Tulevat Täydelliset Naiset !!

Tervetuloa NinniNuppunen!! Aika monella on maanantai punnituspäivä mut mulla se tulee nyt olemaan perjantai kun aloitan tän uuden elämän nyt ku vuosi vaihtu :LOL: täälläkin taas :whistle:
eli siis ihan saat punnita ittes minä päivänä tahansa kunhan ilmoitat selkeästi että haluat sen luvun päivitykseen..
 
Heh, tottahan tuo on Daaria, :D Mutta mulla tuntuu tippuvan taas mukavasti, melkein kilo menny eilisestä, siis nesteitä täytyy liikkua..
Sokeriholisto oon minäkin. Ja musta alkaa tuntua, että se on oikeasti ihan vakava juttu. Mulla nimittäin kun alkaa karkki himottamaan, enkä ota, niin ensin kiristyy pinna, niin että päässä tuntuu aivan painetta ja sit alkaa kädetkin tärisemään! Siis ihan järkkyä.. Voikohan tällä olla tekemistä hormonien kanssa, ku mun mielestä tää alkoi mulla vasta lasten saannin jälkeen.. Tai sit nää äidin muruset on vaan niin tärisyttäviä..

Mä voisin ilmotella kans perjantaisin, mä käyn joka päivä, niin mulla ei oo oikeastaan väliä mikä päivä merkataan..

Mutta eipä tässä kummempia jaarittelemisia, tääkin päivä menny ihan ok, paitsi että sorruin yhteen Fazerina patukkaan ku olin kaupungilla ja iski hirveä nälkä.. Mutta mitäpä tuosta, hyvää ainakin oli!

Ja NinniNuppuselle tervetuloa joukkoon sankkaan!! (kohta ei enää tukevaan)..
 
Mä en nyt ihan hirveitä oo taas ehtiny tänne päivittämään kuulumisia. Joulukuu oli töissä hektinen kuten koulumaailmassa aina. Stressiä pukkas ja makeaa uppos, mutta onneks puntarilukema ei aivan hirveisiin kivunnu.

Jouluna annoin itselle vähän armoakin ja herkuttelin kinkulla & suklaalla. Lukemat on nyt sitten 75,7 eli hieman ollaan mun tavoteaikataulusta jäljessa, mutta tavote on edelleen se 68 helmikuun lopussa. Ei taida ihan onnistua, mutta unelmiahan pitää aina olla.

Jatkossa roikun mukana ainakin taustapiruna ja yritän aina sillon tällön käydä päivittämässä kuulumisia. Mielelläni pitäisin siis omat tietoni listalla, jos vaan muille passaa...

Tsemppiä kaikille uusille ja vanhoille kadonneen vyötärön metsästäjille!
 
Täällä kanssa yksi sokeriholisti!!! :wave: Päätin pitää tammikuun ihan herkuttomalla linjalla. Tammikuun jälkeen katson uudestaan ja mietin jatkuuko nollalinja vai sallinko itselleni yhden karkkipäivän viikossa. Mullakin pinna kiristyy, jos herkkua en saa heti, kun siltä tuntuu. :ashamed: Eli nyt vaan vihanhallintaa. :LOL:

Daaria: Miekin voisin ottaa perjantain punnituspäiväksi. Tuntuisi luontevalta päivältä punnita. =)

Miehän pudotin painoa viime vuonna 7-8kg. Aika helposti putosi alkuun, mutta sitten motivaatio katosi jonnekin ja putoaminen tyssähti tähän. Muutaman kilon verran on alempana käyny, mutta aina nousee takaisin tähän. Nyt ei varmasti enään nouse, kun tämä tyttö laittaa haisemaan. :LOL:

Mutta nyt perheen pariin... :wave:
 
Millimetri: Se on ihan oikeasti vakava juttu :| Ruotsissahan on ihan hoitolaitoksia sokeriholisteille ihan niinku on alkoholisteillekin. Sitä on vaan vielä niin vähän tutkittu varsinkin julkisesti ettei ihmiset ota sitä tosissaan. Mää oon lukenut kirjaa Sokeripommi (en oo vielä päässy alkua pitemmälle mutta jo nyt olen hyvin vakuuttunut) ja se on oikeasti hyvin mieltä avartava kirja. Suosittelen lämpimästi lukemaan, auttaa ymmärtämään tuon sokeririippuvuuden vakavuuden.

Mulla menny tämä päivä helposti ku on ollut tekemistä. Pelkäsin tätä kolmatta päivää, toivottavasti se ei nyt tuu huomenna se armoton v*tutus ku arki alkaa.. :snotty:
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille vähän myöhässä!

