tupakoivia odottajia??

  • Viestiketjun aloittaja äippä85
  • Ensimmäinen viesti
spirre harmaana
hei vieras!

Osallistu nyt ihan rauhassa,mutta älä terrorisoi :hug:

kyllä mielipiteensä saat kertoa ja niinnhän me muutkin teimme..eli älä itse vedä hernettä nenuun...

Tapansa kaikilla,lastenkin suhteen...tupakoimattoman on aina helppo laukaista mielipiteensä lopettamisen helppoudesta! Ja mielestäni tuollainen tuomitseminen ja leimaaminen on asiatonta ja lapsellista... Eikös tuollainen tuomitseminen/haukkuminen pitäisi lopettaa ennen lasten hankkimista vai opetatko sitä heillekin? :LOL:
Äläkä nyt suutu,tämä oli vain ja ainoastaan mielipiteeni ilmaus..sanahan oli vapaa..

Ja minäkin kirjoitan nyt harmaana,mutta ei onnistunuut jostain syystä tuo kirjautuminen :ashamed:

Ja vieras,halusin vain kertoa jo aiemmin sinulle että tämä EI ole mikään "tupakoivat äidit saastutttaa tahallaan lapsiaan"-ketju...
VAAN TSEMPITYS-ketju jossa lopetamme yhdessä tupakoinnin koska se on lastemme ja itsemme ja kaikkien muidenkin parhaaksi!

Kiitos :flower: myös risuistasi...
Kunnioittavasti
Spirre
 
mun mielestä on tosi hienoa jos pystyy tupakan polton lopettamaan, varsinkin raskaana ollesaan.Ketään ei saa kuitenkaan tuomita,koska meistä kukaan ei ole täydellinen.

Se äiti joka on raskaus aikanaan polttanut ei varmastikaan ole huonompi äiti kuin muut ihmiset...Asioilla on aina niin monta puolta,ettei suoralta kädeltä voi kukaan toista tuomita.
Meillä kaikilla on omat heikkoudet ja vahvuudet.

On kuitenkin todella hienoa lukea, kun yritätte, ja varmasti tupruttelusta irti pääsettekin, onhan teillä siihen hieno syy. Tsemppiä kaikille, jotka yrittää lopettaa. onnistutte varmasti :)
 
kahden tytön äippä
jee, näin sitä taas yksi päivä enemmän tupakatta =) nyt en varmaan ees menisi tupakalle jos joku tarjoais..viime viikolla oisin varmaan menny "yhdelle". tottakai tulee välilä olo että ois pakko saada tupakka, warsinkin eilen oli sellenen päivä. onko teillä muilla muuten unet tullut levottomiks? ite oon alkanu nähdä aivan sairaita unia sen jälkeen kun lopetin ja heräilen usein yöllä..tosin varmaan tällä masuasukilla osuutta myös heräilyyn ;)
tuntuu että nyt vois olla jo voiton puolella tän jutun kanssa!?!? vaikk mistä sitä vielä tietää tuleeko takapakkia ja paljonko?!? mutta tästä hyvä jatkaa!
 
kahden tytön äippä
oli tänään tuo lääkärineuvola...passittivat sokerirasituskokeeseen :\|
toivottavsti ei ois mitään häikkää. oon tainnu korvata tuota nikotiinia vähän liikaa herkuilla, mitähän sitä nyt keksii kun ei voi tuota karkkiakaan kauheasti mässätä :\|
 
