tupakoivia odottajia??

  • Viestiketjun aloittaja äippä85
  • Ensimmäinen viesti
Tosi hieno juttu että olette pystyneeyt olemaan lujana itsellenne ja olemaan polttamatta!!! :flower:

Muistan kyllä omasta kokemuksesta, että ei se aina helppoa ollut. Minulla tilannetta helpotti se että myös tuleva isä lopetti tupakan polton yhtäaikaa minun kanssa silloin kun sain positiivisen rauskaustesti tuloksen. Iso kiitos siitä siis hänelle!!! Minulla oli monta kuukautta vielä senkin jälkeen aina tupakka aski laukussa mukana.. Sen vaan oli oltava lähellä, että tiesin et jos tilanne tuntuu ylivoimaiselta, niin saan polttaa yhden, eikä kukaan siihen vielä kuolisi(tai ainakin toivoin niin...) Kertaakaan vaan ei tarvinnut polttaa. Tiedän et jos sitä askia ei olis ollu mukana olisin voinut sortua monta kertaa..

Tosi hienoa lukea viestejä teidän onnistumisista! Jatkakaa samaan malliin! Seurailen edelleen teidän ketjua... TSEMPPIÄ KAIKILLE!!!
 
Kiva,kun muutkin jaksaa tsempittää meitä =) Kiitos!
Pahin rupeaa onneksi olemaan ohi,toivottavasti...
viikonloppu meni ihan hienosti kun kasaili ne kaapit ja kaappeihin tavarat ja siivottiinkin vielä..miehestä on tullut jotenkin aktiivisempi kaikkien asioiden suhteen eikä ärsytä mua yhtään...pelkää varmaan että ratkean muuten hermosavuille :kieh: no,se on oikeasti kiva kun kaikki tukee eikä vain syyllistä siitä että olen tupakoinut!
mitenkäs muilla menee näin maanantaina?
Minä yleensä vihaan juuri eniten kaikkia maanantai päiviä,saas nähdä millainen päivä tästä tulee... ;)
 
ka-issa
Jospa minäkin sitten rustaan tänne jotain... Tosin en kuulu joukkoon, koska ratkesin jo 4 päivän jälkeen. Tänään piti taas olla ilman tupakkaa mutta isäntä oli jättänyt tupakkitopan jääkaapin päälle vaikka illalla käskin sen viedä kaikki työpaikalleen :ashamed: . Tosi onneton tekosyy muuten :ashamed: .
Että morkkista piisaa sit tälle päivällekin. Mut jos ketä kiinnostaa ratkeamisen "ihanuus" niin tässä: Polta parin päivän päästä rööki, niin makaat tunnin sängyssä kun huippaa koko ajan. Suussa maistuu kissanp.ska koko päivän ja päähän koskee. Että olipa hienoa aloittaa taas...
 
ka-issa! älä masennu,vaan lopetat uudelleen meidän kanssa! etpä ole ensimmäinen joka on repsahtanut lopetettuaan... :hug:
sen takia meillä eliminoitiin koko "kotitupakointi" ja tupakkaa ei ole muualla kuin isännän autossa ja töissä,jotta mun olisi helpompi lopettaa!!
Kyllä sinä vielä onnistut ja toivottavasti me kaikki muutkin onnistumme =)
Tsemppiä! minä painun taas jääkaapille,kun lapset päikkäreillä... :ashamed:
Mulla on ilmeisesti vaan siirtymässä tupakkariippuvuus "koko ajan syömässä jotain riippuvuuteen" :LOL:
 
niuho
Niin päällepäin terve, mutta muistijälki tupakan aiheuttamasta riippuvuudesta on jo jäänyt aivoihin, varmasti sun lapsi aloittaa tupakan polton ja jää koukkuun helpommin kuin savuton sikiö!!!!!! Lisäksi kaasutat meitä tupakoimattomia jotka emme todellakaan halua hengitysilmaamme ylimäärästä tervaa ym.
 
