Tuplamammat 2013-2014

Onnea hurjasti Tipetsu!:)

Meillä tuli tänään 4kk täyteen, aika tosiaan menee hurjaa vauhtia! Sen kunniaksi oltiin ekassa vauvauinnissa. Molemmat tykkäsivät kovasti.:) vähän suihkuhuoneen äänet hirvitti mutta itse uimisesta selvästi nauttivat. Toivottavasti pysyttäisiin terveinä niin voitaisiin jatkaa säännöllisesti.

Muutenkin kaikki ihan mallillaan täällä. Aika erilaisia suosituksia taitaa eri paikoissa olla noista kiinteistä. Meillä siis suositeltiin kiinteiden aloitusta jo 4kk lähellä vaikka ei keskosia oltukaan, vaan pienipainoisia(alle2500g). Vaikka ovatkin kasvaneet tosi hyvin ja nyt ollaan ihan normikäyrillä. Katsotaan nyt milloin aloitellaan..

Talvi tosiaan tuli, saa nähdä kauanko kestää..mun puolesta saisi tulla jo kevät.:)

Elmeriini ja tytöt 4kk
 
Kaikilla kolmella lapsella on korvatulehdus :( Lääkäri epäili rs-viruksen jylläävän. Tytsyllä oli eilen korvakuumemittarilla mitattuna 39. Kumpikin syö vähän nihkeästi ja yskä aiheuttaa monesti oksupuklut. Varsinkin tytsy pitäis saada syömään enemmän. Pitänee tarjota vaan useammin pulloa ettei tarvis lähteä päivystykseen hakemaan lisäravintoa :/ Esikoisen lääkekuuri alkoi eilen ja on jo parempi. Syöminen on vaan melkoista taistelua. Tuplien kuuri alkoi tänään ja toivottavasti huomenna ruoka maistuis paremmin. Minkähän verran tota ruokaa pitäis saada upotettua vauvoihin? Vielä on vaippa ollut märkä ja kakkaakin on tullut.

En muistanutkaan kuinka stressaavaa vauvojen sairastaminen on.

Pohjoistuuli ja A&N 3kk 1vko
 
Pohjoistuuli toivottavasti kuuri alkaa auttaan ja syöminen helpottuu. En osaa sanoa kuinka paljon kipeenä pitäis sitä maitoa saada menemään. Jos ton verran on kuumetta, niin kyllä sitä nestettä ainakin tartteis enempi ku terveenä. Kai se märkä vaippamittari on ihan hyvä. Ja yleensä lääkkeet vie oireet aika nopsaan pois, että jos tänään olis sitten jo helpompaa :)
 
Täällä alkaa olla taudit voiton puolella. Eilen meni maitoa jo melkein entiseen malliin. Soitin eilen vielä sellaseen terveysneuvontaan ja sieltä kertoivat, että jos vauva söis vaan jotain 200-300 ml per päivä, niin sit pitäis olla huolissaan kuivumisesta. Meillä meni maanantaina jotain 650-750 ml per nuppi.

Meillä ollaan totuttu jo aika hyvin siihen, et noi vauvat nukkuu tällä hetkellä hyvin. Menivät eilen nukkumaan joskus 22.30 ja tyttö alkoi heräillä joskus vähän ennen seitsemää. Mies siinä sitten aamulla ihmetteli, et kuinkas se nyt noin aikaisin heräsi.. No, onko tuo kumma, kun nukkuivat kuitenkin sen kahdeksan tuntia putkeen :)

Itelle on ihan ok herätä jo tuossa seiskan aikaan. Siinä jää sit vähän enemmän aikaa touhutakin jotain jo aamupäivällä. Eilen kun heräsivät vasta ysiltä, niin jotenkin koko päivän rytmi menee sekaisin.

Tyttö on alkanut leikkiä enemmän. Tykkää melskata puuhamatolla niiden roikkuvien lelujen kanssa. Samoin sitterin lelukaaren kanssa. Neuvolan hymynaama irrottaa yleensä aika kivat hymyt. Hän on muutenkin se liikkuvaisempi. En tiedä et vaikuttaako se, et on aika paljon sirompi rakenteeltaan.

Poika taas on enemmän sellanen tarkkailija. Sillä on taas puuhamatolla yritystä kääntyä selältä masulle. Vyöryttää massalla :)

Kumpikin syö sormia/nyrkkejä, kädet on jo aukikin. Kumpikin hymyilee, poika vähän nauraa (=höhöttelee). Toistaiseksi ei oo vielä käännytty.

