Tuli ukko just kotiin

Sanoi joskus kuuden aikaan eilen illalla lähtevänsä käymään työkaverin luona, ja että tulee hyvissä ajoin kylvettämään lasta. Eipä kuulunut ukkoo takas, yritin soittaa mut ei vastannut. Just äsken sit tuli, ei sanaakaan sanonu vaikka näki et olen hereillä. Ei paljoo uni silmään tullu mulle ku ei ollu tullu kotiin, heräsin jo ennen neljää valvomaan.
 
Mun on vaikea kuvitella tuollaista tilannetta omalle kohdalleni,
mutta kannattaisikohan asialle tehdä jotain, jos se harmittaa? :(
meilläkin mies tuli kotiin tossa puol kasin aikaan, mutta töistä :D
piti helluntaiheilaa hyvänä ja meni nukkumaan sitten :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 07:59 nytkypylly kirjoitti:
Mun on vaikea kuvitella tuollaista tilannetta omalle kohdalleni,
mutta kannattaisikohan asialle tehdä jotain, jos se harmittaa? :(
meilläkin mies tuli kotiin tossa puol kasin aikaan, mutta töistä :D
piti helluntaiheilaa hyvänä ja meni nukkumaan sitten :D
meillä tuo on viihteellä pari kertaa vuodessa ja aina menee överiksi. tai sitten sille on sattunut jotain, en tiedä. tai sitten se on nai-mas-sa jotain toista, en tiedä, mutta pellolle nakkaan kun kotia saapuu.

jos ei aikuinen mies osaa kontrolloida itseään, kännissä tai ei, ja joudun murehtimaan ja huolehtimaan hänen takiaan, valvomaan ja odottamaan, niin ei kiitos - suap asua vaikka veneen alla tästä päivästä lähtien.

meni kuppi nurin nyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 08:06 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 07:59 nytkypylly kirjoitti:
Mun on vaikea kuvitella tuollaista tilannetta omalle kohdalleni,
mutta kannattaisikohan asialle tehdä jotain, jos se harmittaa? :(
meilläkin mies tuli kotiin tossa puol kasin aikaan, mutta töistä :D
piti helluntaiheilaa hyvänä ja meni nukkumaan sitten :D
meillä tuo on viihteellä pari kertaa vuodessa ja aina menee överiksi. tai sitten sille on sattunut jotain, en tiedä. tai sitten se on nai-mas-sa jotain toista, en tiedä, mutta pellolle nakkaan kun kotia saapuu.

jos ei aikuinen mies osaa kontrolloida itseään, kännissä tai ei, ja joudun murehtimaan ja huolehtimaan hänen takiaan, valvomaan ja odottamaan, niin ei kiitos - suap asua vaikka veneen alla tästä päivästä lähtien.

meni kuppi nurin nyt.
kuulostaaa oikein järkevältä :hug:
vaikka se tapahtuisi harvoin, niin tapahtuu kuitenkin.. mä olen ihan samaa mieltä, että aikuinen ihminen pystyy hallitsemaan itsensä tilanteessa kuin tilanteessa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 08:09 nytkypylly kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 08:06 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 07:59 nytkypylly kirjoitti:
Mun on vaikea kuvitella tuollaista tilannetta omalle kohdalleni,
mutta kannattaisikohan asialle tehdä jotain, jos se harmittaa? :(
meilläkin mies tuli kotiin tossa puol kasin aikaan, mutta töistä :D
piti helluntaiheilaa hyvänä ja meni nukkumaan sitten :D
meillä tuo on viihteellä pari kertaa vuodessa ja aina menee överiksi. tai sitten sille on sattunut jotain, en tiedä. tai sitten se on nai-mas-sa jotain toista, en tiedä, mutta pellolle nakkaan kun kotia saapuu.

jos ei aikuinen mies osaa kontrolloida itseään, kännissä tai ei, ja joudun murehtimaan ja huolehtimaan hänen takiaan, valvomaan ja odottamaan, niin ei kiitos - suap asua vaikka veneen alla tästä päivästä lähtien.

