tupakoivia odottajia??

  • Viestiketjun aloittaja äippä85
  • Ensimmäinen viesti
Hieno juttu spirre :hug:

Onpa kiva kun tuli tämmöinen tsempitys-ketju, minä oon kokenut että en oo saanut tarpeeksi tukea lähipiiristä. Äiti on tosin ollut tosi kovasti mukana tässä jutussa ja itkun kanssa sopersi että toivoo että mun lakko pitää tästälähinkin etten sorru tupakkiin uudestaan lapsen synnyttyä. Hän itse on polttanut kauan ja on mielestään niin heikko ettei pysty lopettamaan. Kun vaan saisin hänetkin tsempattua tähän mukaan..ideoita?
 
kahden tytön äippä
huh! kylläpä löysin oikeaan aikaan tämän keskustelun:) olen ollut nyt 3wuorokautta polttamatta ja hetki sitten oli hirmunen halu tupakille.onneks ei ollut tupakkaa, jota polttaisi! itselläni menossa raskausviikkoja 24, ja hirweä olo on ollut kun olen polttanut:( mikähän se syy sitten on että vois lopettaa ellei oman lapsen hyvinvointi!?!?! kauhea ajatella että on näin heikko...tai siis nyt olen ylpeä kun olen ollut nämä pari päivää polttamatta:) millasia vierotusoireita teillä muilla on? itselläni lähinnä huonotuulisuus ja välillä sydän lyö aika kovaa tahtia...mutta eiköhän tämä tästä? ja tsemppiä kaikille lakkolaisille!!!!! :)
 
Tervetuloa lopettamaan kahden tytön äippä!Ja tsempiä sulle! :hug:
Tänään ei ole tehnyt niin hirveästi mieli tupakkaa...Pahimpana vierotusoireena pidän hermojen menoa/huonotuulisuutta...Niin ja väsyttää kun en uskalla juoda kahvia,kun sen päälle tekisi ihan tajuttoman paljon mieli tupakkaa..Pysytään tytöt lujina,eikä sorruta...Kyllä me pystytään,kun tsempataan toisiamme! =)
 
kahden tytön äippä
kiitos kannustuksesta! :) tänään keitin kahvia ja jopa uskalsin juoda sitä;) jotenkin tuon kahvikin aina yhdistää tupakkaan..mutta maistu ihan hyvälle ilman tupakkaakin :) pahimmalta varmaan tuntuu just nämä tavat mihin tupakan liittää...aikasemmin kun ollu tupakkalakossa, niin tuntuu että asioista lähtee mielekkyys ilman sitä tupakkaa...siis esim.kesällä, että miten ihmeessä voi nauttia istumisesta parwekkeella ja ottaa aurinko jos ei voi vetästä tupakkia yms. siis sen tupakan liittää niin moniin tilanteisiin:( tätä ei varmasti pysty ihminen ymmärtämään joka ei ole tupakoinut. mutta täytyy katsoa päiväkerrallaan :)
 
Totta puhut!Nuo tilanteet tulee olemaan varmasti pahoja..ja niitä ymmärtää vain jos on tupakoinut!Mutta tsempitetään itsemme niiden yli! Jos menisin nyt keittämään kupillisen teetä kun musta tuntuu että jätän kahvin juonnin vielä vähän myöhempään ajankohtaan! =) Ajattelin välttää hetken aikaa näitä ns.pahoja tilanteita joissa on tullut tupakoitua herkimmin..Ja voin sanoa että kotitupakointikielto,siis myös miehen ja vieraitten,auttaa tosi paljon..ei tee niin paljon tupakkia mieli kun muutkaan ei käy pihalla sitä kiskomassa!Kaikki on onneksi ymmärtänyt hyvin,miksi meidän pihassa ei yhtäkkiä enää poltetakaan! =)
Huomasin muuten eilen että mies haisi tosi pahalta töistä tullessaan..ihan kiva saada hajuaisti takaisin monen vuoden jälkeen..oikein ällöttää että on itse haissut joka paikassa tuollaiselle..yök.. :ashamed:
Mies toi mulle eilen semmosen vappupillin töistä tullessaan,sellaisen mikä on siinä yhdessä tupakka tappaa viattomia-mainoksessa..mistäköhän lie nyt jo sellaisen löytänyt :LOL:
 