kahden tytön äippä
moikka taas!
tänään ollut vähän rankempi päivä, tuntuu että lapset kiukutellu koko aamupäivän..mutta onneks itekin tajuaa ettei se tupakka tois kun hetken "helpotuksen" ja luultavasti lapset kiukuttelis silti ;)
oltiin viikonlopun aikana risteilyllä ja ihmekyllä ei tehny laivalla mieli ollenkaan mieli polttaa! tosi outoa:)
saa nähdä kauan näitä hetkiä tulee että on muka menossa tupakalle ja sit "pettyy" kun muistaa ettei ees enään polta!?! onko muilla sellasisa hetkiä että ajattelee menevänsä tupakalle käymään???? oon huomannu että paras keino tähän tupakatta olemiseen on just se että kotona ei ole saatavilla yhtään ainoata tupakkaa.jos olisi, niin luultavsti oisin polttanut:(
mutta tsemppiä taas tulevaan viikkoon meilloe kaikille!!! :)
 
hei niuho! Oletko tehnyt väitöskirjan tupakan vaikutuksista vai??
luulenpa että lapsiini on jäänyt enemmän fyysisiä haittoja,kuin muistijälkiä maminsa tupakoinnista!
ja luepa ketju tarkemmin,me yritämme lopettaa juuri siksi ettemme myrkyttäisi itseämme ja lapsiamme enää enempää!
Ja nöyrimmät anteeksipyynnöt sinun myrkyttämisestäsi (näin virtuaalisesti) :LOL:
 
ex-tupakoitsija
Haluan antaa kannustavaa ajatusta tupakoinnin lopetukseen. Olin polttanut reilun 10 vuotta päivittäin n10-15 savuketta ja kun tulin raskaaksi tupakointi loppui siihen. Helppoa se ei ollut, mutta huomattavasti helpompaa kuin pelko siitä että aiheuttaa omalle lapselleen terveydellistä haittaa.

Yrittäkää löytää itsestänne se äiti, joka laittaa lapsen terveyden omien halujen ja himojen edelle. Kyllä te pystytte siihen..

Tsemppiä ja pyytäkää apua..Omalta mieheltä, äidiltä, neuvolasta... :)
 
Moiset niuhot voivat olla kommentoimatta ketjuun missä nimenomaan tsempataan toisia siihen että pysytään irti tupakasta. Jälleen kerran näitä saa.marin idiootteja jotka ei uskalla nimimerkin alla kirjoittaa vaan urheasti auotaan päätä harmaana.

Mulla oli tosiaan tupakka-aski tuossa eteisen pöydällä vissiinkin ensimmäisen viikon ajan, jonka jälkeen annoin sen pois. Ajattelin myöskin että on sitä tupakkaa saatavilla, koska tiedän että itseeni pätee tämmöiset "psykologiset" seikat kaikista parhaiten. Ihan sama homma kuin silloin kun ei ollut tupakkaa niin tupakitutti kauheasti mutta muuten saattoi mennä pitkäkin tovi että ei poltellut. Kuitenkin oli hirmu hyvä homma että annoin sen askin pois.. niinkuin sanoin niin olis kyllä viimeksi ratkennut jos ois ollut tupakkia käden ulottuvilla.

Ensi perjantaina onkin sitten juhlat = kuukausi polttamatta! Ihanaa tosiaan että tsempataan vaikka ollaankin syntiä tehty kun raskaana ollessa poltettu. Tärkeintä on kai että lopettaa kuitenkin jossain vaiheessa edes.

