Mä en ole ikinä tajunnut, että potta-asioita hoidellaan muualla kun vessassa. Ei meillä muutkaan tee tarpeitaan muualle, miksi sitten lapset? Ällöintä on, kun potta on tiskipöydällä :X
Meillä oli jossain vaiheessa potta välillä olkkarissa. Ihan sen takia, että monesti kuivaksiopetellessa tyttö pissas olkkarin lattialle kun tajus liian myöhään lähteä vessaan. Ehti potalle nopeammin, kun oli siinä ihan lähellä. (Ja joo, vein heti pissattuaan potan kylppäriin ja pesin)Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25869410:Mä en ole ikinä tajunnut, että potta-asioita hoidellaan muualla kun vessassa. Ei meillä muutkaan tee tarpeitaan muualle, miksi sitten lapset? Ällöintä on, kun potta on tiskipöydällä :X
Tuon takia varmasti muutkin pitävät. Mutta se on mun mielestä silti ällöä. Ja itseasiassa meidän tuolla kuivaksi jo oppineella lapsella ei potta olis samassa huoneessa varmaan edes auttanut mitään, jaksoi kyllä pidättää vessaan saakka jos huomasi että pissa on tulossa. Vahingot tuli silloin kun ei vaan tajunnut että tarvis mennä..Meillä oli jossain vaiheessa potta välillä olkkarissa. Ihan sen takia, että monesti kuivaksiopetellessa tyttö pissas olkkarin lattialle kun tajus liian myöhään lähteä vessaan. Ehti potalle nopeammin, kun oli siinä ihan lähellä. (Ja joo, vein heti pissattuaan potan kylppäriin ja pesin)
no eihän jauhelihassa ole oikein muuta mahdollisuutta, kun silloin kun ei raakaa näy, ja kyllähän sitä paistamista senkin jälkeen vähän vielä jatketaan?mä oon joskus miettinyt tätä,mutten oo tyhmä tajunnu että se lasta pitäis vaihtaa (puolessavälissä?) entä esim jauheliha?sehän kypsyy usein niin että on sekä kypsiä että raakoja kohtia joita sitten pyöritellään kunnes kaikki kypsää.missä vaiheessa lasta siis tulisi vaihtaa jos kyse ei ole pihveistä?
leikkuulaudan vaihto/peseminen vihannesten ja lihankäsittelyn välissä on itsestäänselvyys,sekä käsien pesu vähänväliä ruuanlaiton lomassa,kun ne välillä sotkuvat.
Mä en koskaan pese. Kun rätti on liian huonokuntoinen keittiöön, heitän sen roskiin tai siitä tulee vessansiivousrätti.Chifonetit voi pestä koneessa. Ja niiden hyvä puoli on, että kuivuvat tosi nopeesti.
Meillä oli pojalla käytössä sellainen tiskirätti-tyyppinen nassunputsausliina . Illalla heitettiin aina pyykkiin, eikä sillä mitään muuta pyyhitty kuin lapsen kasvoja.En tiä onko urbaanilegendaa mutta oon jonkun kuullut pyyhkivän lastensa naamankin syömisen jälkeen tiskirättiin.
no jos sä nostat kypsän pois ja tarjoilet sillä samalla lastalla.. Eihän sillä tietty merkitystä ole, jos se liha sitten menee kastikkeeseen kiehumaan, jota sitten eri välineillä tarjoilet..niinpäniin,mutta siinä on raakaa ja kypsää lihaa pannulla vierekkäin ja lastalla sekoitellaan molempia yhtäaikaa.mitä hyötyä siis on vielä lopuksi hetken ajaksi vaihtaa lasta?
Muistan nuoruudestani erään kaverin luona, joilla oli angorakissa, syöneeni leipää pöydän ääressä...laitoin leivän pöytäliinalle ja kun nostin sen syödäkseni niin siihen oli tarttunut hemmetinmoinen kissankarvatukko.Ja meillä ei muuten saletisti kissa istuskele ruokapöydällä eikä muillakaan pöydillä, taitaa kaikilla kissanomistajakavereillani olla sallittua puuhaa lemmikeille vaan meillä ei-ei-ei.
no jos sä laitat tarjolle, tai johonkin sellaiseen, jota ei enää kuumenneta likaisella lastalla, tai pyyhkäiset niitä basilleja vielä lastasta paistettuihin, jotka eivät ehdi enää kuumentua. Eihän sillä mitään väliä ole jos ne lihat menevät sitten vielä kastikkeeseen kuumentumaan.niinpäniin,mutta siinä on raakaa ja kypsää lihaa pannulla vierekkäin ja lastalla sekoitellaan molempia yhtäaikaa.mitä hyötyä siis on vielä lopuksi hetken ajaksi vaihtaa lasta?
Iyyhhh - puistattelee oikein :$Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25870185:Anoppi paloittelee lihan leikkulaudalla, pyyhkäisee käytön jälkeen leikkuulaudan tiskirätillä ja viipaloi leivät samalla leikkuulaudalla. Tykkää myös nuolaista lusikan "puhtaaksi", millä on otettu jäätelöä jätskirasiasta ja laittaa saman lusikan taas siihen rasiaan että muutkin voivat ottaa jäätelöä. Ja syömiseen siis on erikseen jokaisella omat lusikat.
Samaisessa taloudessa leivän voiteluun käytetään omaa ruokaveistä, ja tietenkin siinä veitsessä on jonkin verran ruuanrippeitä. Margariinirasia on täynnä ruuanmurusia ja margariinia.
Raa'an kalan suolaisuuden testaaminen anopin tapaan: nuolaise sormea, sivele kalan lihaa ja maista onko tarpeeksi suolaa.
Arvatkaa vaan ollaanko käyty pahemmin anoppilassa syömässä kun paljastui nää hygienian helmet. :kieh: Aikaisemmin olen ihmetellyt miten meillä on milloin kenelläkin vatsa kipeänä anopin luona syömisen jälkeen.