Äippä 82
heippa kaikille! Olen jo pidemmän aikaa seurannut tätä teidän keskustelua ja pistää kyllä v...taan tollaset vieraiden kommentit, jotka ei asioista mitään tiedä. Luuleko se, että kaikki aina suunnittelee tekevänsä lapsia ja päättää lopettaa tupakan poltan. Itse sain tietää olevani raskaana, kun olin jo neljännellä kuulla.. Eli en pystynyt tekemään lopettamis päätöstä, kun en tiennyt edes olevani raskaana!! Ja kyllä se aikansa vie, kun tupruttelin yli askin päivässä. Sain eka vähennetty puoleen ja sit pikkuhiljaa 1 röökiin päivässä. Pidän sitä jo itseltäni kovana suorituksena. Minulle vielä sanottiin neuvolassa, että kun olen polttanut niin paljon ja kauan, niin ei kannata seinään lopettaa! Se on kuulemma sille sikiöllekkin kova paikka, kun äiti on kauheissa vierotusoireissa.. Ja keskenmeno riski tuplaantuu.. Mulla kaikki arvot heitti heti häränpyllyä jne. Eli ei se kaikille niin helppoa ole. Jokainen ihminen on yksilöllinen.. Ja kyllä sen lapsen myrkkyttämään pystyy muullakin tavalla. siskollani on 4 lasta 4, 7, 10 ja 13. Kaikista raskauksista on vähän polttanut, ikä kenelläkään lapsista ole ollut ainakaan vielä mikään vialla. Vanhimmat ovat luokkansa priimuksia. Tsemppiä kaikille teille, jotka taistelette tupakkaa vastaan! On hienoa lukea teidän uhrauksianne ja taisteluanne. On hyvä kun on kohtalotovereita jotka auttaa ja tsemppaa toinen toisiaan! :hug:
 
Mitenkäs sujuu =) ?
Jotenkin tehnyt tiukkaa koko viikonlopun,hermot menneet jotenkin pienemmästäkin...onneksi mies ollut tsemppaamassa kotona!
Kaipa tämä on taas jokin nikotiiniriippuvuudesta ylitsepääsemisen vaihe...
Asiaan saattanut vaikuttaa myös se että aloitin taas kahvinjuonnin...mutta oli pakko kun on tullut valvottua öisin neidin kanssa..
 
Sujuu sujuu. Välillä paremmin, välillä huonommin :) Eilettäin toimittelin kuskin virkaa pari tuntia ja autolla ajellessa kun on tottunut polttelemaan niin teki vähän tiukkaa, mutta selvisinpä siitäkin :) Ja mitä enemmän näitä onnistumisen kokemuksia tulee niin sitä itsevarmemmaksi tässä tulee päätöksensä laadusta.

Spirrelle tsemityksiä! Mulla myös teki kahvi alussa tiukkaa mutta enpä tiennyt kuinka tiukkaa voi tehdä kun erehtyy syömään suklaata ja juomaan kahvia! Kyllä sitten oli vaikeaa kun muut painu tupakalle ja ite jäi tyhjää kahvikuppia pyörittelemään :LOL:

Ja sitten jo unohdinkin mitä muuta piti kirjuutella ja kelle... :whistle: Raskausdementia jyllää! Mutta nyt taas viettämään tupakittomia hetkiä :)

HYVÄ ME!!! :hug: :hug:
 
kahden tytön äippä
mitäs tänne kuuluu? itellä on taas ollu pari vähän huonompaa päivää..mutta en silti oo sortunut polttamaan:) kyllä tää tästä pikkuhiljaa, kun tietää että jos nyt menis polttamaan niin tupakka maistuis varmaan aika kakalta!?!?! tuntuuko teistä muista että elämä on jotenkin "tylsempää" ilman tupakkaa? tuntuu hulluta, mutta musta tuntuu tolta?!!?!? joo, ehkäpä se ohi menee:) ootteko muut käyneet tuolla stumpin sivuilla? sieltä oon saanu kyllä hyvää vertaistukea lukemalla muiden kamppailuja tupakkaa vastaan...
 
Tiistaita :wave:

En mä nyt niinkään sanois että tämä sen tylsempää ois tää elämä ilman tupakkaa.. ihan yhtä tylsää oli sen kanssa kuin että ilmankin :) Mä en oo käyny missään "tupakka-sivustolla", pelkästään täällä. En usko että mulle ois apua oikeen mistään jos en itse haluais/pystyis lopettamaan, itsestä sen on pakko tulla.