Tänään paino 82,7, eli on se taas vähä tippunu. Jouluna en käyny vaakalla, kun söin juustoleipää, kanaa ja aurajuustokastiketta, niin vähä turvotti. :LOL:

Mut hyvältä näyttää sen suhteen et ennen helmikuuta alkaisi paino 7-alkuisella numerolla.
Tää 80-luku alkaa jo riittää, en muutenkaan tykkää kasarijutuista. :p
 
Heips.

Mulla oli tarkoitus aloittaa jo 1.1. tiukka kuuri, mutta toisinpa meni
oltiin miehen kanssa pitkästä aikaa kaksin elokuvissa ja sarkkia ja popkorneja tuli mässättyä.
Mutta onneksi viikon olen sentään ollut hiukan kevyemmällä linjalla kun jouluna :whistle:
sillä joulun +3 kilosta on jo -1.8 kg lähtenyt viikossa ;)
vaikak ei olekkaan virallinen punnitus päiväni nyt..

Rupean muuten nyt muutamaksi viikoksi todella tiukalle kuurille. Olen ihan sokeri alkoholisti sokerit saa jäädä nyt ja olen sovelletusti nutrilet puseilla. siis ravitsemus terapeutin kanssa sovelletulla dietillä.

mä haluan niin eroon äistä löllyköistä |O
haluan päästä niin 7 alkavaksi !
nyt siis niskasta kiinni ja tämä 8 kiloa pois
 
huoh |O on ollu kyllä välillä semmosia ärsyyntymis piikkejä että huhhuh... Mutta en oo vielä pahasti räjähtäny lapsille :saint: Flunssa iski sitten kunnolla ja kurkku on tosi kipeä, ei ees voi huutaa :whistle:

Ei vaan, yllättävän helppoo on nyt ollut. Ehkä se motivaatio on nyt kohillaan ku ei vielä tiukkaa tee. Samat mietteet ku sannulilla, tahtoo eroon löllyköistä!!! Mulla on kans suht tiukka kuuri nyt menossa. Tai siis syön muuten normi ruokaa mut tarkkailen määrää ja kasviksia syön hulluna ja herkkuja en lainkaan. Täytän sitä kiloklubin päiväkirjaa ja pyrin saamaan kaikki vihreet pallurat. Suosittelen muuten kaikille tuota kiloklubia, on ilmainen ja hyvin kattava laihdutus "auttaja" =)

:wave:
 
Millä keinoilla täällä muuten laihdutetaan?

Itse laihdutan aika tavallisesti, jos niin voi sanoa. Kaikki herkut (niin sokeriset kuin suolaiset) on pannassa. Kokonaan ainakin tammikuun, jatkosta en tiedä. Samoin iltasyöminen on kiellettyjen listalla. Annoskoot on pienentyny (melkein puoleen! :eek: ) ja syön neljä kertaa päivässä (aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala). Ja veden juontia olen lisännyt huimasti. Koko ajan saa vessassa rampata. Liikuntaa en kerkeä harrastaa hirmuisesti. Hyötyliikunta on mun juttu. Nyt onkin saanut lumitöitä tehdä ihan kivasti. Lenkillä käyn silloin tällöin, kunhan kerkiän ja kotona jumppailen muutaman kerran viikossa. Näillä mennään ja paino onkin pudonnut lauantaista ihan mukavasti. Eli tällä jatketaan. :D
 
Niin ja sitä pitikin vielä sanoa, että mullakin on menny jotenkin tosi helposti tämä alku. :eek: Yleensä alku on aina vaikeinta, mutta ei tällä kertaa. Pari kertaa on tainnu tulla pikkuinen ;) hermoja kiristävä hetki, mutta muuten ihan yllättävän hyvin. :D
 
NinniNuppunen: Mulla on aika saman tyylinen tapa (yrittää) laihduttaa. Mut turvaudun kyllä tuossa oikein syömisessä tuohon kiloklubiin. En todellakaan oo tajunnut hyvien rasvojen tärkeyttä ja kasvisten määrää sitä ennen..
Kuntosalilla pyrin käymään pari kertaa viikossa ja se on mulle kyllä henkireikä. Meinaa pää hajota välillä täällä kotona :ashamed: Ei tuu kotiäitiä tästä tytöstä vaikka kuin yrittää :whistle:

Mulla muuten loppu nyt vuoden vaihteessa imetyskin että se "apu" nyt lähti pois ja pitää entistä enemmän tarkkailla ruokavaliota. Vähän harmi, ois saanu vielä jatkua muutaman kuukauden.