meni kuppi nurin nyt.
kuulostaaa oikein järkevältä :hug:
vaikka se tapahtuisi harvoin, niin tapahtuu kuitenkin.. mä olen ihan samaa mieltä, että aikuinen ihminen pystyy hallitsemaan itsensä tilanteessa kuin tilanteessa!
kiitos kannustuksesta. ei näy äijää missään.

lähdemme lasten kanssa tivolireissulle toiseen kaupunkiin, olemme päivän pois. joku voisi ehkä alkaa jo soittelemaan sairaalaan yms. että onko näkynyt tommosta miestä, mutta minä en jaksa, olkoon missä on, ja pihalle lentää kun kotia tulee!
ja jos ei hengissä tule niin järjestetään sitten hautajaiset, prkl \|O
 
vieras2
Meillä myös sattuu silloin tällöin (ei nykyisin tosin onneksi mitenkään usein)että mies lähtee yhdelle tai maksimissaan kahdelle, ja sitten tulee pitkin iltaa näitä "vielä yhdet" "kaveri haluaa käydä keskustassa, lähden mieliksi yhdelle" jne viestejä. Ja valomerkin aikaan tullaan sitten kotiin. En tajua mikä siinä on. Ei tässä muutkaan voi haahuilla ympäriinsä ihan vaan hetken mielijohteiden vietävänä. Mutta täytyy sanoa, että jos ei niitä viestejä tulisi tai vastaisi puhelimeen, niin kyllä olisi lähtenyt tasatahtiin tuokin äijä ihan omia vapaita viettelemään johonkin muuhun osoitteeseen. Lisäksi on tehty selväksi että aamuun ei olla missään, valomerkki kun rapsahtaa, niin kotiin suorinta tietä tai voipi sitten jäädä sinne missä on.
 
en ymmärrä
Mä en tajua sitä, että jos mies käy 2-3x vuodessa viihteellä ja meno venähtää pitkäksi, niin aletaan kamppeita pakkaamaan silläaikaa. Miksi ette sovi ennen lähtöä, että "nyt menee pitkään" tai "tulen kun tulen". TE olette jotain kotiintulo kellonaikoja asettamassa viihteellä olevalle?? En ymmärrä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 09:22 en ymmärrä kirjoitti:
Mä en tajua sitä, että jos mies käy 2-3x vuodessa viihteellä ja meno venähtää pitkäksi, niin aletaan kamppeita pakkaamaan silläaikaa. Miksi ette sovi ennen lähtöä, että "nyt menee pitkään" tai "tulen kun tulen". TE olette jotain kotiintulo kellonaikoja asettamassa viihteellä olevalle?? En ymmärrä.
no mä en vastaa kenenkään puolesta, mutta tietysti, jos asia on sovittu, että mies on reissuillaan vaikka kolme vuorokautta, niin onhan se varmaan ihan ookoo, jos se susta tuntuu hyvältä, mutta jos ilmoittaa, että menee yhdelle, niin onhan se aamuun asti oleminen MINUSTA hyvin epäkohteliasta =)
 
HMM
Onhan tuo tympeetä, mutta jos käy vain 2 kertaa vuodessa viihteellä niin hölläisin tuossa kohden vähän pipoa. Jos nyt ei mitään aviorikosta ole tehnyt vaan ihan kaverien kanssa rymynnyt.
 
Kyllä oma mieheni ilmoittaa jos menee pitkäksi. Harvoin missään käy, on kuulemma mieluummin kotona minun ja lastemme kanssa.

Pitäisi sen verran aikuisella ihmisellä leikata että ilmoittaisi toiselle jos venähtää... pitäisi se tajuta että ihminen joka välittää on todellakin huolissaan kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu!