Aurinko paistaa :) Esikoinenkin meni eilen jo päiväkotiin. Oli ollut kiva leikkiä muiden kanssa :)

Pohjoistuuli ja A&N
 
Täällä hulinoita riittää,esikoinen vaatii huomiota ja ottaa sitä vaikka väkisin..mutta näistä kirjotan joskus paremmalla ajalla. Pari kysymystä kuitenkin ois:

Sektiolla synnyttäneet miten runsasta jälkivuoto oli ja kauanko kesti? Mulla alkaa runsastumaan näköjään,varsinkin jos tullu puuhailtua ja liikuttua enempi..normaalia? Esikoisesta ei kestäny varmaan viikkookaan ja olin niukkuudesta huolissani..

Ja sit ei-ällö juttu


Bumbleridet omistavat,sattuuko kellään olemaan brion turvakaukalot? Me mietitty bumbleja ja kun on nuo brion kaukalot,niin etitty tietoo saako ne bumbleihin kiinni. Parista blogista sit löytäny juttua että ne menis niihin,mutta sitä en tiedä millä ne kiinnitetään?! Ei nyt viittis uusia kaukaloita alkaa ostamaan tän takia..


Pojat on kyllä ihania ja niin erinäköisiä että väkisin mietin miten kaksoset voiki olla niin erinäkösiä :) Herra A mun näkönen,sirompi kasvoinen punertavalla tukalla ja kippuranenäinen,kun taas Herra B isin näköinen,tumma ja rotevampi :heart:
Syövät erittäin hyvällä ruokahalulla ja samalla tahdilla kakkaavat,mikä meinaa ollahieman turhauttavaa. Hiki hatussa syötät maraton-syöttöjä tissistä ja pullosta korviketta tai tissimaitoo, ja kun luulet vauvan olevan täysi ja laitat sänkyyn,tärähtää vaipassa. Vaihdat vaipan ja tadaa -silmät selällään tuijottaa nyrkkiä hamuillen,että eikös sitä syötäs jo..tämä siis yöllä ja molemmat! Päivällä nukkuvat helposti 4h putkeen ja syövät ja nukkuvat,välillä turahtaa mutta yöt hulluja.

Mun tekis niin kauheesti mieli karpalolonkeroo ettei mitään rajaa,himotti jo raskausaikana..:ashamed: Miten nopeesti ootte sauna siiderin tms. juoneet synnytyksen jälkeen? Pumppaan tosiaan pulloihin omaa maitoa,sitä yöllä helpompi antaa kun molemmat nälissään yhtäaikaa,niin sinänsä sen yhden vois varmaan juoda..? Vai oonko ihan kauhee äiti?!


-Tipetsu ja pojut 8vrk-
 
Äh, en oo tänne vähään aikaan ees kattonu kun tuntuu et täällä on niin hiljasta, fb:ssa tulee hengailtua enempi. Kirjottelen nyt pikasesti ja koitan paremmalla ajalla uudestaan mutta täällä voidaan edelleen hyvin, mitä nyt pieni flunssa kiusaa.

Tipetsulle onnea! Kyselit uskallatko yhden lonkun ottaa. Imettäessä alkoholia menee maitoon yvtäpaljon kuin vereen. Tuleekos lonkusta periaatteessa johonkin 0,5 promillen humalaan...? mikä tarkottaa siis, että sulla on veressä (ja rintamaidossa) 0,5 tuhannesosaa alkoholia, jos vauva juo 100 ml maitoa saa hän 0,05 ml alkoholia - siitä ei pitäis vielä suurta vahinkoa aiheutua. Jotku ottaa nollalinjan. Alkoholista sanotaan, että itse alkoholia suurempi riski on vanhemman humalainen käyttäytyminen (humalassa esim helpommin voi kierähtää vieressä nukkuvan vauvan päälle mutta sitten saa olla juonu jo vähän enemmän kuin yhden siiderin). Eli etköhän sä sen saunasiiderin voi ottaa, jos kovasti tekee mieli :)

T. Maibei ja tytöt 3+ kk
 
maibei Siis joo,toki mä nuo tiedän että alkoholi erittyy äidinmaitoon jne. eikä mulla ole tarkotus juoda ja imettää yhtäaikaa tai ees saman yön aikana...Yyh,tunnenpa itteni nyt huonoksi äidiksi (taas..) kun ees kirjotin koko lonkku-jutusta :ashamed:


Mutta kertokaas tuosta jälkivuodosta,vuodanko mä kuiviin? Kipuja sen kummemmin ei oo tai pahaa hajua eikä kuumetta..
 
