Tunnen jatkuvasti olevani RUMA

  • Viestiketjun aloittaja ihanilmanitsetuntoa
  • Ensimmäinen viesti
ihanilmanitsetuntoa
Niin... Tunnen jatkuvasti olevani ruma, tai ainakin olen sitä mieltä että näytän "en miltään". Tunne vaivaa välillä todella kovasti ja poden siitä sitten tavallaan huonoa omaatuntoa ja häpeää, kun en haluaisi olla niin pinnallinen että ajattelen ulkonäköäni niin paljon.

Millähän ihmeellä saisin omaa kuvaani itsestäni parannettua? :(
 
"Sonja"
Millä lailla olet ruma? Minullakin on välillä tuollainen olo, mutta siihen auttaa nätit vaatteet, mahdollisimman hyvä kampaus ja se että nukun vähän enemmän, etten näytä ihan nuutuneelta. En muutu niistä yhtään sen kauniimmaksi, mutta lisää itsetuntoa huomattavasti ja sitten se ulkonäön murehtiminen taas unohtuukin.
 
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka
"vieras"
Niin minäkin, sillä erolla että mä tiedän olevani ruma, sä vaan ajattelet. Olen päässyt siihen pisteeseen elämässäni että en enää välitä siitä pätkääkään. Koska en ajattele ulkonäköäni, tunnustan että en ole yhtään minkään näköinen ja se on tosi vapauttavaa.
 
"mona"
Mistä pidät vähiten itsessäsi?

Pukeudutko muodikkaasti? Käytkö säännöllisesti kampaajalla?Pidätkö huolta kynsistä ja ihostasi? Oletko hoikka? Kasvojaan on vaikea muuttaa, mutta edellämainitut on osa kauneutta.
 
Miten olisi joku "kauneuskuuri"? Hemmottelet itseäsi kampaajalla, ihonhoitotuotteilla (kuorinnat, naamiot) ja meikeillä. Ei tarvi mitään sotamaalausta tietenkään tehdä, mutta laittaa piristystä kasvoihin. Itsellä ainakin on ruma olo silloin, kun ne jaksa hoitaa ihoa ja hiuksia. Tuskin niiden ihmevoiteiden tehoa kukaan muu huomaa, mutta jokin psyykkinen vaikutus niillä itseen on.
 
ihanilmanitsetuntoa
En varmaan olekaan ihan oikeasti todellakin RUMA, mutta itsessäni on paljon asioita jotka ihan todella häiritsevät elämää... Harvoin pystyn ajattelemaan kun itseäni peilistä katson, että olen "ihan hyvännäköinen".

Vihaan hiuksiani jotka ovat ihan OIKEASTI luirut ja onnettomat ja ohuet ja IHAN JOKAIKINEN aamu ihan sotkussa niin että kalju paistaa pitkin päätä, ja leukani on ihan pikkuinen, se saa näyttämään minut ihan joltain hiireltä. :(
 
ap.
[QUOTE="mona";27012764]Mistä pidät vähiten itsessäsi?

Pukeudutko muodikkaasti? Käytkö säännöllisesti kampaajalla?Pidätkö huolta kynsistä ja ihostasi? Oletko hoikka? Kasvojaan on vaikea muuttaa, mutta edellämainitut on osa kauneutta.[/QUOTE]

Kuten jo kirjoitinkin, omistan mielestäni niin onnettoman tukan ettei siihen paljon kampauksia laitella, ja sille toiselle häiritsevälle asialle eli leualleni ei mitään sitten pystykään tekemään.

En pukeudu muodikkaasti, en ole oikein koskaan osannut ostaa nättejä vaatteita, ja meikkiäkin olen huono käyttämään, olen koittanut vasta viime vuosina opetella... Olen hoikahko tai ainakin normaalivartaloinen (55 kg 167 cm).

Voisin oikeastaan laittaa vaikka kuviakin tänne.
 
  • Tykkää
Reactions: Christina Death
"Sonja"
Minä väittäisin 99 % tapauksista, että muut eivät näe ihmistä niin rumana kuin tämä itse.

Oletko kokeillut luiruun tukkaan permanenttia, tyvipermanenttia tai vastaavaa? Oletko koskaan koittanut etsiä hiusongelmiin perehtynyttä kampaajaa? Se on tosiasia, että tukka vaikuttaa paljon yleisilmeeseen. Pieni leuka ei kuulosta minusta ollenkaan pahalta. Itseälläni on kohta 45 v. ikää ja sukuni kauneusvirhe eli riippuvat posket alkavat pukata esiin. Se on minulle pieni kriisi, mutta sen kanssa on vaan elettävä ja koitettava buustata muita paikkoja sen edestä.
 