Välillä on hankalampia päiviä mutta voin kyllä sanoa että minä oon päässy verrattain vähällä kun ottaa huomioon että kuitenkin poltin monta monituista vuotta säännöllisesti. Mulla se vaan kertoo siitä että oli tosiaan pelkkä tapa, ei niinkään riippuvuus.

Ois se kyllä varmaan aika hirveen makusta jos nyt lähtis tupakille.. :x Siinäpä hyvä syy olla menemättä :p Tsemppiä kaikille! :flower:
 
Eipä tee nyt tupakkaa yhtään mieli =) ,sillä lapset ripuloi ja oksentelee taukoamatta.. :(
Voi kun itse säästyisi tältä,inhottavaa oksentaa kun lapsetkin kipeenä ja vielä inhottavampaa oksentaa raskaana ollessaan. Ja ripulikin olisi kamala,lapsetkin istunut potalla putkeen jo toista tuntia..yök.iiks!

No ehkä se taas tästä iloksi muuttuu...
 
edelleen kipeinä ollaan,mutta paranemaan päin kuiteskin =)
Eipä ole tehnyt tupakkaa mieli,lähinnä yöunia kaivannut pari päivää!

Oikein pahaa tekee nyt ajatuskin tupakasta,toivottavasti se säilyisikin edelleen :kieh:

Nyt täytyy sitten vaan toivoa ettei seuraavaksi iske influenssa!

Mulla on ollut supistuksia(siis harjoitus sellaisia) paljon enemmän tupakoinnin lopettamisen jälkeen..onko muut huomannu samaa?
 
Mulla nuo supistukset tuntuvat tulevan ja menevän miten sattuu. Joinakin päivinä on enemmän ja toisina vähemmän, riippumatta siitä mitä oon tehny ko. päivänä.. Mutta minusta vauva liikkuu paljon enemmän nyt kun en enää polta vaikka yksiö alkaakin käymään mukelolle ahtaaksi. Tuntuukin aika kamalalle ajatella miltä pienestä on tuntunut kun äiti on polttanut.. :ashamed: :'(
 
heipati hei taas!
mahatauti meni jo onneksi...ja taisi viedä niksatkin samalla :kieh:

minäkin huomasin että vauva liikkuu paljon enemmän nyt kun ei polta...
hävettää moinen sauhuttelu :ashamed:

kuinkas kauan sitä on nyt sitten oltu ilman tupakkaa? kuukauden rajapyykkiä ajateltiin täällä ainakin juhlistaa.. =)

 
Piiiitkästä aikaa täällä taas :) Elikkäs, polttamatta oon nyt ollu 5.1 asti! :attn: Hihulihei, toivottavasti pitää myös vauvan tultua maailmaan. Hajuaistin omistaminen ihmetyttää mua edelleen :LOL:

Mietin tuossa yksi ilta että oiskohan mun helpompi jos oisin oikeastikin ollut nimenomaan siitä nikotiinista riippuvainen? Eli että ei oiskaan ollut vaan ihan semmoinen tapa.. Koska fyysiset oireethan ois jo menny aikapäivää sitten mutta tilanteet joissa ennen poltin on ja pysyy! Noh, lakko on kuitenkin pitänyt kaikista houkutuksista huolimatta. Onneksi.

Spirrellä on vissiin ainakin lakko pitänyt mutta mites muut? Nyt äkkiä ilmoittautumaan ;) :D
 
Pitääkö vain minun ja neiti terän lakko? :D
Kyllä kai täällä muitakin on vielä?

Minä juhlistan huomista savuttomuutta pulkkamäessä mökillä suvun kesken....eli oikea ratkeamiskoettelemus :LOL: luvassa...