Tipetsu, voi älä nyt itseäsi huonoksi äidiksi tunne! Pieni hemmoittelu on sallittua, että tästä hullunmyllystä delviää ;)

Mulla oli esikoisesta sektiosta jälkivuotoa varmaan jonkun kuukauden. Nytkin oli aika pitkään mutta vuoto paljon niukempaa kuin viimeksi. Lapsivuodeosastolla asiasta kysyin ja sanoivat että vaihtelee tosi paljon, toisten mielestä alatiesynnytyksen jälkeen on enemmän vuotoa. Muista, että jos joku asia mietityttää niin voit vielä soittaa sinne lapsivuodeosastolle tai äitiysneuvolaan. Lapsivuodeosastolla on hyvä tietämys synnytyksen jälkeisistä vaivoista!

Maibei
 
Heippa,

Tuohon jälkivuotoon, itsellä kesti melkein 2kk, mutta mullahan tulikin kohtutulehdus perään. Vuoto oli runsasta varmaan kuukauden, sitten tosiaan jos tulee kipuja tai hajua, niin tarvii huolestua. Mulla tuli pikkuhiljaa kasvavat alavatsakivut ja sitte ne oli jo niin sietämättömät että ei ollu vaihtoehtoja kun lähteä takaisin sairaalaan. Mutta sitä ei tarvinnut enää arvuutella että onko normaalia, sen verran kipeäksi tuli.

Hyviä vointeja ja tsemppiä!

Elmeriini ja tytöt
 
Mulla oli sektion jälkeen jälkivuotoa aika pitkään, ehkä kuukauden. Välillä tuntui, et väheni, mut sit taas seuraavana päivänä tulikin enemmän. Sanoisin, et tällä kertaa tulu enemmän kuin alatiesynnytyksen jälkeen. Mä oon jotenkin siinä ajatuksessa, et imetys nopeuttais tuon jälkivuodon loppumista. Mähän en imettänyt oikeastaan ollenkaan...

Pohjoistuuli
 
Moikka piiiitkästä aikaa !

Mä oon täällä käyny lukemassa pikaiseen juttuja, mut nyt vasta eka kertaa saan istahtaa alas et voin jopa kirjoittaa ! :)

Mulle vois päivitellä tietoja, eli:

Bubblis / tytöt / 30.1.2014 /rv 37+0 /A 2340g 45cm ja B 2950g 49cm

Eli tämmöstä meille ! Tytöt siis syntyivät suunnitellulla sektiolla tuollon 30.1. Leikkais sujui ihan hyvin, mutta heräämössä aloin vuotamaan. Vuodin vajaa 2l ja olo oli sen mukainen..kotiin päästiin 5vrk päästä, itse jouduin palaamaan takasin synnärille jo seuraavana yönä, sektiohaava ei umpeutunu oikein, repes hieman auki ja eritti voimakkaasti. Sen haavan takia jouduin ravaamaan OYSissa useamman kerran, vatsaontelo ultrattiin ja kaikki tutkittiin, syytä erittämiselle ei löytyny. Sit kolme viikkoa synnytyksen jälkeen nousi taas se kuuluisa kuume (tuli myös edellisen sektion jälkeen ja jouduin viikoksi osastolle, tulehdusarvot oli silloin 350), nyt edeltävästä viisastuneena soitin heti terveyskeskukseen ja vaadin antibiootin heti. Sain ja nyt voisin sanoa, et alan olla jo hyvässä kunnossa ! :D Typyt tuli viime torstaina 7vkoa..

Tipetsu, onnea onnea vauvoista ! :heart: Kyselin vuodosta sektion jälkeen..Mulla vuotelua kesti noin kuukauden ja se vaihteli aika paljon. Pari kertaa luulin jo, et se loppu, sit tein jotain rankempaa niin jo alkoi taas vuotaan ja välillä jopa runsaasti ! Saattaa siis kuulua asiaan ja jos ei kipuile tai haise vuoto pahalta, niin uskon, et voit olla huoleti ! :)

Meillä menee vauvojen kanssa ihan hyvin, todella mahavaivasia ollaan oltu kun tuo tissittely ei sit taaskaan onnistunu. On kokeiltu eri korvikkeita ja nyt on menossa Nutrilon Pepti, joka on ollut lievin vatsan kannalta. Hinta vaan huimaa, maksaa 35€ purkki ja se kestää vajaa 3vrk:tta.. :O Päätin, et annan sitä nyt ensimmäiset kriittiset viikot, sen jälkeen siirrytään siihen edullisempaan Nutriloniin..

