Tulevat Täydelliset Naiset !!

Kukaan ei huomannu mun tavoitteeseen pääsyä :'(

Sannulii; Suosittelen kokeilemaan!! Daaria sulle jo laittoikin hyviä linkkejä, niillä pääset alkuun. Kananmunaa ei oo pakko syödä jos ei tykkää, hyvin pärjää ilmankin! En mäkään joka päivä syö, vaikka tykkäänkin. Tonnikalasta sama juttu, jos kerran muuta kalaa tykkäät syödä, niin ei se tonnis mikään välttämättömyys ole.
Ja aika helppoa tämä on, älä juutu mihinkään resepteihin vaan muokkaat omia ruokiasi vähähiilarisemmiksi. Mä esim syön paljon kaalta, se on helppoa, jos tykkää. Esim. kastikkeen kanssa keitän lapsille tummaa spagettia, niin itelleni suikaloin kaalista juustohöylällä kaalia. Samoin laatikoita, paistettuna jne. ihan menee perunan tilalla ja on paljon parempaa!
Sellaisen neuvon annan, että huolehdi riittävästä rasvan saannista, jos ei saa riittävästi rasvaa, ei jaksa. Mun on pitäny oikein opetella tota, mutta pikkuhiljaa oon oppinu ostamaan täysrasvaista juustoa jne. Ja voita oon oppinu käyttämään!
Tsemppiä aloittamiseen!

Bloody; älä murehdi retkahtamista! Se on ollutta ja mennyttä, nyt keräät ittes uuteen nousuun, ettei jää retkahdus päälle! Oon sanonu ennenkin, että mitäs noista retkahduksista, toivottavasti oli edes hyvää! Nyt vain mietit miten siihen jouduit ja mietit mitä voisit tehdä ens kerralla toisin..
Ja voi ihanaa, että teillä on vauvahaaveita! :heart: Siinähän sulla on oiva motivaattori, kun pienikin lahtuminen voi auttaa raskaaksituloa..
 
Ui Anteeksi Millimetri!!! :hug: :hug: Mää niin innostuin vaahtoomaan tuosta karppauksesta... Mutta tosi tosi hienoa!! :flower: :flower: :flower: Kyllä mää mielessäni tuuletin mutta en saanut sitä kirjotettua :saint: Mutta tulikos sulla kirjotusvirhe..? Katoppa ite vielä niitä lukuja mitä kirjotit =)
 
Heh, on niin pieniä lukuja, että en osaa oikein kirjottaakkaan, eli oli juups kirjotushäiriö.. :LOL:

Voi kun on tullu mentyä koko päivän. Mä tykkään ihan hulluna mämmistä, niin tänään sitten ihan tietoisesti sitä nautiskelin.. Katoin kiloklubista että yks rkl mämmiä on 6g hiilareita, niin mä söin 2 rkl ja hirveästi kermaa päälle :LOL: En jaksanu merkkailla ruokia, mutta lisäksi en syöny kun pikkuisen salaattia, (siis en muuta hiilaripitoista), joten ei varmaan paukkunu hiilarit yli..

Ja nam kun olikin hyvää mämmiä! Ja ekaa kertaa elämässäni nautin sitä hyvällä omalla tunnolla oikean kerman kanssa ja reilusti!

Mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille!
 
Anteeksi Millimetri kamalasti! Onnea hirmuisesti tavoitteeseen pääsystä!

Ja joo en jää märehtimään repsahdusta. Nyt vaan vähän tiukempaa linjaa sitten. =) Kamalasti alkoi nyt tehdä mieli kaalilaatikkoa, kun MM puhui kaalista. :p Pitää ensi viikolla tehdä iso satsi itselle. :)
Ja joo, vauva toiveissa. :) Se tässä motivoikin eteenpäin. Salillakin kun käy ja tuntuu, ettei jaksa enää niin miettii, että lapsen haluaa, niin jaksaa vielä tovin. :)

Kiitos tsemppauksesta!
 
