Tuli ruokasäilytysketjusta mieleen: Mitä epähygieenisyyksiä olen bongannut tutuilla?

• Viestiketjun aloittaja hygeena
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä en ymmärrä Wettex enkä Chifonet liinojen käyttöä keittiö rätteinä. Yhdellä kaverilla jolla oli kylpyamme se oli aina semmosen naatan peitossa :x
Chifonetin liinathan on ihan parhaita! Ihmettelen teidän keittiöhygieniaa, jos rätti menee huonoksi alle viikossa. Ihan samalla tavalla sitä pitää huuhdella ja pestä ne rasvat sun muut pois siitä kuin muistakin keittiövälineistä.

[QUOTE="vieras";25868644]Chifonetin liinathan on ihan parhaita! Ihmettelen teidän keittiöhygieniaa, jos rätti menee huonoksi alle viikossa. Ihan samalla tavalla sitä pitää huuhdella ja pestä ne rasvat sun muut pois siitä kuin muistakin keittiövälineistä.[/QUOTE] Mulla on semmosia liinoja jotka voi koneessa pestä. Ja niitä sitten vaihdan yleensä pari kertaa viikossa tarpeen mukaan. Musta ne on vaan ällöjä eikä puhdistus tehokaan ole samaa luokkaa mikrokuidun kanssa.

"hepuli"
Btw. ne kissat on varmaan kymmenen kertaa siistimpiä ja vähemmän bakteereita levittäviä kuin lapset :D

Itestä ainakin tuntuu että muksut konttailee pitkin lattioita, tuhrii ruualla, pissaa ja kakkaa vaippaan, kaivaa nenää jne siinä kun kissat vaan pötköttelee, niin ne kissat olis varmaan niitä joita pitäis suojella lapsilta ja niiden sottasuudelta kuin toisinpäin :D

Mulla on semmosia liinoja jotka voi koneessa pestä. Ja niitä sitten vaihdan yleensä pari kertaa viikossa tarpeen mukaan. Musta ne on vaan ällöjä eikä puhdistus tehokaan ole samaa luokkaa mikrokuidun kanssa.
Meillä on kans vaan kertakäyttöisiä tai mikrokuituisia liinoja.
En oo ikinä tajunnut chifonettien ideaa, semmonen wettex edes imee nestettä itseensä (joskin vähemmän kuin mikrokuituliina, talouspaperi tai vaikka froteepyyhe).

[QUOTE="hepuli";25868672]Btw. ne kissat on varmaan kymmenen kertaa siistimpiä ja vähemmän bakteereita levittäviä kuin lapset :D

Itestä ainakin tuntuu että muksut konttailee pitkin lattioita, tuhrii ruualla, pissaa ja kakkaa vaippaan, kaivaa nenää jne siinä kun kissat vaan pötköttelee, niin ne kissat olis varmaan niitä joita pitäis suojella lapsilta ja niiden sottasuudelta kuin toisinpäin :D[/QUOTE]

Mut ei meillä kyllä lapsetkaan istuskele pöydällä, ainakaan paljain peffoin :D

• Tykkää
Reactions: as if ja Tepadj
Miks ei niitä chifonettejä voi ihan yhtä lailla nakata pyykkikoneeseen?
Voi ne varmaan mutta ne on silti ällöjä ja puhdistusteho on huono. Eikä ne kyllä niin montaa pesua edes kestä kun joku mikrokuitu liina. Ainut hyvä puoli on varmaan toi kuivumis nopeus, mutta jotenkin en ole sitä kaivannut, kun noi mikrotkin menee meillä pesuun ennen kun ne edes haisee rätille.

"annika"
weeex ja chofonet yms kannatta keittää, sillälailla puhdistuu nopeiten ja varmimmin. samassa vedessä kiehauttaa sitten myös tiskiharjan ja keittiösienen. jos on oikein paha tilanne niin laittaa sitten vähän konetiskiainetta siihen keitokseen.. ja kattila lopuks astianpesukoneeseen.

ja kyllä pyyhin lattialta sillä samalla rätillä, en usko että meillä on lattia paljon sen likasempi ku pöytäkään. mitenkään kovin hygieenistä meillä ei oo, mutta haisevia rättejä en siedä.

"vieras"
Noista räteistä tulee mieleen ystäväni kun olimme siivoilemassa juhlien aattona juhlapaikkaa ja siinä siivoillessa sanoin kaverille että jos viitsisi tarkistaa vessan ja pestä sen jos on silminnähden törkyinen,.
kaveri nappasi keittiörätin ja lähti siivoilemaan, sanoin ettei meillä ei oo uutta rättiä keittiöön ja sitä varmasti tarvitaan niin ystävä vastasi ettei hätää, ei erillistä tarvita, käyttää hän kotonaankin samaa rättiä, ei se likanen ole kun puhdistusaineilla vessan pesee. Hyyyyyiii...

Rollolainen
[QUOTE="Ninnus";25868482]Jauheliha paistetaan yhdellä ja samalla lastalla alusta loppuun. Lastaa ei pestä välissä. Yäk.[/QUOTE] eipä sitä kyllä keittiölläkään pestä välissä, samaa lasaa käytetään.