HYvin menee,niksat vaivaa vielä välillä mutta aina vaan yhä harvemmin,mutta ne paikat on pahoja,missä on tottunut polttamaan...esim.pihassa ennen autoon menoa... mutta kyllä se tästä helpottuu aina vaan..

mistä päin neiti terä on kotoisin?? =)
 
kahden tytön äippä
moikkamoi!
kyllä täälläkin ollaan tupakatta oltu. loppujen lopuksi ollut tosi helppoa:) välillä tulee hetkiä jollon ei tahdo mitään muuta kun kipasta tupakalle mutta onneks menee nopeasti ohi tuo tunne! yhessä vaiheessa oli sellasta ettei tupakanhimo oikeesti lakannut?!?sitäkesti varmaan kolmisen päivää, onneks en sortunut tuolloin, jee:) kyllä nytkin oon ollu välillä melkonen kiukkis..mutta onhan varmasti muillakin huonoja päiviä, vaikkei koskaan ois ees tupakoinut;)
mutta hauskaa viikonloppua! :)
 
ai hellantuudelis kun nykyään tarvii kaikkia niin ymmärtää eikä saa syyllistää näitä reppanoita jotka ei vaan voi lopettaa tupakointia. oma napa on aina lähempänä kun muiden. edes oman lapsen takia ei voida luopua selvästi vähingollisesta asiasta. jos oma mielihyvä tulee ennen lapsen terveyttä, niin voisi melkein ajatella ettei ole kypsä äidiksi!!!! mutta en tietenkään halua moittia. siitähän voisi tulla vaikka paha mieli
 
spirre harmaana
moiti annie ihmeessä! =) mutta luepa ketju tarkemmin...

kirjoitit että kun ei voida edes oman lapsen takia lopettaa eikä saa edes syyllistää...

MUTTA senkus syyllistät,me on vain pyydetty tsemppiä ikuisen tuomitsemisen sijaan...JA HUOM. me on jo lopetettu ja se tämän tsemppiketjun taka-ajatus onkin!!!! =)

Edelleen väitän että vain tupakoitsija voi tietää kuinka vaikeaa tupakoinnin lopetus oikeasti on...oli syynä lopettamiseeen sitten järki,tunne,raskaus tai vaikka keuhkosyöpä!!

Hyvin sujuu täällä,ei edes eiliset sukulaiset saaneet ajattelemaan tupakkaa :LOL:

Mitkäs rv:t muilla lopettaneilla nyt on?miulla on huomenna 32+0..
 
Hienoa jos löytyy onnistuneita lopettajia. Vaikka en raskaana olekaan niin itsellä menossa 15. päivä ilman tupakkaa ja miehellä samoin. Ja tähän mahtuu yksi baari-iltakin ilman tupakkaa (siitä olemme kovin ylpeitä :) ) Syyllistäminen ei juurikaan tuota tulosta ja nikotiini riippuvuus voi eri ihmisillä olla hyvin eri luokkaa. Joten yleistys ei oikein toimi. Minun vieroitusoireeni ovat olleet mitättömät ja tupakan himo iskee vain tietyissä paikoissa. Miehellä taas tupakka on huomattavasti enemmän mielessä ja mieliala maassa (ei sille uskaltanut ensimmäiseen viikkoon edes kunnolla puhua :LOL:) Pointtina mielestäni on raskaana ollessakin se että tosissaa yrittää. Ihmisiähän me olemme ja lipsahdukset ovat inhimillisiä. Joskus täytyy myös osata antaa itselleen anteeksi

Niille ei sympatiaa heru senttiäkään jotka läpi raskautensa polttavat kuten ennekin, yrittämättä edes suojella pienokaistaan. Näiltä ihmisiltä löytyy aina nuo selitykset kuten; mistä sitä voidaan todistaa että ylivilkkaus johtuu raskausajan tupakoinnista. Vaikka sitä ei voitaisi todistaakaan niin minkä ihmeen takia kukaan on tietoisesti valmis ottamaan sellaisen riskin oman lapsensa kohdalla. No meitä on moneen junaan.

