Tuplarattaat, jos lapsilla 2,5-3 v. ikäeroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja valinnasta kii:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Oudolta tuntuisi jos tarvetta olisi. Meillä 1v5kk lapsi joka kävelee kyllä kilsan leikkipuistoon ja takaisin ja marketissakin nykyään yleensä koko reissun. Kaupungilla oon pitänyt turvallisuussyistä pääosin rattaissa vaikka kävelis sielläkin koko ajan. Laudalla tuo ei viihtys yhtään.

Kaikki lapset ei tykkää kävellä pidempiä matkoja. ;)

Niin ja sitähän kannattaa pönkittää nostamalla aina rattaisiin tai laudalle!
Hitsi vie, ei kai sitä tarvii joka hetki kysellä miten pikkuprinssiä sais tänään passata. Ei aikuisetkaan kävelis tai menis bussilla vaan tilais limusiinin jos sais valita ;)

Sääli sinun tyrannin lasta jonka on pakko kävellä vaikka ei jaksaisi kun esim. kasvukipujen kipeyttämiin jalkoihin sattuu. :(
Lapset kun eivät ole aikuisia, turha rinnastaa.
Ja kuka sanoo että kaikki aikuiset valitsisi limusiinin..?

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Mä oon miettiny että ostettais tuplamatkarattaat, koska alle 3vee ei kuitenkaan kauaa jaksa esim. kaupungilla kävellä. Ja sit seisomalauta noihin jo olemassa oleviin yhdistelmiin. Tosin meille ei oo vielä toista tulossa ja eka jo 1v7kk, mutta yritystä löytyy...

Jos porukalle reissaatte niin miksei kahdet matkarattaat, meillä oli molemmilla omat rattaat kun koko perhe reissasi. :)
Ja lähimaastossa riittää varmaan seisomalauta?

Koska tulee tilanteita että olen yksin liikenteessä. Miehellä paljon ulkomaankomennuksia yms. Kaksia rattaita olisi hankala yksikseen työntää.

Joo, olisihan se hankala joo.. :headwall:

Meillä lapsilla tulee ikäeroksi 2 vuotta ja meillä on koira jonka kanssa kuljen 3-5 km lenkkejä niin en voi kyllä ajatella, että 2 vuotias kävelisi päivittäin noin paljon + vielä useamman kerran päivässä.
Olen myös ajatellut tuplien hankkimista. Toinen vaihtoehto olisi seisomalauta, mutta jotenkin nuo tuplat tuntuu paremmalta, koska jos vaikka tulee kaatamalla vettä niin pääsee sinne vaunuihin sadesuojaan, ettei tarvi siinä laudalla seisoa.
Ja epäilyttää myös, että meidän vilkas esikoinen ei siinä laudallakaan viihtyisi.
Rattaisiin sitten taas on tottunut, koska koiran kanssa lenkillä on rattaissa koko pienen ikänsä jo istunut.

No, meillä oli ikäeroa 1v5kk ja tuplilla mentiin tietenkin alussa. Esikoisen täyttäessä 3v siirryttiin kuomuihin ja seisomalautaan. Silloin vasta alkoi sujua hänen kanssaan laudalla kulkeminen (sitä ennen karkaili ja jouduin usein sitten kantamaan loppumatkan kainalossa, eli tuplat tuli aina otettua matkaan, jos jonnekin oikeasti piti päästä). Mutta edelleen (esikoinen nyt 4v) tehdään välillä niin, että esikoinen istuu rattaissa ja kuopus seisoo laudalla. Ja siis kuopuksella tuo laudalla kulkeminen sujui jo mukavasti silloin 1v7kk:na, jolloin luovuttiin tuplista... Joten ehkä, jos kuopus ei olisi vielä silloin kävellyt/seissyt hyvin, kun esikoinen täytti 3v (eli jos lasten ikäero olisi ollut suurempi ;-), oltais käytetty tuplia pidempäänkin.

Kaveri hankki, kun ikäeroa tuli 3 vuotta ja samoin tekisin itsekin (meillä siis samanikäiset lapset, mutta meillä vain yksi). Kuljetaan pitkiä matkoja kävellen, emmekä kumpikaan näe tarpeelliseksi vaatia 3- vuotiaan kävelevän esim. 3km kerhoon ja parin tunnin kuluttua sieltä takaisin. Lisäksi meillä on molemmilla lapset, jotka nukahtavat helposti rattaisiin ja esim. shoppailureissut sujuu kätevästi, kun lapset ottavat päiväunet rattaissa (nukkuvatkin paremmin kuin kotona sängyssä). Mutta kyllähän se on ihan perheen omista tarpeista ja toimintatavoista kiinni tarvitseeko.

Tähän voit vastata oikeastaan vain itse AP.

Tarpeita on niin erilaisia ja niin on lapsiakin.

Mieti miten pärjäisit ilman tuplarattaita, ja miten ilman niitä. Ja onko siitä jotain haittaa että ostat tuplarattaat(=rahaa ei ole, tilaa ei ole tms.) Ainahan voit kokeilla ilman tuplarattaiden ostamista, tai ainahan ne voi myydä pois jos ostatkin..

Meillä keskimmäisillä lapsilla oli ikäeroa 1v.11kk, ja ostin tuplat, koska liikuttiin neuvolaan, kauppaan jne. kävellen pitempiäkin matkoja, ja ei tuo ~2v. jaksanut niitä kävellä. Kun tuli n.2,5v. jaksoikin kävellä ja siirtyi kävelemään, seisomalauta oli pidemmillä matkoilla mukana varmuudeksi.

Nuorimmilla tulee nyt ikäeroa 1v. 7kk ja pakko on ostaa taas tularattaat, vaikkakin nyt on paljon liikuttu autolla.. Tyttö kyllä kävelisi vaikka 5km.. mutta ei sinne suuntaan minne minä tahdon... joten en ala raivopäätä kantelemaan kainalossa ;)

Yhteistyössä