kahden tytön äippä
joo, noita tilanteita kannattaa vältää missä usein tupakoinut.sehän tässä vaikeaa onkin että kun on kotona lasten kanssa niin täällä niitä tilanteita sitten on..eli kun lapset saatu päikkäreille yms.niin sit aina tupakille, viettää "omaa aikaa"..mutta nytpä siten ei mennäkään;) onneks on kova pakkanen niin ei niin kovasti ees tee mieli tuonne pihalle. meillä mies ollu kanssa nyt polttamatta, siltä se onnistuu hyvin...ei kuulemma mitään vierotusoireita ja olo tosi pirteä:) pystyiskin ajattelemaan vaan itekin nuita hyviä puolia! mies oli tosin melkein vuoden tupakatta viime vuonna ja alotti sit uudestaan:( ja nyt siten taas lakossa.onneksi! jep, yritetään :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 23:18 Neiti Terä kirjoitti:
Hieno juttu spirre :hug:

Onpa kiva kun tuli tämmöinen tsempitys-ketju, minä oon kokenut että en oo saanut tarpeeksi tukea lähipiiristä. Äiti on tosin ollut tosi kovasti mukana tässä jutussa ja itkun kanssa sopersi että toivoo että mun lakko pitää tästälähinkin etten sorru tupakkiin uudestaan lapsen synnyttyä. Hän itse on polttanut kauan ja on mielestään niin heikko ettei pysty lopettamaan. Kun vaan saisin hänetkin tsempattua tähän mukaan..ideoita?
sano vaikka sille et nyt kun siitä tulee mummo niin se vois lopettaa tupakan polttaminen! =)
 
hyviä puolia lopettamisessa on:
1.lapsi saa paljon paremman olon siellä masussa
2.itsellekin tulee paljon parempi olo ja mieli kun ei enää polta eikä tarvii tuntea syyllisyyttä
3.säästää aika paljon rahaa
4.ei haise enää pahalle
5.ei tarvii seisoa pakkasessa vetämässä sitä syöpäkäärylettä

noita hyviä puolia on tosi paljon,mut huonoja puolia en kyl keksi! ;) onhan se tottakai vaikeeta ensimmäiset pari viikot mut sit alkaa tuntua mahtavalta!
 
minä kans
Nyt minäkin tein päätöksen että lopetan. Mutta heti meinaa iskeä paniikki että mitäs sitte teen kun en enää käykkään tupakalla? Pelottaa ne tylsät hetket joina olen käynyt tupakalla...Miten te muut selviätte niistä hetkistä? Haluan että vauva masussani voi hyvin.
 
Keksit kaikkea tekemistä...rupeat vaikka kutomaan vauvalle peittoa tai tumppuja tms.Minä aloitin semmoisen että aina kun meinaan mennä tupakalle,niin avaankin sen sijaan nää sivut ja luen tsemppaukset uudelleen ja uudelleen! Tsemppiä sullekin ja tervetuloa lopettamaan! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 10:58 spirre kirjoitti:
Keksit kaikkea tekemistä...rupeat vaikka kutomaan vauvalle peittoa tai tumppuja tms.Minä aloitin semmoisen että aina kun meinaan mennä tupakalle,niin avaankin sen sijaan nää sivut ja luen tsemppaukset uudelleen ja uudelleen! Tsemppiä sullekin ja tervetuloa lopettamaan! :hug:
Tsemppiä teille!!
Spirre montako päivää on nyt jo mennyt?
 
mä en odota oo raskaana tällä hetkellä, mutta tupakan polton lopetin eilen virallisesti, yhen aamuröökin vedin aamulla ja nyt oon ollu 30h polttamatta ! vähän jomottaa päätä ja ahdistaa mutta kyllä se tästä kai.

Yks muksu on mulla, ekaluokkalainen, en polttanut raskauden aikana. Vasta sen jälkeen alotin polttamaan.

Vähän on miehelle tullu tiuskittua, mut onneksi se ymmärtää =)
 
8-9 päivää olen ollut polttamatta,vai olisko jo 10..itsekin jo laskuissa seonnut :LOL: aika menee niin nopsasti,en olis uskonut että tällä kertaa menee näinkin helposti,kun aiemmin tehnyt tosi tiukkaa jo tämmönenkin lakko..No ehkä asiaa helpottaa se kun nyt ei olekaan kyseessä lakko vaan täydellinen lopettaminen..Tahdonvoimaa löytyy nyt jostain kummasta tosi paljon...Mutta älkää edes kysykö montako pätkis minibites pussia olen tänä aikana syönyt :LOL: :kieh: Seuraavaksi pitää aloittaa "irti suklaariippuvaisuudesta"-ketju...
Monettako päivää muilla menee ilman röökiä?
 
jenmo
Moi kaikki! Mäkin uskaltaudun tänne...Mulla on nyt rv14+3, ja kokonaan oon ollu polttamatta 2viikkoa ja 3päivää =)

Sitä ennen poltin yhen päivässä....Positiivisen testin jälkeen eka 3/pvä ja sit hyvin äkkii tiputin tuohon yhteen päivässä. Ennen raskautta meni helposti reilu 10/pvä....
Välillä olin jo neljä päivää ilman, sit pari päivää, mut sit sorruin taas. Aina vaan...