Oon lukenu pulauttelusta, olitte käyttäny siihen monenlaisia keinoja. Mä en nyt enää löytäny sitä kohtaa tai en jaksanu enää selailla, meillä typyt pulauttelee välillä ihan järjettömiä määriä. Onko mitään vinkkejä, millä sitä sais vähennettyä ?

Muuten vauvat on meillä perusrauhallisia, vielä ensimmäisiä hymyjä odotellaan.. :)

Bubblis ja typykät 7 vkoa ja 3päivää
 
Pulauttelusta... On saatavana sellaista maidonsakeuttajaa (nutrilon nutriton). Sitä saa ainakin apteekista, mut taitaa olla isommissa marketeissakin. Me kokeiltiin sitä tytölle, mut sillä se aiheutti vatsavaivoja. Tai no, en oo siitä satavarma, kun tuntuu kaikku vaikuttavan kaikkeen :) Mä yritän meillä vaan syöttää rauhallisesti. Usein pullo pois suusta ja röyhtäytän useamman kerran ruokailun aikana. Meillä huomaa kyllä sen, et jos ei tauota, niin pulauttelua on enemmän. Meillä se ei oo mitenkään vakio vaan välillä ei tuu ollenkaan ja välillä taas melkoisia satseja. Terkka oli sitä mieltä, et nää vaan hotkii liian nopsaan. Mä käytän edelleen niitä Aventin pienimpiä pullotutteja ettei sitä maitoa tulisi niin vaihdilla. Viimeksi 3kk neuvolassa oli puhetta, et vois kokeilla vellejä siihen sekaan et siitä korvikkeesta tulis vähän paksumpaa. En ole kokeillut, kun täällä on vähän sairasteltu jne. Mä syötän noi sittereissä, niin siinä se asento on vähän pystympi. Samoin terkka sanoi, et voitais aloitella kiinteitäkin 4kk iässä, jos ne auttais pulautteluun.

Pohjoistuuli ja A&N (3,5kk)
 
Okei, kiitti tiedosta ! Meillä tuo rytmitys vaan ei meinaa onnistua, oon kokeillu sitä, et röyhtäytän väliin mut meillä nuo typyt hermostuu ihan hiiteen, jos maitopullo vedetään välistä pois..meillä käytetään Mamin Anti-Colic-pulloja ja niissä pienimpiä tutteja, et ei periaattees pitäis saada hotkittua mitään mahdotonta määrää. Jostain syystä meillä nuo ei ala aventin pulloista juomaan... :O Ostin niitäkin pari, mut kaappiin jäi..

Bubblis ja typyt 7vko
 
TR
Moi kaikille! Vihdoin jaksan ja ehdin kirjoitella tänne, eli vois laitella tietoja: TR/tytöt/28.1./rv. 34+4/1905g, 44cm ja 1785g, 43 cm. Tytöt olivat heti pirteitä ja reippaita ja söivät ihan itse alusta asti.

Sektiolla syntyivät, menin ihan tavalliseen kontrolliin 27.1., jossa sitten todettiin, että näytän melko huonolta ja tytöt eivät olleet kasvaneet pariin viikkoon ollenkaan. Päättivät leikata seuraavana aamuna (A-tyttö oli vielä kiepsahtanut perätilaankin viime metreillä!). Sektiosta seurasi melkoinen verenhukka ja muutakin mukavaa ongelmaa, joten menin aika heikkoon happeen, ja pari viikkoa sektion jälkeen haava jouduttiin avaamaan uudelleen ison hematooman takia. Ei ollut kiva kokemus alkuunkaan ja onni onnettomuudessa oli se, että tytöt viettivät kaksi ensimmäistä viikkoa sairaalassa kasvamassa, en olisi mitenkään jaksanut ja pystynyt heitä hoitamaan kotona. Mies jäi ONNEKSI kahdeksi kuukaudeksi kotiin, kun tytöt kotiutuivat, on ollut mahtavasti avuksi, en tiedä miten pärjään, kun lähtee kahden viikon päästä takas töihin :LOL:

Nyt vasta tajuan miten pieni tuo taapero onkaan, kyllä tulee oleen mielenkiintosta kun kaikkien kolmen kanssa yksin jään! Toki oma äitini on apuna tarpeen mukaan ja taaperokin pari päivää viikossa hoidossa (en vaan tiedä kuka ja miten hänet hoitoon tulee kuskaamaan).