Voimia teille kaikille jotka yritätte :hug: Kyllä se siitä päivä kerrallaan
 
annielle parempien päivien toivotuksia niin ei tarvi käydä kiusaamassa niitä jotka vaan yrittää tehdä niinkuin oikein on ;)

Spirre Pohjois-pohjanmaalta minä, Ylivieskasta tarkalleen ottaen :) Sinä?

oliko se kahden tytön äippä kun myöskin on lakkonsa pitänyt, hyvähyvä! :flower:

Ja viimeisimmälle vieraalle kiitokset tsempityksestä ja peukut pystyyn myös sulle että lakko pitää. Vaikeaa se lopettaminen on, oli raskaana tai ei. Sinun miehelle myös tsemppiä :)

Neiti Terä ja Kirppu 36+3
 
Minä olen pirkanmaalta,tarkemmin Hämeenkyröstä!Semmoset 45km Tampereelta pohjoiseen päin...

MIhinkäs kahden tytön äippä on kadonnut??

Mietin juuri että täältähän lähtee lakkolaisia kohta synnyttylemään... =)

Tupakoimattomuus on ollut jo perin helppoa,toivottavasti en ratkea enää ikinä uudestaan tupruttelemaan!

Tsemppiä kaikille lopettajille,olitte sitten raskaana tai ette! :hug:
 
kahden tytön äippä
moikkamoi!
täällähän sitä mukana ollaan:) yks päivä kävin kirjottelemassa mutta oli ilmeiseti niin ruuhkaa palstalla että tekstiä ei st saanu lähetettyä tai jotain.
jep, mutta edelleen polttamatta olen myös.hyvä me! :)
tupakka käy jokapäivä mielessä, mutta ei samalla tavalla kuin ennen.
oon välillä tosi kiukkusella päällä, mutta se varmasti johtuu varmasti näistä hormooneista?!?! ärsyttää silti kun tänäänkin jo varmaan kymmenenkertaa huutanu lapsille:(
niin, vantaalla asun minä.


 
Mä oon kyllä sitä mieltä, että toi tupakoinnin lopettaminen on omasta päästä kiinni. Ja on todella itsekästä polttaa raskaana ollessaan ja yleensäkin lapsen seurassa.

Olen vierestä seurannut kuinka ihminen voi lopettaa tupakoinnin yli 10 vuoden tupakoimisen jälkeenkin ilman mitään nikotiinikorvikkeita. Tottakai vieroitusoireet ovat kovat, mutta kyllä siihen jokainen pystyy, jos vaan tosissaan haluaa.

Nikotiini yms poistuvat kehosta muutamassa päivässä jolloin oireetkin helpottavat.

Antakaa lapsellenne mahdollisuus savuttomaan elämään!
 
Kiitos taas palautteesta! =) Mutta kyllä ihan todistetusti kestää paria päivää kauemmin ennen kuin tuo nikotiini poistuu elimistöstä kokonaan,esim.yleensä vielä puolen vuoden päästä lopettamisesta tulee yksi ns.kriisikausi. Juuri sain kannustimena ja varoittimena eilen neuvolasta esitteen jossa puhutaan yleisesti nikotiinista elimistössä ja muutenkin tupakoinnin lopettamisen vaikeudesta!Lopettamisprosessi kestää yleensä kuulemma vierotusoireineen yms. noin vuoden!
Eli vielä paljon niksoja voi olla edessä! Mieluiten ottaisin edelleen kannustavaa palautetta...

Kiva kuulla että muutkin on vielä mukana!! =) Ei kukaan ole vielä hakenut vauvaa kotiin?
Mulle on muuten alkanut tuleen painoa lopettamisen jälkeen,olen vissiin turhan usein korvannut tupakkaa suklaalla... :ashamed:

Mutta edelleen mennään eteenpäin ilman tupakkaa,tänään ei tehnyt edes mieli vaikka tuttavaäiti tuprutteli samalla kun jutustelimme :) Jippii!

Jokos muilla on vauvankamat laitettuna valmiiksi? =)
 

Yhteistyössä