:hug: Voimia sinne :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 09:24 nytkypylly kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 09:22 en ymmärrä kirjoitti:
Mä en tajua sitä, että jos mies käy 2-3x vuodessa viihteellä ja meno venähtää pitkäksi, niin aletaan kamppeita pakkaamaan silläaikaa. Miksi ette sovi ennen lähtöä, että "nyt menee pitkään" tai "tulen kun tulen". TE olette jotain kotiintulo kellonaikoja asettamassa viihteellä olevalle?? En ymmärrä.
no mä en vastaa kenenkään puolesta, mutta tietysti, jos asia on sovittu, että mies on reissuillaan vaikka kolme vuorokautta, niin onhan se varmaan ihan ookoo, jos se susta tuntuu hyvältä, mutta jos ilmoittaa, että menee yhdelle, niin onhan se aamuun asti oleminen MINUSTA hyvin epäkohteliasta =)
ja se ettei vaivaudu edes vastaamaan puhelimeen tai ilmoittamaan et menee myöhempään. äärimmäisen rasittavaa. eli peesailen nytkypyllyä.
 
Voin kuvitella miten karseaa on kun toinen lähtee ja itse jää lasten kanssa kotiin. Etenkin jos ukolla menee aamuun asti. Kai siinä kaikenlaiset ajatukset herää miksei oo voinu tulla kotiin yöksi...? Mulla ainakin päreet palais totaalisesti enkä tiedä mitä tapahtuis... Siis onhan mullakin ton suuntaisia kokemuksia mutta meillä ei ole vielä lapsia eli itsekin on voinut vapaasti käydä. (paitsi mahassa yksi kesällä syntyvä =) ) eikä herra ole käynyt paljon missään iltariennoissa raskauden aikana :D siitä plussaa tälle :flower: Ehdotan että tollasille ukoille, joista jotkut kirjoittivat, tehdään selväksi ettei tollanen peli käy! Kunnon kosto vois olla paikallaan! :kieh: Älkää hyvät naiset olko liian kilttejä!
 
Mun mielestä jos ukko salaa lähtee tai sanoo lähtevänsä yhdelle ja jää sille reissulle ei todellakaan ole oikein.
Mitähän mies tuumaisi kun vaimo sanoisi käyvänsä kaupassa ja tulisi vasta kahden päivän päästä takaisin. Voin kuvitella ettei mies olisi kovin innoissaan asiasta.
Mikä etuoikeis niillä miehillä on?? Luulisi olevan sen verran miestä että sanoisi suoraan että menee päivä tai kaksi. :headwall:
 
samankokenut
Mä olen joka sunnuntai onnellisempi että ei enää..
Ex-mies teki puolitoista vuotta tuota. Meni ja tuli niin kuin haluaa. Sitten loppujen lopuksi tuli ero. Ensin se oli shokki mutta nyt jo olen onnelisempi kuin koskaan.

Kannattaa miettiä onko se todella niin ihmeellinen että kannattaa kärsiä. Siinä kun murskaantuu omakin itsetunto kuin toinen laukkaa baareissa jatkuvasti.

:hug:
 
hmmmmm
No millainen baarittelija miehenne oli kun seurustelitte? Mahtoi olla samanlainen menijä ja silti otitte ukoksenne. Silloin se tuntui tavalliselta. Nyt kun olette lapsia saaneet, niin vaaditte että tahti muuttuu ts. "lähdetään yhdelle" ja tullaan klo 22 kotiin? Eihän ukkonne edes muuta USKALLA luvata/sanoa lähtiessään kuin sen, että "käväisee yhdellä". Jos hän sanoisi, että tulee kotiin aamuyöstä, niin se mäkätys alkaisi heti.
Se on kuulkaas koko paketti minkä aikoinaan valitsitte mieheksenne, vaikka sitten semmoinen joka tulee baarista klo 05 kotiin ja ei muista raportoida menemisistään illanaikana teille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 10:10 hmmmmm kirjoitti:
No millainen baarittelija miehenne oli kun seurustelitte? Mahtoi olla samanlainen menijä ja silti otitte ukoksenne. Silloin se tuntui tavalliselta. Nyt kun olette lapsia saaneet, niin vaaditte että tahti muuttuu ts. "lähdetään yhdelle" ja tullaan klo 22 kotiin? Eihän ukkonne edes muuta USKALLA luvata/sanoa lähtiessään kuin sen, että "käväisee yhdellä". Jos hän sanoisi, että tulee kotiin aamuyöstä, niin se mäkätys alkaisi heti.
Se on kuulkaas koko paketti minkä aikoinaan valitsitte mieheksenne, vaikka sitten semmoinen joka tulee baarista klo 05 kotiin ja ei muista raportoida menemisistään illanaikana teille.
kuten sanoin, onneksi meidän perheessä ei tuota ongelmaa ole :heart:
 