Mää alan kyllä olla ihan sippi. Tää nyt ei varsinaisesti tänne kuulu mutta pakko vähän purkaa mieltä. Meillä kun tuo poika heräilee tunnin välein koko yön. Nytki vaan itkettää ku oon niin väsynyt. Kaiken lisäksi tuli tämä hirveä flunssa itselle, kurkku ihan tulessa ja nenä vuotaa :snotty: Alkaa olemaan jo tosi epätoivoinen olo, eikä tää helpota koskaan??? Tätä nyt on kestäny kohta 4kk. Alussa nukku sentään kolmen tunnin pätkiä. 8kk aikana oon nukkunu pari yötä parilla heräilyllä ku oon korvatulpat korvissa nukkunu toisessa huoneessa mut muutan pari tuntia on pisin pätkä yössä.. huoh..

ja nyt esikoinen heräs.. palataan :wave:
 
Voi Daaria, koitahan jaksella! Saatko mitään apua mummoilta tms. On inhottavaa sairastaa kun ei saa levättyä ja kaikki taudit pitenee jne. Pystyiskö mies vaikka viikonloppuna ottamaan yövastuun (tai hei, huomennahan on vapaapäivä! Ainakin monilla..) ja hoitais vauvan heräilyt? Sun olis nyt tärkeää saada nukkua kun oot kipeäkin.
Ja kyllä se joskus helpottaa! Mutta siihen voi mennä aikaa, joten olishan se hyvä saada apua nyt.

Tulin vaan sua Daaria tsemppaamaan, mulle ei kuulu mitään erikoista. Oon ollu ihan kunnolla nyt, mutta paino ei oo edenny mihinkään.. Vähän nyt kysyy kärsivällisyyttä. Varsinkin kun oon tottunu, että joka aamu näkyis joku pudotus jos vaan on ollu kunnolla..

Kaikille tsemppiä, ja kipeille paranemisia!
 
Millimetri: :hug: Kiitos! Kyllä se tuo sympatiakin ihmeesti piristää =) Mun vanhemmat asuu piiiiitkän välimatkan päässä joten niitä ei nähdä ku muutaman kerran vuodessa ja miehen vanhemmat ei vaan pahemmin jostain syystä auta :( ne ei oo ku tunnin ajomatkan päässä mut vaikka oon monet kerrat kutsunu ees päiväseltään kylään pariksi tunniksi esikoisen kans leikkiin tms. ni tosi tosi tosi harvoin ovat tulleet. Joten niiltä ei apua saa. Mies on onneksi oikea aarre ja auttaa mua tosi paljon. Oonki nyt miehen joululomalla yrittänyt nukkua toisessa huoneessa mut sit tuo vauva sairastu ja yöt oli tosi rankkoja ni valvottiin osa yöstä molemmat (siis vuoroteltiin) . Mut nyt ku vauva on tervehtynyt ja yösyötöt on jo loppuneet ni aijon nukkua joka viikonloppu korvatulppien kans vierashuoneessa, samoin ens yön =) Tää univaje vaan alkaa olemaan niin valtava että yx yö ei pitkälle auta mut parempi seki on ku ei mittään...

Mutta sentään en oo sokeriin sortunu..
 
NinniNuppunen mä aloitin viime kysynä lahdutuksen . aloitin nutrileteilla ja ja jatkoin kalorilaskurilla .. hyvin epäsäännöllisesti tosin.
tavallaan yrintinkin vain sillöin tällöin katsoa kalorilaskurilla paljonko syön, sillä en tavaallisesti ehdi joka päivä laskemaan kaloreita, joten yritän oppia ilman laskureita oikean linjan ja vbaan tarkistaa silloin tällöin miten olen syönyt
onnistuin sillä tavalla tiputtamaan kuitenkin -12 kiloa

nyt aloitin taas nutrilet dietin , lyhemmällä kaavalla tosin ja varmaan tämän jälkeen menen tuonne kikoklubiin jonksikin aikaa..
jospa tällä kuurilla lahtisi ja myös pysyisi poissa -8kiloa

ajatella olisin -20kg silloin kevyempi..

aina mä haaveilen vaan.. :whistle:
 
Daaria
Voimia sulle yö valvomisten ja oman sairastamisen kanssa :hug:
Tiedän meinaan tarkalleen mistä puhut..
Meidän 7.5kk on nyt sairastanut flunssaa toisen perään jo kohta kuukauden ja herää myös puolen tunniin , tunnin tai parin tunnin välein..
joinakin öinä myös oksentaa ja sitä on kiva siivota kolmelta yöllä..