JEE; mulla kävi paino pe aamuna 69,9kg!!!! Olipa ihmeellinen luku, en muista milloin olisin tuommosen nähnyt. Muille tiedoksi että ajat sitten pistettiin kisa milloin meistä muutamat pääsis alle 70kg ja se joka ekana pääsee on rinsessa voittaja, eli ihan hölmö juttu vaan :D

Mulla oli eilen eka työpäivä kolmeen vuoteen! Aamulla ihan vatsaa väänsi ja aattelin että voi mahoton miten jännittää :D noh, tauon jälkeen ku olin syönyt ni tuli ihan kamala olo ja meinasin pyörtyä, piti asiakkaalle sanoa että anteeksi mutta pakko nyt istua, vähän hävetti!!! no se sitten vähän helpotti mutta loppu päivän oli ihan kamala olo ja oksetti ja pyörrytti. Jouduin tauolla syömään suklaata että verensokeri nousisi (ihan oikeesti, harmitti tosi paljon että söin suklaata mutta tuntu että oli pakko!) mutta ei se auttanut. No vielä kotona aattelin että en oo syönyt tarpeeksi ja ku koko päivän seiso ni siitä se johtu. Söin ja siitä sitten tovi ni olin oksentamassa |O
Vieläkin on tosi heikko olo. Äsken söin mustikoita ja turkkilaista jogurttia, katotaan tuleeko taas ulos...

Paino oli aamulla tasan 70kg vaikka eilen oksensin. Nyt ainaki tietää että ku se paino putoaa ni lähtee oikeaa läskiä eikä vaan suolisto oo tyhjempi ku edellisenä päivänä :LOL:

mutta nyt ei enää kykene kirjottaa... mukavaa loppu pääsiäistä!
 
Mä tuun perässä, mulla oli eilen eka kerran 71 ja jotain, hassu luku sekin =)
Mutta hui, kuinka oot voinu huonosti. Ootko varma oliko jännityksestä vai ootko saanu mahataudin? Äläkä ny sitä suklaata murehdi, se oli poikkeustilanne. Ja Onnea töihin menon johdosta!

Tuli muuten Rinsessa Voittajasta mieleen, että mitähän Anoukille kuuluu?
 
on tämä joku mahatauti ku nytki on ihan kamala olo. Mies lähti poikien kans vanhemmillesa ja mää läppärin kans sängyssä makaan... en uskalla nousta ku tuntuu että mustikat tulee ulos.. ärsyttää ku talossa ei oo mitään muuta juotavaa ku vesi, nyt joku kylmä jaffa vois tehä terää...
Hienoa Millimetri että sullakin on noin hyvin taas tippunut! ou joy!! :flower:
 
Huimasti onnea Daaria! Ja pikaisia paranemisia! :hug:

Itsellä meni tämä pääsiäinen kyllä aivan persiilleen, mutta voipi johtua siitä, että vasta alottelin/testailin tätä karppausta. Nyt sitten aloitan kunnolla huomisesta lähtien. Tänäänkin on kyllä mennyt hyvin, eivätkä hiilarit ole vielä menneet yli 20g. :)
Kyllä tämä itselle tuntuu sopivalta tavalta laihduttaa. Pisteiden laskeminen ei ole oikein sujunut eikä mikään muukaan ole oikein tuntunut omalta jutulta. Tämä nyt kuitenkin tuntuisi hyvältä ja suht helpolta tavalta ainakin vielä. :)
Pitää huominen rauhallinen pyhäpäivä käyttää viikon ruokien etukäteen suunnittelemiseen, ettei tule sitten niitä repsahduksia. :LOL: Nyt olen vielä syöttänyt miehen siskolle kaikki keksit yms. herkut kaappien kätköistä, ettei jää heikkoa hetkeä odottelemaan sinne. :D
 
Nyt on saatu henkilövaakakin käyttöön. Siihen eilen illalla muuten vaan masennuksen puuskassa pomppasin ja hupsis, huomasin, että on muutama kilo lähtenyt viime kerrasta. Vielä mukavampaa oli tänä aamuna huomata, että aamupaino oli yli kilon pienempi kuin tuo iltapaino.
Nyt sain tuosta sellaisen piristysruiskeen, ettei minua enää mikään pitele. :LOL: Laitan tähän alkutavoitteeni, niin siitä voi sitten seurata, miten edistyy, vaikken itse painoa kerrokaan.
-18.3kg. Tuo on siis ensimmäinen urakka. Paljon on tekemistä, mutta olen päättänyt onnistua!
 
