J
Jatkuvasti hullu
Vieras
Sairastin masennuksen, josta olen hiljalleen alkanut kuntoutua. Työkykyni on tullut takaisin ja jaksaminen parantunut. Pystyn tekemään kotihommani itkemättä ja lepäämättä. Lukemaan kirjaa niin, että muistan siitä jotain. Organisoimaan päivääni ja viikko-ohjelmaani. Pystyn kulkemaan julkisilla kulkuvälineillä pelkäämättä saavani loisia penkeistä tai saamatta paniikkikohtausta tungoksesta. Mieliala on parempi, eikä ajatukset pyöri enää itsemurhassa ja fyysisessä itsensärankaisemisessa. Mieleeni ei nouse kamalia muistoja pitkin päivää, ne ovat jossain piilossa nyt. Olen siis parantumisen tiellä.
Nyt kuitenkin tunnen itseni tavallaan osittain tyhjäksi. Laastaroiduksi sieluksi, joka on kasattu vähän miten sattuu. Puolet osista puuttuu. Tuntuu, että ne syyt, joiden vuoksi sairastuin ovat edelleen ratkaisematta ja hyväksymättä täysin. Tuntuu, että olen taas lepotilassa, samassa missä ennen uudelleen sairastumistakin. Minä en ole saanut rakennettua itseäni taaskaan.
Psykoterapiaan haen, mutta entäpä jos en siihen tukea saakaan. Miten sitten hoidan itseäni?
Nyt kuitenkin tunnen itseni tavallaan osittain tyhjäksi. Laastaroiduksi sieluksi, joka on kasattu vähän miten sattuu. Puolet osista puuttuu. Tuntuu, että ne syyt, joiden vuoksi sairastuin ovat edelleen ratkaisematta ja hyväksymättä täysin. Tuntuu, että olen taas lepotilassa, samassa missä ennen uudelleen sairastumistakin. Minä en ole saanut rakennettua itseäni taaskaan.
Psykoterapiaan haen, mutta entäpä jos en siihen tukea saakaan. Miten sitten hoidan itseäni?