"hiltsu"
Mä olen kerran istunut kahvipöydässä kun perheen 5v lapsi istui siinä vastapäätä PÖYDÄLLÄ kaivelemassa vehkeitään. En oikeen tiennyt että mitä sanoa, ehkä se on pikkupojille luonnollista tai jotain.

Kissat kyllä kestän pöydällä :D

[QUOTE="annika";25868845]weeex ja chofonet yms kannatta keittää, sillälailla puhdistuu nopeiten ja varmimmin. samassa vedessä kiehauttaa sitten myös tiskiharjan ja keittiösienen. jos on oikein paha tilanne niin laittaa sitten vähän konetiskiainetta siihen keitokseen.. ja kattila lopuks astianpesukoneeseen.

ja kyllä pyyhin lattialta sillä samalla rätillä, en usko että meillä on lattia paljon sen likasempi ku pöytäkään. mitenkään kovin hygieenistä meillä ei oo, mutta haisevia rättejä en siedä.[/QUOTE] Toivottavasti et oikeesti keittele asuntoos sisälle mitään konetiskiaine höyryjä. Muutenkaan en oikeen kotioloissa kannata tuota keittelyä kyllä ne koneessa puhdistuu ja voihan ne välillä pestä 90 asteessa jos siltä tuntuu.

"..."
Mua NIIN ÄLLÖTTÄÄ kun MUN äiti pyyhkii meidän lasten naamat ruokailun jälkeen tiskirättiin. Kun tämän ekan kerran näin ja sanoin et hyi, ja pesin uudestaan, äitini loukkaantui ja sanoi että tänä aamuna otettu käyttöön. NIIN VARMAAN, se keltainen rätti oli ihan reikäinen ja välillä sillä pestiin pissavahinkoja lattialta ja huuhdeltiin yms.

Toinen saman ihmisen tekemä ällötys on se, että koirat heillä paskoo ja kusee lattialle, sitten pyyhitään paskat ja kuset samoila pyyhkeillä joihin ihmiset kuivaa käsiään yms. Toki ne pestään siinä välissä mutta vain 40 asteessa.

Seuraava ällötys on se, että maidot, lattiallepudonneet ruuat, muruset yms siivotaan kihvilällä ja harjalla eikä sitä tietenkään pestä välillä!

Olen itse Sh ja ensiavussa töissä, hygieenisuus on minulle tärkeää. Sitten hän esim siitä rättijutusta toteaa että sinunkin naamasi pestiin näin etkä ole kuollut. En varmaan mutta lapsena monta kertaa vuodessa mahataudissa ja kovissa flunssissa. VIrtsatieinfektioita oli 17-vuotiaaksi asti 4-8 kertaa vuodessa ja aina jouduin sairaalaan hoitoon siitä. Kun muutin kotoa melkein 18-vuotiaana, ensimmäinen virtsatietulehdus oli raskausaikana 26 - vuotiaana. Mahatauti viimeksi 16-vuotiaana...

"..."
[quote="vieras";25868909]noista räteistä tulee mieleen ystäväni kun olimme siivoilemassa juhlien aattona juhlapaikkaa ja siinä siivoillessa sanoin kaverille että jos viitsisi tarkistaa vessan ja pestä sen jos on silminnähden törkyinen,.
Kaveri nappasi keittiörätin ja lähti siivoilemaan, sanoin ettei meillä ei oo uutta rättiä keittiöön ja sitä varmasti tarvitaan niin ystävä vastasi ettei hätää, ei erillistä tarvita, käyttää hän kotonaankin samaa rättiä, ei se likanen ole kun puhdistusaineilla vessan pesee. Hyyyyyiii...[/quote]

hyi hyi hyi!!!!

"vieras"
Ihmetyttää kaveri, joka aina lämmittää keiton uudestaan KOKONAAN.
Siis koko kattilallisen. Ja sitten taas jäähdyttää ja laittaa jääkaappiin. Ja taas lämmittää kaiken ja jäähdyttää....

"jenni"
Muakin etoo kissat pöydillä. Ensin ne ruopii hiekkalaatikkoaan ja tulee sitten tassut harmaina steppaamaan lieden viereen. Yäk.

Sekin ihmetyttää ja ällöttää, että esim. grillatessa laitetaan kypsät lihat säilöön siihen veriseen myyntipakkaukseen. Tai leikellään tomaatit samalla leikkuulaudalla, jolla hetki sitten leikattiin raakaa kanaa.

"evvk"
Kaverin vaimo jättää ruokia lämpimään, esim majoneesin tai raejuusto-hedelmäkeittosekoituksia ja ilmeisesti ihan tarkoituksella? Kun olen saman koskemattoman satsin nähnyt seuraavana päivänä uudelleen. Nainen on venäläinen joten en tiedä onko joku venäläinen tapa sitten, ällöttävä kuitenkin

hyiii
olin kaverilla tässä taannoin ja sillo likaisia astioita siellä tiskialtaassa..no se vaan aina räkäs niiden päälle..sitten alko tiskaan ja sen jälkeen kysy en otanko kahvia...en halunnut:/ ja siks kun mua vaan ällötti kun oli eka limppiny sinne astioiden päälle ja sit ei edes kunnolla pessy mun mielestä niitä:/

Yhteistyössä