Hienoa Bloodis, eikö oo mahtava tunne kun tehty työ alkaa tuottaa tulosta! Reilu 18 kiloa, kyllä sä siihen pystyt! Mulla on tippunu nyt edellis vuodenvaihteesta n. 18 kiloa. Monta hikeä ja tuskaa ja takapakkia ja ylämäkiä ja vaikka mitä on ehtiny tapahtua, mutta poissa on!! Ja jos olisin heti aluksi tajunnu tän karppaamisen, niin olis varmasti menny äkkiempää. Aluksi pudotin ihan kiloklubin ja sellaisten perinteisten keinojen avulla.. Ja olikin tuhat repsahdusta ja ähkymässytystä.

Ei oo tullu kirjoiteltua, kun ei kuulu mitään erikoista =) Eli hyvin menee. Tosin vähän vissiin taas junnaa kun menkat lähenee taas! (oikeasti, tuntuu kuin olis jatkuvasti, miten voi olla kk menny!) Mutta nyt mä sen tiedän ja oon varautunu ja en ota mitään stressiä, enkä masennu, enkä heitä hanskoja tiskiin, se tippuu sit taas!! Nyt kun vaan ton muistan!

Mitäs Sannulii sulle kuuluu, miltä on tuntunu?

Daaria, ootko parantunu? Ootko muuten sä huomannu menkkojen vaikutusta? Jostain luin että menkkojen aikaan tarvis enemmän hiilaria, mutta en nyt ainakaan ajatellu sen takia lisätä, muutenkin turpoaa taas..
 
Olo on hyvä ja pirtsakka. Kipaista nopeasti kaupassa ja sitten lähteä hikoilemaan kuntopyörän ääreen. Siitä se olo sitten vasta paraneekin! Ja oli kyllä ihanaa huomata, että painoin vähemmän kuin luulin. Viimeksi paino oli tuossa luokassa alkukesästä. Nyt siinä taas ja siitä hyvää vauhtia alaspäin!

Kiitos tsemppauksesta MM!
 
Missä kaikki luuraa, huhuu, tulkaahan kertomaan kuulumisia..

Bloodis, kiva että oot innostunu liikkumaan! Mä oon nyt muutaman päivän onnistunu laiskottelemaan, illalla pitäis päästä taas..

Sannulii, innostuitko karppaamaan?

Entäpä mama, missä meet ja Daaria? Paas niille pojille taas devdeetä pyörimään, että pääset kirjottelemaan kuulumisia!

Anoukin ulkomaankuulumisiakin olis kiva kuulla!

Ja korianteri, onko hyvä tsemppi pysyny päällä?
 
Kieltämättä on kyllä aika hiljaista. Kohta huudellaan täällä kahdestaan. :LOL:

Äsken tuli pienoinen romahdus ja tuli syötyä fazerin tummaa suklaata. Iski aivan käsittämätön himo, kun otetaan huomioon, etten pidä tummasta suklaasta ollenkaan. :eek: Mikä ikinä tuon himon saikin aikaan, sai myös suklaat ja hetki sitten syömäni salaatin nousemaan ylös ja ulos samaa reittiä. Paha olo meni ohi heti oksentamisen jälkeen ja nyt on taas oikein hyvä olo. Vähän outoa oli tuo.
Kuitenkin onnekseni huomasin äsken vaa'alla käydessä, että paino on alhaisempi, kuin päivällä katsottu painoni on ollut vielä kertaakaan tähän mennessä. Suunta siis on ehdottomasti oikea ja hyvä niin.
Joka päivä olen nyt käynyt kuntopyöräilemässä, ja joka päivä poljen kilometrin enemmän kuin edellispäivänä. Jälkeenpäin olo on aina eufoorisen loistava, vaikkakin reidet tuntuvat heppoisilta. Olen myös huomannut, etten esimerkiksi hengästy niin helposti, kuin aikaisemmin. Ja päänsärkyni ovat helpottaneet kummasti.

