Tosta Auerin jutusta tuli mieleen oma kokemus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mun entinen isäpuoli käytti hyväksi mua ja omia tyttäriään. Ulospäin antoi kuvan kiltistä, menestyvästä liikemies-perheenisästä. Osteli kaikkea, puki meidät hienoihin vaatteisiin, näytti ulispäin että meillä kaikki on täydellistä. Äidin poissaollessa teki fyysistä ja seksuaalista väkivaltaa. Sanoi mulle että jos kerron jollekin, hän tappaa meidät kaikki.

Mulla alkoi masennus ja 8-vuotiaana yritin itsemurhaa. Jouduin lastensairaalaan. Meillä aloitettiin perheterapia ja siellä sain kerrottua väkivallasta, seksuaalista väkivaltaa en silloin edes tajunnut tapahtuneen. Äitini otti tän isäpuolen puhutteluun. Isäpuoli oli nauranut ja sanonut täsmälleen näillä sanoilla: "Joku päivä se vielä väittää että oon raiskannu sen ja sinä hölmö uskot! Lapsilla on vilkas mielikuvitus.".

Seksuaalinen väkivalta mulle selvisi vasta melkein 10 vuotta myöhemmin, teini-iässä. Tapahtumat tulivat vähitellen mieleen ja tuntuivat niin epätodellisilta että usein mietin olenko oikeasti kuvitellut kaiken. Psykiatri sitten sanoi että ihmismieli, etenkin lapsella, sulkee negatiiviset kokemukset että olisi helpompi selviytyä ja ettei sellaisia juttuja voi keksiä.

En ota kantaa siihen onko Auer syyllinen vai syytön, mutta tuli tämä oma kokemus mieleen ja se, miten taitavia jotkut on pitämään kulisseja yllä. Meidän äiti ei osannut epäillä mitään, kun kaikki tapahtui aina kun hän oli poissa...

no niinhän se varmaan on, että moni kamaluuksia tekevä osaa piilottaa todellisuuden muilta ja eihän lapsi tosiaan edes välttämättä tajua/ymmärrä, että jotain kamalaa tapahtuu. Hyvä, että olet nyt myöhemmin tullut tietoiseksi asiasta ja hakeutunut terapiaan.

Lapsia käytetään seksuaalisesti hyväksi, ja sitten heitä ei uskota.Jos aikuista kohdellaan samalla tavalla, niin se on suuri vääryys. Mutta lapsille voi näin tehdä. Leimata valehtelijoiksi.

Yhteistyössä