Ka-issa paljon voimia sinne uuteen yritykseen! Oli kyllä "kiva" kuulla että mikäli ois ratkennut niin olo ois ollut hirveä! Vaikkakin kaikki sympatia sinulle siitä että vahinko kävi.. nyt parempi yritys :)
 
ka-issa
1,5 hereilläolotuntia ilman suurta rakkauttani tupakkaa. Onneksi talossa ei ole nyt yhtään röökiä, olisin muuten syöksynyt suoraan sängystä pihalle. Minä jopa ihan oikeasti etsin tuon keittiön romuläjän läpi :ashamed:
(Motivaatio huipussaan) :saint:
Että nyt jos meinaa tupakkia saada niin joutuu itse menemään ostamaan. Ja onneksi semmoinen hävettää tämän ison mahan kanssa niin paljon että kynnys lähteä ainakin on tosi korkea.
 
poltin raskaus aikana, tosi vähensin huomattavasti ennen kesti normi aski pävän, raskaus aikana pikku aski 2-3 päivää.... kotopna ollessa en polttanu ollenkaan ellei nyt joku ollu kyläilemässä.... olihan ne ilmeet ihan huvittavia kun tupakkia kävi ostamassa kun maha oli hyvinkin näyttävä.... heh...
poika syntyi terveenä ja normaali kokoisena.... :heart: :heart:
:
 
Vaihdoin nickiä. Olen siis ex-ka-issa ja nykyinen MustaLerssi. Mulla ei se vähentäminen onnistu. Se on pakko olla kaikki tai ei mitään. Jos mä yritän vähentää, niin mulla on ihan koko ajan nikkikset. Ja sit ollaan niin pirun äkäisiä...
 
Tänään neuvola ja kaikki muuten ihan ok,mutta hemoglobiini laskee niin kuin lehmän häntä..aivan kuin kahdessa edellisessä raskaudessakin!
Neuvolan täti ja lääkärit olivat tosi tyytyväisiä lopettamiseeni ja tsemppasivat tosissaan..sain sellaisen lapun josta näkee miten kunto,hajuaisti ym.palautuu tupakoinnin lopetuksen jälkeen!
Jihuu,olen jo hieman ylpeä itsestäni...Ja tänään ei ole mennyt edes nameja..lasten kanssa kyllä paistoin vohveleita välipalaksi :LOL:
Paremmalta puolella taidetaan jo olla!
 
MustaLerssi (hih mikä nikki! :D ) Mua kanssa hävetti ostaa tupakkia ison mahan kanssa, vaikka saattaahan ne ajatella että miehellensä vie tai jotain.. Tänään kaupassa mun edelläoleva nainen osti tupakki-askin ja multa meinas aivan vahingossa päästä kun itse olin maksamassa että "mulle ei sitten tulekaan tupakkaa" :LOL: Ois voinu kassa vähän ihmetellä..

spirre kuinkas monta päivää nyt on takana? Itsellä tulee perjantaina kuukausi täyteen (olenkohan muistanut hehkuttaa sitä nyt joka viestissä.. :whistle: ) Mulla ollu tänään vähän herkuttelupäivä.. suklaata, vanukasta, kuivakakkua.. Kohta taas naama kukkii :kieh:

Onneksi nyt on niin järjetön pakkanenkin että ulos tupakille lähteminen tuntuis ylivoimaselta.. -26 oli pari tuntia sitten kun kävin kylillä :eek: Koirien tassut ihan jäässä ku käytiin pikkulenkki pyörähtämässä, toisen joutui lyhyestä lenkistä huolimatta pakkaamaan fleece- ja päällyshaalarin alle (ei alusvillaa lainkaan). Kyllä sitä näytti tympääsevän ku toinen sai päästellä ilman typeriä vaatteita :D

Mutta nyt lätisemästä muihin puuhiin...
 