Niin ja niille, jotka kiloklubissa tuskastelevat kuitupallon punaisella pysymisen kanssa sanon vinkiksi pellavansiemenrouheen. Saa meiltä ainakin ihan pienestä k-kaupasta edulliseen hintaan. Sitä pari kolme ruokalusikallista jonkun ruoan/salaatin joukkoon ja alkaa niitä kuitujakin löytyä. Tämän oivalluksen ansiosta saan itse nyt kaikki pallot vihreälle ilman suurempia tuskailuja. ;)

Leppoisaa torstai-iltaa kaikille! Tämä lähtee nyt kuntopyöräilemään! =)
 
Nyt on aivan pakko tulla hehkuttamaan!
Äsken tulin kuntopyöräilemästä (en päässytkään aikaisemmin). Tuli poljettua kepoisasti 11.5km, enkä edes hengästynyt, vaikka hyvin reipasta vauhtia poljinkin. Hiki tuli kunnolla pintaan ja olo on nyt kerrassaan loistava! Viime viikolla, kun ensimmäisen kerran vuosiin kävin kuntopyöräilemässä jaksoin juuri ja juuri 3km polkea ja hikoilin melkein yhtä paljon kuin nyt tuon 11.5km:n jälkeen!
Kehitystä on siis aivan selkeästi tapahtunut... Nopeasti! Nyt tuntuu reidet hieman huterilta, mutta muuten olo on oikein hyvä. Tovi nesteytystä ja sitten nauttimaan kuuman suihkun ihanuudesta ja omasta hyvästä olosta ja ylpeydestä.
Ensimmäistä kertaa tuntuu siltä, että tämä ei olekaan mahdotonta, että minusta sittenkin on johonkin! Miehenikin oli ihmeissään, kun kerroin noin paljon polkeneeni. =)
 
Hienoa Bloody! Kyllä se, kun vaan sitkeästi jatkaa, niin kunto kohoaa yllättävänkin nopeasti! Äläkä sitten masennu jos jossain vaiheessa tuntuu, ettei jaksakkaan yhtä paljon kun edelliskerralla, mulla ainakin vaikuttaa syömiset ja kuukautiskierto jne. siihen että joskus ei jaksa niin paljon. Mutta kyllä hyvin sulla kunto kohonnu.

Ja kuule, kyllä susta on, vaikka mihin, tämä vain yksi osa-alue!
 
MM en masennu! Ajattelin itse tässä, että huomenna voisi sitten polkea kevyemmin; vaikka 5-6km, ettei tule rasitusta liikaa yhtä pötköä. Sitten taas seuraavana päivänä pyrkiä 10kilometriin ja sit kuuteen jne. Eli vuoropäivinä ajattelin nyt jatkaa. Joka päivä meinasin kuitenkin käydä polkaisemassa, siitä tulee niin hyvä olo.
Sitten vain odotellaan sitä, että alkaa reisissä näkymään tuo polkeminen. :LOL: Pohkeisiin ei juuri muutoksia voi tulla, ovat nyt jo kivenkovat (ylpeä). Pitäisi miehen kaverilta saada wiikin tässä lähipäivinä takaisin, kun lainassa oli. Siinä sitten wii fit pelilaudalla joogailla ja muuten vain wii sportilla urheilla. Hauskaa ja tehokasta! Sinne teen sitten myös omat painolaskurit, joka pitää kirjaa, niin ei itse tarvitse miettiä. :p

Ja kiitos kaunis tsemppaamisesta. :)
 
Perjantai-aamun tulosjulkaisu..
Eli vanha puntari näytti tänä aamuna 72.1 ja uusi 71.5 (joo mä oon edelleen koukussa tuohon vanhaan :LOL: ) Välillä ne sekoilee kummatkin, mutta nyt on jo useampana aamuna näyttäny samaa joka kerta käydessä, ja aina on 600-800 grammaa eroa.. Tietty pieni ero, mut mä oon vähän perfektionisti, että haluan päästä tavoitteeseen tuon korkeampaakin näyttävän vaa'an mukaan..

Bloody, hyvältä kuulostaa sun suunnitelma eri mittaisista lenkeistä! Ootko harkinnu, ottaisitko myös intervalleja käyttöön? Siis että välillä niin että joutuu oikein tosissaan voimalla polkemaan ja välillä lujalla vauhdilla kevyttä polkemista.. Mä teen tolla crossarilla niin, että poljen 5 min kovalla vastuksella ja 5 min. kevyellä. Ei se varsinaista intervallitreeniä oo, mutta mukavasti vaihtelua kun seurailee niitä viisminuuttisia.

