ne maksaa. Pitopalvelu etenkin.

Kun me menimme naimisiin niin äitini mollasi pukujen hintoja ja sitä ettei mitään järkeä laittaa sellaista summaa yhden päivän pukuun. Minun pukuni maksoi lopulta 200e plus noin 30e ompelijalle. Kului reilu vuosi ja äitini meni yllättäin naimisiin ja hupskeikkaa sekosi ja osti mm. melkein 500euron mekon jne. Silloin sanoi mulle, että ei voinut tietää miltä se tuntuu. No ei varmaan, olihan se kuitenkin vasta kolmas kerta kun meni naimisiin. Nyt on siis eronnut ja nyt moitinnan kohteena siskoni hääkulut. Ja ne on siis siskoni ja hänen miehensä kuluja, ei äitini kuluja. :D

Yhteistyössä