P
papua
Vieras
Voidaan esittää myös kysymys siitä, että miten paljon puudutteet häiritsevät kiintymyssuhteen syntymistä? Vai onko kyseessä silti mittareilla todettava ero, jolla ei ole käytännössä mitään merkitystä?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja sektio:Ei tietenkään. Lisäksi naisen tulisi itse saada valita synnytystapansa ( sektio vai alatiesynnytys ).
Alkuperäinen kirjoittaja sektio:Ei tietenkään. Lisäksi naisen tulisi itse saada valita synnytystapansa ( sektio vai alatiesynnytys ).
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Miehet nyt ei tiedä tuosta kivusta mitään.
Mutta kipu on niin yksilöllista ettei tuohon voi sanoa että pitää kestää ilman kipulääkkeitä.
Itse olen kolme synnyttänyt ilman kipulääkkeitä,mutta jos en olisi mielestäni kestänyt olisin taatusti vaatinut apuja.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No mun mielestä se sattu silti, vaikka oli epiduraali. Ja onnistumisen tunne oli siinä, että olin sen jälkeen hengissä ja lapsikin oli hengissä. Kiitos nykyajan lääketieteellisten keinojen.
Ennenhän synnytykseen usein kuoli. Eikä ennen oltu lapsiin sen kiintyneimpiä, niitähän tapettiin tosta noin vaan tyynyllä tukehduttamalla. Salaa synnytettiin ja pistettiin vastasyntynyt säkkiin ja heitettiin jokeen.
Alkuperäinen kirjoittaja Hups..:Kaksi synnytystä takana:
1. vaikea imukuppisynnytys ja epiduraalipuudute, raju kokemus vaikkakin kesti vain 10 tuntia, mutta puudutteen ansiosta synnytyksestä jäi "hyvä" mieli.
2.synnytys oli ns. luomusynnytys, ilman mitään apuja (paitsi lämpötyyny). Synnytys kesti vain muutaman tunnin, ponnistuvaihe minuutin, mutta TRAUMA jäi. Kipu oli sietämätöntä, näen siitä vieläkin painajaisia 1v2kk jälkeen!!!
Rakastan molempia lapsiani, mutta synnyttämään en enää mene.... jos puudutetta ei 100% varmuudella luvata
Alkuperäinen kirjoittaja papua:Alkuperäinen kirjoittaja sektio:Ei tietenkään. Lisäksi naisen tulisi itse saada valita synnytystapansa ( sektio vai alatiesynnytys ).
Oon samaa mieltä. Alatiesynnytys on yleensä monessa suhteessa parempi synnytystapa, mutta potilaalla pitäisi silti olla oikeus päättää omasta hoidostaan.
Synnytyssairaalat ovat luonnottomia ja vauvalat häiritsevät äiti-lapsi -suhteen kehittymistä. Pitäisikö niidenkin käyttöä rajoittaa?
Alkuperäinen kirjoittaja vieraileva tähti:Teistä jokainen puhuu omasta kokemuksestaan, sen sijaan tuo (mies)lääkäri on nähnyt varmasti tuhansia synnytyksiä. Ja käsittääkseni naispuoliset synnytyslääkärit ovat esittäneet vielä ronskimpia samansuuntaisia kommentteja.
Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:Miehen sanomana tällä asialla ei mun mielestä ole mitään painoarvoa.![]()
Synnyttäneiltä sitä pitää kysyä tarvitaanko kivunlievitystä vai ei, ja useimmat sen haluaa.
Alkuperäinen kirjoittaja kiuru:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No mun mielestä se sattu silti, vaikka oli epiduraali. Ja onnistumisen tunne oli siinä, että olin sen jälkeen hengissä ja lapsikin oli hengissä. Kiitos nykyajan lääketieteellisten keinojen.
Ennenhän synnytykseen usein kuoli. Eikä ennen oltu lapsiin sen kiintyneimpiä, niitähän tapettiin tosta noin vaan tyynyllä tukehduttamalla. Salaa synnytettiin ja pistettiin vastasyntynyt säkkiin ja heitettiin jokeen.
Juu, tämähän oli "ennen vanhaan" yleinen käytäntö!
Vitsi kun sulta tulee aina niin fiksuja kommentteja.......