enen tätä flunssa alltoa oli melkein 6kk ihan terve ja nukkuin yönsä 1-2 heräyksellä..
mä niin odotan että tämä paranisi ja saisimme nukutuksi.
mulla on meinaan mies joka valvoo paljon kanssa.. hoitaa puolet tai jopa enemmän kun puolet syötöistä ja heräilystä..
muuten mä en pysyisi järjissäni.. kun olen välilläkotona näiden kahden kanssa 11 tuntia..

onko sun poika siis 8kk? ja heräillyt jo 4kk paljon yöllä?
onko se ollut kipeä sen koko ajan

ja sori kun tämä ei liit aiheeseenn.. :snotty:
 
sannulii: Kiitos!! Meillä on varmaan aika samanikäiset vauvat, meillä poika syntynyt 12.5 :heart:
Mut joo, on lähes koko ikänsä heräillyt paljon. Eka 3kk meni parilla syötöllä ja välit nukku ku tukki , sitten tiheni syönnit parin tunnin välein ja sit ku kiinteet otettiin ni syönti väheni mut heräilyt lisäänty.
6kk ikäisenä ei enää syönyt yöllä mut heräili kyllä joka jatkuu edelleen.. Tai ei siis oikeestaan herää vaan rupeaa itkemään noin tunnin välein. Ei oo siis ollut kipeä ku viimeset pari viikkoa. Ja itku loppuu joskus tuttiin joskus "hytkyttelyyn" (vauva nukkuu pehmeessä vaunun kantokopassa jota hytkytetään) ja joskus pitää ottaa syliin. Mut viimestään syliin rauhottuu joten tuskin on kipeä mikään. Ja kipulääke ei näitä heräilyjä vähennä joten siitäki oon päätelly että poika ei vaan osaa siirtyä univaiheesta toiseen ja rupeaa siksi aina itkemään.
Vielä pari viikkoo sitten tosiaan piti ottaa aina syliin ja nyt rauhottuu jo ilman syliä joten sinällään parempaan ollaan menossa.
Toivo elää :heart:
Ja tuo vaunukoppa on kans nukahtamista illalla helpottanut huomattavasti. Ennen sitä ei siis nukahtanut ku syliin.
Täytyy tosiaan olla onnellinen että päivät meillä on muuten (meillä siis esikoinen 2v4kk) "helpot" ja muuten terveinä ollaan, molemmat pojat iloisia ja aurinkoisia päivisin mut toki tuo heräily verottaa tässä vaiheessa jo aika pahasti. Ei vaan meinaa jaksaa mitään. Onneksi miehellä on norm. pituset päivät eikä oo reissuja tms ni pystyy auttaan hyvin arjessa, muuta apua ku meillä ei oo saatavilla. Oon kyllä jo harkinnu avun palkkaamistaki ennen ku ihan kunnolla hajoaa..

Mut viime yön sain melkein kunnolla nukkua. Melkein siksi että nenä niin tulossa että välillä heräsin sit siihen mut yhteenkään itkuun en herännyt. Ja nyt mulla on vapaa päivä ku mies otti pojat ja lähti mummolaan. Nyt aijon nauttia täysin siemauksin niin jaksan taas seuraavat pari päivää :saint:

Ylpeä olen itsestäni kyllä siinä etten oo herkkuihin sortunut. Eilen oli kyllä niiiiiiiiiin lähellä. Mutta sitten ajattelin että ei se tätä oloa helpota kuitenkaan. Ja meillä siis on pakastimessa jäätelöä että kuinka helppoa ne ois sieltä ollut syödä mut ei, pysyin lujana :D
Tahtoo niiiin sinne ulkomaille! Vai oonko mää tuota juttua tänne kertonutkaan? Siis me sovittiin miehen kans että kesällä lähtään aurinkoon jos päästään tavoitteisiin joka mulla on nyt sitten toukokuuhun mennessä 68kg. Tuokin on suht hyvä motivaattori :LOL:
Tämä päivä onkin hyvä testi päivä ku täytyy yrittää nauttia vapaapäivästä ilman herkkuja. Ku nuo herkut on aina siihen nauttimiseen yhdistänyt. Nyt pitää vaihtaa ne kävelylenkkiin ja hyvään kirjaan :saint:

Minusta on ainaki mukava jos tänne kirjotellaan muitakin juttuja ku vaan laihdutuksesta. Ei siis toki pakko ole jos ei halua. Mut tarkotan vaan sitä että ois tosi kiva jos tästä muodostuis semmonen "kunnon" tukiverkosto" niin se laihduttaminenkin ois varmasti helpompaa ku tavallaan tunnettais toisemme paremmin vaikkei silleen tunnetakkaan. hohhoi, tajuskohan tuosta kukaan mitään? :snotty: no anyway.. :hug:

ja ainiin sasumoto: tottakai pidetään sut listalla =)
 