meidän
ukko teki samoin, on eksä nykyään ja paljastui erittäin pahaksi petturiksi. aamulla tullessaan kotiin tiesin ilmeestä ja eleistä et nyt on tehty taas jotain. yleensä hän ei puhunut mitään, käveli suoraan sohvalle vit.mainen virne naamalla.
 
samankokenut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 10:10 hmmmmm kirjoitti:
No millainen baarittelija miehenne oli kun seurustelitte? Mahtoi olla samanlainen menijä ja silti otitte ukoksenne. Silloin se tuntui tavalliselta. Nyt kun olette lapsia saaneet, niin vaaditte että tahti muuttuu ts. "lähdetään yhdelle" ja tullaan klo 22 kotiin? Eihän ukkonne edes muuta USKALLA luvata/sanoa lähtiessään kuin sen, että "käväisee yhdellä". Jos hän sanoisi, että tulee kotiin aamuyöstä, niin se mäkätys alkaisi heti.
Se on kuulkaas koko paketti minkä aikoinaan valitsitte mieheksenne, vaikka sitten semmoinen joka tulee baarista klo 05 kotiin ja ei muista raportoida menemisistään illanaikana teille.
Vastaan omasta puolestani että ei ollut..oli ihana perheen isä 6vuotta,mutta sitten alkoi laukkaaminen. Miksikö? En minä tiedä :/
Mutta mun mielestä (ja se on vaan mun mielestä) on aivan turha etsiä syitä että miksi mies juo ja kulkee ilmoittamatta. Aikuinen ihminen on itse vastuussa teoistaan ja mun mielestä parisuhteessa on oikeuskin kätkättää jos tietää että mies häviää omille teilleen kumminkin.

Mun sympatiat on sattuneesta syistä täysin apn:n ja lasten puolella. Tervetuloa heittämään kiviä "nalkuttavalle akalle" .

Jos ei ole koskaan odottanut yötä myöten ja selittänyt lapsille missä isä on,ei voi tietää.
Ainut mitä kadun on että en lähteny aikaisemmin. :/
 
Toivottavasti ette nalkuta kovin usein miehillenne. Monesti sillä on päinvastainen vaikutus (putkiaivoja kaikki tyynni :headwall: ). Mies kerran mulle sanoi, että mitä enemmän mä nalkutan sen enempi ketuttaa eikä tee mieli/uskalla sanoa tulevan illan menoista. Työn puolesta joutui noihin illanviettoihin ja tuli sitten aamuyöllä joskus viiden aikoihin. Mä aiemmin nalkutin, mutta nalkuttamisen lopettettuani on tyyli muuttunut. Ehkä mies tiesi, että soitti tai ei, nalkutusta oli tiedossa. Nykyään mies juo runsaasti vettä (vaikka juokin olutta tms.) illan aikana, niin eipä ole krapulaakaan. Itse on huomannut ilman mun alleviivausta, että krapula vie sitten sitä kallista aikaa perheeltä pois. Niin ja tosiaan 98% nuo viihteelläkäymiset ovat työn puolesta järkättäviä asiakaskeikkoja.

Joskus tekee terää katsoa itsekin sinne peiliin, jotta onko kotiäippänä nyt se ihan täydellinen :whistle: Monesti sitä marmatti jo etukäteen miehen menoja ja mitähän siitä sitten seuraa...
 
ei omalla
Eikä se aina kerro mitään minkälainen oli nuorena tavatessa. Kyllä minäkin ja mieheni kävimme seurustelumme alkuvuosina viihteellä yhdessä tai erikseen. Taitaa suurin osa parikymppisistä käydä baarissa. Mutta yleensä, kun ikää tulee ja perhettä siunaantuu, alkaa yöriekkumiset jäädä vähiin. Eli ei voi mielestäni sanoa, että mitäs otit sellaisen miehen.

