Tuleeko paha raskauspahoinvointi herkästi myös kakkosta odottaessa? Kokemuksia!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Oon kuullu aika paljon juttuja, että esim. ensimmäisestä on oksentanut ihan päivittäin ja toisen kanssa ei yhtään mitään.. On myös niitä juttuja, että ekasta ei oksenna ja tokasta oksentaa, kuten myös niitä, että oksentaa joka raskaudessa. Itellä niin onnellinen tilanne, että ekasta oksensin ehkä yhteensä 3 kertaa ja nyt tokasta en oo vielä kertaakaa oksentanut *koputtaa puuta*. Eipä näistä vissiin oikein koskaan voi etukäteen tietää, vaikka mukavaahan se olisi jos osaisi valmistautua
 
Mulla oli esikoista odottaessa kamala pahoinvointi, joka kesti koko päivän. Painokin tippui 8kg sen oksentamisen takia. Pahin vaihe helpotti viikolla 18 mutta koko raskauden ajan se kesti, vielä synnytyssalissakin oksensin :x
Nyt odotan toista viikolla 25 ja vasta pari viikkoa sitten helpotti se pahin vaihe, mutta edelleen silloin tällöin joutuu oksentamaan eli tuntuu että tässä raskaudessa on ollut vielä kurjempi olo. Varmasti osittain johtuu siitäkin, ettei ole pystynyt lepäämään samalla tavalla kuin esikoista odottaessa, kun nyt on vauhdikas 1,5-vuotias hoidettava myös oli äidin kunto mikä tahansa.
 
:wave:

Tyttöä kun odotin melkein asuin vessanpöntön vieressä. Ja pyörtyilin. Ja pystyin nukkumaan vuorokauden ympäri. Hemppa oli alimmillaan 78. Ja verenpainen matala. Jotka vaan lisäsivät ennestään pahaan oloa.

Ihan hirvitti ajatus uudesta rakaudesta vaikka vauvaa kovin toivottiin.

Nyt tätä kakkosta odottaessa olen oksentanut muutaman kerran. Ja nekin on olleet lähtöisin jostain hajusta.
Hieman on nupissa heittänyt mutta mennyt ohi juomalla mehua tai syömällä jotain pientä. Väsymystä on nyt alkanut tulla mutta senkin saan pidettyä kurissa ruokailemalla oikein ja päivittäin ulkoilemalla.

Et nää jos ynnää niin tää kakkosen odotus on ollu huomattavan paljon parempaa kun esikon. Nyt voin jopa nauttia olostani. :)
 

Yhteistyössä