Vauvat on toki supersuloisia, jonkin verran masuissa kipristelee iltaisin ja öisin syöttöjen jälkeen nukahtaminen kestää jonkun aikaa. Imettäminen jäi heti alkumetreillä useistakin syistä, lypsin tytöille kyllä maitoa pari kolme viikkoa, nyt mennään NAN Sensitive -korvikkeella. Pulauttelua on meilläkin melko paljon, aika rasittavaa kun tuntuu että kokoajan sais vaatteita vaihtaa : / painot nousee kuitenkin hienosti, niitähän on viikon välein neuvolassa kontrolloitu ja nyt, seitsemän viikkoisina ovat n. 3,5 kilosia kumpikin. Aivan samankokoisina ovat kasvaneet, hassua!!

Itsellä alun vaikeuksien takia vähän ollut masentunut olo, vaihtelee päivittäin fiilikset. Nyt on kyllä ihanaa, kun alkaa kevät tulla.

Bubblis, oli sullakin sitten aikas koettelmus tuo sektio ja sen jälkeinen aika!

Minttuma: olit muuten synnyttämässä kun kävin kontrollissa Hämeenlinnassa silloin 27.1.!! Lääkäri kertoi, että oli yksi kaksossynnytys juuri meneillään =) Eli oltiinkin sitten synnyttäneiden osastolla samaan aikaa, hassu juttu!

Tässä kuva tylleröisistä, otettu pari päivää sitten, ovat kyllä todella samannäköisiä, vaikkei tästä kuvasta sitä oikein huomaakaan, onneksi neiti An toisessa korvassa on luomentapainen auttamassa tunnistamista, pakko myöntää, ettei heitä muuten äiti ja isäkään helposti toisistaan erota...



TR ja Nelli&Salla
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jk79
Bubblis - joo niin meilläkin hermostuvat, kun ottaa pullon suusta kesken syömisen. Ei oo vaan oikein vaihtoehtoja :) Mä en oo kokeillut muita pulloja. Me ei olla kokeiltu ees muita korvikemerkkejä, kun toi NAN1 on ollut vatsalle ok.

Mä niin odotan, et tää vauvavaihe pullojen ja pulauttelujen kanssa loppuu.

Ah, oon itse vatsataudissa. Muut on terveenä. Vähän mietin, et olisko tarttunut se rotavirus. Sairastuin la, jolloin oli kulunut 11pv rokotteen antamisesta. Vähän on nihkeää. Piti soittaa isovanhemmat avuksi.

Pohjoistuuli
 
Pohjoistuuli, meille ainakin neuvolasta sanottiin että tartunta-aika on 1-2 viikkoa, jolloin hyvä käsihygienia vaipan vaihdon jälkeen. Pojat sai rokotteen 11päivää sitten ja vielä vaan on mahat kuralla. En oo varma johtuuko rokotteesta vai mistä, mut jotenkin tuntus siltä. Ajattelin kuitenkin että nää oireet ei oo niin rajuja kuin itse tauti, mutta en sitten tiedä, kun ei siitä oo kokemusta.
 
Kyllähän sitä tulee jatkuvasti pestyä käsiä, mut voihan olla, et jossain välissä on tullut tehtyä se huonosti. Olo alkaa pikkuhiljaa parantua. No, kevään detox-kuuri on nyt suoritettu :) Ei kiitos enää sairasteluja vähään aikaan.

Meillä on tullut vauvoille kans jotain oireita tosta rotasta. Yleensä just siinä 10-14pv rokotteen saamisesta. Vähän enemmän kakkaa ja kitinää.

Meillä on tyttö löytänyt oman äänensä ja on ilmeisen rakastunut siihen. Välillä saadaan yölläkin nauttia hänen kujertelusta. Poikakin juttelee, mut selkeesti vähemmän.

Pohjoistuuli
 
Ihana kuva Tr! Voi vauvat :) ja heidän suloisuus.