Mullakin on muuten kivikovat pohkeen, mutta myös paksut! Musta ei sirosääristä saa, vaikka laihtuisin viel 20 kiloa. Mutta onpa ainakin jossain lihasta!
 
Olen intervalleja jossain määrin käyttänyt tuossa mukana. Välillä aina minuutin poljen niin lukaa kuin suinkin pystyy ja sitten hitaammin ja siitä sitten tasaisesti lisännyt vauhtia. Ja sitten taas nopeammin. Musiikin tahtiin poljen aikalailla. :LOL:
Ja joo pohkeet on mullakin paksut, mutta parempi kai paksut ja kovat kuin ohuet ja löysät.
Vaaka näytti tovi sitten 17.7 tuosta pudoitustavoitteesta siis. ELi ihan hyvin on lähtenyt. Yhteensä kilon verran pois aamupainosta muutamassa päivässä. (Mitenniin minä vahtaan vaakaa kuin hullu? :D ) Olin yllättynyt, että paino oli noinkin laskenut, vaikka eilein söin tummaa suklaata. :p
 
Hei vaan kaikille!!!
Mulla tosiaan ollu hiljaiseloa tän suhteen ku ei ne pojat enää yhtäaikaa nuku. Nyt on esikoinen kerhossa ja kuopus nukkuu ni on hetki aikaa..

Vielä on koko viikko ollu aika heikko olo enkä oo salille päässyt. Nyt oon jo ihan kunnossa kumminki ja aamulla jo viikko siivouksen tein.

Paino aamulla 69,0kg! Toisella punnituksella oli jo 68,7kg mutta uskon nyt enemmän tuota suurempaa lukua, ihan niinku Miltsikin =) Tuo taitaa olla aika ominaista noille digi vaaoille että välillä näyttää vähän eriä.. en muutakaan syytä noihin heittelyihin keksi..

Bloodyllähän on meno päällä, mahtavaa! :D Liikkunnasta tulee tosi hyvä olo, munki pitäs nyt kunnolla aloittaa.

Tajusin just että mää oon ihan kohta tavoitteessa! Mitä mää sitten teen??? :eek: No ei vaa, aijon kyllä jatkaa vielä sinne 65kg ja sitten pitää tosissaan ruveta treenaamaan lihaksia ja yrittää päästä reisien selluliitista eroon ja sittenhän on tuo maha.... toivottavasti siitä joskus tulee semmonen johon ois ite ees vähän tyytyväinen.. Tai no reidet mua nyt enemmän ärsyttää mutta niille voi jotain tehdäkin mut jos tuo mahan nahka ei palaudu ni sitten se ei palaudu... ja ku sille ei voi oikein mitään tehdä ni se harmittaa. Ei se nyt paha oo mutta tahtoisin siitä kuiteski aika timmin...

No nyt loppuu taas aika... Meen viikonloppuna myymään kirppikselle KAIKKI isot ja vanhat vaatteet, ou joy! Aloitan sitäkin kautta uuden elämän ja uusin vaatevaraston täydellisesti. Noh, sukat aijon pitää vanhat mut muut vaihtoon, IHANAAAAA!!!!
Eli pitää mennä niitä nyt laitteleen ja pakkaileen ku oon taas huomenna töissä =)

Ihanaa viikonloppua kaikille ja hulluna terveellisiä ajatuksia!!! :flower:
 
Kiva, kun oot tervehtynyt Daaria! Sulla on pudonnut paino tosi hienosti! Onnea!

Mulla on ollut jo pitkään aivan järkyttävä himo tehdä juustokakkua ja nyt päätin sen myös tehdä! Karppijuustokakun tietysti teen, en mitään hiilarimössöä! Tuolla sitten kepeästi herkutellaan ilman omantunnon tuskia. Ja olen kuitenkin menossa illemmalla kuntopyöräilemäänkin, niin ei ole hätää. Nyt kipsin kopsin kauppaan ostamaan kakkutarpeet. :) Sitten kotiin tekemään raskaustestiä. :p
 
BE: uiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! täällä jännätään sun kans!
Mää oon kans kuolannu tuon karppijuustokakun perään... Nyt tänään aattelin tehdä mantelileipiä ja myöhemmin viikonloppuna Tuorejuusto-kahvikakku... saapa nähä mitä noista tulee :whistle: toivottavasti jotain hyvää...
 