Mut 12viikkoa raskautta kun tuli täyteen, eli pääsin pahimmasta km-pelosta, päätin et saa loppua tupakointi kokonaan! Ja on lakko pitänyt..Tähän auttoi, kun mies alko mun kanssa lakkoon yhdessä.

Mulla johtu tuo alkuajan tupakointi siitä, et elokuussa sain keskenmenon (rv11) ja alotin sit taas uudestaan :ashamed:

Sit kun plussasin, olin varma et menee taas kesken, enkä edes ajatellut koko raskautta, saatika uskaltanut iloita siitä. Onneksi tällä kertaa tuntuu kaikki olevan kunnossa. Ja sain jätettyä nekin viimeset hermosavut pois! =)

Tsemppiä vaan teille kaikille! Ja kiva ketju, täällä voikin aina heikon hetken tullen käydä uudestaan lueskelemassa muiden juttuja =)
 
kahden tytön äippä
kiva kun monet muutkin on samassa tilanteessa kuin itse on:) vertaistuki se paras tuki;) tänään ollu hankalampi päivä kuin elien...mut sit keksin jotain tekemistä, esim. tänään olen siivonnu kaiken mahdollisen, melkein;) tuleepa tehtyä enemmän kuin ennen kun on pakko keksiä jotain ton tupakan tilalle..välillä tulee hetkiä että on muka menossa tupakalle, ja sit muistaa ettei poltakaan! se on niin tapa! toivotaan että tuo tapa nyt jäis pois, pysyvästi!
 
Tänään on tehnyt sitten tiukkaa,mutta sortunut en ole enkä aiokaan...Onneksi löysin suklaalevyn kaapista =) Huomasin muuten että kun tekee tupakkaa oikein mieli niin kannattaa puuhailla jotain ns."käsillätehtävää"..
Kuulostaa varmaan pöntöltä,mutta auttoi jopa muovailuvahoilla tekeminen lasten kanssa tuossa aamupäivällä! Tämä äiskä muovaili norsuja niksojen aikana ihan tosissaan :LOL: Taisi olla lapsetkin tyytyväisiä...
Nuo kamalat pakkaset tulivat muuten sopivaan aikaan,ei mua ainakaan huvitakkaan edes mennä tuonne pakkaseen tuprutteleen...Hyi,inhoan muutenkin kylmää! Onkos muut vielä mukana ilman tupakkaa? =)
 
jenmo
Mä huomasin esikoista oottaessa ja tupakoinnin sillon lopettaessa, et koti oli siistimpi kuin koskaan! :LOL:
Koko ajan just käsille tekemistä, niin kyllä se siitä =) Monta monta kertaa päivässä tuli hellat pyyhittyä sun muut tasot...Keittiö kiilsi oikeen.

Nyt koen jo olevani voiton puolella, kun reilut kaks viikkoa jo polttamatta. Mut suklaata kuluu silti.... :whistle:

Tsemppiä teille tytöt, kyllä te onnistutte!!! :hug:

Ja aivan tosi, ettei tuonne pihalle tee edes mieli mennä kärvistelemään! Me kun ollaan kaikki kolme kuumeessa, niin senkin vuoksi visusti pysytään sisätiloissa niin paljon kuin mahdollista.
 
