Tulee yhdestä aloituksesta mieleen (voidaanko suomessa laittaa pakkohoitoon)

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
niin monet ovat vastaneet että todella vaikea sinne päästä,niin miks mua laitettiin niin helposti sinne sitten? :( Lisääks traumoja sain.Nyt kun vielä haluan lääkitystä kun en voi kovin hyvin,en voi unohda siitä ja huoli vielä kovempi,niin miks en voi saada lääkitystä.Mä en oikeasti ymmärrä tä systeemi ,ihan oikeasti :( ja vielä lisääks joka kerta kun käyn jossain saan aina uus diagnoosi,ensisk kun sinne menin niin mulla oli heidän mielestä vakava masennus,kun pääsin sieltä sain diagnoosi lievä tai keskivaikea masennus,kun kävin teraeutin luo sain panikkihäiriö,sitten ahdistuneisuushäiriö ja nyt sitten olen jopa perfektioniisti kenellä on pakkoajatukst ja ahdistuneisuutta,mutta en mä kuulem alääkitystä tarvi :headwall:

Lääkäri katsoo, että pärjäät ilman lääkitystä. Hoitoon mennessä sulla on voinut olla vakava masennus joka on sitten lievittynyt. Usein masennus johtuu myös jostakin syystä (ei aina) kuten paniikkihäiriöstä, ahdistuneisuudesta yms.

Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:
voi tuntua itsestä, että olen joutunut helposti ja vähäisin syin hoitoon. mielen sairaus on sellainen ihmeellinen juttu, ettei potilas itse usein tunne olevansa sairas tai hoidon tarpeessa.

kyllä mä tiesin silloin jo ja hain heti apua,kun olo oli sietämätön olin itkenyt varma 24/7,mutta en syönyt lääkitystä,kun imetänyt lasta,mutta kun jouduin sinne niin mieli muutui,koska se oli mulle kova trauma,aloitin sen jälkeen syödä rauhoitavia mitä syön vieläkin,lopetin imetys,kun en voinut unohda tä kaikki :( sielä olin jotain 3pv tai oikeasti niin että illalla tulin olin seurava koko päivää sielä ja aamulla jo pois citalopramin kaa :( mutta shokki jäi kuitenkin

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Lääkäri katsoo, että pärjäät ilman lääkitystä. Hoitoon mennessä sulla on voinut olla vakava masennus joka on sitten lievittynyt. Usein masennus johtuu myös jostakin syystä (ei aina) kuten paniikkihäiriöstä, ahdistuneisuudesta yms.

pakko vaan sanoa vielä että miten se vakava masennus melkein yhdessä päivässä lievittynyt? :D
Mutta kyllä se on enemmän kuitenkin miehen syy että jouduin sinne,mutta en voi kuitenkin pitää viha loppuelämäksi eikö?Oli mitä oli =) vaikka ärsyttää toki vieläkin :/

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi, olen utelias,mutta ettekö enää eroakaan miehesi kanssa? Yritätte vielä yhdessä?

en voi näin helposti otta ero :/

vielä lisään,että psykoloogilta mä odottan tukea enemmän ettei ero olisi tapahtunut,mutta kuulen kuitenkin joka kerta että on se vaikea elää ihmisen kanssa joka teki niin ja näin,minulla siis kaksi lääkäria ensimäinen sano jotain ihan muuta ja saan aina sieltä opamoxia ja toinen sano niin ja hän halua että lopetan opamoxia :/

pakko vaan sanoa vielä että miten se vakava masennus melkein yhdessä päivässä lievittynyt? :D
Mutta kyllä se on enemmän kuitenkin miehen syy että jouduin sinne,mutta en voi kuitenkin pitää viha loppuelämäksi eikö?Oli mitä oli =) vaikka ärsyttää toki vieläkin :/

No siitä se ahdistuneisuus/paniikki diagnoosi on ilmeisesti tullutkin, luulivat alkuun että olet vakavasti masentunut, mutta ilmeni, että oletkin ahdistunut/panikoiva.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Mä olen kerran ollut pakkohoidossa
Otin lääkkeitä yliannostuksen ja alkoholia..

Tuntuu, että se on ihan lääkäristä kiinni, joutuuko/pääseekö hoitoon..

ja mä en ole ottanut mitään,enkä itselle enkä kenelle tehnyt mitään,vain itkuinen olin :/ mutta mies halunut että aloitan lääkitystä,koska en pystynyt paljon kotona mitään tehdä,olin itkuinen,kerroin liika miten paha olo minulla on,hän oli ennen aika itsekäs,se oli myös mun syy,koska olin ehkä aina iloinen sekä tein kaikki ja koti oli aina suuper puhdas,mutta kun kerran ihminen meni rikki kuin mä se oli hänelle jotain hullua,onneks nyt hän ymmärrä ihan kaikki ja minäkin olin muuttunut en anna sanoa itsestä mitään negativista ja nyt enemmän kaikki miten mä haluan

No siitä se ahdistuneisuus/paniikki diagnoosi on ilmeisesti tullutkin, luulivat alkuun että olet vakavasti masentunut, mutta ilmeni, että oletkin ahdistunut/panikoiva.
niin,varma noin se sitten :/

Yhteistyössä