Daaria, mä oon miettiny just samaa! Mulla 2.5 kg tavotteeseen, mitäs mä sitten teen!? Mä oon nyt 1½ vuotta harrastanu tätä laihdutusta, niin mitäs mä sit alan? No ei vais, kyllähän tätä saa harrastaa loppuelämänsä, että saa pidettyä painon täällä.. Mutta mä yritän nyt siihen 69 alle ja sit yritän jonkun aikaa siinä vaan pysyä. Nostan vähän hiilareita, mutta en tosiaan enää ala leivän ja makaronin pupeltajaksi. Kattelen mikä on sopiva määrä ruokaa ja hiilareita ja sitten JOS joskus tuntuu että pudotan vielä, niin vois yrittää sinne 65een.. Mä alan vaan olla vähän väsyny tähän, nyt oon pitäny hiilareita vieläkin siinä alle kahdenkymmenen ja kyllä alkaa tehdä mieli jo muutakin. Rahkaa ja semmoista. Mut en oo vielä halunnu alkaa nostaa noita hiilarimääriä, vähän jännittää, ettei sit taas tyssää, nytkin aika hitaasti putoaa, vielä haluan nää kolme kiloa pois! Koko ajan vähän jännittää, että koska se jumahtaa taas..
Mä pidän itsestäni tällaisenä vähän pyöreänä ja pehmoisena, siksi mulle riittää se, että pääsen normaalipainoiseksi, vaikkakin bmi:n yläkanttiin. Mä oon aina ollu tällainen pyöreä (tosin nyt hoikempi kuin ikinä ala-asteen jälkeen..) ja jotenkin koen sen omaksi olomuodokseni. Terveyden takia haluan saada vyötärönympäryksen alle 80cm ja bmi:n normaalipainon puolelle.
Munkin pitäis vaatteita uudistaa ja se on kyllä mukavaa, nyt voi kaikenlaisia katsellakkin! (Harmi, ettei rahaa oo mistään siunaantunu ekstraa :LOL: )

Bloody, sulla on kyllä ihana tsemppi päällä! Susta oikein huokuu hyvinvoiva ja hyväntuulinen ihminen siellä! Ja nyt nautit karppikakustas ja annat mennä!

Mäkin aion vispata kermaa ja nautiskella sitä kaakaon kanssa, on hyvää! Mulla on nimittäin vähän vaikeuksia saada tarpeeksi rasvaa, niin tuossa sitä tulee!

Mistä te otatte tarpeeksi rasvaa? Mä kun en nyt syö pähkinöitäkään..
 
MM mä nappaan rasvaa pekonista, kermajuustosta ja sit just pähkinöistä. Alkaa vaan toi joka aamuinen pekoni jo tympiä pikkasen. :p Pitänee kehitellä jotain muuta.
Kiva, että muutkin huomaa mun hyvän olon. Vielä, kun mies näkisi kunnon muutoksen... Kuvittelee kaiketi, että on taas joku ohimenevä vouhotus. :D
Nautihan sie kermasta ja kaakaosta. Kuulostaa hyvältä! :p

Daaria ei vielä mitään ihmeempiä. Kropassa on vaan vähän kumma olo. Hullulla on vaan testaushimo. :LOL: Ei olisi vielä mitään syytä testiä tehdä, mutta kun tuntuu siltä, että pää sekoaapi muuten. Tod näk. siis nega tulee, vaikka raskaana oliskin.
Mie nyt tekasen tänne tommosen karppi mangojuustokakun. Kassotaan mitä tulee. Tuun sitten tänne hehkuttelemaan, jos se on oikein hyvää. ;)
 
Bloodis, mä en huomannu aiemmin sun raskaustesti kommenttia!! Aloin ihmetteleen, mitä se Daaria oikein jännittää :LOL:

Mutta oikein paljon onnea testaukseen, pidän sulle täällä peukkuja!!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Nega sieltä tuli niin kuin arvelinkin, mutta nyt on mielenrauha ainakin pariksi päiväksi. :)

Nyt on juustokakku puolivälissä ja tossa äsken laskeskelin omani hiilarit. Koko kakun hiilarimääräksi tulee n. 61.8g. Iso luku, mutta sitäpä ei tarvitse syödä kuin pieni palanen. ;)
 

Yhteistyössä