Daaria: Paljon voimia yökukkujan äipälle. :hug: Tiedän omasta kokemuksesta miltä tuo tuntuu. Meillä tämä nuorimmainen oli todella huono nukkuja. Syntymästä asti nukkui vain 1-2 tuntia kerrallaan (myös yöllä). Yösyötöt loppuivat 6-7kk ikäisenä. Tätä jatkui tuonne 10-11kk ikään asti, jolloin muutettiin ja kuopus sai oman huoneen ja siirsin sen sinne, jotta saisin itse nukuttua paremmin. Kahtena yönä huuti hieman ja rauhottui pienen rauhottelun jälkeen ja nyt nukkuu yönsä heräämättä tai jotain saattaa jokellella yöllä, mutta ei tarvitse käydä siellä ollenkaan. Piikuisenko ihanaa!!! :D Mutta oon huomannu, että nyt, kun oon saanu nukuttua enemmän ja paremmin, niin oon koko ajan väsyny. :kieh: Ja kuopus on nyt siis 1v 1kk. Eli tsemppiä ja voimia vain kovasti. :hug:
 
Heips.
Mulla on ollut tämä torstai virallinen puunnitupäivä.
Ja vaaka näytti tänään. 85,4 kg

JEE JEE JEE :D

Nyt karisi joulukilot ja vähän lisääkin.
Pääsin enen joulua 85.8kg, joten painoa on tippunut nyt siitä -400g
Mä olen tosi onnellinen tästä, mutta kyllä se on tiukkaa tehnyt.
Nyt vaan yritän pitää tiukan tahdin ja saada lisää tuloksia.
Pakko on antaa pieni lipsumis lupa 100g karkkia viikonloppuna, muuten ei tule mitään, mutta muuten aijon olla tiukkana.

Kuinkas muut aikoo viikonlopun kanssa tehdä?
 
sannulii: Joo miehän olin kanssa alkuun kovasti sitä mieltä, että tammikuussa en mitään herkkua suuhuni pistä, muta mutta... Eilinen ns. vapaa päivä meni herkkuja miettiessä ja yrittäen pitäytyä niistä erossa. Vaikeaa oli!! |O Tästä viisastuneena ajattelin, että palkitsen viikon tiukan dietin lauantaisin pienellä määrällä karkkia. Jaksaa viikon mennä, kun odottelee aina lauantaita. :LOL: Suunnittelenkin jo mitä kaikkea karkkipussiin tulee... :p :D
 
Jumantskuipula!!! Koko tää viikko tähän asti ilman mitään herkkuja!!! Ja joka päivä juonu väh. 1,5litraa vettä. Tänään kävin jopa uimahallissa uimassa (hyvä etten hukkunu, ku viime kerrasta on jo TOVI aikaa)!!!! Sit ostin suksipaketin (luistelu)...mut sen saan vast maanantaina!!! Tästä sen alkaa nyt oikeen kunnon tohinalla... jos vaiks sais kunnon tuloksia aikaan!!! :D
 
Tuloksia on tullu ihan mukavasti. :D Paino pudonnut viikkoon -2.8kg eli tämän aamuinen vaakalukema oli 72,3kg. Joo pikkuisen ehkä nesteitä lähteny kropasta, mutta ois ihan kiva, jos joka viikko putois tämän verran. :kieh: Painoindeksikin meni tasan 25. Tuntuu kyllä hyvälle. huomenna sitten onkin ansaittu pieni herkuttelupäivä. ;)
 
Mahtavaa Ninni!!!! :flower: ja sitten semmonen hymynaama joka taputtaa, miksiköhän semmosta ei muuten oo? :D

Mulla ei menny noin hyvin, vain -900g ja mua ärsyttää se ihan suunnattomasti!!! oon tosissaan syönyt terveellisesti ja siltiki noin vähän, argh :kieh: näyttää siltä että se ruisleipäkin on jätettävä kokonaan pois... tuossa piti vielä olla just nesteitä ja turvotusta ja muuta blaah niin oisin kuvitellu että ois lähteny pari kiloa mut ei. byhyyyy!

no ei täälläkään sitten ihan herkuttomalla linjalla onnistu. Mutta jos lauantai on karkkipäivä ni ei se niin paha oo, jos se nyt vaan suostuu pysymään siihä. Pysyy se, tahtoo niin kovasti laihtua.

miten muilla?
 

Yhteistyössä