Tuplarattaat vai seisomalauta sisaruksille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mielestäni tarvitse enää hommata tuplarattaita.Mieluummin se seisomalauta tai polkupyörä.Harva 3-vuotias enää edes istuu rattaissa.Itse en ainakaan enää käyttäisi sen ikäisellä.

Itse en jaksaisi sitä, että isompi lähtee seikkailemaan omille teilleen esim. kaupassa, joten meillä on tuplat, ikäero oli 2,5v. Kokeiltiin seisomalautaa, mutta kun cittarissa neiti lähti juoksentelemaan niin muutama kerta riitti :( (eikä tarvitse mitään kasvatusvinkkejä antaa) ... ihan makuasia totta kai on, mutta kyllä 3veen pyöräily voi olla melkoista vielä, joten ..

meillä ikäeroa 1v11kk ja aika turhat oli nuo tuplat.. alkutalven ja kevään käyteltiin mut nyt ei oo tarvittu ensinkään niitä kun isompi jaksaa kävellä jo ihan hyvin vaikka käydään koiran kanssa lenkillä..välillä kuitenkin istuu niissä..

Sen veraan ovat eri ikäisiä ett painoeroakin varmasti on!
Suosittelen siis mnäkin pyöräilyn opettelemista tai seisomalautaa..
tosin useammalta olen kuullut että se lauta on hirmu epäkäytännöllinen!

Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Sen veraan ovat eri ikäisiä ett painoeroakin varmasti on!
Suosittelen siis mnäkin pyöräilyn opettelemista tai seisomalautaa..
tosin useammalta olen kuullut että se lauta on hirmu epäkäytännöllinen!

mun mielestä hirmu hyvä :)
meillä on brion, kulkee lumessa ja korotukset menee kuin unelma.

Täytyy korjata vielä sen verran, että yhden tutun 3v lapsi kyllä jaksaa tehdä jo monen kilometrin lenkkejä. Eli on varmaan lasten fyysisessä kestävyydessäkin eroja. Mutta jos haluaa kovavauhtisen ja pitkän lenkin tehdä, niin ehkä varmempi valinta hankkia pienelle vielä kulkuapua.

Meillä ikäeroa tulossa 2v 7kk ja päätin etten aio ostaa enää tuplia, seisomalaudalla mennään vaikka koirakin lenkitettävänä. Esikoinen on reipas ja vilkas, katsotaan sitten jos heittäytyy ihan mahdottomakasi josko sitten ostaisi mutta ensin katsotaan ilman. Ei viitsi tuhalat rahojaan enen kuin tietää tarvitseeko todella.

ekan ja tokan väli on 2,5 vee, meillä oli seisomalauta vaunuissa vähän aikaa. tosin, en ookkaan mikään kilsojen vaunukävelijä-tyyppi. kolmannen ja neljännen väli 1v 4kk ja tuplat tarttemme.

Meidän likoilla 2 vuotta ikäeroo, eikä ikinä edes harkittu tuplia tai lautaa. Tolta nuoremmaltaki on jo jääny rattaat pois jo ajat sitte, joten kävellen mennään, kunhan mennään lasten jaksamaan tahtiin.

Sen verran vielä tarkennan että vauva syntyy talvi aikaan joten sillon toi pyöräily on todellakin pois suljettu 3 vuotiaalta. Ja lenkit on siis todellakin useamman kilometrin mittaisia ja päivittäin.... meillä on iso koira joka tarvii paljon liikuntaa. Tiedän kyllä että 3v jaksaa jo kävelläkin aika hyvin, mutta jaksaako ihan niin paljon kun tarvis

meillä jos tärppää vauvan teko nytten tässä kohta puoliin, tytöllä on ikää vähintään 2,5v ja mietin seisomalautaa, luulempa että tuplat on aika turhat ainakin meidän kohdalla, tyty on menevä persoona :D

Meillä tulee pienimpien ikäeroksi 2v6kk ja hankin tuplat, koska käydään usein kaupungilla kaupoilla ja asioilla kävellen. En halua juuttua kotinurkkiin..
Seisomalaudasta tuo karkaisi sekunnissa eikä kävelystä tule mitään kun matkaa on melkein 3km yhteen suuntaan.

en ostaisi minäkään. meillä on ikäeroa vähän reilu 2v ja tarvittaessa vauva nukkuu kantoliinassa ja esikoinen vaunuissa. tosin hyvin harvoin esikoinen edes suostuu rattaisiin vaan kävelee tai on laudalla mieluummin.

Yhteistyössä