Eilen oli taas tiukka tilanne, mutta kun ei ollut sitä askia täällä missään "käytettävissä" niin eipä sitten tullut poltettua. Rehellisyyden nimissä: jos se aski vielä ois jossain kummittelemassa niin aika todennäköistä on että meikätyttö ois tästä ketjusta tipahtanut :ashamed:

Huomenna tulee kolmas viikko täyteen :attn:

Spirrekö siitä sanoi että hienoa kun alkaa tupakka haisemaan pahalle, itse huomasin saman homman kun olin ollut n. viikon polttamatta ja hissiin menin jossa oli ollut joku joka oli juuri polttanut. Tiedän nykyään jopa että milloin naapuri käy tupakalla! :LOL: Tietokonepöytä on semmoisen tuuletusaukon vieressä joka on parvekkeellepäin ja tässä kun istuu ja datailee niin alkaa tupakki haisemaan :D

Pitää yrittää tulevalle mummille puhua että mun laps ei sitte tykkää tupakantuoksusesta isoäidistä :D

Käsille vaan tekemistä ja niiden paikkojen välttelyä missä tulee helposti poltettua (huoltoasemalla kahvilla käynti itsellä).

Tsemppi-tsemppi kaikille! B)
 
Hyvä juttu neiti terä!pysy lujana vaan! Tänään löysin tupakka-askin toisen talvitakin taskusta,mutta en onneksi mennyt tupakalle...mieli teki hetken,mutta onneksi nuorimmainen huusi yhtä aikaa pissahätää!!!Annoin askin sitten miehelle,joka vei sen autoon,että polttelee töissä ne pois..kun kotonahan meillä ei enää poltetakaan...
Nyt onkin sitten ollut illan jo helpompaa noitten niksojen kanssa!!Eteenpäin mennään niin kuin mummo lumessa :LOL:
Huomiselle onkin paljon käsityöpuuhaa,haettiin nimittäin tänään jyskistä 2vaatekaappia jotka pitää koota miehen kanssa..eiköhän siinä iltapäivä ja ilta kulu...Huomiseen taas! =)
 
Tänään onkin sitten ollut taas helpompaa koko päivän..
Mutta pakko heittää pikku galluppi,että syöttekö te muut lopettaneet nyt enemmän hyvää? =)
Musta tuntuu että koko ajan tekee jotain herkkua mieli... :LOL:
Ja nyt kohta niiden vaatekaappien kokoomisten kimppuun...
 
Tuosta syömisestä.. Musta tuntuu että mulla tulee nälkä puoli tuntia sen jälkeen ku oon tankannu oikeen kunnon ruoan. Eli ei periaatteessa liity mulla vaan "hyvän" syöntiin. Ja toisaalta taas, oon aina ollut hirvee sokerihiiri joka on vaan vahvistunut raskauden aikana (ihme että on ollu pissat aina puhtaat!) niin että en sitten tiedä kuinka paljon tuo tupakointi on lopen vaikuttanut :whistle: :D

Ja taisin jo tuonne alkuun kirjoitellakin että mulla tupakointi oli ihan puhtaasti tämmöinen "sosiaalinen tapa" joten periaatteessa mulla ei mitään erikoisempia nikkiksiä ole mutta tilanteessa missä on muita ja normaalisti polttaisin niin pitää alkaa hypistelemään kauppakuittia tai jotain ettei vaan pummi tupakkia :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 10:45 lopettakaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 12:56 äippä85 kirjoitti:
hirveenhuono omatunto kun tupakoin ja rk33. mutta kun lopettaminenkaan ei onnistu!! onko muita samassa tilanteessa??ensimmäisessäkin raskaudessa poltin jonkin verran ja syntyi terve noin 4kg poika.
ei sitä välttämätta huomaa heti jos lapsi on saanut jotain vikaa siitä et on polttanut!!!poikasi voi saada vielä oppimisvaikeuksia tai muuta sellaista!tulet aina miettimään et oliko se sun syy!mä en voi tajuta kuinka ihminen voi olla niin itsekäs et vaarantaa oman lapsen terveyttä vaan siks et "ei pysty" lopettamaan!kyllä se on vaan niin et se joka HALUAA niin myös PYSTYY!!ite olin polttanut 4v kun tulin raskaaksi ja lopetin heti kun aloin avistaa et olen raskaana!kannattaa vaan lopettaa heti niin on varmaan helpompaa!!
:wave: peesi. Täysin samaa mieltä. Tuoreen tutkimuksen mukaan tupakointi (myös passiivinen) lisää myös virtsarakonsyöpä -riskiä huomattavasti-ERITYISESTI LAPSILLA+ että kun äiti tupakoi, elää vauva vatsassa ympärivuorokautisessa häkämyrkytys -tilassa. En tajuu miten kukaan äiti voi altistaa lapsiaan moiselle (+kaikki muut riskit)

Ja luuletteko te tupakoivat, ettei me ei-tupakoivat tarvittais joskus hermosauhuja!!??
 

Yhteistyössä