"Sonja"
Tämän tyyppistä kampaamoa suosittelisin, tämä on Turussa, mutta ehkä sinunkin paikkakunnalltasi löytyisi vastaava.

http://www.parturikampaamoraija.fi/paanahan-ongelmat
 
"Sonja"
Ei kerta kaikkiaan, minusta sinä olet suloisen näköinen, tuommoinen keijukaismainen! Oletko kovin nuori? Minulla oli aivan järkysti kaikkia komplekseja nuorempana, mutta sitten kun ikää tuli, ne katosivat kummasti, kun itsetunto kasvoi muutenkin.

Tukkakin on minusta ihan kiva, väri näyttää hyvältä ja leikkaus on eläväisen näköinen. Rasvaisena tuo voi olla pahemman näköinen, mutta siihen auttaa pesu...
 
ihanilmanitsetuntoa
Ikää on jo 24...

Olen kyllä aina ollut hirveän epävarma oman ulkonäön suhteen, enkä ole oikein koskaan osannut pitää itseäni nättinä. Naiseuskin oli pitkään hakusessa, ala-asteella pukeuduin poikien vaatteisiin ja murrosikä oli yhtä kriisiä - kouluun mennessä litistin kasvuaan aloittelevia rintoja lakanasta leikatulla suikaleella hupparin alle piiloon.

Jospa minä tästä vanhetessa vähän viisastun. Poden ihan hirveitä omantunnontuskia siitä että ajattelen tällaisia.. Minulla on jo kaksi tytärtäkin, pelkään että tartutan tämän saman heihinkin vaikka kuinka varon etten kovin peilaile itseäni tai puhu itsestäni ääneen mitään pahaa.
 
"Sonja"
Kauneusasia tuntuu olevan sinulle iso ongelma. Se on surullista, kun varmaankaan ei olisi mitään syytä tuntea noin. Sinä menetät siinä paljon, kun et voi nauttia omasta ulkonäöstäsi. Kyse on varmaan muutenkin huonosta itsetunnosta, siitähän se kauneuden tunne monesti tulee, että kokee muutenkin olevansa fiksu, hyvä ja hyväksytty. Psykologilta voisi hakea apua itsetuntoasioissa, minäkin tein niin ja elämäni muuttui siitä kovasti. Löysin sitten vielä miehen, joka rakastaa juuri sitä asiaa mikä oli aiemmin suurin kompleksini eli leveää lantiotani. Hän kehuu aina miten kaunis vyötärö ja lantion kaari minulla on ja tuntuu tosi hölmöltä, että kärsin niin hirvittävän kamalasti sen asian takia murrosikäisenä ja opiskeluaikoina:D
 
LillaW
En teidä lohduttaako tämä mutta maailmassa on varmasti sinua rumempia ihmisiä kuin sinä. Nyt tulee klisee, mutta kauneus on katsojan silmissä.

Niin ja jos haluat näyttää leikellyltä naiselta, niin rahaa tiskii vaan niin kyllä se kirurgi sun naamas vääntää vaikka millaiseksi nukennaamaksi.
 
Myös ruma
Niin minäkin oon ruma. Semmonen pallinaama. Eripariset silmät ja aika iso nenä. ja ohut tukka myös.
Mut enmä jaksa useinkaan sitä ajatella. Kun ei se siitä paremmaksi muutu sitä murehtimalla. ja maailmaan mahtuu ihan kaikennäköistä sakkia :)
 
52599
Mitoiltasi olet ihan hyvä. Mulla on saman mallinen leuka kuin sulla, sille ei oikein voi mitään ellei jonnekin plastiikkakirurgille suuntaa. Mutta meikillä siihen pystyy vaikuttamaan siten että ulkonäköä voi vähän "huijata" erilaiseksi. Hiuksiin voisi vaikuttaa, shampoon vaihto tai jopa kokonaan shampoon pois jättäminen, siskollani oli todella ohuet ja päätä myöten menevät hiirenhäntä hiukset ja nyt ovat oikein tuuheat, juuri siksi että ryhtyi tuolle shampoottomalle linjalle. Netistä voi tuosta lukea lisää. Tai voihan aina pistää vaikka pidennykset? Vaikka clip-on malliset.

Joku kasvohoito voisi varmasti myös piristää sinua, ehkä vaikka uusi kampaus tai hiusväri?
 

Yhteistyössä