no mä oon aina ollu sitä mieltä että jos ei voi lopettaa tulevan vauvan vuoksi niinkin typerää asiaa kuin tupakointi ni ei mun mielestä oo valmis äidiks... mutta sehän on toki vain mun mielipide, siis että vauvan terveys on tärkeämpää kuin tupakka...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 13:42 vieras kirjoitti:
no mä oon aina ollu sitä mieltä että jos ei voi lopettaa tulevan vauvan vuoksi niinkin typerää asiaa kuin tupakointi ni ei mun mielestä oo valmis äidiks... mutta sehän on toki vain mun mielipide, siis että vauvan terveys on tärkeämpää kuin tupakka...
Minkä ihmeen takia pitää tulla nimettömänä huutelemaan? Musta on tosi ikävää että ihmiset tulee moralisoimaan, kun kukaan ei varmastikaan ole täydellinen. Jopa sinulla on varmasti puutteita joissain asioissa. Ja täällähän ollaan jo lopetettu, aivan turhaa tulet siis pätemään. Surettaa ettei äidit voi toisilleen antaa tukea vaan pitää korostaa omaa hyvyyttään kun ei tupakkaa polta.

Toki täällä kaikki tietää tehneensä väärin kun tupakkaa on polttanut odotusaikana, joten et sinä mitään uutisia päässyt kertomaan. Nooh, meitä on moneen junaan. Kaikki ei voi olla pätemättä kun siihen tilaisuuden saavat :\|
 
moi taas!

Huudelkaa meille sitten mieluummin kirjautuneena jos pokkaa riittää!Kiitos! =)

Kylllähän me kaikki ollaan ajat sitten ymmärretty mikä lastemme paras on ja siksi tässä tsempitämme toisiamme lopettamaan!tupakka kun on monelle paha riippuvuus,joten luopuminen teettää ihan oikeasti töitä! Väitän kuitenkin olevani omille lapsilleni hyvä äiti,siitä on turha tulla mollaamaan.Yritän aina parhaani lasten eteen! =)

Mitenkäs muilla menee!huomasin vasta neiti terän kirjoituksen jälkeen että ka-issa oli vaihtanut nickiä ja aivan hervottoman hauska toi musta lerssi onkin :LOL: ! Huumoria lisää peliin!

Mulla on tänään nyt sitten täynnä 15päivää täysin ilman tupakkaa!tästä on hyvä jatkaa! =)

pakko vetää tämmönen galluppi,kun oli puhetta että ison mahan kanssa tupakan ostaminen olikin noloa...että minkäkokoisilta paikkakunnilta muut on..minä oon pirkanmaalta, aika pieneltä paikkakunnalta noin 10000asukkaan kunnasta...tämmösillä paikkakunnilla melkein kaikki tuntee tosensa jotenkin tai tietää niin kyllä nolotti aina kylillä toi tupruttelu!Että senkin takia on hyvä kun tuli lopetettua! ;)

nyt välipalaa lapsille tekemään... =)
 
kuten huomaatte vierailija siis olen... ja eikös palstan tarkoitus ole että saa mielipiteensä kertoa.. toi teidän suhtautuminen kyllä kertoo teistä aika paljon... keskusteluun saa osallistua niin kauan kun on samaa mieltä teidän kanssanne.. kai nyt järkikin sanoo että jos suunnitellaan tekevänsä lapsia, ni kai nyt ensin lopetetaan tupakointi ja vasta sitten tehdään se lapsi. näin tein itsekin... että silleen...
 
Hei "vierailija"!!!
Toi ei auta ketään. Jos meinaat meidän kanssa riidellä niin rekisteröidy ja tule sitten huutelemaan omalla nikilläsi. Oletkos vähän tyhmä vai kärsitkö luetun ymmärtämisongelmista? Lueppas vielä pari kertaa kun tuntuu olevan niin hauskaa sulla ja mieti muutama päivä mikä tän ketjun tarkoitus on.

 
hih hih... taidat nyt itse ohittaa tärkeimmän pointin joka on se vauva... senkun vaan myrkytät vauvasi jos tupakka tosiaan on sulle tärkeempää.. varmaan se arvostaa sun suurta "uhrausta" :LOL: jos se edellyttää rekisteröitymistä että saa keskusteluun osallistua ni toki voin käydä sen tekemässä =) :flower:
 

Yhteistyössä