En tiijä.... On tämä ruljanssi. Hoitaa tällaista poppoota. Ei kerkeä ja jaksa edes tänne kirjoitella. Esikoisen kouluvaileudet, toisen lapsen itsetunto-ongelmat, 4 v tytön pikkuteiniys, 2 vuotiaan tarve olla pieni, vaikka onkin jo iso ka sitten nämä kaksi erilaista vauvaa, jotka tarvitsevat erilaisia asioita ja tapoja...

Aliina vietti sairaalassa yhden yön pissatulehduksen takia. Ja nyt olisi keuhkoputken tulehdusta. Alli on muuten vain aika persoona. Muna vai kana? Emme tiedä :). Yöt alkavat olla inhimillisiä. Olemme siirtyneet sänkyihin nukkumaan. Ainakin se on edistystä. Allin kehitys on viivästynyt ja sitä nyt tarkkailemme. Uskon hänen olevan vain laiska, mutta lähempänä 6kk uskoisi vauvan jo osaavan vaikka mitä. Alli enimmkseen nauraa, räyhää tai vain on. Katsellaan siis ja toivotaan, että laiskuus liikkua tai edes pitää päätä ylhäällä tulisi ilmoille.

Minä sairastan sjögrenin syndroomaa. Kortisoonia syön päivittin, mikä pitää niveltulehdukset poissa. Muuten en sitten kerkiä kuin potemaan ärsytystä, kun maha röllykkä ei pienene.

Ihanaa kevättä kaikille!
 
Joo-oh,on tää vaan melkosta elämää nyt kolmen alle 2v kanssa..Ei ihmistä varten. Esikoinen koettelee meitä niin paljon,huutaa ja kiukkuaa mutta kun kädet ei riitä niin ei riitä. Huutanu äänensä käheeksi ja miestä ottaa kaaliin välillä niin paljon,että pillahtaa itkuun..herkkä mies muutenki.
Mun äiti vannoi auttavansa tytön kaa kun pojat syntyy,mutta eipä sitä kovin usein näy..Ostivat ukkini rakentaman talon,joka oli meidän suvun kesämökki,remppaavat sitä nyt ja muuttavat sinne n. 55km päähän. Äiti ei toipunu ukin kuolemasta ja nyt pitää ukkia ikäänkuin elossa ostamalla tämän talon.. Mutta mäkin haluisin hengähtää välillä!!
Miehen äiti on vielä töissä,isänsä työtön mutta mä en vaan luota niihin hoitajina kuin omiin vanhempiini,en vaan osaa : / Miehen isä käy kyllä toisinaan tytön kaa puistossa mutta siinäpä se. Miehen kädet siis ovat esikoista varten,mä hoidan vauvat,jotka on kyllä melko tyytyväisiä. Mutta kun kasvavat nin jumalatonta vauhtia,mulla menee aika vaan syöttäessä niitä.
Meillä siis annetaan korviketta,tissiä ja pullosta tissimaitoo. Ei mulla riitä rahkeet ja jaksaminen vaan maata sängyssä imettäen,korvike ja pullo helpompi. Yöllä imetän kun laiskottaa nousta sängystä pulloa lämmittämään,mutta huomaa selvästi että taitaa maidontulo ehtyä kun korvikkeeseenkin turvaudutaan..:( Haluan kyllä imettää tai ainakin syöttää pullosta omaa maitoani mutta ihan oikeesti,nuo ukkelit vetää niin jumalattomia määriä pullostakin etten millään pysty pitämään niitä tyytyväisinä pelkällä tissillä.
Korviketta menee helposti 90ml,eilen b-poika veteli 125ml yhteen menoon :O Millä näitä pidetään hengissä kohta kun lapsilisiäkin leikellään ja nyt jo syövät ihan hurjana vaikka ovat 17vrk vanhoja..

Vitsit kun tässä pitäs hankkia vaunut pojille,millä rahalla? Sit pitäs isyydenvahvistusta varten varata aika,sit pitäs keksiä nimet ja järkätä ristiäiset. Välissä ois mun 30v ja isäni 50v synttärit,sitten miehen 30v synttärit ja ilmeisesti meidän yhteiset kemut. Millä rahalla? Ja kun autokin pitäs ostaa ja MILLÄ RAHALLA?!!!! :mad: Siis ihan perseestä on rahatilanne kun toinen on työtön ja toinen äippiksellä ja muksuja vinopino,kaksosten myötä kaikki menee uusiks,mutta millä v*tun rahalla?
Ja kyllä tosiaan tekis mieli se yks saunalonkero juoda joka ilta ja vaikka ilman saunaa.. : /

Ei mulla muuta.