Perheellinen ei ole sinkku, joka voi mennä viilettää mielensä mukaisesti. Mielestäni kotona olevalle on reilua ilmoittaa, jos viipyy luvattua pidempään. Pelisäännöt pitäisi sopia yhdessä ja niissä pysyä. Jos haluaa mennä kerran pari vuodessa oikein kunnolla aamuun asti rymyten, niin sitten sovitaan niin, eikä puhuta mistään yhdelle menemisestä. Jos kotona oleva tietää missä mies menee, ei synny näitä aamuyön tuntien mustasukkaisia ajatuksia, joista sitten tapellaan seuraavat puoli vuotta. Siitä olen samaa mieltä monen muun kanssa, että baarista tullaan kotiin viimeistään valomerkin jälkeen. En ymmärrä aikuisten ihmisten aamukuuteen kestäviä jatkoja, joista tullaan kotiin vasta aamupäivällä.

Huoh, :hug: niille, jotka odottelee miehiään kotiin.
 
vieras2
No, olen kyllä sitä mieltä,että jos jostain sovitaan niin siitä pidetään kiinni. Ja kyllä meillä mies käy ulkona myös sillä valomerkkiin saakka sopimuksella. Mutta miten aikuisella ihmisellä voi toistuvasti käydä niin että mennään hetkeksi ja ollaankin melkein aamuun saakka. Kyllä se on valintatilanne - pidänkö kiinni antamastani lupauksesta vai rikonko tekemäni sopimuksen. SE kertoo mielestäni kyllä tietystä asenteesta ja aikuisen kehitystasosta.
 
siis tässähän ap ja minä vieras olimme eri asialla, tungin itseni tähän ap:n ketjuun.

anoppi soitti klo12 että poika nukkuu heillä. olin reissussa lasten kanssa päivän, mutta poissa ollessamme ukko on käynyt täällä suihkussa ja reteesti heittänyt pas-kai-set vaatteensa pyykkikoriin... no, se koitti soittaa yhdessä vaiheessa, löin luurin kiinni kun olin kyläreissulla silloin. laitoin sille tekstiviestin että "mulle on sitten aivan vi-tun yhdentekevää mikä tekosyy sulla on tällä kertaa. en aio edes keskustella aiheesta. osoitteesi ei ole enää ******. ala pakata!!!"

no, ei täällä pakattuna mitään ole, otin muutaman jätesäkin ja heitin tavaransa niihin. laitan kohta viestiä että valmista on, sopii tulla hakemaan.

ja kun jotkut kätkättivät, että millainen oli ennen. mitä merkitystä sillä on? joi joskus, mutta ei noin pedaleja sekaisin mitä nykyään kun juo. ja jos mies alkaa yhtäkkiä käyttäytyä kuin per-se-rei-kä, niin minä en sellaista kyllä katsele, vaikkakin olen koko paketin aikanani valinnut. piste.

jos tuo olisi sanonut että menee pitkään, niin selvä. mutta piti olla yksi olut. YKSI OLUT, missä menee aikaa korkeintaan pari tuntia kun lasketaan mukaan kaverin kanssa juttelemiseen kuluva aika.
ja yksi olut tarkoitti sitä, että seuraavana päivänä noin kello kaksitoista tämän äijän äiti soittaa mulle ja kertoo missä poika on, siihen saakka sain vain miettiä että onkohan se edes hengissä tai mitä. ja se akku muuten loppuu joka vi-tun kerta ryyppyreissun aikana, merkillistä eikö-

meni todellakin nyt se kuppi nurin, äijä saa asua vaikka veneen alla, mulle on aivan saa-ta-nan se ja sama \|O
 

Yhteistyössä