Tipetsu ja ukkelit 17vrk
 
Voi hurja millasia juttuja täällä on taas ollu! Onnea vauvautuneille ja pikaista paranemista äideille, kovan urotyön ootte tehneet! Jaksamista jenniferille ja tipetsulle!!! Pohjoistuuli, oisko sun vattatauti voinu olla esikoisen tarhatuliaisena noroa? Itse sairastin sellasen hiihtolomalla.

Jaksuja kaikille ihanille äideille!

Maibei ja tytöt 3,5 kk
 
Bubblis: kun kerta olette maidottomia, niin pyydä lähete altistukseen tai menkää yksityiselle. Jos vauvoilla sitten onkin maitoallergia niin saatte apteekista kela korvauksen nutriloniin. Altistus vaatii ainakin kaksi viikkoa maidottomuutta, joten se kannattaa hyödyntää allergianokeita varten.
 
Maibei ~ voi olla et oli noroakin. Meillä ei vaan kukaan muu sairastanut, onneksi. Näissä tilanteissa sitä aina kiittää kovin, et on turvaverkkoa olemassa..

Poju kävi eilen uudestaan lääkärissä ja korvatulehdus oli edelleen. No, uusi kuuri vähän eri lääkettä ja pidemmälle jaksolle. Onneksi ei ole kuumetta, niin pääsee uloskin.

Mäkin oon vihdoin jaksanut pakata vauvat välillä ulos nukkumaan pitkät päikkärit. Nukkuvat siellä kyllä paremmin ja pidempään. Onneksi nää säät on kuitenkin lämpenemään päin, niin ei tarvii ihan hirveästi pukea.

Sain vihdoin aikaseksi laittaa pieneksi jääneitä vaatteita myyntiin tonne fb-kirppikselle. Osan laitoin suosiolla suoraan vaatekeräykseen. Pari vaatetta säilön vauva-ajalta muistoksi. Ei oo isoja säilytystiloja säästellä kaikkea. Meidän lapsilukukin on nyt tässä.

Tsemppiä Jenniferille ja Tipetsulle. Kyllähän suurimmat haasteet on nimenomaan tässä arjen pyörittämisessä. Kädet ja huomio ei vaan tahdo riittää. Itellä on ollut pinna kireällä milloin mistäkin. Tuntuu, että minä oon aina se, joka on menojen yms. suhteen viimeisenä jonossa. Mieskin yrittänyt vihjata, et voisin ottaa omaa aikaa ja mennä salille tms. mut aina tulee jotain. Sanoo, et mee illalla. No, ei se munkaan vireystaso ole parhaimmillaan enää silloin kuuden seitsemän aikaan, kun olis aikaa tehdä jotain. Huoh. Ehkä jonain päivänä sitten.

Aurinkoista päivän jatkoa ruikutuksestani huolimatta :) Teräs-äitejä ollaan kaikki!!!

Pohjoistuuli ja A&N ~3,5kk
 
Hei vaan kaikille!

Tipetsu toivottavasti vilkkaan alun jälkeen vähän rauhottuis tilanne teillä :) Itekin oon huomannu et ei tää äpraha riitä mihkään. Tai siis oon jo vanhempainpäivärahalla joka on vielä vähemmän :( Sen vuoksi tekis mieli mennä aikasemmin töihin.. toisaalta ois kiva olla kotona ihan ens jouluun jos pitäis lomat tän äitiysloman jatkeex. Mut just niin, MILLÄ RAHALLA? Mies on ihan normitulonen tai varmaankin lasketaan pienituloiseksi. Ei nää vauvat niin hirveesti kuluta, mut vanhempiin lapsiin uppookin jo sitä rahaa. En pysty ostaan itelle mitään, en oo raaskinu ees parturissa käydä. Tätä äidin elämä on, uhrautumista, mut kyllä se palkitsevaakin on :) Tietty sit ku menee töihin tulee ne ihanat tarhamaksut ja työmatkakulut :D Ja siinäkin aiotaan suurentaa sitä omavastuuosuutta. Noh, näillä mennään. Kelit ainakin on tosi kivat nyt, niin täytyy nauttii niistä, ei maksa mitään :)
 

Yhteistyössä